3. leht 5-st

Re: offroad haagised

Postitatud: T Jaan 21, 2014 4:10 pm
Postitas 007
Landy kirjutas:UK-s müüakse legaalset silmuspega uusi haagiseid. UK-st (EU liikmesriik) toodud haagise saab siin registrisse.
Sama kehib priigitud sõjaväehaagiste kohta.
sõjaväehaagis oleks strateegiline kaup, seega nõuab eraldi luba Vm-st.

Re: offroad haagised

Postitatud: T Jaan 21, 2014 4:33 pm
Postitas Landy
rommel kirjutas:
MNT RLB (endine ARK) ei saa keelduda EU liikmeriigis legaalslet liikluses osaleva sõiduki siin registreerimisest.
See väide ei vasta 100% tõele. Haagiste kohta ei tea aga näiteks UK-st toodud sõiduautot pole nii lihtne siin arvele saada midagi. Samuti on EU liikmesmaades väljapoolt EU-d sisse toodud sõidukite arvele võtmise alused kohati pisut erinevad (kui legaalne või mittelegaalne see on ei oska öelda). Ka pole mõtet suure hurraaga militaarotstarbelisi haagiseid naabrite käest ilma eelneva ametnikega konsulteerimiseta sisse vedama hakata.
Ning see, et kellelgi on mingi asi õnnestunud ei pruugi pretsedendi tähtsust omada sest mõnikord sõltuvad asjaajamise laabumised ametnike naiste perioodidest ning muudest tuju, tähelepanelikkust ja pädevust mõjutavatest asjaoludest.
UK-s haagiseid ei regitreerita, kindlustata ega oma ka ülevaatust.
See tõenäoliselt sõltub haagisest?
Jutt pädeb parempoolse liikluse jaoks tehtud sõidukitest. Haagisel pole vahet kumba kätt liikled.

1)Haagise saab aravele - protsess läbitud.
2)UK-s on haagised kaetud seda vedava sõiduki nuimbri ja kindlustusega
3)Sõjaväetehnika maale toomiseks peab olema strat.kupade komisjoni luba, muidu saad krim. asja kaela.

Re: offroad haagised

Postitatud: T Jaan 21, 2014 4:36 pm
Postitas Kult
rommel kirjutas:
UK-s haagiseid ei regitreerita, kindlustata ega oma ka ülevaatust.
See tõenäoliselt sõltub haagisest?
Üle 3.5t vast peab olema mingi paber aga alla selle ehk siis mis on b+e pole vaja selliseid asju, lähevad auto kindlustuse alla ja ülevaatuse koha pealt peab olema teekõlbulik(roadworthy). Alati võib teha eraldi kindlustuse haagisele kui midagi väärtuslikku aga see on midagi muud.

Ja kes üldse tõestab ära et on tegu militaarhaagisega, võid ju alati uue vin koodi pleki teha ja külge neetida ja ongi olemas. Kui väga vaja siis üle värvida ka.
Ma olen konkreetset seda haagist omanud ja ei tulnud mingeid dokument kaasa ega ei tahtnud keegi neid kunagi näha ka ja kui ongi juba üle värvitud näeb juba päris tsiviil välja.
Pilt

Re: offroad haagised

Postitatud: T Jaan 21, 2014 9:22 pm
Postitas Landy
Kult kirjutas:
rommel kirjutas:
Ja kes üldse tõestab ära et on tegu militaarhaagisega, võid ju alati uue vin koodi pleki teha ja külge neetida ja ongi olemas. Kui väga vaja siis üle värvida ka.
See kül juba teine teema, aga selleks on Eesti toll ja kaitsepolitsei. See on paras tulega mängimine, sest nii, kui oled Eesti tollipiiril sellega ja selgub, et asi vajab strat. komisjoni luba on asi juba hapu ja läheb krim. asja algatamiseks.

Re: offroad haagised

Postitatud: N Jaan 23, 2014 8:54 pm
Postitas Antu

Re: offroad haagised

Postitatud: L Jaan 25, 2014 4:58 pm
Postitas Landy

Re: offroad haagised

Postitatud: E Jaan 27, 2014 2:24 pm
Postitas MeelisV
haagise "roolimine" tagurdamisel

autobacking.com/

http://www.youtube.com/watch?v=YfpAoYs-f6g

Re: offroad haagised

Postitatud: K Jaan 29, 2014 5:20 pm
Postitas Landy
Hüva koht uurimiseks:
http://www.adventuretrailers.eu/

Re: offroad haagised

Postitatud: N Dets 18, 2014 10:01 pm
Postitas UrmoP
On ka minul plaan ehitada offroad haagis. Üritan siin listi kokku panna. Kuid mis silda kasutada? Kas mõne esiveolise auto alt võtta tagasild või kasutada näiteks Tikitreileri silda? Kuid kas see kannatab 30"-31" rehvi?
Põhjus miks haagist sooviks oleks see, et mulle meeldib matkata, kuid ei meeldi see segadus mis reeglina paari päeva pärast valitseb pagassis. Ning kõik kola pagassi ära nagunii ei mahu. Ning soov on ka korralik kokku klapitav kööginurk ehitada.

Re: offroad haagised

Postitatud: N Dets 18, 2014 11:35 pm
Postitas Landy
Kordam ennast, kuid rahaliste ja ajaliste ressursside korral oleks kindlasti mõtaks selline lahendus:

Pilt
Pilt
Sellise sillaga matakahaagsite lahendused on end mujal maailmas tõestanud vastupidavate ja stabiilsetena.

Tugev haagis korralikuku veopeaga:
Pilt

Siit galeriist leiad muuhulags hulga pilte erinevatest matkahaagistest (sai tehetud eelmisel UK külastusel):
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... /index.htm

Nn. eurohaagise sillatala saad offroadises ja surema rattaga kähku kõveraks. Pole selleks mõeldud.

Re: offroad haagised

Postitatud: N Dets 18, 2014 11:44 pm
Postitas UrmoP
Midagi sellist leidsin, eks vaatab. Mul kiiret ei ole selle projektiga :)

http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pag ... 29&lang=et

Re: offroad haagised

Postitatud: R Dets 19, 2014 8:10 am
Postitas Andrus Michelis
Kui kellegil peaks huvi olema, siis vedeleb Tiki treileri piduriteta üheteljeline sild. Sild on tugevdatud ja Mitsubishi rummudega, e sinna sobivad Toyota ja muude jaapanlaste veljed. Asub Harkus.

Re: offroad haagised

Postitatud: R Dets 19, 2014 10:31 am
Postitas Kjen
Ka mul on selline asi ikka veel täitsa üle. Seega vene käru baasil matkahaagise arendajad saaks selle baasil lihtsamalt ehk läbi.

http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=6&t=35681

Samuti sai kunagi tehtud samale haagisele veetorudest ja vinkelrauast turvapuur. Puur sai valmis, aga tendi tellimiseni ei jõudnud ja meelsast loobuks materjali hinna eest ka sellest asjast.

Pilt

Re: offroad haagised

Postitatud: P Dets 21, 2014 11:11 am
Postitas UrmoP
Joonistasin natukene. See joonis ei ole veel valmis. Ideaalis tahaks teha midagi sellist. Kindlasti ei ole see ühe aasta projekt.
Naisele vaja ka see idee kuidagi maha müüa :)
Raam 60x40 metallist, ülejäänud haagise detailid alumiiniumist.

Pilt

Re: offroad haagised

Postitatud: P Dets 21, 2014 3:39 pm
Postitas Landy
Kui kodumaal matkad, siis on kuuliigend veopea OK, kuid kaugemale ja ektreemtingimustes käimiseks soovitan see asendada silmus veopeaaga. Põhjukseks see, et kuulühenduse puhu hakkab suurte tõusu ja langusnurkade puhul haakepead murdma.

Kui ei usu võta veopea, pane hakkekonksuotsa ja vaata millise nurgani saad seda üles-alal väänta, enne kui "kinni hookseb".
Seega oleks mõistlik konstrueerida see vahetatava veopega.