offroad haagised
Moderaator: Moderators
- Puucoy
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 123
- Liitunud: L Dets 01, 2012 11:37 am
- Asukoht: Jäneda L-Virumaa
- Kontakt:
Re: offroad haagised
Pakuks siis lõpuks oma nägemuse offroud haagisest: nelkant torust tehtud raam pikendatava diisliga (vahest on vaja pikemaid palke metsast koju tuua) saab raskuskeskme paremini paika, sõltumatu vedrustusega isetehtud pikem õõtshoob. Rattad samad mis ninalgi (minu mure on 303-me 8 poldiga rattarumm kui miski sinna sobib oleks tänulik vihje eest). Esimene ja tagumine porte on eemaldatavad pikema materjali tarbeks. Kandevõime 1,5-2 t. Registrisse täismass 750 kg. Veopeaks silmus kuna Volvol on on juba originaalis vastav haakeseade ja Nissanile plaanin paigaldada uasi oma. Haagise diisli küljes olev tugiratas v. tugi on võimalik asendada kraana laadse moodustisega mida käitab auto vints. Ja tava veopeaga haagise jätaks rohkem maantee rõõmuks.
Arvamus on nagu p....e igaühel on oma.
Nissan Patrol 3,3 td 84a.
Volvo C 303 3,0 b 78a.
Volkswagen Transporter syncro 2,5 td 98a.
MB Sprinter 4x4 2,2 2004a.
Sõidan millega tahan.
+372 51 38983
Nissan Patrol 3,3 td 84a.
Volvo C 303 3,0 b 78a.
Volkswagen Transporter syncro 2,5 td 98a.
MB Sprinter 4x4 2,2 2004a.
Sõidan millega tahan.
+372 51 38983
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17310
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: offroad haagised
Mõtled sillale mingit sellist lahendust:MeelisV kirjutas: üheks mõttekohaks oleks ehk sild - see võiks olla ilma talata s.t. õõtsadega sõltumatu vedrustusega
aga kas selleks oleks midagi olemasolevat kasutusele võtta mõne auto alt või oleks mõistlik need õõtsad ise kokku keevitada
ilmselgelt on hea mõte viia poldivalem autoga samaks seega traditsionaalne 4x100 rumm vajab kas vaheflantsi või siis väljavahetamist.
Tugev haagis korarlikuku veopeaga:
Siit galeriist leiad muuhulags hulga pilte erinevatest matkahaagistest (sai tehetud eelmisel UK külastusel):
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... /index.htm
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: offroad haagised
jah just sellist lahendust ma mõtlesin (sama tootja lehele ma viitasin ka enne aga seal polnud nii head pilti)
haagiseid ise oleks jah ehk kahte suunda üks oleks siis Puucoy mainitud tööhaagis - puud matsast, jahiloomad ja toit metsas, metsamehe varustuse vedamine vms. töö maastikul
teine suund siis matkahaagised - kas ainult varustuse vedamiseks kinnises "kuudis" või siis koos telgi ja köögiga või koos magamisegs "kuudis"
üks ilus matkahaagis nii "kuudis" magamise kui ka lisatelgiga on nt. selline http://moby1trailers.com/moby1-xtr/
(mis teha mulle sellised meeldivad mul endal on "on road" versioon teardropist koos lisatelgiga
kel huvi siis võib vaadata seda teemat http://www.matkaauto.com/forum/ise-teht ... pi-uus-elu ja pilte koos telgiga leiab siit http://www.matkaauto.com/forum/ise-teht ... t=130#8687)
minu küsimus oligi, et miks koormatakse auto üle varustusega ja puudub ka ruum rohkematele reisijatele kui saaks haagisega asja leevendada s.t. autost massi vähemaks ja rohkem inimesi autosse (praegu vist on 2...3 inimest autos)
võimalus oleks ka jätta laager metsa ja minna autoga eemale (poodi, remonti, seiklema vms.)
teisalt jah väga rasketel tingimustel oleks ehk selline saba rohkem koormaks nt. paksus lumes või sügavas mudas
samas vajadusel saaks nedega "sõita" küll
http://www.youtube.com/watch?v=vpsy1161R8Q
haagiseid ise oleks jah ehk kahte suunda üks oleks siis Puucoy mainitud tööhaagis - puud matsast, jahiloomad ja toit metsas, metsamehe varustuse vedamine vms. töö maastikul
teine suund siis matkahaagised - kas ainult varustuse vedamiseks kinnises "kuudis" või siis koos telgi ja köögiga või koos magamisegs "kuudis"
üks ilus matkahaagis nii "kuudis" magamise kui ka lisatelgiga on nt. selline http://moby1trailers.com/moby1-xtr/
(mis teha mulle sellised meeldivad mul endal on "on road" versioon teardropist koos lisatelgiga
kel huvi siis võib vaadata seda teemat http://www.matkaauto.com/forum/ise-teht ... pi-uus-elu ja pilte koos telgiga leiab siit http://www.matkaauto.com/forum/ise-teht ... t=130#8687)
minu küsimus oligi, et miks koormatakse auto üle varustusega ja puudub ka ruum rohkematele reisijatele kui saaks haagisega asja leevendada s.t. autost massi vähemaks ja rohkem inimesi autosse (praegu vist on 2...3 inimest autos)
võimalus oleks ka jätta laager metsa ja minna autoga eemale (poodi, remonti, seiklema vms.)
teisalt jah väga rasketel tingimustel oleks ehk selline saba rohkem koormaks nt. paksus lumes või sügavas mudas
samas vajadusel saaks nedega "sõita" küll
http://www.youtube.com/watch?v=vpsy1161R8Q
- Puucoy
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 123
- Liitunud: L Dets 01, 2012 11:37 am
- Asukoht: Jäneda L-Virumaa
- Kontakt:
Re: offroad haagised
Põhimõtteliselt analoogset alusvankrit pidasingi silmas ainult ilma piduriteta, metsas kaovad need piduritrossid liiga lihtsalt ära ja keskmine aasa hoidev nelikant toru on lihtsalt pikem ja kahekordne ehk üks toru liigub teise sees. Peaisehituse koha päält on see teisaldatava, portedega ühilduva kuudi ehitamine juba lihtne. Seega saab ka matkates katuse all ööbida ning kõikvõimalikkude pisitarvikute tarbeks saab teha kastid tiiva kolmnurk tugede peale.
Arvamus on nagu p....e igaühel on oma.
Nissan Patrol 3,3 td 84a.
Volvo C 303 3,0 b 78a.
Volkswagen Transporter syncro 2,5 td 98a.
MB Sprinter 4x4 2,2 2004a.
Sõidan millega tahan.
+372 51 38983
Nissan Patrol 3,3 td 84a.
Volvo C 303 3,0 b 78a.
Volkswagen Transporter syncro 2,5 td 98a.
MB Sprinter 4x4 2,2 2004a.
Sõidan millega tahan.
+372 51 38983
Re: offroad haagised
üks raami lahendus (kõrgendatud tagumik) on selles videos alates 1:28
https://www.youtube.com/watch?v=0qBBDEhfHhc
https://www.youtube.com/watch?v=0qBBDEhfHhc
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17310
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: offroad haagised
Kui vaja kahe nii erineva otstarbega,siis äkki oleks mõtekas üks veermik/kaks kuuti variant. Üks kola vedmiseks ja teine matakamiseks.
Ajad käru ette ja tõstad jalgadeleedle ning ratastel raam alt ära. Kuudi ja raami vahele mugavad kiirliidesed
Näitaks nagu
http://www.campertrailers.org/explorer_uteback1.JPG
Või kasvõi:
http://delrio-world.com/this-things-113994.html
P.S. Veel üks vahva matkahaagis
http://www.autoblog.com/2010/12/22/jeep ... road-test/
Ajad käru ette ja tõstad jalgadeleedle ning ratastel raam alt ära. Kuudi ja raami vahele mugavad kiirliidesed
Näitaks nagu
http://www.campertrailers.org/explorer_uteback1.JPG
Või kasvõi:
http://delrio-world.com/this-things-113994.html
P.S. Veel üks vahva matkahaagis
http://www.autoblog.com/2010/12/22/jeep ... road-test/
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: offroad haagised
ei ma päris nii ei mõelnud, et universaalne - täna vean puid homme lähen reisile
tõin lihtsalt välja, et haagiseid üldiselt võiks nii jagada: töö ja matkad
olen arvamusel, et universaalne pole nii hea kui spetsiaalne
tõin lihtsalt välja, et haagiseid üldiselt võiks nii jagada: töö ja matkad
olen arvamusel, et universaalne pole nii hea kui spetsiaalne
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5138
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: offroad haagised
Kuna palju volvo sillaga võistlusautosid on ehitatud ümber ketaspiduritele, siis kindlasti leidub ülejäänud piduritrumleid. Rummud ise on reeglina ikka edasi kasutusel. Aga trumlist koos originaal rattapoltidega annaks juba ka midagi kokku aretada mõne teise rummu peale.Puucoy kirjutas:minu mure on 303-me 8 poldiga rattarumm kui miski sinna sobib oleks tänulik vihje eest
Mul isegi neid rattapolte üle terve jooks, kui huvitab. Piduritrumleid pole.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2429
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: offroad haagised
Iseenesest asine mõte.Puucoy kirjutas:Pakuks siis lõpuks oma nägemuse offroud haagisest: nelkant torust tehtud raam pikendatava diisliga (vahest on vaja pikemaid palke metsast koju tuua) saab raskuskeskme paremini paika, sõltumatu vedrustusega isetehtud pikem õõtshoob. Rattad samad mis ninalgi (minu mure on 303-me 8 poldiga rattarumm kui miski sinna sobib oleks tänulik vihje eest). Esimene ja tagumine porte on eemaldatavad pikema materjali tarbeks. Kandevõime 1,5-2 t. Registrisse täismass 750 kg. Veopeaks silmus kuna Volvol on on juba originaalis vastav haakeseade ja Nissanile plaanin paigaldada uasi oma. Haagise diisli küljes olev tugiratas v. tugi on võimalik asendada kraana laadse moodustisega mida käitab auto vints. Ja tava veopeaga haagise jätaks rohkem maantee rõõmuks.
Ainus konks, mis tekib: kui passi tuleb täismassiks 750 kilo ja kogu mõeldu saab tummisena metalli valatud, siis jääb lubatud kandevõimeks heal juhul vaid paarsada...
Piduritrossid saab viia ka piki raami. Pneumo, hüdro- või elektripidureid O2 kategooria haagisel ei lubata...
Veopea teema saab huvitav olema - Nissani tagumikus oleva UAZ veopea lõugade vahel rippuv omavalmistatud "kerghaagis" võib osutuda huvitavate vestluste objektiks sinivalgetega.
Registreerida vist UAZ haakega ei saa - peab olema serditud asi. Tehnonõuded (https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/12 ... parand.pdf#) vihjavad leheküljel 80 ja edasi küll võimalusele kasutada ka silmust, kuid selle mõõtmed ei klapi kuidagi UAZ lõugadega.
"NATO-standardist" räägib keegi pädevam ehk.
EDIT: Huvitav, kas säärane ühendus oleks siin legaliseeritav...
http://store.adventuretrailers.com/prod ... upler.html
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- Puucoy
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 123
- Liitunud: L Dets 01, 2012 11:37 am
- Asukoht: Jäneda L-Virumaa
- Kontakt:
Re: offroad haagised
v6sa kirjutas:Iseenesest asine mõte.Puucoy kirjutas:Pakuks siis lõpuks oma nägemuse offroud haagisest: nelkant torust tehtud raam pikendatava diisliga (vahest on vaja pikemaid palke metsast koju tuua) saab raskuskeskme paremini paika, sõltumatu vedrustusega isetehtud pikem õõtshoob. Rattad samad mis ninalgi (minu mure on 303-me 8 poldiga rattarumm kui miski sinna sobib oleks tänulik vihje eest). Esimene ja tagumine porte on eemaldatavad pikema materjali tarbeks. Kandevõime 1,5-2 t. Registrisse täismass 750 kg. Veopeaks silmus kuna Volvol on on juba originaalis vastav haakeseade ja Nissanile plaanin paigaldada uasi oma. Haagise diisli küljes olev tugiratas v. tugi on võimalik asendada kraana laadse moodustisega mida käitab auto vints. Ja tava veopeaga haagise jätaks rohkem maantee rõõmuks.
Ainus konks, mis tekib: kui passi tuleb täismassiks 750 kilo ja kogu mõeldu saab tummisena metalli valatud, siis jääb lubatud kandevõimeks heal juhul vaid paarsada...
Piduritrossid saab viia ka piki raami. Pneumo, hüdro- või elektripidureid O2 kategooria haagisel ei lubata...
Veopea teema saab huvitav olema - Nissani tagumikus oleva UAZ veopea lõugade vahel rippuv omavalmistatud "kerghaagis" võib
osutuda huvitavate vestluste objektiks sinivalgetega.
Registreerida vist UAZ haakega ei saa - peab olema serditud asi. Tehnonõuded (https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/12 ... parand.pdf#) vihjavad leheküljel 80 ja edasi küll võimalusele kasutada ka silmust, kuid selle mõõtmed ei klapi kuidagi UAZ lõugadega.
Lihtsam on vist osta uas-i haagis ja seda tuunida
"NATO-standardist" räägib keegi pädevam ehk.
EDIT: Huvitav, kas säärane ühendus oleks siin legaliseeritav...
http://store.adventuretrailers.com/prod ... upler.html
Arvamus on nagu p....e igaühel on oma.
Nissan Patrol 3,3 td 84a.
Volvo C 303 3,0 b 78a.
Volkswagen Transporter syncro 2,5 td 98a.
MB Sprinter 4x4 2,2 2004a.
Sõidan millega tahan.
+372 51 38983
Nissan Patrol 3,3 td 84a.
Volvo C 303 3,0 b 78a.
Volkswagen Transporter syncro 2,5 td 98a.
MB Sprinter 4x4 2,2 2004a.
Sõidan millega tahan.
+372 51 38983
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17310
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: offroad haagised
UK-s müüakse legaalset silmuspega uusi haagiseid. UK-st (EU liikmesriik) toodud haagise saab siin registrisse.
Sama kehib priigitud sõjaväehaagiste kohta.
Sama kehib priigitud sõjaväehaagiste kohta.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: offroad haagised
v6sa kirjutas:
EDIT: Huvitav, kas säärane ühendus oleks siin legaliseeritav...
http://store.adventuretrailers.com/prod ... upler.html
arvan, et sellised liigendiga haakeseadmed pole vist euroopas lubatud
meil kindlasti mitte siin saavad ametnikud infarkti sellise asja peale.
räägitakse paberites jah vaid ju üldse haagiste haakeseadmetena kas poolhaake "sõrm", nn. NATO silmus ja igapäevane munakas.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2429
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: offroad haagised
Ehk võtad valgustada tehniliste üksikasjade kohta.Landy kirjutas:UK-s müüakse legaalset silmuspega uusi haagiseid. UK-st (EU liikmesriik) toodud haagise saab siin registrisse.
Sama kehib priigitud sõjaväehaagiste kohta.
Mihandnde silm, milline veokahvel. Millised lubatud koormused (püst- ja rõhtsihis)? Mida tähele panna pruukimisel?
Kasutatud UAZhaagise kerge modifitseerimine on ilmselt lihtsaim tee... Iseasi, kuivõrd legaalseks tehtud muudatused osutuvad teadlikumate sinivalgetega kohtumisel;)
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17310
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: offroad haagised
UK-s haagiseid ei regixtreerita, kindlustata ega oma ka ülevaatust. Samas sealt toodud haagised saab siin arvele ostu- müügi lepinguga. MNT RLB (endine ARK) ei saa keelduda EU liikmeriigis legaalslet liikluses osaleva sõiduki siin registreerimisest.v6sa kirjutas:Ehk võtad valgustada tehniliste üksikasjade kohta.Landy kirjutas:UK-s müüakse legaalset silmuspega uusi haagiseid. UK-st (EU liikmesriik) toodud haagise saab siin registrisse.
Sama kehib priigitud sõjaväehaagiste kohta.
Mihandnde silm, milline veokahvel. Millised lubatud koormused (püst- ja rõhtsihis)? Mida tähele panna pruukimisel?
Kasutatud UAZhaagise kerge modifitseerimine on ilmselt lihtsaim tee... Iseasi, kuivõrd legaalseks tehtud muudatused osutuvad teadlikumate sinivalgetega kohtumisel;)
Haagiste ümberehituse osas on Eesti seadused vägagi liberaalsed ja asjaamine (Tarmo Toomi ümbeehitus projekti teemas kirjutatu alusel) ka üsna lihtne. Seega UAZ haagist võid legaalset modifitseerida nii nagu soovid. (kuniks mõõdud ei muutu, siis ei pea ka ümbeehitust taotlema).
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: offroad haagised
See väide ei vasta 100% tõele. Haagiste kohta ei tea aga näiteks UK-st toodud sõiduautot pole nii lihtne siin arvele saada midagi. Samuti on EU liikmesmaades väljapoolt EU-d sisse toodud sõidukite arvele võtmise alused kohati pisut erinevad (kui legaalne või mittelegaalne see on ei oska öelda). Ka pole mõtet suure hurraaga militaarotstarbelisi haagiseid naabrite käest ilma eelneva ametnikega konsulteerimiseta sisse vedama hakata.MNT RLB (endine ARK) ei saa keelduda EU liikmeriigis legaalslet liikluses osaleva sõiduki siin registreerimisest.
Ning see, et kellelgi on mingi asi õnnestunud ei pruugi pretsedendi tähtsust omada sest mõnikord sõltuvad asjaajamise laabumised ametnike naiste perioodidest ning muudest tuju, tähelepanelikkust ja pädevust mõjutavatest asjaoludest.
See tõenäoliselt sõltub haagisest?UK-s haagiseid ei regitreerita, kindlustata ega oma ka ülevaatust.