(JEEP WRANGLER) - Elektrimootoriga metsa!

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas anttix »

uppund kana kirjutas: Tegelt kahtlen kas väga kaotame kaalus kui kogu ülekandeks vajalik kama minema visata. Aga olgu oletame ,et nii on.
No aga ole meheks ja kaalu ära :)

Äkki herr Inseneer lubab Sul mõne oma raipe (loe: varuosade komplekti) küljest poolteljed, kardaanid ja diffrid lahti kruvida ning kaalu peale asetada ;) Muid juppe ära visata ei saa: vedrusid, amorte ja isegi rooliajamit on ikka tarvis.
uppund kana kirjutas: Siinkohal jäi üks aspekt aga tähelepanuta ,nimelt kaotame sellega hulga sõlmi mis kõik võivad rajal puruneda . Siin foorumis on koormate viisi pilte kõrbenud siduritest pooleks kardaanidest ja mis kõik veel. Muidugi ei oska ma öelda kui vastupidavad need rattamootorid vägivallatsemisele on.
Kas kogu süsteemi töökindlus tõuseks, pagan seda nii täpselt teab. Teoreetiliselt võiks, kuna liikuvaid osi on kokkuvõttes vähem.

Teoreetiliselt peaks elektrimootorid ratastes olema suhteliselt aeglaselt kulgevale 4x4 liikurile üsna positiivne nähtus, kuna viivad juba näiteks raskuskeskme madalamale ja väänet on neil roppu moodi ka väga madalatel pööretel.

Tegelikult on olemas üks tehonloogia, mis annab väga hea kaalu/kilovati suhte: gaasiturbiin ehk need mootorid, millega helikopterid lendavad ja uuemal ajal ka tankid sõidavad (M1 Abrams näiteks). Paraku on sedatüüpi mootoritel see häda, et saavutamaks mingisugustki efektiivsust, peab turbiin käima väga kõrgetel pööretel: 30-150k rpm (võrdluseks: tavaliselt käivad generaatorid kiirusega ca 1k rpm). Samas on juba olemas tooted, mis kombineerivad kosmosetehnika (väga kiirete pööretega püsimagnet generaator) ja väikese võimsusega gaasiturbiinmootori. Nimetatakse neid peenelt mikroturbiinideks ja mõeldud on need hoonetele autonoomse tagavaraelektrivarustuse loomiseks kas siis maagaasilt või ka suvaliselt teiselt põlevalt kütuselt http://www.powermag.com/distributed_gen ... /3105.html

30kW mikroturbiin on ühel firmal täitsa tootevalikus olemas: http://www.microturbine.com/prodsol/products/ Ilma kobaka "soojuse taaskasutussüsteemita" on nende seadmete efektiivsus suurusjärgus 25% mis ei olegi tavalise otto või diiselmootoriga võrreldes väga halb ja kaal jääb 400-600kg tuuri (oleneb võimsusest). http://www.e-finity.com/c30/C30%20Liqui ... 31032B.pdf

Neid on prooviks ka bussidele peale pandud. Siit saaks küll juba korraliku kaaluvõidu elektrisõiduki kasuks. Tõsiselt valus koht on ainult turbiini hind, ca 30k USD :S Hakkad ehitama ?

http://www.energy.ca.gov/distgen/equipm ... bines.html
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas anttix »

Tahtsin veel lisada, et turbiinmootoriga või ka diiselelektrilise sõidukiga metsa minekul ei ole "rohelisest" mõtteviisist kantud elektriautondusega mitte mingit pistmist, kuna paaki kallad ikka diislit (ok, turbiin käib teoreetiliselt suvalise põleva vedeliku näiteks petrooleumi või kütteõli pealt seega pääseb aktsiisi maksmisest).

Turbiiniga on veel see lisafeatuur, et hea tahtmise juures saab metsa ka põlema kuna heitgaaside temperatuur on 270C
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
MeelisV
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: R Okt 19, 2007 12:14 pm

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas MeelisV »

Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas anttix »

CÄÄRFIILD kirjutas:http://www.ohtuleht.ee/457288

Paistab ,et Wranku läheb elektiversioonis tootmisse :shock:
Vana uudis.

Juhul kui nad seda nii teevad nagu nad 2009. Detroit-i autoshowl lubasid, siis on tegemist ühe ääretult mõttetu iluasjaga:

http://www.automobilemag.com/green/news ... index.html
Chrysler claims they'll power the 200-kW (268 hp) electric motor up to 40 miles, before a small gasoline engine kicks in.
Järjekordne hübriidauto.
Granted, this Jeep is only a two-wheel-drive model ...
2WD wrangler :roll:

Selle sõiduki võimekus maastikul ja eriti metsas saab olema "legendaarne" :twisted:
A downside? We think Jeep fans would prefer a four-wheel-drive Wrangler, and though Chrysler's ENVI group says it's working on one - complete with in-wheel electric motors up front - it's still a ways away from reality.
Ühesõnaga korralikku 4WD versiooni, kus mootorid on rataste sees saab veel kaua, kaua oodata.

Kogu see "roheline" värk on ikka veel poliitiline plaanimajanduslik möga nagu ühes vanas artiklis kirjutati:
http://www.e24.ee/602822/roheline-majan ... ivaikuses/
Enn Õunpuu ütleb näiteks elektriautode ostu kohta: «Akutehnoloogial elektriautod on tupiktee, neil pole tulevikku.»
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Re:

Postitus Postitas anttix »

Ja taaskord on aastake mööda veerenud, aga roheroosa unistus elektriautost on jäänud ...
Nov 25, 2008 anttix kirjutas: Ok, aga veame kasti õlle peale kihla, et aasta pärast ei ole turul mitte ühtegi 100% elektriautot, mille parameetrid oleks võrreldavad (erinevus alla 15%) minu aastast 1996 pärit tehaseseadetes 4x4 Huidai Galloperi nimelise rondiga. Parameetrid siis: kiirendus, tippkiirus, maastikusuutlikkus, läbitav distants ühe "paagitäiega".
Jan 12, 2010 anttix kirjutas: Vahepeal on minu "pärs" auto vanemaks jäänud st. nüüd on mul 1986. a pärit LC70.
Jan 17, 2011 anttix kirjutas: Võrdluse aluseks võtame nagu ka eelmine kord tehaseseadetes LC70-e.
Targad mehed ennustavad, et särtsuvate tähtede seis saab sel aastal olema eriti hea.
Aug 15, 2009 CÄÄRFIILD kirjutas: Arvata võib ,et juba 2012 on esimesed elektriautod euroopas talutava hinnaga saadaval :wink: .
Sept 02, 2009 CÄÄRFIILD kirjutas: ... paistab ,et aasta 2012 saab murranguliseks, ka teised on kõvasti ettevalmistunud just aastaks 2012
Noh elektriautode propageerijad, kas võtate kihlveo vastu aastaks 2012?
Võrdluse aluseks võtame nagu ka eelmine kord tehaseseadetes LC70-e.
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas anttix »

Pool-elektriauto (plug-in hybrid) jõudis 2011 aasta suurimate läbikukkumiste auväärsesse nimekirja.

Kuuldavasti ei soovinud kliendid osta autot, mis veel päevi peale kolarit iseeneslikult põlema süttib :oops:

http://www.autonet.ee/uudised/chevrolet ... 50400.html

originaal

http://247wallst.com/2011/12/27/the-wor ... of-2011/2/
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
Kalamees
Fitting 44"
Postitusi: 406
Liitunud: T Mär 13, 2007 6:22 pm
Asukoht: Rakvere

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas Kalamees »

Vana aasta sees vene kanalilt näitas venelaste katsetamisi selle Mitsu Miev-iga. Detsembrikuus tehtud, ilm -1...-3 kraadi külma. Aku laaditi täis ja metsa kuuse järgi. Distants 50 km. Sellise ilmaga liikuma hakates näitas tabloo et võimalik sõita 100km täis akuga. Kui lülitati sisse ka soojendused, et klaas puhas ja istumine soe oleks siis kukkus näit kiiresti 68km peale. Lülitati kõik soojendused välja, neid aegajalt sisse lülitades, et saaks klaasid puhtaks. Metsa said ja tagasi teest 12 km ka läbitud ja jokk. Samas mainiti ka ära et on tootjapoolne hoiatus, et ei tohi suurtest porilompidest ja sügavas lumes sõita, võib tekkida lühis elektrisüsteemis. Sama katse tehti ka kohe Saksamaal. 12km linnasõitu ja 38 maanteed (kiirusega kuni 90km/h) kuuse järgi turule. Ja et tagasi saada oli vaja laadida. Laadimine 30 minutit ja see Saksas tanklas tasuta.
PriitV
Mudder
Postitusi: 95
Liitunud: E Jaan 07, 2008 2:33 pm
Asukoht: Tallinn/Noarootsi

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas PriitV »

Olgu mis on ja targutame mis me targutame (ja oleme maailma parimad mudasmüttajad-ohvrõuderid ning kindlasti ka parimad autoehitajad) aga lätlased TEGID ÄRA! Saukans/Dambis oma OSCar eO'ga sõitsid Dakari läbi ja tõestasid, et mingisuguse hübriidse aga ainult elektrimootoritelt edasi liikuv auto on suuteline seda sõitu läbi tegema.
Seda siis ohvrõudist ja kõvast eesti autospordist... Lätakatel pidi ju puhta pees olema aga näed, riigi tugi taha ja kuulsust saavutati meeletus infoväljas tuhat korda niipalju, kui meie kalasilmne kommunist isegi unes näha ei oska. Rääkimata sellest, et lätlased tunnevad huvi moodsate tehnoloogiate vatsu, meie tipptase on pobeedale mingi iidaegne pliiakude hunnik sisse ehitada. Tegelikult päris hea ülevaade OSC tegemistest selles vallas autoblogis, mis on automaailmas suhteliselt tähtis sait. Dakar.com, üle maailma läinud telepilt - sellest tasu rääkidagi.
Pilt
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas anttix »

Kus Sa siin elektriautot näed? Hübriid, mis hübriid.
OSCar says the eO will have a small, Nissan-sourced gasoline engine serving as a generator to help it cover long distances
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
PriitV
Mudder
Postitusi: 95
Liitunud: E Jaan 07, 2008 2:33 pm
Asukoht: Tallinn/Noarootsi

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas PriitV »

anttix kirjutas:Kus Sa siin elektriautot näed? Hübriid, mis hübriid.
OSCar says the eO will have a small, Nissan-sourced gasoline engine serving as a generator to help it cover long distances
Ja mis ma siis kirjutasin? Aga teistpidi: Sa ei sõida aastas kokku ka niipalju, kui Dakari puhul on tegu ÜHE võistlusega. Sa ei sõida oma ohvrõuderiga (kui Sa just Vepskiil ei käi) aastas kokku niipalju võistluskilomeetreid, kui Dakaris on üks päev! Jne, jne.
Probleem on akudes, mis veel ei kesta ja piisaval moel ei hakkagi kestma. Pigem on vaja lahendada akude kiirlaadimine, mis peaks olema samas suurusjärgus vedelkütuse tankimisega, sest ei sõitnud Dakari läbi mitte üksainsam masin ilma tankimisteta. Võib-olla krusad suutsid omale peale võtat bivuacist bivuacini piisava koguse kütust, teised mitte. OSCar eO oli küll sigaaeglane enamusega võrreldes (140 on tippkiirus) aga samas ei pidanud ta ennast trassil tankima.

Fakt on see, et OSCar eO'd viis edasi elekter ehk ta on elektriauto ja bensiin oli vaid elektri tootmise vahend. Täpselt sama, mis seinast tulev elekter. Hübriidauto omab ka otse fossiilkütusega sisepõlemismootorilt vedu (a'la Prius), hübriidne elektriauto (minu sõnad) on aga see, kus elektrivoolu saamiseks on mitu erinevat allikat. Akud+sisepõlemine genekaga, akud+fuel cell, akud+suruõhk, mida iganes aga autot liigutab füüsiliselt vaid elektrimootor(id). Muuseas, kui rakendada mõne ohvrõudi kolli ette hobune või eesel, on ka see "hübriidne" ;)

Edit: ehk kui panna lätlaste eO võistlema Eesti Pobedaga (või see tobe toimunud elektriautoralli), siis aususe huvides peaks eO seisma sel ajal, kui genekas akusid laeb. Sest sel on geneka töö täpselt sama, mis tavalisel masinal tanklas aja veetmine või akutoitelisel elektriautol juhtme otsas rippumine. Päris põnev oleks teada, kes jõuaks esimesena näiteks Riiast... Vladivastokki. kas überkiire Tesla, meie Pobeda või ikka lätlaste eO? Mina panustaks lätlastele...
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas anttix »

PriitV kirjutas: Aga teistpidi: Sa ei sõida aastas kokku ka niipalju, kui Dakari puhul on tegu ÜHE võistlusega.
Mis loll jutt see on? Dakar on kestvussõit, mis koosneb hulgast erineva pikkusega etappidest, pikemad neist on 800-900km kogudistants ca 9000km.

http://en.wikipedia.org/wiki/2011_Dakar_Rally#Stages
http://en.wikipedia.org/wiki/2012_Dakar_Rally#Stages

Igapäevasõiduks kasutatav 4x4 läbib aastas 2-3x sama pika distantsi.
PriitV kirjutas: Probleem on akudes, mis veel ei kesta ja piisaval moel ei hakkagi kestma. Pigem on vaja lahendada akude kiirlaadimine, mis peaks olema samas suurusjärgus vedelkütuse tankimisega, sest ei sõitnud Dakari läbi mitte üksainsam masin ilma tankimisteta.
Järgmine roheroosa unistaja :)
Kulla mees, see, et akud ei kesta ongi see põhiprobleem. Käesolev thread on pärit aastast 2008, kui Sa viitsiksid natuke vanu postitusi lugeda, siis leiaksid Sa sealt, et nii mõnigi soovmõtleja on enne Sind samasuguseid lauseid loopinud:

Korralik 4x4 elektriauto on kohe-kohe tulemas, ainult paremaid akusid on veel vaja.

Paraku ei paista neid "paremaid" (mahutavad rohkem, saab paari minutiga täis laadida jne) akusid mitte kusagilt. Ma ei viitsi siin hakata juba korra postitatud analüüsi erinevate akukeemiate ja nende energiatiheduste kohta uuesti välja tooma, otsi ise arhiivist.
PriitV kirjutas: ... aga samas ei pidanud ta ennast trassil tankima.
Kust Sa seda võtad? Äkki viitad või mõtlesid ise välja?
PriitV kirjutas: Fakt on see, et OSCar eO'd viis edasi elekter ehk ta on elektriauto ja bensiin oli vaid elektri tootmise vahend.
Diiselronge viib ka edasi elektrimootor kui Sa seda juhuslikult ei teadnud, sellest hoolimata ei nimeta keegi neid elektrirongideks.

Fakt on see, et OSCar e0-i viis edasi vedelkütus. Mis viisil vedelkütuses leiduv keemiline energia liikumisenergiaks muundati ei oma siinkohal tähtsust.
PriitV kirjutas: Hübriidauto omab ka otse fossiilkütusega sisepõlemismootorilt vedu (a'la Prius), hübriidne elektriauto (minu sõnad) on aga see, kus elektrivoolu saamiseks on mitu erinevat allikat.
Mõlemad on hübriidajami alaliigid, esimest nimetatakse paralleel ja teist järjestikhübriidajamiks.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_veh ... ies_hybrid

Hoolimata sensatsioonihimuliste leheneegrite mölast, ei käi see asi ikka päris nii, et määrin seale huulepulga näkku ja nimetan printsessiks, siga jääb seaks.
PriitV kirjutas: ... aga autot liigutab füüsiliselt vaid elektrimootor(id).
Minuga pole Sul mõtet vaielda, mine ürita EAS-ist "elektriauto" toetust saada selle jutuga. Vaata, mis juhtub :twisted:
PriitV kirjutas:Mina panustaks lätlastele...
Veame parem kasti õlle peale kihla, et Dakar 2013 võistlust ei lõpeta mitte ükski "päris" elektriauto. Ehk siis selline masin, millesse vahepeatustes "tangitakse" ainult elektrit, mitte ei kallata/pumbata/pisteta sisse mingit muud (keemilist) kütust.
  • See, et asju saab elektrimootoriga edasi ajada pole mingi uudis.
  • See, et hübriidajamiga on võimalik 15 päeva jooksul läbida (vahepeal vedelkütust sisse kallates) kokku 8377km ei üllata kedagi.
  • Selles, et lätlased panid mingi hübriidajamiga känkra kokku ja ronisid sellega Dakari rallile pole ka mitte midagi erakordset.
Erakordne oleks ehk see, kui neil õnnestunuks sel viisil ehitada parem võistlusmasin kui otse bensiinimootori pealt rattaid ringi ajades ja võistlus võita või vähemalt esikümnesse jõuda. Paraku seda ei juhtunud.
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
PriitV
Mudder
Postitusi: 95
Liitunud: E Jaan 07, 2008 2:33 pm
Asukoht: Tallinn/Noarootsi

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas PriitV »

anttix kirjutas:[*]See, et hübriidajamiga on võimalik 15 päeva jooksul läbida (vahepeal vedelkütust sisse kallates) kokku 8377km ei üllata kedagi.
[*]Selles, et lätlased panid mingi hübriidajamiga känkra kokku ja ronisid sellega Dakari rallile pole ka mitte midagi erakordset.[/list]

Erakordne oleks ehk see, kui neil õnnestunuks sel viisil ehitada parem võistlusmasin kui otse bensiinimootori pealt rattaid ringi ajades ja võistlus võita või vähemalt esikümnesse jõuda. Paraku seda ei juhtunud.
Järjekordne Eesti debiilik ehk täiesti ehe loll eestlane. Jumala eest, ära mitte kunagi rohkem mitte ühelgi teemal sõna võta, HÄBi on sellistega samast rahvusest olla.
Muuhulgas võiks selliste väljaütlemiste etendajad OMA ISIKLIKUD saavutused ette näidata. Galooperiga arendusjuht - näita mulle ette ÜKS isiklik kestev arendus näiteks kasvõi Eesti off-rõud vallas! Näita mulle ette mingi tehnoloogiline leiutis või kasulik mudel mis on PAREM kui eelmised, mõni täiesti uus võistlus või suisa spordiala laadne tegevus, ehk mingi selline "asi", mida kaaskodanikud TAHAVAD ja mis on populaarne (või muutunud selleks).

Nagu sa tead, siis minul täiesti isiklikult on need ette näidata aga ma ei arva, et lätlased oleks sitapead ja oscar mõttetu masin. Sina sitt lööd kodus pihku selle asemel, et Dakari minna... sorry aga ma olen otsekohene! ronisid Dakari - no täitsa persses ülbus ikka mõttetu mehe poolt!
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas anttix »

PriitV kirjutas: Järjekordne Eesti debiilik ehk täiesti ehe loll eestlane.
Alati on hea meel intelligentset juttu lugeda, sooviks vaid, et teinekord jooksid veidi vähem enne kui klaviatuuri pihku võtad.

Päikest!
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas anttix »

Ega elektriautod polegi globaalses mastaabis eriti keskkonnasõbralikud, selles uuringus ei ole sisse arvestatud näiteks akude tootmist ja utiliseerimist mis on üks väga keskkonnamahukas tegevus.

Samas bensiinimootoriga linnas ringi tossutades jääb reostus linna, elektriautoga on väike lootus, et ehk on elektrijaam mõnesaja kilomeetri kaugusel ja akud toodeti kuskil hiinas, kus kommunistidel on jätkuvalt loodusest pohh :evil:

Sisuliselt nihutame keskkonnamõju autode kasutuskohast kaugemale.
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
virgo
True Off Roader!
Postitusi: 1247
Liitunud: R Dets 10, 2004 7:16 pm
Asukoht: Tallinn

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas virgo »

Chero peale aretatud lahendus:
Pilt
Pilt
Mudas alates 2003.
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”