No aga ole meheks ja kaalu ärauppund kana kirjutas: Tegelt kahtlen kas väga kaotame kaalus kui kogu ülekandeks vajalik kama minema visata. Aga olgu oletame ,et nii on.
Äkki herr Inseneer lubab Sul mõne oma raipe (loe: varuosade komplekti) küljest poolteljed, kardaanid ja diffrid lahti kruvida ning kaalu peale asetada Muid juppe ära visata ei saa: vedrusid, amorte ja isegi rooliajamit on ikka tarvis.
Kas kogu süsteemi töökindlus tõuseks, pagan seda nii täpselt teab. Teoreetiliselt võiks, kuna liikuvaid osi on kokkuvõttes vähem.uppund kana kirjutas: Siinkohal jäi üks aspekt aga tähelepanuta ,nimelt kaotame sellega hulga sõlmi mis kõik võivad rajal puruneda . Siin foorumis on koormate viisi pilte kõrbenud siduritest pooleks kardaanidest ja mis kõik veel. Muidugi ei oska ma öelda kui vastupidavad need rattamootorid vägivallatsemisele on.
Teoreetiliselt peaks elektrimootorid ratastes olema suhteliselt aeglaselt kulgevale 4x4 liikurile üsna positiivne nähtus, kuna viivad juba näiteks raskuskeskme madalamale ja väänet on neil roppu moodi ka väga madalatel pööretel.
Tegelikult on olemas üks tehonloogia, mis annab väga hea kaalu/kilovati suhte: gaasiturbiin ehk need mootorid, millega helikopterid lendavad ja uuemal ajal ka tankid sõidavad (M1 Abrams näiteks). Paraku on sedatüüpi mootoritel see häda, et saavutamaks mingisugustki efektiivsust, peab turbiin käima väga kõrgetel pööretel: 30-150k rpm (võrdluseks: tavaliselt käivad generaatorid kiirusega ca 1k rpm). Samas on juba olemas tooted, mis kombineerivad kosmosetehnika (väga kiirete pööretega püsimagnet generaator) ja väikese võimsusega gaasiturbiinmootori. Nimetatakse neid peenelt mikroturbiinideks ja mõeldud on need hoonetele autonoomse tagavaraelektrivarustuse loomiseks kas siis maagaasilt või ka suvaliselt teiselt põlevalt kütuselt http://www.powermag.com/distributed_gen ... /3105.html
30kW mikroturbiin on ühel firmal täitsa tootevalikus olemas: http://www.microturbine.com/prodsol/products/ Ilma kobaka "soojuse taaskasutussüsteemita" on nende seadmete efektiivsus suurusjärgus 25% mis ei olegi tavalise otto või diiselmootoriga võrreldes väga halb ja kaal jääb 400-600kg tuuri (oleneb võimsusest). http://www.e-finity.com/c30/C30%20Liqui ... 31032B.pdf
Neid on prooviks ka bussidele peale pandud. Siit saaks küll juba korraliku kaaluvõidu elektrisõiduki kasuks. Tõsiselt valus koht on ainult turbiini hind, ca 30k USD :S Hakkad ehitama ?
http://www.energy.ca.gov/distgen/equipm ... bines.html