(JEEP WRANGLER) - Elektrimootoriga metsa!

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Postitus Postitas anttix »

vtl kirjutas:Samamoodi, nagu õhkjahutusega zaporozetsis toa soojaks saab: vedelkütus ja pisike ahi. kütusekulu on mudelist ja vajadusest sõltuvalt umbes 100-500 g/h.
Mis näitab veelkord keemiliste kütuste ülihead energiatihedust. Kuna keemilisest kütusest sooja toomisel on kasutegur üle 90%, siis on vahe elektriga drastiline.

Keemilisest kütusest parem on ainult tuumaenergia.
Kusjuures, radioaktiivse patareiga varustatud elektriauto oleks tõenäoliselt täiesti konkurentsivõimeline. Kosmoses kasutatakse seda tehnoloogiat laialdaselt ja venelased tegid kunagi majakaid, mis vilkusid sellise patarei pealt 10 aastat. Kahjuks aga ei ole radioaktiivsete elementide kasutamine autodes turvalisuse kaalutlustel inimestele mokkamööda :(

EDIT: Ähh. Venelaste majakapatareides oli ikka Strontsium-90, mitte Ceesium ja eluiga oli 10, mitte 50 aastat. Ceesiumi kasutati hoopis kiiritusravis. Ei tasu ikka uimase peaga radioaktiivsetest asjadest rääkida :P
Viimati muutis anttix, N Nov 27, 2008 8:07 pm, muudetud 2 korda kokku.
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

anttix kirjutas:
vtl kirjutas:Samamoodi, nagu õhkjahutusega zaporozetsis toa soojaks saab: vedelkütus ja pisike ahi. kütusekulu on mudelist ja vajadusest sõltuvalt umbes 100-500 g/h.
Mis näitab veelkord keemiliste kütuste ülihead energiatihedust. Kuna keemilisest kütusest sooja toomisel on kasutegur üle 90%, siis on vahe elektriga drastiline.

:(
Minu meelest on elektriga kütmisel kasutegur 100 %
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

erik kirjutas:Minu meelest on elektriga kütmisel kasutegur 100 %
Seda küll, aga Anttix pidas silmas energiatihedust ehk kui palju aku- või bensukilo kohta sealt sooja kätte saab.
anttix kirjutas:
vtl kirjutas:Samamoodi, nagu õhkjahutusega zaporozetsis toa soojaks saab: vedelkütus ja pisike ahi. kütusekulu on mudelist ja vajadusest sõltuvalt umbes 100-500 g/h.
Mis näitab veelkord keemiliste kütuste ülihead energiatihedust. Kuna keemilisest kütusest sooja toomisel on kasutegur üle 90%, siis on vahe elektriga drastiline.:(
Kui bensiini kaasas tassida auto KÜTMISEKS, siis küll. Sisepõlemismootori korral huvitab meid aga auto liigutamine, mille juures kasutegur on nagu on. Aga see on meil juba teada ja (üle)eile pikalt läbi nämmutatud teema :)
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Postitus Postitas anttix »

Tjah, mängisin siin selle tuumaenergeetilise auto mõttega.
Asi on tegelikult nii, et elektriautot ikka ei ehita isegi sellise patareiga :(

Energiatihedust on nii et tapab, aga nii väikest tuumareaktorit ei ole mõtet ehitada, kuna suure võimsuse kätte saamiseks on vaja kõrget aktiivsust (loe tugevalt radioaktiivseid elemente), see omakorda aga eeldab kiirguse summutamiseks paksu plii või betoonikihti reaktori ümber.

Kui jätta kõik radioaktiivse materjali ohutusega seotud mured kõrvale, siis ainuke süsteem, mis ei vaja tonnide kaupa pliid ümber, on Plutoonium-238 iriidiumi glasuuris http://en.wikipedia.org/wiki/General_Pu ... eat_Source

250W 1.44kg

Oletame, et auto liigutamiseks on vaja vähemalt 50kW

50 / 0.25 = 200
200 * 1.44 = 288 kg

Pole paha, aga see on kõik soojusenergia :(
Sellest otse elektrienergia tegemine on kasuteguriga ca 7%.
http://en.wikipedia.org/wiki/Radioisoto ... Efficiency

Deem :(

Ok, teeme kohe liikumisenergia näiteks Stirlingi mootori abil.
Maksimaalne siiani saavutatud kasutegur 30% (kui vikipeediat uskuda http://en.wikipedia.org/wiki/Stirling_engine )

Seega tuleks onu Aatomiku kaal 288 / 0.3 = 960kg
Autsh!

Tõsi küll, selline jõuallikas kestaks aastakümneid.
Plutoonium-238 poolestusaeg on 87.7 aastat, seega kaotab ta iga aasta oma võimsusest 0.5^(1 / 87.7) ehk 0.787%

Seega näiteks 10a pärast on jõuallika võimsus veel
50 * 100-7.87% = 46kW
20a pärast oleks 42kW

Selline jõuallikas autos on praktiliselt igavene, enne roostetab masin ümbert ära kui element tühjaks saab.

Iseasi on see, et Aatomikuga ringi sõites on iga liiklusõnnetus ka tuumakatastroof. Kuigi plutoonium-238 on nii rahulik element, et seda on isegi südamestimulaatorite patareidesse pandud, vees ta ei lahustu ja õhu käes on stabiilne, ei taha ikkagi keegi selle puruga üle puistatud saada :evil:

EDIT: Aijaa, kuskil internetiavarustes lobiseti veel mingist SAFE-400 tuumareaktorist, mis annab 100kW elektrienergiat ja kaalub ca. pool tonni. Kui see jutt paika peab, siis selle baasil saaks elektrilise aatomiauto teha. Paraku ei leidnud ma nendele väidetele kinnitust (ega väga hoolikalt ei otsinud kah).

EDIT2: Aasta peale selle jutukese siia postitamist tekkis wikipeediasse ka SAFE reaktoriprogrammist pajatav lehekülg, kolm aastat hiljem "avastasin" selle ka mina. Tuleb välja, et asi kaalub ikkagi 1200kg ja kuna see on kosmosetehnika, kus kaal on ülioluline, siis on üsna ebatõenäoline, et seda on võimalik täna oluliselt kergemaks teha. http://en.wikipedia.org/wiki/Safe_Affor ... ion_Engine
Viimati muutis anttix, N Dets 29, 2011 11:29 am, muudetud 1 kord kokku.
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
ardi
Rock Crawler
Postitusi: 911
Liitunud: N Apr 01, 2004 1:47 am
Asukoht: Raplamaa,Juuru

Postitus Postitas ardi »

smart kirjutas:Pole küll Wrangler aga Eestis pakutakse elektrilist maasturit
http://www.zev.ee/index.php?id=36&id_lang=1

Läbisõit kuni 150km ühe laadimisega.
Liitiumaku.

Veab ainult tagasild.

maksab 469 000,-
Kusjuures neil pidid ka 4x4 masinad müüki tulema,nii hübriidid kui puht elektrilised.Saadan copy-paste meie kirjavahetusest.

Hübriidid: sedaan ning maastur saada
Sedaani hind algab 290000 käibemaksuga (tippkiirus elektriliselt 60km/h, läbisõit 60km akudega) kütusekulu 4.4l/100km
Maasturi hind algab 395000 käibemaksuga (sama mis eelmine) kütusekulu 5.4l/100km
Maastur saada ka puhtalt elektrilisena - siis hind 450000 (tippkiirus 100km/h, läbisõit 150km akudega)

Samas on neil tulemas müüki 4 rattaline elektriroller,mis on välimuselt nagu 2-kohaline sportauto,ainult lõppkiirus on piiratud 40km/h peale.
Aga lube pole vaja,kindlustust,ülevaatust,registreerimist,numbreid vaja pole.Ning rollerilubadega võib juhtida al.14 eluaastast.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Rendin välja halumasinat Japa 700
5280616
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Seda ZEV firmat veab mu endine kolleeg kes oma imeloom ika kevadel Alansil LR sünnipäeval esitlemas käis.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Postitus Postitas anttix »

Landy kirjutas:Seda ZEV firmat veab mu endine kolleeg kes oma imeloom ika kevadel Alansil LR sünnipäeval esitlemas käis.
Seda imelist elektrimaasturit kohe tahaks oma silmaga MudDragil osalemas näha. See on ilmselt ainuke võistlus, mida see auto oma parimal juhul 150km-ni ulatuva distantsiga läbida suudaks. Samas oleks huvitav näha, kuidas elektriajam hakkama saab, kuidas on jõuülekanne lahendatud jne. Aeglusti peaks näiteks elektrimootori puhul üleliigne olema.

Sa Landy masseeri oma endist kolleegi, et toogu oma kast kapist välja. MudDrag on selline kerge võistlus, mis autot eriti ei lõhu kah ;)
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

CÄÄRFIILD kirjutas:
Landy kirjutas:Seda ZEV firmat veab mu endine kolleeg kes oma imeloom ika kevadel Alansil LR sünnipäeval esitlemas käis.
Sai ka seda SMILEY nimelist imeliikurit Alansil imetletud :wink:
Üks ,mis jäi silma oli kohutav koostekvaliteet, nagu oleks kuskil puukuuris ise tehtud. Muidugi ka näitajad pole midagi kiita, max kiirus 55 km/h, akude eluiga 40 000 km (hind 25.000) ja hind 145 000 eeku.Turvalisus ka lisaks küsitava väärtusega tundus?
Aga eks nagu uue tehnikaga ikka,alguses hirmkallis. Eks ajajooksul tulevad ka tõsiseltvõetavamad mudelid :lol:
Aga isiklikult sain aru ,et selle imelisel elektrimaasturil on ainult tagavedu :!:
See on tegelikult reaalne "kollane oht". Kui eurooplased ikka veel katsetavad ja teevad prototüüpe, siis hiinakad tegid ära ja lükkasid seeriatootmisse. Ok, olematu koosekvaliteedi- ja turvalisusega, aga küll need paranevad.
Sama lugu on hiina elektritööriistade (nagu puuride, saagide jms. kolaga). Kui odavtööriistade esimene laine meile jõudis, siis lõid euroopa tegijad käega, et odavas sektoris ei ole neil mõtet konkureerida ja keskendusid high-endi. Paraku on mingi 5...10 aastaga selles odavsektoris kvaliteet nõnda tõusnud, et hiina kola on oma odavuse tõttu mõtet kasutada juba professionaalsetel ehitajatel, mille tõttu on ka euroopa tootjatel hinnad alla löödud.
Tarbija sellest ainult võidab, aga kohalikul majandusel lööb selline asi korralikult jalad alt.
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

anttix kirjutas:
vtl kirjutas:
anttix kirjutas: Kuule see on sama loll jutt kui see, et Titanicu uputasid tulnukad või, et Apollo ei maandunudki kuule vaid lavastatud kaadrid filmiti Nevada kõrbes. Grow up!
Ainult et erinevalt tulnukatest on naftamagnaadid täiesti reaalselt olemas. Sulle tuleb vist üllatuseks, et 21. sajandil peetakse kusagil "kolkas" täiesti reaalset sõda nafta pärast.
Tead see on nii loll jutt, et ma ei viisi sellel teemal vaielda. See on ikka nii, et oma saamatust püütakse kellegi teise kaela veeretada. Igasugu alternatiivenergia vandid on selles osas veel eriti osavad. Anna andeks, aga konspiratsiooniteooriaid võid kellelegi teisele vesta.
Turgutaks korraks vana teemat - täna jooksis Delfist läbi selline nupp:

General Motors’i 1996. aastal avalikustatud elektriauto EV1 oli unistus, mis leidis kiiresti oma lõpu.

Filmis „Kes tappis elektriauto” leiavad kajastamist sündmused, mille tõttu mitte ainult ei suletud EV1 tootmisliine, vaid hävitati enamik autosid. Sama lugu juhtus Toyota, Honda ja Fordi elektriautodega.
Autod saadi inimeste käest kätte seetõttu, et neile anti ainult kolmeaastane (30 000 miili) liising, sest liisinguperioodil kavatseti autode täiustamist jätkata. Liisinguperioodi lõpus sunniti kasutajaid, kes ei soovinud oma autodest loobuda, need ära andma.

EV1 hind jäi algselt vahemikku 34 000 — 44 000 dollarit (400 000 kuni 520 000 krooni), mis tootmismahtude kasvamisega oleks langenud. Liisingumaksed jäid ühes kuus 299 — 574 dollari (tänase kursi järele 3500 — 6800 krooni) vahele. EV1 elektriauto sõiduulatus oli 260 kilomeetrit.

Filmist selgub, kuidas naftaettevõtted sundisid autotoojaid lobitöö ja hirmutamisega elektriautode tootmisest loobuma. Näha saab inimesi, kes avaldavad imestust selle üle, et ettevõtte võttis inimestelt ära neile meeldinud sõiduki.

Välja tuuakse näiteks juhtum, kus suur naftafirma Chevron Texaco ostis GM-ilt ära EV1-le teise põlvkonna patareisid tootva allüksuse Ovschinsky Technologies aktsiad, mispeale allüksus suleti. Film on inglise keeles.


Film ise on nähtav korra juba ülalviidatud Delfi lingil, lisainfot projekti ja filmi kohta leiab Wikipediast:
http://forte.delfi.ee/news/auto/article ... 0&l=fplink
http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1
http://en.wikipedia.org/wiki/Who_Killed ... ric_Car%3F

Disklaimer: Ma ei taha ülalviidatuga mitte midagi tõestada ega ümber lükata, lihtsalt huvitav lugemine ja igaüks teeb omad järeldused ise.
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Postitus Postitas al »

On üks pisiasi, millest eelmainit kiire laadimise juures kuidagi üle ega ümbert ei saa.
Juhtmed jäävad peenikeseks...
Oletame, et auto tarbib/annab ca 40kW, ja suudab seda teha 5h tunni jooksul. Siis, isegi kadusid mitte arvestades, kuluks selle liikuri akupatareide laadimiseks sama võimsusega, sama aeg.
x korda Kiiremaks laadimiseks, kuluks sama ajaga ka x korda võimsam laadimisvool, ehk tunniga laadimiseks oleks tarvidus 200kW.
Eramajades, on tavaline peakaitse 16-25A, mida on (kümnetes)kordades ebapiisavalt..., korterist rääkimata.
Ise ei saaks maja juures isegi 40kW-ga hakkama.

Või olen ma millestki valesti aru saanud?

edit: hetkel 25A peakaitse, annab kolme faasi puhul max 18kW, ehk kui näiteks toodud auto laadima panna, siis ca 12h laadimiseks. Samal ajal naine süüa teha ja lapsed telekat vaadata ei saaks.
Aga idee ise on hea.
Viimati muutis al, K Mär 18, 2009 11:13 am, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Inz
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 179
Liitunud: L Dets 13, 2008 8:57 pm
Asukoht: Muuga

Postitus Postitas Inz »

ZEV-i punane elektriauto oli minu käes testimiseks eelmisel suvel
Super kogemus 8)
Pikeim reis mis sai tehtud oli Muugalt Kloogale ja tagasi

Probleemiks kujunes laadimine, kuna tühjenenud akudega laadia hakkab kohe aplalt voolu tarbima siis 16A kaitsme alt oli üldse võimalik laadida, muidu peksis ülekoormuse tõttu välja :twisted:
Rocky minu esimese 4x4 masin
kõnetraat 56912385
rahvus: setu
a1
Off Roader Wannabe
Postitusi: 37
Liitunud: P Veebr 15, 2009 8:26 pm
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas a1 »

Kasutaja avatar
klaPP
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 152
Liitunud: T Juul 08, 2008 1:33 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas klaPP »

Seal kirjas, et saab sõita 35 km, mis on ka teoreetiline :lol: Sellega ei jõua ju isegi metsani välja, rääkimata seal turnimisest :bang: Suht mõttetu riistapuu.
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Postitus Postitas al »

Alles kirjutas kuskil, et on olemas tehnoloogia, mis võimaldab ka 10 minutiga sõiduki akude laadimist.
Kui see nüüd puhtalt juhtme otsas toimub, ilma elektrolüüte, vms energiakandjaid vahetamata, siis jääb minu kooliharidus poolikuks. Mis tehnoloogiat kasutatakse, kui 230V otsast saab KOGU kasutatava energia kätte 45 minutiga? Hüper-super elektronlained?

Aga asi liigub õiges suunas.
HrHunt
Mudder
Postitusi: 72
Liitunud: P Nov 30, 2008 2:42 pm
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas HrHunt »

al kirjutas:Kui see nüüd puhtalt juhtme otsas toimub, ilma elektrolüüte, vms energiakandjaid vahetamata, siis jääb minu kooliharidus poolikuks.
http://www.theregister.co.uk/2009/03/12 ... bble_stab/
60kW/110Nm/AWD+RWD/LR & 191kW/380Nm/FWD/LSD
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”