(JEEP WRANGLER) - Elektrimootoriga metsa!

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Postitus Postitas anttix »

IndrekS kirjutas:tõenäoliselt on sul õigus. loodetavasti tuleb selline hübriid, kus sisepõlemismootor täidab vaid "generaatori" rolli.
Seda olen mina ka tükk aega mõelnud, et mis kuradi jebla see on, et ehitatakse hübriidajameid nii, et generaator, el. mootor ja bensiinimootor on kõik ühe võlli peal järjest ja autol on ikka traditsiooniline käiguosa.
Palju lahedam oleks panna iga ratta juurde elektrimootor.
Laksust saab teha parima võimaliku veojõukontrolli, kaob ära käigukast, auto saab end koha peal ringi keerata nagu linttraktor ja mootoreid on neli, st. kui üks või kaks tükki pekki läheb, ei juhtugi eriti veel midagi hullu. Alternatiivina võiks olla kaks elektrimootorit st. kumbalgi teljel üks, nii nagu veduritel on.
Lugesin kunagi ühest sellise auto prototüübist ka, aga kuna see kasutas akusid, siis sellega eriti kaugele ei jõutud.
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

anttix kirjutas:Kontseptsiooni on juba vähemalt 20 aastat veeretatud ja loodetud, et vot, kohe-kohe on need olemas.
Tuletaks skeptikutele meelde, et elektriautosid on ka kohapeal lausa põlve otsas vana kooli tehnoloogia peal tehtud. Toon siinkohal välja mõned tehnilised andmed:

Mootor: 17.5kW nominaal, 30kW max kuni poole tunni jooksul. Kaal 39kg (originaalmootor oli 200kg)
Akud: 120V plokk 6V akudest, tüüp ja mahtuvus teadmata, kaal 560kg. Eluiga 750 tsüklit, millest peaks piisama ca 50 000km läbimiseks. Akukomplekti hind ca 35 000 kr.
Sõidukaugus ühe laadimisega: 80-100km
Elektrienergia hind kilomeetri kohta: 15s
Auto tühimass 1550kg, istekohti 4.

http://www.tehnikamaailm.ee/est/cars/mi ... aderID=736

Ma olen absoluutselt veendunud, et kui platvormiks võtta midagi kaasaegsemat, kui 1957 a. Pobeda ja 80-te alguse VW Citystromer, siis saab ka sõidukaugused ja võimsused mitmekordistada
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Postitus Postitas anttix »

vtl kirjutas:Ma olen absoluutselt veendunud, et kui platvormiks võtta midagi kaasaegsemat, kui 1957 a. Pobeda ja 80-te alguse VW Citystromer, siis saab ka sõidukaugused ja võimsused mitmekordistada
No aga kui Sa selles nii kaljukindel oled, mis Sa siis seletad?
Ehita valmis ja saad endale nii üliökonoomse auto kui ka hea tulemuse korral tehnoloogia mõnele suurele autotootjale maha müüa.

Ei tasu end sellest häirida lasta, et suurte autotootjate kõrgelt haritud ajutrustid selle sama probleemi kallal vaeva näevad: üliedukas koduarvuti Apple II tehti ka valmis ühe idioodi poolt, kes lihtsalt ei teadnud, et nii väikest arvutit on võimatu teha :P
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
maikom
Rookie
Postitusi: 12
Liitunud: R Sept 08, 2006 10:54 am
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas maikom »

vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

anttix kirjutas:
vtl kirjutas:Ma olen absoluutselt veendunud, et kui platvormiks võtta midagi kaasaegsemat, kui 1957 a. Pobeda ja 80-te alguse VW Citystromer, siis saab ka sõidukaugused ja võimsused mitmekordistada
No aga kui Sa selles nii kaljukindel oled, mis Sa siis seletad?
Ehita valmis ja saad endale nii üliökonoomse auto kui ka hea tulemuse korral tehnoloogia mõnele suurele autotootjale maha müüa.
Mis Sa nüüd fleimid, Anttix.
Esiteks, minu eesmärk ei ole kodus põlve otsas elektriautot ehitada, ma lihtsalt viitasin, et seda on juba ammu tehtud, pealegi üleeilse tehnoloogia peal.

Teema algas ju sellest, et Postimehe tarbijalisas ilmus nupp, mis väitis, et:

"Vähemalt üks tulevikutehnoloogiaga varustatud mudelitest jõuab seeriatootmisse juba 2010. aastal,
Chrysleri elektriautode tehnoloogia põhineb kolmel järgmisel põhikomponendil: elektrimootor edasiliikumiseks, uuenduslik liitiumioonaku elektrimootorile ning kontrollsüsteem energiavoo juhtimiseks.
Elektriajam on loodud nii esi- ja tagaveolistele kui ka raamkonstruktsiooniga nelikveolistele sõidukitele. Ühe laadimisega saab sellise jõuallikaga sõidukiga läbida üle 300 kilomeetri.
Pikemate distantside läbimiseks kombineeritakse elektrimootor väikese bensiinimootori ja integreeritud elektrigeneraatoriga, mis tagab vajadusel täiendava energia.
Elektriaku laadimiseks tuleb auto ühendada neljaks tunniks tavalisse vooluvõrku"


Sina hakkasid selle peale vehkima, et "liitiumaku ei jõua keemilistele kütustele ligilähedalegi.". Sinu enda arutelu tulemusel koorus välja, et keskmise kütusepaagiga energiahulgalt ekivalentne akupatarei kaalub pool tonni, mille peale arvasid, et seetõttu ei mahu turukott koos saleda tütarlapsega enam auto peale.

Asjaolu, et täiesti aktsepteeritava sõidukaugusega elektriautot lubatakse juba aasta pärast seeriatootmisse, vist Sinu arvamust ei kõiguta...
anttix kirjutas:Ei tasu end sellest häirida lasta, et suurte autotootjate kõrgelt haritud ajutrustid selle sama probleemi kallal vaeva näevad...
Elektriautode väljatöötamise peamine takistus on minu arvates nafta. Ilmselt me ei kujuta ettegi, kui suur huvigrupp maailmas on huvitatud, et see saast veel aastakümneid energiaturgu valitseks.
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Postitus Postitas anttix »

vtl kirjutas:Asjaolu, et täiesti aktsepteeritava sõidukaugusega elektriautot lubatakse juba aasta pärast seeriatootmisse, vist Sinu arvamust ei kõiguta...
Artiklis räägiti hübriididest, mitte elektriautodest. Sina hakkasid põrkama, et aku on hea küll ja täiesti võrreldav bensiiniga. Ega ikka ei ole küll, Sina võid oma peakeses need järeldused kuidagi kokku väänata, aga fakt on ikkagi see, et vahe on tänasel päeval vähemalt 10x elektriautode kahjuks.

Mis asi on aktsepteeritav sõidukaugus? 100km andke andeks ei ole aktsepteeritav muuks kui ainult linnasõiduks.
Ok, aga veame kasti õlle peale kihla, et aasta pärast ei ole turul mitte ühtegi 100% elektriautot, mille parameetrid oleks võrreldavad (erinevus alla 15%) minu aastast 1996 pärit tehaseseadetes 4x4 Huidai Galloperi nimelise rondiga. Parameetrid siis: kiirendus, tippkiirus, maastikusuutlikkus, läbitav distants ühe "paagitäiega".
vtl kirjutas:Elektriautode väljatöötamise peamine takistus on minu arvates nafta. Ilmselt me ei kujuta ettegi, kui suur huvigrupp maailmas on huvitatud, et see saast veel aastakümneid energiaturgu valitseks.
Kuule see on sama loll jutt kui see, et Titanicu uputasid tulnukad või, et Apollo ei maandunudki kuule vaid lavastatud kaadrid filmiti Nevada kõrbes. Grow up!
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

anttix kirjutas:Artiklis räägiti hübriididest, mitte elektriautodest.
[...]
Mis asi on aktsepteeritav sõidukaugus? 100km andke andeks ei ole aktsepteeritav muuks kui ainult linnasõiduks.
Kas Sa ei oska lugeda? Ka mitte peale seda, kui ma Postimehe nupu olulisema osa siia 1:1 copy-pastesin.
...elektrimootor edasiliikumiseks...
...Ühe laadimisega saab sellise jõuallikaga sõidukiga läbida üle 300 kilomeetri...
...Pikemate distantside läbimiseks kombineeritakse elektrimootor väikese bensiinimootoriga... (millest võib välja lugeda, et kuni 300km-ni töötab asi täielikult elektri pealt)
anttix kirjutas:
vtl kirjutas:Elektriautode väljatöötamise peamine takistus on minu arvates nafta. Ilmselt me ei kujuta ettegi, kui suur huvigrupp maailmas on huvitatud, et see saast veel aastakümneid energiaturgu valitseks.
Kuule see on sama loll jutt kui see, et Titanicu uputasid tulnukad või, et Apollo ei maandunudki kuule vaid lavastatud kaadrid filmiti Nevada kõrbes. Grow up!
Ainult et erinevalt tulnukatest on naftamagnaadid täiesti reaalselt olemas. Sulle tuleb vist üllatuseks, et 21. sajandil peetakse kusagil "kolkas" täiesti reaalset sõda nafta pärast.
Viimati muutis vtl, T Nov 25, 2008 5:38 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
smart
Mudder
Postitusi: 73
Liitunud: K Sept 24, 2008 3:43 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas smart »

Pole küll Wrangler aga Eestis pakutakse elektrilist maasturit
http://www.zev.ee/index.php?id=36&id_lang=1

Läbisõit kuni 150km ühe laadimisega.
Liitiumaku.

Veab ainult tagasild.

maksab 469 000,-
Viimati muutis smart, T Nov 25, 2008 5:48 pm, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Postitus Postitas anttix »

vtl kirjutas:Sina hakkasid selle peale vehkima, et "liitiumaku ei jõua keemilistele kütustele ligilähedalegi.". Sinu enda arutelu tulemusel koorus välja, et keskmise kütusepaagiga energiahulgalt ekivalentne akupatarei kaalub pool tonni
Kusjuures mulle on täiesti arusaamatu, kuidas Sinu arvamuse järgi pool tonni ja 45kg ei erine omavahel mitte suurusjärgu võrra vaid erinevus on tühine. Seda asja nimetati vist loominguliseks matemaatikaks.
Sorry, liitiumaku ei saa energiatiheduselt mitte kuidagi keemilistele kütustele järele. Isegi kui me akut igat moodi "järgi aitame" kergema jõuülekande ja suurema mootori kasuteguriga. See on fakt, midagi ei ole teha.
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Postitus Postitas anttix »

smart kirjutas:Pole küll Wrangler aga Eestis pakutakse elektrilist maasturit
Vedav Sild: Tagasild
Kus Sa siin maasturit näed ;)

Aga vaatame muid parameetreid:

Tippkiirus: 100km/h
Läbisõit ühe laadimisega: kuni 150km
Laadimisaeg: ≤8h
Kandevõime: 400kg
Kiirendust pole antud.

Kõik parameetrid on üle 15% kehvemad kui minu 12a vanal bensiinimootoriga saanil. Läbitav distants erineb lausa kolm korda. Ning see on moodsat tehnoloogiat kasutav, voolujoonelise kerekuju ja liitiumakuga varustatud auto.

150km ja 100km/h on maanteel sõitmiseks ikka täiesti vastuvõetamatu.

VTL, ma ootan huviga kui suure hüppe teeb elektriautode tehnoloogia ühe aasta jooksul. Kurk juba kuivab ;)
Viimati muutis anttix, T Nov 25, 2008 5:54 pm, muudetud 1 kord kokku.
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

anttix kirjutas:Kusjuures mulle on täiesti arusaamatu, kuidas Sinu arvamuse järgi pool tonni ja 45kg ei erine omavahel mitte suurusjärgu võrra vaid erinevus on tühine. Seda asja nimetati vist loominguliseks matemaatikaks.
Kordan veelkord üle: minu väide põhines sellel, et sisepõlemismootor alates jahutusest lõpetades summutiga kaalub suurusjärk paarsada kilo ja käigukast ilmselt veel sadakond. Seega tuleb reaalseks kaaluvaheks ehk 100...150 kilo, mis on pooleteisetonnise masina juures tõepoolest tühine ehk kümmekond protsenti.
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Postitus Postitas anttix »

vtl kirjutas:Kordan veelkord üle: minu väide põhines sellel, et sisepõlemismootor alates jahutusest lõpetades summutiga kaalub suurusjärk paarsada kilo ja käigukast ilmselt veel sadakond. Seega tuleb reaalseks kaaluvaheks ehk 100...150 kilo, mis on pooleteisetonnise masina juures tõepoolest tühine ehk kümmekond protsenti.
Nonäed, kui tore loominguline matemaatika ;)

Kerime threadi tagasi, ise Sa arvutasid, et 60L bensiinipaagiga võrreldav aku kaaluks 540kg (muuseas, see oleks parima energiatihedusega LiPo aku, mida inimkond teab ja mis maksab ropult ja vene keeles).

Lahutame siit 200kg. Saame 340kg, mitte 150 ;)
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

anttix kirjutas:150km ja 100km/h on maanteel sõitmiseks ikka täiesti vastuvõetamatu.
Minuteada pole Eestis teidki, kus oleks aastaringselt lubatud rohkem kui 100km/h.

Mitte et ma seda hiina panni Sinu Galloperiga joonele panna tahaks, aga tegu on TÄNA kättesaadava elektrimasinaga. Tehnikaasjad lähevad üldiselt ainult paremaks, mitte hullemaks.
anttix kirjutas:VTL, ma ootan huviga kui suure hüppe teeb elektriautode tehnoloogia ühe aasta jooksul. Kurk juba kuivab ;)
Kui Su kurk selle kõva häälega vaidlemise peale nii kuiv on, siis ma võin selle õlle Sulle niisama ka välja teha - selleks ei pea sugugi aasta aega ootama.
Kasutaja avatar
smart
Mudder
Postitusi: 73
Liitunud: K Sept 24, 2008 3:43 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas smart »

anttix kirjutas: VTL, ma ootan huviga kui suure hüppe teeb elektriautode tehnoloogia ühe aasta jooksul. Kurk juba kuivab ;)
läheb küll teemast välja aga kuna sa mainisid "elektriautode tehnoloogia", siis üsna hea tehnoloogia näide on Tesla Roadster http://www.teslamotors.com/

Läbisõit ühe laadimisega 393 km (kombineeritud 354km)
Kiirendus 3,9 sekundit
Aku: liitiumioon
Aku kaal 450kg

Tippkiirus: 200km/h (elektrooniliselt piiratud)
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Postitus Postitas anttix »

vtl kirjutas:millest võib välja lugeda, et kuni 300km-ni töötab asi täielikult elektri pealt
Mina loen siit selle välja, et tehakse hübriidauto ja 300km on soovmõtlejate ahheama panemiseks. Tegelikkuses saavutatakse võib-olla 200km ja seda mootori kõige ökonoomselmal töörežiimil. Aga kuna asi on hübriid, siis tegelikult see eriti kedagi ei kotigi kui palju ta ainult akudel sõita suudab.

Heh, minu saan läbib ka kõige ökonoomsemal töörežiimil paagitäie kütusega 620km. Oh shit, seda on jälle üle 3x rohkem kui elektri pealt tuleks. Uued bensiinimootoriga autod, mis võtavad maanteel 5L/100km läbivad paagitäiega (40L on seal paagid enamasti) 800km.
vtl kirjutas:Ainult et erinevalt tulnukatest on naftamagnaadid täiesti reaalselt olemas. Sulle tuleb vist üllatuseks, et 21. sajandil peetakse kusagil "kolkas" täiesti reaalset sõda nafta pärast.
Tead see on nii loll jutt, et ma ei viisi sellel teemal vaielda. See on ikka nii, et oma saamatust püütakse kellegi teise kaela veeretada. Igasugu alternatiivenergia vandid on selles osas veel eriti osavad. Anna andeks, aga konspiratsiooniteooriaid võid kellelegi teisele vesta.
Siit leiad ühe suurepärase teooria oma vaimu turgutamiseks: http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=af07
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”