Maasturite liigid 4x4.ee kontekstis (Cool Wall)
Moderaator: Moderators
Maasturite liigid 4x4.ee kontekstis (Cool Wall)
Selgitage palun konkreetsete näidetega maasturite "liike" sellesama foorumi kontekstis.
Mis on linnamaastur, pargimaastur, parektimaastur, SUV jne.? Et kui kirjutatatajkse siin, et see on "pargimaasturile" sobiv rada, kas siis peab seal sõitmiseks olema vähemalt Landcruiser või piisab CRV-st?
Ma ei looda vastuseks saada lõplikku tõde, pigem miskit sellist nagu on umbes Top Geari "Cool Wall"
Mis on linnamaastur, pargimaastur, parektimaastur, SUV jne.? Et kui kirjutatatajkse siin, et see on "pargimaasturile" sobiv rada, kas siis peab seal sõitmiseks olema vähemalt Landcruiser või piisab CRV-st?
Ma ei looda vastuseks saada lõplikku tõde, pigem miskit sellist nagu on umbes Top Geari "Cool Wall"
O|||||||O
Minu arvamuse järgi võiks seda liigitada ka autoküljes oleva eemalduva plastmassi koguse järgi võtta, sest Hyndai Tucson omab näiteks lülitatavat nelivedu, uus Suzuki Grand Vitara lausa aeglustit, aga minu arvates nad ikka rohkem sellised "käbimaasturid". Seega vastuseks su küsimusele arvan, et kui on linnamaasturile sobiv rada võid sinna CRV-ga minna küll
krt arvan, et siia tuleb ikka erinevaid arvamusi jalaga segada
krt arvan, et siia tuleb ikka erinevaid arvamusi jalaga segada
Mihkel
Tegelikult oli mu küsimus, kas linnamaastur = parketimaastur = pargimaastur = ...?
Siinse foorumi kontekstis, nagu ma olen aru saanud, on linnamaastur tavavarustusega ümberehitamata auto, nt. LandCruiser või Cherokee. Samas päris parketimaasturid need vist ei ole?
Ma saan praegu aru umbes nii:
Linnamaastur: (ümberehitamata) Cherokee
Pargimaastur: Grand Vitara, Tuscon
Parketimaastur: CRV, X5?
Siinse foorumi kontekstis, nagu ma olen aru saanud, on linnamaastur tavavarustusega ümberehitamata auto, nt. LandCruiser või Cherokee. Samas päris parketimaasturid need vist ei ole?
Ma saan praegu aru umbes nii:
Linnamaastur: (ümberehitamata) Cherokee
Pargimaastur: Grand Vitara, Tuscon
Parketimaastur: CRV, X5?
O|||||||O
Olen ise näinud kuidas töötavad metsas 2008a X5 ja 2007a Volvo Xc 90 siis olin tegelikult lausa meeldivalt üllatunud. Ja paigutaks ned Cool Wall´il pigem sinna keskele pargimaasturi alla ja tucsoni viiks parketi maasturi alla, sest sellega pole minu kogemuste põhjal isegi muru peal midagi teha. Samas kellele Chero kellele LC.
Mihkel
- trc
- Truth, only truth
- Postitusi: 1124
- Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
- Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
- Kontakt:
Re: Maasturite liigid 4x4.ee kontekstis (Cool Wall)
Noh. Minu seletus on siis selline, et <nimetus>maasturi ees näitab seda, kus see maastur kinni veel ei jää. Või kui jääb siis halbade sõiduvõtete tõttu.Kilpkonn kirjutas:Selgitage palun konkreetsete näidetega maasturite "liike" sellesama foorumi kontekstis.
Mis on linnamaastur, pargimaastur, parektimaastur, SUV jne.? Et kui kirjutatatajkse siin, et see on "pargimaasturile" sobiv rada, kas siis peab seal sõitmiseks olema vähemalt Landcruiser või piisab CRV-st?
Ma ei looda vastuseks saada lõplikku tõde, pigem miskit sellist nagu on umbes Top Geari "Cool Wall"
vrd. Sipelgasiil, hundikoer, prezevalski hobune ja politseikoer…
CRV'ga võid osaleda küll kui on pargimaasturile kohane. Natuke pead aint mõtlema juhul kui selle on kirja pannud Landy.
SUV on erikategooria. Sport Utility Vehicle on siis see asi mida sa näed linnas liikumas erineva spordiinventariga - kaater, purjelaud, jett, krossimootorratas. Maastikuga ei ole midagi pistmist - peaasi et oleks äge ja spordivarustust palju ja kallis.
allkiri, 255 sümbolit
Giosk
tel.56661070
Giosk
tel.56661070
tegelt ütleks, et see post on paras vaenu õhutamine ja herilasepesa torkimine ma ütlen
Minu jaoks on assotsieerub maasturi olemus ja omadused eelkõige tema askeetlikkuses ja vastupidavuses... ning EELKÕIGE selles kui lihtne on teda ümber kohandada veel parema läbivuse saavutamiseks - suuremad rehvid, tõste, lukud jne.
kui see jutt nüüd aluseks võtta, siis pingerida oleks minu jaoks selline:
1) maasturid, millel on nii ees kui taga talasild.
2) ees sõltumatu, taga jäik sild.
3) esi kui tagasild sõltumatu vedrustusega.
PS! see pole siiski mingisugune üldomaduste paremusjärjestus sest igal mudelil on insenerid üritanud seda mingi asjaga teistest paremaks/erilisemaks teha. Seega peaks täpsustama, mis sinna paremuskriteeriumide alla käib - kas konkreetselt läbivus mudas või ka ülesõit autobahnil? Cayenne või Samurai? Või hoopiski Hummer H1
Minu jaoks on assotsieerub maasturi olemus ja omadused eelkõige tema askeetlikkuses ja vastupidavuses... ning EELKÕIGE selles kui lihtne on teda ümber kohandada veel parema läbivuse saavutamiseks - suuremad rehvid, tõste, lukud jne.
kui see jutt nüüd aluseks võtta, siis pingerida oleks minu jaoks selline:
1) maasturid, millel on nii ees kui taga talasild.
2) ees sõltumatu, taga jäik sild.
3) esi kui tagasild sõltumatu vedrustusega.
PS! see pole siiski mingisugune üldomaduste paremusjärjestus sest igal mudelil on insenerid üritanud seda mingi asjaga teistest paremaks/erilisemaks teha. Seega peaks täpsustama, mis sinna paremuskriteeriumide alla käib - kas konkreetselt läbivus mudas või ka ülesõit autobahnil? Cayenne või Samurai? Või hoopiski Hummer H1
Viimati muutis rommi, N Nov 06, 2008 9:18 am, muudetud 1 kord kokku.
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4423
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Nüüd hakkavad cherovennad küll nutma kui kuulevad,et nende sõiduriist parketimaasturiks ristitiCÄÄRFIILD kirjutas:Pärismaasturil peaks lisaks kindlasti aeglusti ja täisraam olema,näiteks Nissan Patrol,Toyota LC, Landrover Defender, Jeep Wrangler, G klassi Mersu.kiiking kirjutas:Rusikareegli järgi oleksid (linnamaastur, pargimaastur, parketimaastur, SUV jne) isemõtleva nelikveo lülitusega maasturid ja pärismaasturid pideva või käsitsi lülitatava nelikveoskeemiga maasturid.
Linnamaastur=pargimaastur=parketimaastur. Nagu X5, Volvo maastur, Cherokee,VW Tuareg......!
Iga maastur omab oma kasutusotstarvet ja sihtgruppi. Pole ju linnasõiduks vaja pärismaasturit ,piisab ka parketimaasturist
Seega Pathfinder on ilmselt midagi sellist nagu sigakägu, sest on täisraamil, aeglustiga ent sõltumatu vedrustusega nii ees kui taga
Tegelikult on see metsa minnes kohe aru saada, et kas oled õiges kohas või mitte. Kui ikka külje ja katuse peal krigisevad oksad või väiksemgi mudamülgas südame alt õõnsaks teeb, siis ilmselt ei ole päris maasturiga tegemist.
Tänapäevastel nn maasturitel saab kindlasti seda piiri otsida ka selle järgi, et kui palju elektroonika rasketes oludes toimetamist segab ja kui palju temast sõltub. Nt. avastasin ebameeldiva üllatusena, et Pathfinderil ei saa veojõukontrolli välja lülitada. Aeglusti sisselülimisel lülitub küll ESP välja (saab ka käsitsi lülitada) kuid see süsteem, mis liiga kiiresti pöörlevaid rattaid pidurdab ja vajadusel mootorile jala kõrile paneb, toimetab edasi. Kaitset ka välja võtta ei julge, sest tänapäevased autod võivad selle peale segadusse sattuda.
Tegelikult on nii, et endalegi üllatuseks avastasin, et see elektroonika saab (vähemalt Nissanil) enamus oludes suhteliselt hästi hakkama, samas on selge, et selline pidev pidurite seljas elamine väga pikalt järjest kesta ei saa ning teatud oludes oleks vaja ka natuke "lõhkuda", kuid viimast elektroonika loomulikult ei võimalda.
Elektroonika vallast veel üks selline kogemus, et kunagi käisin 2002a Audi A6 Quattroga jäärajal ning kuna rada oli suur ja lai siis sai vägagi muljetavaldavaid kiiruseid seal aretatud (ca 180 km/h vahetult ennem jõulibisemist). ESP lülitasin loomulikult välja kuid mõne aja pärast läks armatuuris olev tabloo kenasti punaseks ja teatas, et ABS enam ei tööta ja pidurid on soojavõitu. Alles siis sai segamatult edasi sõita Siit soovitus, et ESP-ga autodel võtke ennem jäärajale minekut ABS-i kaitse välja, sest ESP välja lülitades jääb tegelikult ta osaliselt tööle.
Tegelikult on see metsa minnes kohe aru saada, et kas oled õiges kohas või mitte. Kui ikka külje ja katuse peal krigisevad oksad või väiksemgi mudamülgas südame alt õõnsaks teeb, siis ilmselt ei ole päris maasturiga tegemist.
Tänapäevastel nn maasturitel saab kindlasti seda piiri otsida ka selle järgi, et kui palju elektroonika rasketes oludes toimetamist segab ja kui palju temast sõltub. Nt. avastasin ebameeldiva üllatusena, et Pathfinderil ei saa veojõukontrolli välja lülitada. Aeglusti sisselülimisel lülitub küll ESP välja (saab ka käsitsi lülitada) kuid see süsteem, mis liiga kiiresti pöörlevaid rattaid pidurdab ja vajadusel mootorile jala kõrile paneb, toimetab edasi. Kaitset ka välja võtta ei julge, sest tänapäevased autod võivad selle peale segadusse sattuda.
Tegelikult on nii, et endalegi üllatuseks avastasin, et see elektroonika saab (vähemalt Nissanil) enamus oludes suhteliselt hästi hakkama, samas on selge, et selline pidev pidurite seljas elamine väga pikalt järjest kesta ei saa ning teatud oludes oleks vaja ka natuke "lõhkuda", kuid viimast elektroonika loomulikult ei võimalda.
Elektroonika vallast veel üks selline kogemus, et kunagi käisin 2002a Audi A6 Quattroga jäärajal ning kuna rada oli suur ja lai siis sai vägagi muljetavaldavaid kiiruseid seal aretatud (ca 180 km/h vahetult ennem jõulibisemist). ESP lülitasin loomulikult välja kuid mõne aja pärast läks armatuuris olev tabloo kenasti punaseks ja teatas, et ABS enam ei tööta ja pidurid on soojavõitu. Alles siis sai segamatult edasi sõita Siit soovitus, et ESP-ga autodel võtke ennem jäärajale minekut ABS-i kaitse välja, sest ESP välja lülitades jääb tegelikult ta osaliselt tööle.
Võibolla oleks äkki need kriteeriumid ühes äärmuses - maastur on see mis viib sind võimalikult otse ja võimalikult ühes tükis lühimat teedpidi punktist A punkti B ja teises äärmuses parketi,linna või mingi kolmas nimetus viib sind võimalikult mugavalt punktist A punkti B vahetusse lähedusse
Ehk siis nagu TR3 ja klassikalin 4-ratta veoline auto. Ühes on prioriteet läbivus ja töökindlus ekstreemsetes oludes, teises ohutus/mugavus. Ja kui nüüd seda jadapidi üles-alla liikuda saamegi sisulise pingerea kätte.
Ehk siis nagu TR3 ja klassikalin 4-ratta veoline auto. Ühes on prioriteet läbivus ja töökindlus ekstreemsetes oludes, teises ohutus/mugavus. Ja kui nüüd seda jadapidi üles-alla liikuda saamegi sisulise pingerea kätte.
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17319
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Kui Rommi ja Käärfiildi jutt kokku võtta, siis kindel reegel PÄRISmaasturi tuvastamiseks on:
1)Redelaraam
2)Talsild ees ja taga
2)Aeglusti
3)Nelikvedu, mille toimises ei mängi elektroonika kandvat rolli
Samas erandid kinnitavad reeglit:
Enimlevinud ernad on sõltumatu esisild.
Kuid on ka ekstreemsemaid näiteid :
*"vana" Cherokee (kandevkere, kuid kõik muud omadused olemas)
*Niva (kandevkere ja ees sõltumatau sild, kuid muud tingimused täidetud)
*VW Iltis (sõltumatud sillad ja kandevkere)
*jne.
Lisks veel hulk "hallis tsoonis" olevaid apapraate, kus üks või mitu PÄRIS maasturi omadust puudub.
Linna/parketi/pargimaasturi parim seletus oleks: veidi suurendatud kliirentsiga, reeglina suurmate gabariitidega sõiduauto saranane mootorsõiduk millel ohtra elektroonikga graneeritud nelikveo võime.
Tegelikult sõltub automaastikusuutlikus ikkagi 50% rehvid ja ülejäänu jaguneb "tihendi" ning auto enda vahel.
1)Redelaraam
2)Talsild ees ja taga
2)Aeglusti
3)Nelikvedu, mille toimises ei mängi elektroonika kandvat rolli
Samas erandid kinnitavad reeglit:
Enimlevinud ernad on sõltumatu esisild.
Kuid on ka ekstreemsemaid näiteid :
*"vana" Cherokee (kandevkere, kuid kõik muud omadused olemas)
*Niva (kandevkere ja ees sõltumatau sild, kuid muud tingimused täidetud)
*VW Iltis (sõltumatud sillad ja kandevkere)
*jne.
Lisks veel hulk "hallis tsoonis" olevaid apapraate, kus üks või mitu PÄRIS maasturi omadust puudub.
Linna/parketi/pargimaasturi parim seletus oleks: veidi suurendatud kliirentsiga, reeglina suurmate gabariitidega sõiduauto saranane mootorsõiduk millel ohtra elektroonikga graneeritud nelikveo võime.
Tegelikult sõltub automaastikusuutlikus ikkagi 50% rehvid ja ülejäänu jaguneb "tihendi" ning auto enda vahel.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Hetkel viitad sa veidi teisele asjale. Nimelt ühe korraliku maastikuauto evolutsioonile. Ehk siis üks redelraami, aeglusti jm kolaga auto ei ole kohe uuena maastur vaid saab selleks ajapikku. Kõigepealt linnatänavatel ja poeparklates kogemusi ja aastaid koguma. Siis kui aeg küps on ta valmis karmimatesse tingimustesse minema.ddig kirjutas:Tegelikult on see metsa minnes kohe aru saada, et kas oled õiges kohas või mitte. Kui ikka külje ja katuse peal krigisevad oksad või väiksemgi mudamülgas südame alt õõnsaks teeb, siis ilmselt ei ole päris maasturiga tegemist.
Paljud praegused metsa-Patrolid ja Land Cruiserid on omalajal olnud mõne paksu tillipikendused. Nüüd aastate möödudes kui nende hind on kolmveerand miljonilt - kolmveerandsajatuhandeni langenud, raatsitakse nendega alles metsa lõhkuma minna. Lisaks auto enda hinna kukkumisele, peavad kukkunud olema ka varuosade omad, millele aitab kaasa ka aastatega tekkinud varu romulatesse. Proovi leida LC120 käigukasti romulast inimliku hinnaga hetkel. Lisaks peab leiduma ka esimene testgrupp, kes julgeks auto pioneerina metsamasinaks teha ja võistlustele tulla. Ehk näeme praegu uusi LC120 ja FJ Cruisereid 15 aasta pärast Klapperil mäkke pürgimas - miinus veidi plastikut muidugi..
Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
www.myrgel.com