(JEEP WRANGLER) - Elektrimootoriga metsa!

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2865
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Jutt õige, "elav" näide on Prius. Ühis- ja keskkonnale vaat et üks kalleimaid autosid, lihtsalt üles promotud tänu suhteliselt odavale ekspluatatsioonifaasile. Kui "tasuta"energia allikas on ka kallis aga see-eest töötab kaua, min. ekspluatatsioonikuludega ja ei saasta on kokkuvõttes ikkagi kasulikum kui põlevkivist elektrit ajada. Tuulegeneraator praeguses rakenduses on suhteliselt jabur asi- elektrit ei saa ju sellistes mahtudes "purki" toota, st. turbiin peab ikkagi ulguma, juhuks kui tuul ära lõpeb. Teine asi on vesiniku tootmisega, need purgid on pikemas perspektiivis odavad ja keskkonnasõbralikud (päris kindlasti võrreldes akudega). E. energia jäävuse seaduse järgi on ökoloogiliselt puhtalt võimalik , suurtes mahtudes energiat salvestada ja suhteliselt lihtne on seda pärast ka kasutada. On olemas ainult üks hea lahendus, inimkonna jatkusuutlikuse seisukohalt- tagasi keskaega. Ilmselt ei ole see aga kellegile meeltmööda, kuigi on tänaste arengute puhul paratamatus. Seega tehnoloogiad energeetikas võivad vägagi palju pikendada meie mugavat tsivilisatsiooni just resursside kulutamise minimaliseerimisega.
Tehtud, mõeldud.
petros
Off Roader Wannabe
Postitusi: 29
Liitunud: P Juul 27, 2008 1:23 pm
Asukoht: rakvere
Kontakt:

elektriline Land Rover

Postitus Postitas petros »

Vanale Land Roverile on elektrit antud...


http://www.lrrforums.com/showthread.php?t=9763
Kasutaja avatar
anttix
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: T Dets 26, 2006 4:30 pm
Asukoht: Tallinn

GSM: 51 67286

Postitus Postitas anttix »

Veel üks aastake on vahepeal mööda läinud, aga unistus elektriautost on jäänud ...
Nov 25, 2008 anttix kirjutas: Ok, aga veame kasti õlle peale kihla, et aasta pärast ei ole turul mitte ühtegi 100% elektriautot, mille parameetrid oleks võrreldavad (erinevus alla 15%) minu aastast 1996 pärit tehaseseadetes 4x4 Huidai Galloperi nimelise rondiga. Parameetrid siis: kiirendus, tippkiirus, maastikusuutlikkus, läbitav distants ühe "paagitäiega".
Jan 12, 2010 anttix kirjutas: Vahepeal on minu "pärs" auto vanemaks jäänud st. nüüd on mul 1986. a pärit LC70.
Noh elektriautode propageerijad, kas võtate kihlveo vastu aastaks 2011?
Võrdluse aluseks võtame nagu ka eelmine kord tehaseseadetes LC70-e.
Maa-mets-vesi tüüpi õelusehunnik
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas rommi »

Ütleks ka paar mõtet sekka.
Hübriididest esiteks ma ei arva midagi ja neid on siinkandis meeletult. Täna kodu poole kruiisides virvendas korraga silma all pidevalt ca 4-5 Priust, kui mitte rohkem. Üldpildis on muidugi veel V8, aga ma usun et see tasakaal varsti muutub hübriidide ja elektriautode kasuks. Niigi juba ajab oma igapäevatoimetusi siin meeletu mass inimesi ainult elektri abil. Enamus taksosid liigub elektri jõul, pluss lisaks tõesti massiivsele BART metroole, ning veel ca 4-5 erinevat rööbastel liikuvat rongidesüsteemi, trollid, trammid. Fremontist tulevad ka topgearist saates läbi käinud Teslad: http://www.teslamotors.com/ ja neid saab täis laadida 3.5h-ga tavalisest 120V pistikupesast. Lagi oli neil märgitud 300miili (482km) Ausalt, kui ma peaks Tlnst-Tartus käima, siis ma kasvõi sean oma asjad nii, et ootan 3.5h ja ei pea maksma seda meeltut bensu hinda. Nagunii 70% sealt läheb lihtsakt erinevatele asutustele lihtsalt selle eest, et nemad on pumbale lähemal. Küll tekivad veel lisaks elektrivõrgustikule ka kiirlaadimisjaamad ja paremad süsteemid akude kiiremaks laadimiseks, nagu tendens seni on olnud. Üleüldse on elektriauto minumeelest koht kus inimestel on fantaasiaks veel kõvasti ruumi, mis paraku sisepõlemismootori puhul hakkab juba vaikselt lõppema. Ma räägin praegu igapäevasest tööle ja tagasi pendeldamisest ja kütusepoliitikast. Loomulikult jääb V8 motosporti ja Topgeari üsna pikaks ajaks alles aga ma vaatan lihtsalt, mis mu ümber reaalselt toimub.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 978
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas Maaks »

Selle hübriidinduse on välja mõelnud väga hea ärivaistuga inimesed - see on minuarvates suurim "koorimine" üldse :-) nn "The ulimate rippoff"
Puuinimestele müüakse roheliste pähe suuri V8 bensuneelajaid ja bensiiniinimestele "parandatud imagoga" V8 bensuneelajaid - ja mis on eriti hämmastav - mõlemad on rahul :-)
Ja kahjuks või sii sõnneks ei saa elektrist bensiinile niipea veel alternatiivi kui inimkond ei avasta elekti tootmiseks mingit uut ja väiksemate kadudega tehnoloogiat.
Jääb üle ainult loota et sissetulek 20a pärast võimaldab veel osta see 10 või siis 20l kütust mis hädapärasteks sõitudega tarvis.
Ja mis sellesse Tesla "püssi" puutub siis mitu autot 2-st kasutatust selle Top-Gear episoodi filmimisel katki läks? Õige vastus on 2-st kaks :-)
Kasutaja avatar
ivan
peedist pesumasinale...
Postitusi: 398
Liitunud: P Sept 24, 2006 6:30 pm

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas ivan »

Kuna mu naabrimees on Eesti aktiivsem ja populaarsem elektriautode arendaja ning ehitaja, siis teemaga kergelt kokku puutunud. Minu neljaveolised on muidugi täielik vastand elektriautode looduse säästmise ideoloogiale aga loodus ise tasakaalustab ja on mulle andnud sellise naabrimehe.
Veidi diislil või bensiinil liikuvate autode ja elektriautode (hübriidide) kuludest. Otsene elektrikulu võib ju olla 1 EEK/ km. Kõigepealt investeering on hetkel ikkagi 1,5-2x suurem, hoolduskulude kohta ei ole isegi ettekujutust , sest meie kliima ei säästa kontrollereid, ühendusi, akusid.
Keskkonna säästmine on ka kahe otsaga. ca 700 kg akusid mis tuleb iga 5-e aasta järel välja vahetada lisab nii kulu km-le kui koormab ka keskkonda.
Suveoludes ühe laadimisega kuni 160 km ja talvel kuni 80 km ei ole kinldasti piisav. Kui üle 80 km/h sõita kahaneb sõidumaa veelgi.Talvel Tartusse minnes tuleks hobusega sama tempo. Lumes on elektriautoga väga raske liikuda, väändemoment on kohe 0-st max ja ratas käib koha peal ringi.
Soojendus vähendab sõiduulatust veelgi (13 aprilli autoleht). Seega Tallinna piires saad hommikul tööle ja tagasi, poodi minna ei riskiks. Seega on hetkel suurim probleem elektri salvestamine, raskete akude kaasa kandmine. oma liikumisvajaduste katmiseks peaks olema 2 sõiduvahendid. 2-e sõiduvahendi tootmisega tekib kindlasti rohkem loodust reostavadi jäätmeid kui ühe tootmisega. Mikidemaal on veid teine situatsioon. neil on piisavalt raha investeeringuteks, Kalifornia talv ei ole meie omaga võrreldav, näiliselt olla loodussäästlik olla on pop.
Sõiduvahendid mille juhe taga on ennast igati õigustanud ja Lasnamäe tramm on teretulnud kõigile Tallinlastele.
ilma juhtmeta loodussäästlikud liikurid aga minu arvates ei ole elktrit kaasas kandvate autode päralt. lahendused kus elktrit toodetakse mingist keemiliset elemendist on ilmselt tulevik. See tee on aga alles lapsekingades ja mina ei looda elektrimaasturiga safatile minna.
Kirjutis kukus välja nagu elektriautode vastane. Tegelikult ei ole ja jälgin huviga, lihtsalt hetke poolt ja vastu argumendid ei soosi kuidagi massilist elektriautode levikut Eestis, isegi kui valitsus poole kinni maksab. Edu aga kõigile arendajatele.
Hübriid on ülemineku ajastu. Miks mitte näiteks ehitada 4x4 liikur, kus elektri mootor on igasse rattase ära peidetud ja voolu toodab vedelkütusel käitatav generaator!
Metsast oled sina tulnud ja metsa pead sina minema.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas rommi »

Maaks kirjutas:Selle hübriidinduse on välja mõelnud väga hea ärivaistuga inimesed - see on minuarvates suurim "koorimine" üldse :-) nn "The ulimate rippoff"
Puuinimestele müüakse roheliste pähe suuri V8 bensuneelajaid ja bensiiniinimestele "parandatud imagoga" V8 bensuneelajaid - ja mis on eriti hämmastav - mõlemad on rahul :-)
Ja kahjuks või sii sõnneks ei saa elektrist bensiinile niipea veel alternatiivi kui inimkond ei avasta elekti tootmiseks mingit uut ja väiksemate kadudega tehnoloogiat.
Jääb üle ainult loota et sissetulek 20a pärast võimaldab veel osta see 10 või siis 20l kütust mis hädapärasteks sõitudega tarvis.
Ja mis sellesse Tesla "püssi" puutub siis mitu autot 2-st kasutatust selle Top-Gear episoodi filmimisel katki läks? Õige vastus on 2-st kaks :-)
No point polegi selles, et kas katki läks või mitte. Ma nägin Hõbekoll läks ka ükskord katki - kohe võistluse alguses, nii et polnud muttagi jõudnud. See kuulub ju paratamatult arengu juurde. Tehnoloogia on uus ja peabki minema katki, nii tekib lõpuks selliseid autosid, mis ei lähe enam katki. Vaadake nende nõrka ajalugu (praktiliselt enne 90ndaid ei tehtudki midagi) ja valdav enamus elektriautosid on ju seni totaalsed õnnetused olnud, pole ka neil mingit normaalset turgu olnud. See aga kui ta jaksab juba ringrajal kasvõi korraks bensiini tippude vastu saada on ikka päris hüppeline areng ju minumeelest. Kui palju sisepõlemismootoreid on 100a vältel katki läinud, et sellisele tasemele jõuda. Ma arvan, et igal juhul on huvitav periood tulemas. :) Hübriidi populaarsus on küll ja täiesti ajuvaba, okei, võtab täpselt 5x vähem kütust kui minu roheline vagunelamu, kuid seda sama suudab ka diisel golf ja palju teisi vahvaid tarbesõidukeid.

PS! Tuumajaamast pistikusse ja sealt autosse on kindlalt odavam meetod ratta ringi ajamiseks juba praegu. Kui sul 20a pärast majapidamises on bensukas, millega sa saad heal ühe korra linnas tiiru teha, siis ma olen üpris veendunud, et ma kasutan pigem elektrienergial liikurit. Kui selleks ajaks on elekter ka otsa lõppenud, siis on ju nagunii kõik nii perses, et polegi vaja enam autot kasutada :)

PPS! Wheel hub motor on juba ammu leiutatud ja Mini conceptil (PML Mini QED) harjadeta mootorid rattas kasutusel. 640 elektrihobust ja 0-100km/h - 4.5sek. Pikemate sõitude jaoks on siiski kasutatud veel 2 pütalist 250cc genekat. Hakkab looma ma ütleks.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
ivan
peedist pesumasinale...
Postitusi: 398
Liitunud: P Sept 24, 2006 6:30 pm

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas ivan »

rommi kirjutas: PPS! Wheel hub motor on juba ammu leiutatud ja Mini conceptil (PML Mini QED) harjadeta mootorid rattas kasutusel. 640 elektrihobust ja 0-100km/h - 4.5sek. Pikemate sõitude jaoks on siiski kasutatud veel 2 pütalist 250cc genekat. Hakkab looma ma ütleks.
Tood ehk mõned Wheel hub mootorid mikidemaalt kaasa. Ma ajan naabrimehe nendega ärevusse ja ongi hübriid TR3 valmis!
Metsast oled sina tulnud ja metsa pead sina minema.
mart77
True Off Roader!
Postitusi: 1020
Liitunud: K Juun 14, 2006 11:19 pm

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas mart77 »

http://www.diyelectriccar.com/forums/
Õhtuse õllekese kõrvale "pisut" harivat lugemist.
MeelisV
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: R Okt 19, 2007 12:14 pm

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas MeelisV »

CÄÄRFIILD kirjutas:http://www.alternative-energy-news.info ... tric-cars/

Natuke lugemist lisaks :wink:

Electric vehicles have long been handicapped for long-distance travel by the limited battery power.
But now Sanyo’s lithium-ion battery technology has made it possible for Mira EV to travel 1003.184 km without a recharge.
Traveling for 27.5 hours, at 40 km/h average speed, from May 22 to May 23, 2010, the trail run by Mira EV was powered by putting
together 8320 cylindrical lithium-ion 18650-type batteries.

Keskmine kiirus 40 natuke väike aga eks siit on suunad näha. Natuke veel arendust ja ühe laadimisega veab 1000 km välja tavaelektriautol :!:
kümnete tuhandete km-te keskmine Tallinna linnas ja elukohaga linna äärses põllukülas sisaldades lõike 70 ja 90 km/h igapäevaselt + paar korda kuus ikka maantesõitu Tallinn Pärnu või Tartu või Rakvere annab minu auto keskmise 40...43 km/h seega see keskmine 40km/h pole üldse paha nr. oleneb kuidas see keskmine on saavutatud. uskuda või mitte aga auto mul nii näitab - see foori taga jokutamine paneb paraja põntsu kiirusele.
nii võttes on 40km/h keskmise kiirusega elektiauto vägagi sobiv linnatarnspordiks kui selline läbisõit lubatakse
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas rommi »

ivan kirjutas:
rommi kirjutas: PPS! Wheel hub motor on juba ammu leiutatud ja Mini conceptil (PML Mini QED) harjadeta mootorid rattas kasutusel. 640 elektrihobust ja 0-100km/h - 4.5sek. Pikemate sõitude jaoks on siiski kasutatud veel 2 pütalist 250cc genekat. Hakkab looma ma ütleks.
Tood ehk mõned Wheel hub mootorid mikidemaalt kaasa. Ma ajan naabrimehe nendega ärevusse ja ongi hübriid TR3 valmis!
Tooks hea meelega endalegi mõned... :) paraku aga antud näide el.Mini on Brittide toodang. Tegelt, ega mina ei ürita tõestada mitte midagi. Vaatan lihtsalt mis toimub ja avaldan arvamust nagu iga teine siin foorumis. Kui nüüd kogu autotööstus ka hoo sisse saab ja omavahel võistlema hakkab, siis tuleb ilmselt varsti veel väga hüppelisi muudatusi. Nagu cärfield ütles, et suunad on ju näha ja tõesti suure rahvaarvuga linnades on aga asi kaugemal kui ilmselt paljud Eestis arvatagi oskavad. Californias politsei patrullidel ka juba priused, plus lisaks erinevad golfikäru põhjale ehitatud naljanumbreid - see pole enam mitte ainult toyota promoüritus vaid siiski rahva raha eest tehtud meeletud kulutused ja see ei juhtu nii suures osariigis ka ainult päris nalja pärast. Ma arvan, et kui kunagi hobune autoga asendus, siis olid enamik inimesi ka pisut skeptilised aga näe mis juhtus.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17328
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas Landy »

Land Rover tegi selle nüüd ära:
Uudist saab lugeda siit: http://www.axeon.com/News-and-Events/Ne ... ender.aspx

Pilt

Axeon has worked closely with Jaguar Land Rover South Africa to produce an all-electric version of its iconic Defender model for use in game parks, minimising both environmental and noise pollution.

The battery system produced by Axeon, Europe’s leading independent developer and manufacturer of lithium-ion battery systems, has been fitted to a Land Rover Defender 110 High Capacity Pick Up in place of the standard 2.4-litre diesel engine.

Unlike many electric vehicle battery packs that are positioned in the floor of the vehicle, the Axeon pack has been designed to fit into the vehicle’s engine bay in order to maintain ground clearance and wading height for this unique vehicle.

The bespoke battery system also incorporates Axeon’s proprietary Battery Management System (BMS), which monitors the battery state, measuring and controlling key operational parameters, thus ensuring safety – particularly important for an electric vehicle that may encounter harsh conditions.

The replacement of the engine means that the production vehicle’s tailpipe carbon dioxide emissions of 295g/km have been reduced to zero and the electric Defender is also able to operate very quietly. In testing the range was shown to be capable of 3 times a typical game drive on a single charge.

The short development timescale of the battery was achieved by deploying Axeon’s accumulated experience in the design and manufacture of lithium-ion battery systems, and by working actively with engineers from both Land Rover and their South African partner Barker Performance Products.

The electric Defender has been received well by experienced Land Rover drivers, including those from the official LandRover Experience, and it has performed exceptionally well on the rigorous and gruelling Gerotek test facility. In testing, the vehicle has also been able to get closer to animals within the game park due to its much quieter operation.

Whilst the electric Defender has been designed specifically for the game park sector, there are numerous other potential applications for such a vehicle, where reducing environmental and/or noise emissions are a priority.

The electric Defender has been launched as a concept vehicle at INDABA, one of Africa’s largest tourism events, held in Durban, South Africa, from 7th to 10th May 2011.

Battery system specification:

Total Pack Energy: 28.8 kWh
Approximate dimensions (mm): 1080 (L) x 780 (W) x 590 (H)
Approximate weight: 400kg
Nominal Voltage: 288V
Maximum Voltage: 324V
Minimum Voltage: 225V
Maximum Pulse Power: 144 kW

For further information please contact:

Martin Hayes or Tom Callow at Automotive PR: 020 7952 1070

mhayes@automotivepr.com or tcallow@automotivepr.com
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas Myrgel »

CÄÄRFIILD kirjutas:Isiklikult ootan esimest elektriliikurit eesti offroadradadele :!: Meil on piisavalt kuldsete kätega ja silmapaistva tehnilise taibuga offroadautode ehitajaid, äkki keegi neist proovib midagi kardinaalselt uut teha :?:

Näiteks võtaks Suzuki Samurai- viskaks selle bensuka minema, keeraks igale rattale ühe vintsimootori külge ja auto akusid täis! 4 vintsimootorit tömbaks Samuraid vist täitsa uhkelt metsas edasi, aga nali naljaks ükskord tulevad ka elektri offroadautod!
See oleks päris naljakas võistlus: võtad mõned punktid ära ja siis 8 tundi laed.. Ennem ei liigu elektriautod ei massidesse ega ka offroadi, kui ei juhtu midagi väga revolutsioonilist energiatalletamise valdkonnas. Sellest hetkest kui elektriauto jõuab järele sisepõlemismootori mugavusele toimub suurem pööre ka kasutuse aktiivsuses. St kas A) laadimine laadimiskeskustes toimuks sama kiiresti kui bensiini tankimine jaamades või B) energiatalletamise element on niivõrd kompaktne, et võtad laadimiskeskuses oma vana elemendi välja ja paned uue asemele. Sarnaselt nagu vahetad tühja gaasiballooni täis vastu. Liitium-ion ei ole mingi revolutsioon vaid lihtsalt natukene parem lahendus.

Mis puutub autoakude keskonnajälge siis pliiaku on väga suures osas taaskasutatav. Mida ei saa öelda Liitium akude kohta.

Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas Myrgel »

TR1 rada oleks ulme, aga mingi eraldi karjäärikatse oleks küll edev. Kuigi jah, arvestades kui visalt igasugustele uutele klassidele radasid ehitatakse siis lähiajal suhteliselt ebareaalne. Pigem oleks reaalsed eraldi võistlused mis on elektripedede endi korraldatud. Üheks võistlusmomendiks olekski kui kaua laadimata vastu peab.

Sponsoritelt "keskkonnasäästlikuks offroadiks" raha saamine kuulub pigem sinna muinasjutuvaldkonda. Sa saad ju ise ka aru, et need kaks sõna ei passi hästi kokku, või mis?

Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!

Postitus Postitas tarmo »

Tehke enne mõni elektriga koll valmis, siis on mõtet midagi üldse edasi rääkida :roll: :twisted:
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”