Postitatud: P Okt 03, 2010 1:47 am
Kas Volvo sildasi üldse siis enam saada on? Portaal-volvosid on maailmas vaid 8000 eksemplari toodetud. Võrdluseks võib tuua, enam vähem samal ajastu masina: Land Cruiser 40 mida on toodetud üle 300 tuhande. Viimane on muutunud vaatamata oma suurtele müüginumbritele juba ka väikest viisi harulduseks.
Võibolla on siis siinmail selleks ajaks kasutusel mingilaadsed letitooted terve silla näol või mõne kangema silla conversion kitina nagu näiteks SEE.
Või on juhtunud midagi hoopis positiivsemat ja meie metsainseneerid on pead kokku pannud ja mingi oma custom disaini välja töötanud ja mis kõige edevam - sellest ka toote teinud, mida nüüd usinasti laiale maailmale müüakse. Hetkel autosid ehitame, erinevaid kaste ja mootoreid üksteise otsa istutame, ketaspidurite komplekte välja mõtleme - kui kaugel see portaal siis olla võib?
Üks asi mida tulevik tuua võikski oleks oma Eesti, offroad juppe tootev firma. Miks ei võiks meil olla midagi austraalaste ARB'i või mõne muu offroad tarvikute tootja sarnast? Vaadates kuivõrd palju häid asju meil siin enda tarbeks toodetakse on vaid aja küsimus kui sellest midagi suuremat välja kasvab.
Võistluste kohapealt arvan ka, et nood koonduvad väiksematele territooriumitele. Samas muutuvad publikule jälgitatavamaks ja seetõttu kasvab publiku arv ka teistel võistlustel peale Klapperi. Kui me võtame näiteks teise väga populaarse offroad ala - krossi, siis minu personaalne ja võibolla veidi ka subjektiivne arvamus on, et 4x4 offroad on tegelikult publikule isegi atraktiivsem.
Söögu mind nüüd tuhat krossi hunti aga ma leian suisa mitu põhjust miks 4x4 offroad võislused võiksid kunagi isegi krossile järgi jõuda publiku arvult. Esiteks on masinad suuremad ja võimsamad. Teiseks erinevalt krossikatest, mis vaatamata erinevatele värvilahenduste ja mõningatele detailidele laias laastus väliselt sarnased on - on 4x4 autode seltskond väga kirju. Üksinda vaatepilt sellest milliseid masinaid eesti mehed on kokku ehitanud ja huvi selle vastu kuidas nood monstrumid mudas hakkama saavad, on magnet omaette. Kes klapperil käinud teavad seda vaatepilti kus hordide viisi inimesi käivad ümber autode, uudistavad ja teevad auto ees pilte. Kolmandaks on 4x4 offroad väga erinev muust mootorispordist.
Iseasi kas me suudame selle "toote" võtta ja publikule ajapikku maha müüa.
Mis puutub klassidesse siis paratamatult teeb aeg ja areng oma korrektuurid. Mõndade klasside tiibu tuleb ilmselt kärpida, et nood liialt kõrgele ei lendaks (portaal ja VABA). Mõned klassid vbl liidetakse (TR1 ja TR2, jääb näiteks keskmise rattaga (35") originaalklass). Ning mõni klass saab paguneid juurde (Turist, muutub sportklassiks ja võtab osaliselt üle TR1 põhimõtted selle vahega, et igasugune modifitseerimine on keelatud).
---
Need olid minu tagasihoidlikud nägemused asjadest. Kas nad olid liialt optimistlikud või hoopis tagasihoidlikud, eks sellele annab kõige õigema hinnangu aeg ise. Huvitav oleks teada, kas 10a tagasi ka sarnast arutelu oli. Seda oleks päris põnev lugeda. Samuti nagu on ilmselt omapärane lugeda aastal 2020 siinseid mõtteid ja visioone..
Mõttejõudu:
Urmas
Võibolla on siis siinmail selleks ajaks kasutusel mingilaadsed letitooted terve silla näol või mõne kangema silla conversion kitina nagu näiteks SEE.
Või on juhtunud midagi hoopis positiivsemat ja meie metsainseneerid on pead kokku pannud ja mingi oma custom disaini välja töötanud ja mis kõige edevam - sellest ka toote teinud, mida nüüd usinasti laiale maailmale müüakse. Hetkel autosid ehitame, erinevaid kaste ja mootoreid üksteise otsa istutame, ketaspidurite komplekte välja mõtleme - kui kaugel see portaal siis olla võib?
Üks asi mida tulevik tuua võikski oleks oma Eesti, offroad juppe tootev firma. Miks ei võiks meil olla midagi austraalaste ARB'i või mõne muu offroad tarvikute tootja sarnast? Vaadates kuivõrd palju häid asju meil siin enda tarbeks toodetakse on vaid aja küsimus kui sellest midagi suuremat välja kasvab.
Võistluste kohapealt arvan ka, et nood koonduvad väiksematele territooriumitele. Samas muutuvad publikule jälgitatavamaks ja seetõttu kasvab publiku arv ka teistel võistlustel peale Klapperi. Kui me võtame näiteks teise väga populaarse offroad ala - krossi, siis minu personaalne ja võibolla veidi ka subjektiivne arvamus on, et 4x4 offroad on tegelikult publikule isegi atraktiivsem.
Söögu mind nüüd tuhat krossi hunti aga ma leian suisa mitu põhjust miks 4x4 offroad võislused võiksid kunagi isegi krossile järgi jõuda publiku arvult. Esiteks on masinad suuremad ja võimsamad. Teiseks erinevalt krossikatest, mis vaatamata erinevatele värvilahenduste ja mõningatele detailidele laias laastus väliselt sarnased on - on 4x4 autode seltskond väga kirju. Üksinda vaatepilt sellest milliseid masinaid eesti mehed on kokku ehitanud ja huvi selle vastu kuidas nood monstrumid mudas hakkama saavad, on magnet omaette. Kes klapperil käinud teavad seda vaatepilti kus hordide viisi inimesi käivad ümber autode, uudistavad ja teevad auto ees pilte. Kolmandaks on 4x4 offroad väga erinev muust mootorispordist.
Iseasi kas me suudame selle "toote" võtta ja publikule ajapikku maha müüa.
Mis puutub klassidesse siis paratamatult teeb aeg ja areng oma korrektuurid. Mõndade klasside tiibu tuleb ilmselt kärpida, et nood liialt kõrgele ei lendaks (portaal ja VABA). Mõned klassid vbl liidetakse (TR1 ja TR2, jääb näiteks keskmise rattaga (35") originaalklass). Ning mõni klass saab paguneid juurde (Turist, muutub sportklassiks ja võtab osaliselt üle TR1 põhimõtted selle vahega, et igasugune modifitseerimine on keelatud).
---
Need olid minu tagasihoidlikud nägemused asjadest. Kas nad olid liialt optimistlikud või hoopis tagasihoidlikud, eks sellele annab kõige õigema hinnangu aeg ise. Huvitav oleks teada, kas 10a tagasi ka sarnast arutelu oli. Seda oleks päris põnev lugeda. Samuti nagu on ilmselt omapärane lugeda aastal 2020 siinseid mõtteid ja visioone..
Mõttejõudu:
Urmas