Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas Landy »

Soome offroad kiratseb (Soome keele mitte valdaja kasutab Google translatorit!)
-------------------
Suomen Off Road Suunnistscup -sarjan 2023 järjestäminen on hyvin epävarmaa. Asia on oikeastaan kaksijakoinen, jos on maa-alueet niin ei ole talkooporukkaa tai jos on talkooporukkaa ei ole maa-alueita. Asiaa ei helpota, että varsinkin Etelä-Suomessa on lupien saanti kokoajan vaikeutunut. Tällä hetkellä vain Juupajoki ja Sotkamo olisivat järjestämässä Cupin -osakilpailun. Cupin järjestelykomitea auttaa järjestämisen paperisodassa eli tarvittavat hakemukset ovat valmiina copy/paste tyyliin ja Mylppy on luvannut ottaa vastuulleen kisatoimiston lukuisat eri asiat. Mikä on kisan aikana suurin ja tärkein työ. Ymmärsin, että tilannetta katsotaan maaliskuun loppuun asti. Sen jälkeen on pakko tehdä päätös kuluvan kauden osalta.
-----------------
Ka meie Kariaksarja tänavuse hooaja esimne võistlus nimega "Suur Maasturite Talvesprint" Oli tegelikult "Väike Maastuirite Talvesprint" suure hulga ATV-de osvaõtul.
Väga vähe oli puudu,et see oleks üldse ATV-de ja TR-1-dede maavõistlus olnud. (Viiamsel hetkel võluti 3 TR-3 kohale)
Mis toimub? Ka edapidi hakkamegi vaid ringalda sõitama, sest nii edasi minnes tõmmaatkse viimastelegi orienteerumisvõitsluse korraladajtel motivatsioon nulli, sest seelisle võistluste korrladamine on tige enseülestus ja rada tuleb tõsiselt läbi ussi mu**i välja võluda. Iga aastaga läheb korrladamine ja raja materjali leidmine mitte protsentides, vaid kordades keerukamaks.

Kas paneme tänavu 25. sünnipäeva tähistavale Eesti võistlus offroadi traditsioonile peagi piduliku punkti ja korrladme peied või anname siin toodule lisa? : viewtopic.php?t=10183

Olles viimase 25 aasta jooksul olndu nii võistleja, kui korraldaja abiliserollis ja seda viimast juba kümenetesse kordadesse siis olen seda maailam mõlet poolt "letti" näinud.
Saagi ei tahaks käima tõmmata, aga sisuline arutelu ala jätkusuutlikuse osas kuluks küll ära.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas LauriJ »

Vaadates Talvesprindi osalejaid, siis on surnud jah.
Vanad sõitjad ei viitsi (eesrindlikumad panevad rõhku välisvõistlustele). See suund on juba mitu aastat olnud. Uusi tulijaid ei ole, kuna konkurentsivõimelise auto ehitus on keeruline ja kallis (TR3 auto nime vääriline "standard" on väga kõrgeks aetud). Vahepeal üritati Bertadele elu sisse puhuda aga seegi vajus ära. Eks see lumepall nii hakkab veerema, et üks ei viitsi ja siis teine ka ei viitsi enam jne.
Ime, et siiamaani korraldajad on veel teinud sõitu. See radade ja kooskõlastuste leidmine on tõesti raske. Olen mõnele soovitanud, et tõsta kasvõi osalustasu - peaasi, et motiveeriks korraldama kuidagi.

Aga ega see probleem ei ole ainult Soomes ja Eestis. Läti, Leedu ja Poola on samas paadis, osalejaid vähe. Looduskaitsjad jms rohelised loobivad kaikaid kodaratesse. Pigem tundub, et suund on ringradade poole nagu mujal Euroopas (Ultra4, muud winch challenge-d jms kraam).
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2501
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas boob »

Autosid ju tegelikult on, safaritel on masinaid nagu laulupeol. Küsimus on selles, miks võistlema ei tulda? Masinad ei sobi reeglitega? Kallis? Võistlusajad ja pikkused ei sobi? Lihtsalt ei viitsi?
Kui saab tagasisidet, siis kindlasti suudavad võistluste korraldajad ja ka EAL teha korrektuure.
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
Alllu
Fitting 44"
Postitusi: 492
Liitunud: T Dets 16, 2014 9:30 am
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas Alllu »

Vuranid ei tulnud puhtalt tartu ürituse pärast.
Saaremaal on stardis
Y61 GU4 matkakas & TerranoPatrol võistluseks
Vuran Offroad Team - Vuran.ee
Kasutaja avatar
antc
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: N Sept 07, 2017 7:49 pm

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas antc »

Ei päris nii hull ei ole, usun. Siinkõneleja plaanib ikka võistulustele jõuda, uue võistkonnana, just orienteerumisele ja väikse ratta klassi.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas Movistar »

boob kirjutas:
E Jaan 30, 2023 5:45 pm
Autosid ju tegelikult on, safaritel on masinaid nagu laulupeol. Küsimus on selles, miks võistlema ei tulda? Masinad ei sobi reeglitega? Kallis? Võistlusajad ja pikkused ei sobi? Lihtsalt ei viitsi?
Kui saab tagasisidet, siis kindlasti suudavad võistluste korraldajad ja ka EAL teha korrektuure.
See oleks vajalik otse adresseeritud küsimus kõigile punase numbri omanikele kelle auto on registris ja pole sellega peale safari sõitmise kuskil võistlemas käinud.
Ma arvan,et selle "punase" numbri lõdvalt laiali jagamine on selle osaline põhjus. Milleks maksta ja võistelda,kui see võidu sõitmine tegelikult ei huvita ja sõpradega saab metsas ka nüüd peaaegu legaalselt sõitmas käia.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas Landy »

Talversprindil tegijatega koos õhtul laua taga istudes judsime välja selleni, et kasvupinnast uute vihaste tegijate paele tulemiseks ei ole.
Pole ühtegi klassi,kuhu oma (näiteks kuni 5k) maasturiga või veidi ümber ehitatud safari pilliga sõitma tulla ja sealt edasi areneda.
Seega variante oleks kaks, kas praguniene T1 nimetada TR2-ks ja anda TR1-le uus hingamaine (susht tehaseseades auto reeglid) või liigutada Vaba klass TR2 nimetuse alla ja vaba klassile anda uua hingamaine veidi järele aidatud safriautode näol.

Teisisõnu teema algust lugege siit: viewtopic.php?f=3&t=9925&hilit=tr0
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
no fear
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 196
Liitunud: N Mär 20, 2008 9:41 am
Asukoht: Mulkland

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas no fear »

Ka meie oleme omakeskis seda teemat arutanud. Järeldus on meile selline, et tegemist ei ole enam niivõrd orienteerumise- vaid metsa WRC sarjaga, kus esikoha ei saa parim orienteeruja, vaid see, kelle sõrm või jalg gaasi paremini valitseb, kellel paremad amordid. Loomulikult on osa sellest ikka ka orienteerumisel aga ega enam eriti mitte. Kui TRACi ees ei ole, siis sõita vist enam ei osata, igatahes nii tundub.
Ma olen oma kogemustega muidugi väike kala siin suures vees aga miskitmoodi tuleb see kihutamine seal metsas puude vahel tagasi tõmmata. Ok, autodega on veel kuidas on, aga kui ATV-dega keegi sellisel kiirusel puusse paneb, on tagajärjed kurvad. Ja seetõttu olen mina hoidnud tagasi, sest lihtsalt elu on ka ju ikka armas :-) Olime nüüd omast arust mõnel katsel päris nobedad ja isegi siis, kui mitte kedagi ette ei jäänud ja saime sõita suht ees, ilma, et pehmed kohad oleks raskesti läbivaks tehtud, ehk siis lendasime üle, aga ikkagi saime paari minutiga esikoha omadest tuppa. . . Ma ei tea, ausalt. Ja siin hakkabki mängima see, et ka autode hulgas ma arvan, et tase on nii kõrgele aetud, amordid, raamid kerged jne...mootor ja tehnika sinna vahele...jaaa nii edasi. Kõik võtab palju raha.

Mäletan, käisime Paju Jaanusega Soomes ja Mudaraketiga Soomes võistlemas, seal oli formaat selline, et pidi tõesti orienteeruma ja lisaks valima, kas võtta raske punkt, mille väärtus oli nt 100 või sibad mööda ala ringi ja korjad väheväärtuslikemaid punkte. Sinu otsus ja sinu kogemus, tarkus. Saan aru, et pimedas pildistamine on nõme ja tõesti Talisprindil oleks auravate masinatega see erit hull aga miskit moodi oleks vaja muutust. Võis siis pöörduda nö juurte juurde tagasi, kus pidid oskama kaarti lugeda!

Eelmise aasta Suvesõidul oli mu paarimehel, ehk Kairol hea mälestus, kui istus katkise esiõõtsaga pühapäevase katse lõpus ja siis lendas laivi üks TR-1. Peale finišit läks uks lahti ja vennad sees ütlesid, et oi jummel , see oli küll hull, nagu WRC metsas...isegi hullem :-)

ATV võistkond KOHALIKUD
CanAm 1000XXC´21, Polaris Sportsman 1000 XP S`20,
Eestis-ATV võistkond KOHALIKUD, Soomes-ATV Team Estonia
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4473
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Landy kirjutas:
T Jaan 31, 2023 10:32 am
Seega variante oleks kaks, kas praguniene T1 nimetada TR2-ks ja anda TR1-le uus hingamaine (susht tehaseseades auto reeglid) või liigutada Vaba klass TR2 nimetuse alla ja vaba klassile anda uua hingamaine veidi järele aidatud safriautode näol.
Minu arvates on igasugu sarju ja klassi praegugi liialt palju.
Et kui igaüks teeb mõne klassi/sarja enda auto järgi, sest tahab ju kah poodimil olla, siis lõpuks ei ole meil piisavalt sõitjaid iga klassi/sarja jaoks
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas totu »

Mitte ainus aga kindlasti oluline osa on meediakajastus. Kõik me oleme hästi tagasihoidlikud ja ei taha rohelisi ärritada. Kas ikka oleme? Oleme väga edevad ja tahame ennast näidata ja kui on võimalus, et "ema, ma olen televiisoris", motiveerib see väga paljusid. Lihtsalt näitena. WRCs sõidab ainult 2,5 meeskonda ja kolme päevaga tehakse ainult paarsada katsekilomeetrit- kõik sõitjad on "kangelased". Samas Dakaril lugematu arv võistkondi, 2 nädalat tehakse mitusada katsekilomeetrit päevas aga meediasse jõuab mõni nupukene ja sõitjate peale kehitatakse ainult õlgu. Tähelepanu pälvivad ennekõike endised WRC sõitjad. See on pikaajalise ala propageerimise või mttepropageerimise tulemus. Kui WRCsse pääseks vähegi vastuvõetava raha eest, oleks võistlejate saba ukse taga.
Ehk peaks ka offroadi rohkem kajastama, kusjuures näitama ka seda, et tehniliselt kontrollitud sõidukid liiguvad etteantud aladel/teedel ja et omaloomingulised safarid on tihti palju mitterohelisemad (ei ole reegel). Siiani ei ole offroadi kulud veel utoopiliseks muutunud ja palgast on veel võimalik sõita, mis ei tähenda, et kulusid ei peaks piirama. Kõigil tehnikaaladel karmistatakse reegleid kahel põhjusel- ohutus ja hind.
Üsna kallis on navigatsioonitehnika, ehk võiks mingi alamklassi korradada, paberkandjal joonorienteerumisks? Stardis paberlegend kätte ja tuld?
PS: Talvesprindi kahjuks rääkis ka ilm.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4473
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

totu kirjutas:
T Jaan 31, 2023 11:29 am
Üsna kallis on navigatsioonitehnika, ehk võiks mingi alamklassi korradada, paberkandjal joonorienteerumisks? Stardis paberlegend kätte ja tuld?
Sõita saab ju suvalise tahvli või läpaka rondiga (millele antenni taha annb korraldaja)
Tripmeter ei ole odavam
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
AndreTGO
Fitting 38"
Postitusi: 336
Liitunud: N Okt 02, 2014 10:19 pm
Asukoht: Tallinn/Hüüru

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas AndreTGO »

Ma pole võistlusklassides osalenud, küll aga üritan võimaluse korral võtta osa seiklustest. Autodest siis nii palju, et paraku tavaturisti sõitma liiga võimekad ja offroadi mõistes on 90% igav. Küll aga päev hea seltskonnaga orjenteerumist motiveerib siiski osalema. Väikest ratast alla ka panna ei taha(praegu 37"-42" ratas), kaotab läbivuses ja kogu fun kaob ära, ehk VABA võib samuti ära unustada. Samas SMS TUR+ on siiani olnud ideaalse raskusastmega, kahju et seda enam tulevikus ei toimu. Ma isiklikult ei pea oluliseks jääda üritustel esimesele kohale ja teen seda puhtalt oma lõbuks. Olen isegi mõelnud, et võiks mõnest võistlusklassist arvestuseväliselt korraldajatelt osavõtuks luba paluda(aga tõenäoliselt võistlejatele ei oleks see meelt mööda).

TR1 klassi võistlema minna olen juba paar-kolm aastat tahtnud, pole jõudnud 100 projekti kõrvalt veel aega sellele leida, aga tundub kõige reaalsem klass, kus mõistlike kuludega kannatab osaleda.

Lõppkokkuvõtteks - isu on, aga on ainult safariauto. :D
If it ain't broke, don't fix it.... but it's a jeep so always be prepared!
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas Movistar »

Sõidud on läinud kiiremaks,sest inimesed ja tehnika on suutelised eest ära arenema sellest, mida suudab rajameister loodusesse maha märkida. Lisaks toovad "rohelised" sõidud rohkem sügavast metsast välja lihtsamate teede peale kus see efekt veelgi võimendub.
Olen nõus,et raha tagab vähemalt mõnele andekamale parema tulemuse sest see võimaldab kasutada kvaliteetsemaid detaile ja panustada paremasse vedrustusse ja maksta kinni läbi pideva aretamise neid ämbreid,mida tuleb enne mingigi tulemuseni jõudmist ikka väga palju läbi kolistada . Kui oled lammas,siis raha ka ei päästa päeva. Tulemust sealt ei tule sel juhul.
Ländi jutt,et 5k autoga enam sõita ei saa,ei ole asjakohane. Sõita saab ja võistlust lõpetada saab aga võita on palju raskem neid,kes tõsiselt aega kulutavad ja vaeva näevad ja raha panustavad arengusse. Seega on õige lause,et ma ei taha sõitma tulla kuna ma oma 5k autoga ei võida .Auto ju jätkuvalt sõidab.
Täna ei taha keegi aga aastaid pingutada ja vaeva näha . Tahetakse kohe saada.
TR3 on muidugi omaette teema . Seal on vaja kõvasti kogemust läbi enda ja teiste vigade . Leides endale sellest seltskonnast sõpru, on võimalik jätta paljud vead tegemata ja pääseda palju odavamalt .
HM Racing Team
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2501
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas boob »

Kiiruse saame maha tõmmata ja rohkem punkti kätte saamisele rõhuda, kui korraldajad ja võistlejad seda soovivad. Selleks pole vaja muud, kui punktide raadiused kõvasti väiksemaks teha. See tähendaks, et meeskond peaks aurava masinaga pildistamise asemel suutma gepsu jälje punkti ajada ja nagu pildistamisel, peaks gepsust kontrollima, et punkt on korrektselt võetud.
Kuna trackid antakse reeglina selleks, et võistlejad ringi orienteerudes valedesse kohtadesse ei satuks, siis tõenäoliselt saaks orienteerumisele rohkem rõhku panna ainult maalappidel, kus risti-põiki sõitmise vastu maaomanikul midagi poleks.
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4473
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Eesti ja Soome võistlusoffroad - kas surmale määratud.

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

boob kirjutas:
T Jaan 31, 2023 1:48 pm
Kiiruse saame maha tõmmata ja rohkem punkti kätte saamisele rõhuda, kui korraldajad ja võistlejad seda soovivad. Selleks pole vaja muud, kui punktide raadiused kõvasti väiksemaks teha. See tähendaks, et meeskond peaks aurava masinaga pildistamise asemel suutma gepsu jälje punkti ajada ja nagu pildistamisel, peaks gepsust kontrollima, et punkt on korrektselt võetud.
See on mingi piirini.
GPS-idel on oma eksimusnihked - niigi trehvab seda, et mõni võtab punkti tee pealt ja teine ronib võssa.
Kui raadiused on väiksed, siis see võimendub.
tartuoffroad.ee
5581340
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”