Vesinikauto kasutusvõimalused Eestis

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 939
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Vesinikauto kasutusvõimalused Eestis

Postitus Postitas ahto42 »

v6sa kirjutas:
L Jaan 21, 2023 9:22 pm
MustVälk kirjutas:
L Jaan 21, 2023 2:57 pm
Naerge naerge. Tean, et üks kolleeg just tegeleb uue vesiniku tootmise süsteemi arendusega Eestis. :)
...
Neid arendajaid on hulgim.

Reaalsuses ei ole odava nafta ajastul vesinikul mingit eelist.

Ilmselt näeme kahe aasta pärast suvel ära, kas roheentusiastide kiidetud ülejääva taastuvelektri vesinikusk jahvatamisel on mingit rahalist mõtet või mitte.
Seda juhtub siis kui kõik konditsioneerid õhkida.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
MustVälk
Fitting 38"
Postitusi: 254
Liitunud: K Sept 16, 2015 8:10 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vesinikauto kasutusvõimalused Eestis

Postitus Postitas MustVälk »

ahto42 kirjutas:
P Jaan 22, 2023 8:26 pm
Seda juhtub siis kui kõik konditsioneerid õhkida.
Sellele naljale ma pihta ei saa. :D

Aga ma ei teeks ühtegi alternatiivset energia allikat maha. Ega ei tee ka ühtegi alternatiivset transpordi allikat maha.
Eriti siis kui see tähendab, et teistele jääb rohkem kütust kuniks seda lubatakse kasutada. :)

Ma ei saa öelda, et ma liiga vanaks saanud, aga targemaks olen saanud küll päris palju! :wink:
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2432
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Vesinikauto kasutusvõimalused Eestis

Postitus Postitas v6sa »

MustVälk kirjutas:
T Jaan 24, 2023 9:10 pm
ahto42 kirjutas:
P Jaan 22, 2023 8:26 pm
Seda juhtub siis kui kõik konditsioneerid õhkida.
Sellele naljale ma pihta ei saa. :D
...
Eesti energiakulu suvisel ajal seoses arutule klaaspindade fetišile jahutamist nõudvate siseruumide hulga kasvule usinasti tõusnud ja meil ei pruugi hoolimata (paberil ja investorite peibutusõhulossides) järjest kasvavast taastuvenergia tootmise mahust hoolimata midagi vesinikuks keetmiseks jääda. Elame-näeme - maksurahaga on ennegi pingviine lendama pandud.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 939
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Vesinikauto kasutusvõimalused Eestis

Postitus Postitas ahto42 »

v6sa kirjutas:
K Jaan 25, 2023 8:34 am
MustVälk kirjutas:
T Jaan 24, 2023 9:10 pm
ahto42 kirjutas:
P Jaan 22, 2023 8:26 pm
Seda juhtub siis kui kõik konditsioneerid õhkida.
Sellele naljale ma pihta ei saa. :D
...
Eesti energiakulu suvisel ajal seoses arutule klaaspindade fetišile jahutamist nõudvate siseruumide hulga kasvule usinasti tõusnud ja meil ei pruugi hoolimata (paberil ja investorite peibutusõhulossides) järjest kasvavast taastuvenergia tootmise mahust hoolimata midagi vesinikuks keetmiseks jääda. Elame-näeme - maksurahaga on ennegi pingviine lendama pandud.
Just, et kui sul on toas nt õhksoojuspump, siis saad suvel ju seda jahutamiseks kasutada.
Mul õde pani kondi(mitte soojuspumba), et kuidagi magada suvel saaks, Voolukulu pea sama mis talvel.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
MustVälk
Fitting 38"
Postitusi: 254
Liitunud: K Sept 16, 2015 8:10 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vesinikauto kasutusvõimalused Eestis

Postitus Postitas MustVälk »

v6sa kirjutas:
K Jaan 25, 2023 8:34 am
MustVälk kirjutas:
T Jaan 24, 2023 9:10 pm
ahto42 kirjutas:
P Jaan 22, 2023 8:26 pm
Seda juhtub siis kui kõik konditsioneerid õhkida.
Sellele naljale ma pihta ei saa. :D
...
Eesti energiakulu suvisel ajal seoses arutule klaaspindade fetišile jahutamist nõudvate siseruumide hulga kasvule usinasti tõusnud ja meil ei pruugi hoolimata (paberil ja investorite peibutusõhulossides) järjest kasvavast taastuvenergia tootmise mahust hoolimata midagi vesinikuks keetmiseks jääda. Elame-näeme - maksurahaga on ennegi pingviine lendama pandud.
Ma ei saa aru, et miks maksumaksja midagi koguaeg kinni maksab kui enamus üritusi on erafirma ja erainvestorite kulul. :D
See selleks.
Küll ühiskond jõuab ka selle reaalsuseni, et loodus ja inimesed tasakaalu saada. Meeldib see kellelegi või mitte. Looduses on alati tasakaal ja varem või hiljem kas areneb edasi või areneb tagasi. Igas väikses muutuses on ka piisavalt mõju ja ma ei näe mõtet kõige pärast koguaeg negatiivselt vinguda! :)
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2432
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Vesinikauto kasutusvõimalused Eestis

Postitus Postitas v6sa »

Palun jooni alla negatiivne vingumine!

Reaalsus on täna selles, et lähiaastatel ei ole Eestis näha seda elektrienergia ülejääki, millest kõik roheenergiantusiastid pidevalt pasundavad juba teistkümmend aastat! Vihje: TEUK . Endiselt tagab võrgu stabiilsuse Venemaa ja pistikupesades igal ajahetkel särtsu olemasolu põlevkivi. Ja seda veel õige mitu aastat (kui midagi väga valesti ei lähe just lähiajal).

Sellega olen väga nõus, et meie tänane tarbimispidu saab ühel hetkel otsa, kuna kõigile 8 miljardile ei jätku meie elustandardi tagamiseks ressursse kosmoselaeval Maakera. Aga see näeb siiski välja sedapidi., et meie võtame omaks Bangladeshi elustandardid.

Minu elektriarvest (just kuu eest makstavast rahasummast, mitte hüpoteetilisest turunduslikust "vabaturuhinnast" Nordpoolis) moodustab pea kolmandiku (koos riigipoolse maksuräkitiga) taastuvenergiatasu. See on just see "ei ole maks!", millega pingviinide ja nende puuride lennuvõimelisus tagatakse meie kõigi rahakoti toel.

Ma olen väga nõus, et vesinik on potensiaalselt hea energiasalvesti, aga selle tarvitamiseks vajaliku infrat ei ole ja ilmselt ka ei tule. Enne tulevad sedapalju paremad akud (või mingi muu energiasalvestusmeedium-->elekter muundamise tehnoloogia) , et valdav osa tavakasutajaid kolivad puhtalt laiskuse ja mugavuse tõttu sisepõlemismootoritelt elektrile üle. Kas see juhtub kolme, üheksa või kolmekümne kahe aasta pärast, näitab ainult aeg.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”