Diisel-elektrigeneraatori mootori asendamine

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17317
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Diisel-elektrigeneraatori mootori asendamine

Postitus Postitas Landy »

Oskab keegi nõu anda, milliseid parameetreid tuleks jälgida, kui otsida lääne mootorite seast asendusmootorit suurele vene/nõukogude diisel elektrigeneraatorile. Peal oli mootor ЯАЗ-204.
Sedme mudel: КЗПА-АД-30-Т/400M2

Andmed:
Генератор дизельний(електростанція - дизель-генератор) 30 кВт( 36 кВа). АД-30-т/400. Двигун ЯАЗ- 204(Ярославль).
Номінальна потужність 30( 36 кВа) кВт.
Рід струму - змінний трифазний.
Номінальна напруга 400 В.
Частота 50 Гц.
Сила струму 54 А.
Частота обертання 1500 об/хв.
Витрата палива при номінальній потужності 12 л-година.
Мастило для дизеля М10-Г2К.
Вага охолоджувальної рідини в системі охолодження 22 кг.
Вага мастила 16,5 кг.
Моторесурс дизеля 12000 ч.
Ресурс генератора 30000 ч.
Міра автоматизації - 1.
Місткість паливного бака 120 л.
Маса електростанції 2060 кг.
Габаритні розміри:
Довжина 2,4 м.
Ширина 0,9 м.
Висота 1,54 м.

Можливе встановлення АВР. Повна автоматизація.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2432
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Diisel-elektrigeneraatori mootori asenamine

Postitus Postitas v6sa »

Originaal oli kahetaktiline neljaliitrine diisel võimsusega 110 hj@2 krpm ja pöördemomendi maksimumiga 461 Nm@1,3 krpm.

Miskine turboga neljaliitrine köhib selle välja. Turbota ridakuus võib ka hakkama saada (generaatori koormus muutub sujuvalt), aga kas ära mahub?

Otsida tasub vanade SUURTE kaubikute ja väikeste busside pealt. Klassika oleks Perkins 4.236 või Mercedes OM314. Kui ridakuut, siis Mercedese OM352 või Perkinsi P6 (eeldusel, et ära mahub pikkusest).

Häda korral võiks ka russi D-243 mõnda aega seda jaksata ringi ajada. Kui kuskilt korraliku isendi peaks leidma.

Kui raha palju rohkem, siis uued kaskaadturboga ridakolmed võiks ka sobida, aga siis tuleb elektriga mängima hakata. Ning momendimaksimum on neil kõrgematel pööretel, kui originaalil - generaatori ülekoormatavus väheneb.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17317
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Diisel-elektrigeneraatori mootori asenamine

Postitus Postitas Landy »

Kas mõni 4,xL toyota või nissani maasturi moto jääb lahjaks?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Etzi
Fitting 38"
Postitusi: 344
Liitunud: T Nov 15, 2016 8:43 am
Asukoht: Pealinn või Andineeme

Re: Diisel-elektrigeneraatori mootori asenamine

Postitus Postitas Etzi »

Landy kirjutas:
K Dets 07, 2022 12:10 pm
Kas mõni 4,xL toyota või nissani maasturi moto jääb lahjaks?
1HD-T on 360Nm @ 2500RPM
1HD-FT on 380Nm @ 2500RPM

Jõudu ilmselt jaguks aga natuke kõrgepöördelised vast selleks... :roll:
…life is random, so am I…
TLC80
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2432
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Diisel-elektrigeneraatori mootori asenamine

Postitus Postitas v6sa »

Landy kirjutas:
K Dets 07, 2022 12:10 pm
Kas mõni 4,xL toyota või nissani maasturi moto jääb lahjaks?
Küsimus tuleb teistpidi keerata: mitu kVA sellest Toyota mootorist kätte saab geneka pistikusse:)

Ilmselt jääb lahjaks, pöördemomendi kõverat oleks vaja näha. Originaalil on see kaunikesti lame.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
Etzi
Fitting 38"
Postitusi: 344
Liitunud: T Nov 15, 2016 8:43 am
Asukoht: Pealinn või Andineeme

Re: Diisel-elektrigeneraatori mootori asenamine

Postitus Postitas Etzi »

v6sa kirjutas:
K Dets 07, 2022 4:09 pm
Ilmselt jääb lahjaks, pöördemomendi kõverat oleks vaja näha. Originaalil on see kaunikesti lame.
Pilt

Pilt

Toyotal on igasugu muid põnevaid 4.x liitriseid mootoreid veel aga graafikuid väga ei leia. :(
…life is random, so am I…
TLC80
olli
Fitting 38"
Postitusi: 237
Liitunud: N Juul 07, 2011 11:59 pm

Re: Diisel-elektrigeneraatori mootori asendamine

Postitus Postitas olli »

Omaette väljakutse on maasturi mootorit panna täpselt seda vajalikku 1500 rpm hoidma olenemata koormusest. Igasugu traktorilaadsetel on kütusepump juba vastav.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17317
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Diisel-elektrigeneraatori mootori asendamine

Postitus Postitas Landy »

Väga hea, et selleised faktid välja tuuakse!
Esimes postis oligi rõhk küsimusel,et milliseid parameetreid tuleks jälgida, asendusmootori valikul.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 939
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Diisel-elektrigeneraatori mootori asendamine

Postitus Postitas ahto42 »

Originaalmootor on ju kompressoriga, sealt see madalalt pöördemoment tuleb. või mis pööretel see genekas töörab? kui kannatab ka ca 2000, siis tõesti veokate mootoreid vaadata, mis ka madalalt töötavad
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2432
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Diisel-elektrigeneraatori mootori asendamine

Postitus Postitas v6sa »

ahto42 kirjutas:
N Dets 08, 2022 12:52 pm
...
mis pööretel see genekas töörab?...
Väidetavalt 1500 pööret minutis.

Kui sinna vahele panna 1:2 reduktor, siis saaks ka 3krpm poole väiksema mootoriga hakkama:) Kulub neid rohkem, aga paariliitrisi võiks ju iga kuuse alt leida.

Pöörete stabiliseerimise vajadus on väga õige tähelepanek. Miski säärane vidin ilmselt teeb asja ära:
https://www.dsf-technologies.com/wp-con ... N_2017.pdf
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2863
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Diisel-elektrigeneraatori mootori asendamine

Postitus Postitas totu »

Originaal kahetaktiline oli ilmne üledimensioneerimine, 30kW generaatori veab 50-60 kW diisel rahulikult ära. Palju sõltub, milleks vaja. Vahel " igaks juhuks" kannatab mingi "peaaegu ilma rahata" VAG pada hammasrihmaga (vaikne ja lihtne aretada, saab mootori optimaalsetele pööretele seada) sinna kõrvale panna. Pikemaks elektritootmiseks on kõige kasulikum aeglase käiguga turbodiisel. Vanadel Mersu kaubikutel olid R4, neljaliitrised turbokad täitsa olemas ja ridapump hoiab ka pöörded paigas. Vabalthingavaid peaks hulgi vedelema aga selleks vaja generaatori pöördemoment mootori oma kõrvale panna. Kirvega arvestades, mida suurem töömaht, seda suurem resurss ja mida väiksem töömaht, seda õkonoomsem. Mõned aastad tagasi oli Viljandi maantee ääres majapidamine, kust sai igasuguste mersu väikeveokate juppe, hea hinnaga.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17317
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Diisel-elektrigeneraatori mootori asendamine

Postitus Postitas Landy »

totu kirjutas:
R Dets 09, 2022 12:20 pm
Palju sõltub, milleks vaja.
Ukrainasse vaja saata töötav isend.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2863
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Diisel-elektrigeneraatori mootori asendamine

Postitus Postitas totu »

Russi mootor on selleks parim valik. 80 hp annab ca. 60kW ja arvestades veidi madalamaid pöördeid ja kasutegurit, jääb 30kW ikka alles. Varuosad iga kuuri taga saadaval. Soovitan kasutada korralikku ühendusmuhvi ja sobitada just muhv standardmootorile või siis originaallahendus modifitseerida. Ehk on variant generaator kohandada russi rippsüsteemi ja kardaani-reduktoriga jõuvõtuvõlli ühendada? Usun, et töötava mootoriga russidest seal puudust ei ole ja vajadusel saab hästi kiiresti uue jõuallika leida.
Tehtud, mõeldud.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2432
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Diisel-elektrigeneraatori mootori asendamine

Postitus Postitas v6sa »

Totu mõtted on kuulmaist väärt, eriti Ukrainasaadetava geneka jaoks.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 939
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Diisel-elektrigeneraatori mootori asendamine

Postitus Postitas ahto42 »

Mõtlesin sama, et kas või läbi käigukasti saab väljundvõllipöörded parajaks ja mootoripöörded turbodiislil vastavasse vahemikku.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”