yanekk kirjutas:Kustuti paanika on ka suurde ajakirjandusse jõudnud.
[url]http://wPäästekeskuse Järvamaa päästeosakonna juhataja Janar Kärner ütles, et esmast teavet kustuti kasutuse kohta annab kasutusõpetus. «Tuleb splint ära tõmmata, suunata juga tulekoldesse ja vajutada päästikule,» õpetas ta.
ww.postimees.ee/?id=84203[/url]
Minu teada pole võimalik enne juga juhtida - kui ei ole päästikule vajutatud!!!
6likunn kirjutas:
Minu teada pole võimalik enne juga juhtida - kui ei ole päästikule vajutatud!!!
Ilmselt on siin mõeldud, et "ära vaata vooliku otsast sisse, kui päästikut vajutad". Maailm on ju täis poolemõistuselisi ja neid peab iseenda eest seaduse ja eeskirjadega kaitsma.
Jälle kiilub mul kinni.
Võtsin ette 2005 aasta ADR koolituse konspekti:
autos asuv tulekustuti, kuulub kontrollile ja taatlemisele iga kahe aasta järel. ADR puhul igal aastal. Oli see varem nii ja võiks ka nüüd olla, aga: http://tamrex.struktuur.ee/530
Kusjuures mul veel 2007 taadeldud kustutid bussis ja neil kaheks aastaks kleepsud peal.
kui kustutile mõjub vibratsioon, niiskus jne on kontroll vastavalt sm-i määrusele iga aasta. lihtsalt seadust luges-tõlgendas su adr-i koolitaja valesti.
ja autos ju mõjuvad need tegurid. paadis, laeval, õues jne.
et su autos on kontrollklebis 2 a peale pandud tuleneb tõenäoliselt sellest, et kontrollija ei teadnud kuhu sa selle kustuti paned. oli näiteks tegemist 6 kg-ga.
suzuki Kingquad. Polnud paha pill. YamahaGrizzly 700. Hea asi. Mulle meeldib.
marguso kirjutas:kui kustutile mõjub vibratsioon, niiskus jne on kontroll vastavalt sm-i määrusele iga aasta. lihtsalt seadust luges-tõlgendas su adr-i koolitaja valesti.
ja autos ju mõjuvad need tegurid. paadis, laeval, õues jne.
et su autos on kontrollklebis 2 a peale pandud tuleneb tõenäoliselt sellest, et kontrollija ei teadnud kuhu sa selle kustuti paned. oli näiteks tegemist 6 kg-ga.
Oskab äkki keegi selle määruseni juhatada, sest leidsin ka vanad autokooli eksami piletid (ca. 1999-2001), milles märgitud 2a nõue.
Kondimurdja kirjutas:...aga kui mul on mitmel 2kilosel ja ka ühel 6kilosel kustutil surve välja läinud/ära kadunud/null siis, kas tasub lasta neid täita või parem osta uus
ei ole küll ametlik, kuid mina lasin oma kustutil kompressorist surve sisse et miilitsa onule näidata (autosi kustutanud tööalaselt 10 aastat)
Chevrolet G30 van 6,2D V8
Chevrolet K30 6,2D V8
GMC Safari AWD
Jeep Commander
Kustutitel ka mingi ekspluateerimise iga ka 10 aastat või see sõltus margist. Käisin enda oma kontrollimas ja öeldi et viimane aasta siis võid rukkisse visata.
NÕUDED ESMASTELE TULEKUSTUTUSVAHENDITELE JA NENDE VAJADUS
25. Kui vaatlusel tulekustuti rikkeid ei ilmne ja tootjapoolne juhend ei näe ette lühemat perioodi, korraldab tulekustuti (sealhulgas ka müügiloleva) valdaja hiljemalt kaks aastat pärast tulekustutil märgitud valmistamise kuupäeva tulekustuti esimese kontrollimise. Kui tulekustutile mõjub niiskus, vibratsioon või muu kahjustav mõju, kontrollitakse seda ühe aasta pärast. Järgnev kontroll viiakse läbi sama sagedusega.
Kondimurdja kirjutas:...aga kui mul on mitmel 2kilosel ja ka ühel 6kilosel kustutil surve välja läinud/ära kadunud/null siis, kas tasub lasta neid täita või parem osta uus
ei ole küll ametlik, kuid mina lasin oma kustutil kompressorist surve sisse et miilitsa onule näidata (autosi kustutanud tööalaselt 10 aastat)
Aga mina ei taha neid täita sellepärast, et miilitsale näidata vaid sellepärast, et kindlustada oma auto töötava tulekustutiga.
...nii et, kuidas siis on, kas uued osta või lasta ära täita?
Kalamees kirjutas:Kustutitel ka mingi ekspluateerimise iga ka 10 aastat või see sõltus margist. Käisin enda oma kontrollimas ja öeldi et viimane aasta siis võid rukkisse visata.
rukkisse ei pea viskama. 1 kg-se küll, sest järgnev ei tasu ära
pulberkustuti survetest 10
vahtkustuti 3 a
Co2 iga 5 a tagant
ja maksab see orienteeruvalt 250 kr
suzuki Kingquad. Polnud paha pill. YamahaGrizzly 700. Hea asi. Mulle meeldib.
täna päästis mul mitme suurema kodus oleva kustuti olemasolu olukorra, kuni päästjate saabumiseni õnnestus nendega olukord kontrolli all hoida ja suuremat kahju vältida. nii autosse kui koju ikka nii suured kui võimalik, see investeering võib end vägagi ära tasuda.
igatahes sügav kummardus päästeametile, kes jõudis kohale kiirelt ja tegutses minu hinnangul väga asjalikult. minutite küsimus, mil oma jõust poleks enam piisanud.
kui sellega võrrelda politseid, kes samalaadselt minu kui maksumaksja najal elab ja vegeteerib/parasiteerib... ptüi!
(mul ntx kogemus, et sama distantsi pealt kulus politseil kunagi kohalejõudmiseks kordades rohkem aega.)
Juhtus siis selline lugu, et Mercury Sable kapoti all hakkasid sõidu ajal põlema küünlajuhtmed. Mootor kuum ei olnud, töötas igati normaalselt, kuni selle hetkeni kui jõud kadus ja asi põlema läks. Põlema läksid ka ainult salongi poolsed kolm küünlajuhet (mootor on tal risti ees). Äkki keegi oskab pakkuda mis oli selle põhjuseks?
Tulekustuti peab olema autos!!! Mina olen ka olnud alati nii kõva mees, et mul seda ikka vaja ei lähe ja mis selle kilosega ikka ära teha. Õnneks läks nii, et esimene auto, kes pidama sai tõi kohe oma kustuti, enne kui enda oma sai leitud. See kord lihtsalt vedas, et auto maha ei põlenud, oli vaid väike leek, aga kellel veel pole kustutit, see ikka pangu käe-jala juurde. Väike kustuti võib päästa nii mõnegi auto ja elu!
Lisaks,et see kilone on ilmselgelt liiga vähe. Kui 6kilone jookseb 14-18 sekiga tühjaks ja esimesed ca 3 sekki läheb juba sihtimise peale,siis mida rääkida kilosest!! Lisaks kui on põhjendatud kahtlus tulekahju olemasolust, siis kapotti MITTE avada, vaid lasta kustuti sisu iluvõre ( mitte otse läbi radika ) või muu ventilisatsiooniava kaudu mootriruumi! Kapoti avamine on surmaotsus autole!
Igal endast lugupidaval inimesel võiks olla siiski veoautodel kasutatav 2 kilone kustuti, sest nagu kõik eksperdidki tunnistavad, ei suudeta seda 1 kilost koldesse suunatagi kui see juba tühi.