Y61 vs LC100 vs LC90

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Vasta
overland
Off Roader Wannabe
Postitusi: 21
Liitunud: E Dets 07, 2020 11:04 pm

Y61 vs LC100 vs LC90

Postitus Postitas overland »

Tere

Olin juba Nissan Patrol Y61 osas üsna kindel, kuid enne ostu vaataksin veel korra võimalused üle.

Milleks maasturit vaja? Pikemad ja lühemad matkad, autos magamine, kerge off-road (muda mülkasse kinni jäämine ei ole eesmärk omaette), aga samas võib tulla ette ka 1000+ km otsasid maanteedel. Alla võiks panna 33/35 tolli rehvid + ~2 tolli tõste.

Hetkel on sõelale jäänud kolm mudelit.

1. Nissan Patrol Y61 3.0 automaat ~2004 (nt https://www.auto24.ee/used/3456334)

2. Toyota Land Cruiser 100 4.2 automaat ~2002 (nt https://www.auto24.ee/used/3451845)

3. Toyota Land Cruiser 90 3.4 automaat ~1997 (nt https://www.auto24.ee/used/494576)

Ise remondi jms tehniliste asjadega ei tegele, seega ehitus/remont toimuvad töökojas.

Mõned ideed/küsimused, mis hetkel valikut mõjutavad

1. Y61 ZD30 mootori kohta on raske midagi head kuulda, kas sellega üldse julgeks 10k+ km matkale minna?
2. Kas LC90 jääb liiga väikseks, et seal 2-3 inimest sees magada saaks?


Ehk siis, igasugune info mis aitaks valikut ühte või teise suunda kallutada on väga oodatud. Et asja veel keerulisemaks teha võib ka mõnda muud marki/mudelit ju pakkuda.

+ kellel on midagi mõistlikku müügiks pakkuda siis võib PM saata, vaatan kõik üle ning lähiajal ostan kindlasti ka midagi ära.
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Y61 vs LC100 vs LC90

Postitus Postitas TiitR »

Lihtsalt piltidelt oleks ilmselt kõige kindlam valik lc100, lc90 on kindlasti väiksem ja matkamiseks bensukas...nomaeitea.
ifffff
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: E Jaan 18, 2010 10:19 pm

Re: Y61 vs LC100 vs LC90

Postitus Postitas ifffff »

Mis kasvu need 2-3 inimest on, kes peaks koos matkakolaga autosse magama mahtuma? Ma ise mõtleks su asemel katusetelgi suunas.
overland
Off Roader Wannabe
Postitusi: 21
Liitunud: E Dets 07, 2020 11:04 pm

Re: Y61 vs LC100 vs LC90

Postitus Postitas overland »

ifffff kirjutas:
T Dets 15, 2020 3:09 pm
Mis kasvu need 2-3 inimest on, kes peaks koos matkakolaga autosse magama mahtuma? Ma ise mõtleks su asemel katusetelgi suunas.
No arvestame hetkel pigem kahega. Täitsa keskmised inimesed, kes on siiani ka tavalise universaali sisse magama mahtunud. Pigem paneks katusele boksi ja kola sinna magamise ajaks.
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2631
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Y61 vs LC100 vs LC90

Postitus Postitas helar »

Kas imestad, miks see teema saab vähe tagasisidet?
Seepärast, et seda on aastate jooksul siin foorumis oksendamiseni lahatud. Otsing on abiks.
Aga refereerin sulle oma nägemuse : Toyota on teinud väga hea 4.2td mootori. Kõik muu on Nissani y61 l kordades tugevam. Kui y61 siis 3.0 manuaal. Selle kasti otsa saab igavesti lahedaid mootoreid swappida. Ka Toyota oma.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
CayenneTurbo
Rock Crawler
Postitusi: 739
Liitunud: L Dets 14, 2013 3:03 pm

Re: Y61 vs LC100 vs LC90

Postitus Postitas CayenneTurbo »

helar kirjutas:
K Dets 16, 2020 7:32 pm
Kas imestad, miks see teema saab vähe tagasisidet?
Seepärast, et seda on aastate jooksul siin foorumis oksendamiseni lahatud. Otsing on abiks.
Aga refereerin sulle oma nägemuse : Toyota on teinud väga hea 4.2td mootori. Kõik muu on Nissani y61 l kordades tugevam. Kui y61 siis 3.0 manuaal. Selle kasti otsa saab igavesti lahedaid mootoreid swappida. Ka Toyota oma.
Patroli raam ja kere küll tugevam nüüd pole :mrgreen:
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002a
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
Kasutaja avatar
freelander
Fitting 44"
Postitusi: 424
Liitunud: E Veebr 04, 2008 9:20 am

Re: Y61 vs LC100 vs LC90

Postitus Postitas freelander »

Raami mure neil kõigil. Vahet pole kas nissan või toyota.
Patroli eelis ilmselt talasillad... Või miinus...
Patrol y61, om648, 38"
Kasutaja avatar
rann
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 180
Liitunud: N Mai 16, 2019 6:10 pm

Re: Y61 vs LC100 vs LC90

Postitus Postitas rann »

overland kirjutas:
T Dets 15, 2020 2:25 pm

Milleks maasturit vaja? Pikemad ja lühemad matkad, autos magamine, kerge off-road (muda mülkasse kinni jäämine ei ole eesmärk omaette), aga samas võib tulla ette ka 1000+ km otsasid maanteedel. Alla võiks panna 33/35 tolli rehvid + ~2 tolli tõste.
Sa pead alustuseks enda jaoks ikka päris selgeks tegema, et mis täpsemad eesmärgid. LC100 esisild on õõtsadega(mõtle, ka kuidas sellele tõstet tehakse ja kui paks rahakott on). Y61 aga ühes jupis. Õõtsadega asfalti/okei kruusateed parem sõita, aga maastikul on rohkem ohtu midagi ära lõhkuda.
Viimati muutis rann, N Dets 17, 2020 9:47 am, muudetud 1 kord kokku.
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 746
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas

Re: Y61 vs LC100 vs LC90

Postitus Postitas pilgrems »

rann kirjutas:
K Dets 16, 2020 9:37 pm
overland kirjutas:
T Dets 15, 2020 2:25 pm

Milleks maasturit vaja? Pikemad ja lühemad matkad, autos magamine, kerge off-road (muda mülkasse kinni jäämine ei ole eesmärk omaette), aga samas võib tulla ette ka 1000+ km otsasid maanteedel. Alla võiks panna 33/35 tolli rehvid + ~2 tolli tõste.
Sa pead alustuseks enda jaoks ikka päris selgeks tegema, et mis täpsemad eesmärgid. LC100 esisild on lääpadega(mõtle, ka kuidas sellele tõstet tehakse). Y61 aga ühes jupis. Lääpadega asfalti/okei kruusateed parem sõita, aga maastikul on rohkem ohtu midagi ära lõhkuda.
Ajasid nüüd midagi sassi.
Y61 lääbadega.
Lc100 ja 90 õõdsadega.
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
Kasutaja avatar
rann
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 180
Liitunud: N Mai 16, 2019 6:10 pm

Re: Y61 vs LC100 vs LC90

Postitus Postitas rann »

pilgrems kirjutas:
K Dets 16, 2020 9:42 pm
rann kirjutas:
K Dets 16, 2020 9:37 pm
overland kirjutas:
T Dets 15, 2020 2:25 pm

Milleks maasturit vaja? Pikemad ja lühemad matkad, autos magamine, kerge off-road (muda mülkasse kinni jäämine ei ole eesmärk omaette), aga samas võib tulla ette ka 1000+ km otsasid maanteedel. Alla võiks panna 33/35 tolli rehvid + ~2 tolli tõste.
Sa pead alustuseks enda jaoks ikka päris selgeks tegema, et mis täpsemad eesmärgid. LC100 esisild on lääpadega(mõtle, ka kuidas sellele tõstet tehakse). Y61 aga ühes jupis. Lääpadega asfalti/okei kruusateed parem sõita, aga maastikul on rohkem ohtu midagi ära lõhkuda.
Ajasid nüüd midagi sassi.
Y61 lääbadega.
Lc100 ja 90 õõdsadega.
Õõtsad ikka jah. Mõtlesin üht, kirjutasin teist. Aga jutu point jääb ikka samaks.
kadjakas2000
Rock Crawler
Postitusi: 863
Liitunud: N Okt 28, 2010 10:55 am
Asukoht: Männiku slumm

Re: Y61 vs LC100 vs LC90

Postitus Postitas kadjakas2000 »

Järgneb subjektiivne arvamus:

Y61 Patroli imelistest 2,8 ja 3,0 mootoritest on palju räägitud siin ja mujal. Sellest tulenevalt võib automatk omandada soovimatud seikluslikud mõõtmed. Pole halba ilma heata. Keda häirib Patroli pisike esiklaas, võib evakuaatori kabiini aknast möödalibisevat steppi jälgides kirgastuda. Saab pilte teha, suhelda ja värgid.
Nagu eelpool räägiti, on võimalik Patrol vääristada Mootoriga või soetada 4,2-sena sündinud Y61. Sihukese toote hinnalipik sarnaneb sajase LC omaga.
Kordan veel ühe eelpool mainit tõsiasja maakeeli üle: Länkaritel on ees sõltumatu vedrustus, Patrolil talasild. Kompamaks oma taluvuspiire proovitagu teha nt Kilulinn-Narva ots.
Kokkuvõtvalt: kui on plaanis hirmsasti mülgastes lõhkuda ja oled selle nimel valmis maksma lõivu 1000km otstel maanteel- on valik 4,2 või BiiEmmTabeljuu mootoriga Patrol. Sama asja teeb ära 80-nene LC. Paljurahalased võivad mõelda 105-e peale.


100-ne Länkar on maanteel mõnus sõita, toob alati koju tagasi ning ületab Patroli kestvuselt. Aga Patroliga, eriti tõstetuga, saab minna palju kaugemale traktorit ootama.
Sajase originaalvaruosade maksumuse ütleb imeliste hindade loosiratas- jaapanlaste poolt Teise Maailmasõja jamade eest kättemaksuks loodud halastamatu seade. Asja päikeselisem külg on, et need rändom-namber-hinnasiltidega varustet virblid läbiks vabalt kolmanda riigi kvaliteedikontrolli. B-juppide teemal ei peatu, mine tea, ehk satuvad tütar- või muud lapsed foorumit lugema.
Öö veetmise kogemus 90-ses LC-s ja Patrolis puudub. Sajase tagaistmed klappuvad kokku nii imetabaselt, et bussisuuruse sõiduki kongis mahub meeter-kaheksakümnene kodanik mõnusasti diagonaalis magama. Kui automatka eesmärk pole just teineteise peal magada, tuleks tagaistmed välja rookida.
100-ne on hea, kui tahad kiirelt ja mugavalt pikki otsi võtta ja vahel mõnest väiksemast kõva põhjaga jõest läbi sõita. Lisaboonuseks on meinstriimlus Suurel Kodumaal, elik juppide taha asi seal ei jää.

Viimase sõiduki kohta oskan väheste kokkupuudete najal poetada vaid, et 90-nene teeb koledat häält ja keeldub koostööst mõõdasõitudel maanteekiirusel. Ossiossbõurn teeb ka koledat häält ning evib eee... huvitavat motoorikat. See legendaarne Ossiossbõurn.
Ruumi on "pisilänkaris" vähem kui kahes eelpool jutuks olnud sõidukis. Elik rammestust tõrjuv kujundvõimlemine rooli taga tuleb asendada 3/4 ringutusetega või arvata legendi lisa-aeroobikapeatused.
Massi, teljevahet ja rööbet väljendavad nummrid on ka kaht eelmist iseloomustavatest väiksemad. Seega ronib tõenäoliselt kaugemale. Ja hind on sajasest kõvasti kristlikum.
Kui lugema satuvad kodanikud kes nendega Mongooliates käivad, võiks paar rida visata.

Päikest ja asju!


PS. Vaadeldud läbi masuudi pressimise prisma.
Engelbert
Off Roader Wannabe
Postitusi: 31
Liitunud: N Juul 17, 2014 11:14 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Y61 vs LC100 vs LC90

Postitus Postitas Engelbert »

Algses postituses on jäänud mainimata auto ümberehitamise eelarve seega 35" ratas kõlab igatpidi overkill kerge matkamise jaoks. Suure rattaga suurem küttekulu, olenevalt autost sildade ülekannete muutmise vajadus, olenevalt autost vajadus paremate pidurite järele, originaal ülekandega väiksem jõudlus jne. Teised oskavad kindlasti ratta suuruse osas kogemusi jagada LC ja Y61ga. Kui mülgas pole eesmärk siis Euroopas võiks 33" igati piisata.

Toetan samuti eelnevalt kõlanud katusetelgi soovitust kui vähegi on autole katusealust või ruumi, kuhu telk matkavälisel ajal paigutada.
Matkates kuhjub autosse omajagu tavaari magamise, olesklemise, toidutegemise ja -säilitamise, riiete jm tegevuste tarbeks. Selle kõige 2x päevas salongis ümberorganiseerimisest pääsemiseks olen ise autos magamisest loobunud. Kui nüüd autosse voodi ehitada ja selle alla suured sahtlid, siis kaob igasugune avarus ja ruum pea kohalt. Hea kui hommikul istuli saad tõusta. Igal ühel oma eelistused. Mugavuse küsimus aga 10k+ km matkad kõlavad nagu lisa 12V ja 230V voolu süsteem külmikule jm seadmetele salongi (magamise) ruumi arvelt.

Kuna teema algataja näitas välja avatust teistele lahendustele, siis viskan õhku katusetelgi ja kastikattega 4-ukselised pick upid (Hilux, Navara, D-Max, Amarok).


Siin üks kodanik jagab kogemusi modifikatsioonidest autoga matkamiseks nii tsivilisatsioonis kui Aafrikas https://www.youtube.com/c/TheRoadChoseMe/videos

Edu
Kasutaja avatar
amevier
I live off from the mud
Postitusi: 1602
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Re: Y61 vs LC100 vs LC90

Postitus Postitas amevier »

Mongoolias pole käind, aga tohib ma ikka ütlen?
LC90-s on ruumi küll, keskkonsoolist tagaluugini on 195 cm ja kaks suuremat meest saavad magamisega hakkama, kõrgust on, saab hommikul istuda ja nina nokkida. Kahekesi istuda ja nokkida on küll kitsavõitu. Ütleme, et kahekesi on ruumi nagu 80-s kolmekesi...
Bensukat ei tea, aga õiges seades 1kz sõidab nagu loom ja kiirendus 90-120 on tõhus.

Endise Y61 omanikuna võin öelda, et ei sobinud mulle 61-e kaalunumber ja seetõttu ei sobi ka LC80-100. Pool tonni on suur vahe.
Kergema auto juhitavus parem ja üldse mugavam toimetada.
Oleks 90/95-l ees 8" tihvriga talasild, siis oleks päris hea.
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
overland
Off Roader Wannabe
Postitusi: 21
Liitunud: E Dets 07, 2020 11:04 pm

Re: Y61 vs LC100 vs LC90

Postitus Postitas overland »

Tänud kõigile kasuliku info eest (nii siin teemas kui ka eelnevates, kus siin foorumis sarnaseid küsimusi on lahatud).

Foorumist loetut ning konkreetseid isendeid arvesse võttes osutus sel korral valituks ikkagi Patrol. Mitte küll esimeses postituses näidatud isend, õnnestus leida kallim, kuid ka oluliselt parem auto. Vaatamas sai käidud mõlemat + veel 5-6 autot. Siiani olen valikuga väga rahul!
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”