et saaks teelt korra maha keerata...

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

JEEPXJ
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: P Mai 17, 2020 3:38 pm

et saaks teelt korra maha keerata...

Postitus Postitas JEEPXJ »

Otsin autot, mille peamiseks kasutusalaks saab kodust metsa sõitmine ja metsas ringi matkamine ka siis kui päike ei paista ning ilm sant. Auto peaks olema suht stock millega mõistuse piires saaks sõita läbi suuremate lompide ning ka roopad ei oleks probleem. Ja kui vaja siis mõned korrad nädalas ka linnas poes/kontoris käimine (mis välistaks tõsised off-road masinad).

Otsingud algasid mudelist Cherokee XJ ('97-'00) diisel 2,5L, kuid kuna nende valik ja liikumine on üsna ahtake, olen laiendanud valikut ka alljärgnevatele mudelitele ja kriteeriumitele:
1. diisel
2. soovituslikult manuaal
3. sobib väga hästi ka nn 2 ukseline aga neid on veelgi vähem liikumas
mudelid
Toyota LC 90 (ei teagi, mis neil kõige suurem mure võiks olla)
Nissan Patrol aastatest '97-'06 (peamine mure on rooste)
Land Rover Discovery 3 (hirmutab peamiselt õhk vedrustus)
Nissan PickUp
Mitshubishi L200 '96-'07
Toyota Hilux '95-'05

G-klassi ja Defenderi olen välistanud, sest nende hinnatase on müstiliselt kõrgem.

Seega küsimus neile, kes viitsivad vastata ning kellel on olnud kogemusi mõne masinaga eelpool mainitutest:
1. mida ostmisem tähele panna, mis on tüüp vead?
2. mis nendest võiks välistada ja mis põhjusel?
3. kui kellelgi on üle mingi masin mis võiks sobida, võite pakkuda.


Tänan ette!
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2195
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: et saaks teelt korra maha keerata...

Postitus Postitas puhvel »

Üks asi on küll selge, nimelt see "suht stock" ei kindlusta roobastes midagi, eeldusel, et me ei räägi aiakäru roobastest :)
XC 70
Kasutaja avatar
amevier
I live off from the mud
Postitusi: 1602
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Re: et saaks teelt korra maha keerata...

Postitus Postitas amevier »

Praegu on kõik vanemad ja targemad inimesed Suvesõidul ja pärast on väsinud, peab ise midagi kirjutama.

Nimetatud aastakäigu Jeepide diislid ei hiilga töökindlusega.
Discovery 3 on selline kahtlaselt moodne metsas matkamiseks, võib katki minna.

Patrol on ees talasillaga ja kaalub tühjalt 2,5 tonni. Lülitatav nelivedu ilma keskdifirita. Muidu tubli auto, aga 3,0 diisel vajab edukaks toimimiseks asjatundlikku poputamist ja seegi alati ei päästa.
Ilma keskdifrita neliveoga karedal pinnasel sõites läheb auto katki.

LC90 on ees õõtsadega ja Patrolist pool tonni kergem, keskdifriga pidev nelivedu. Kestab, 3,0 diisel on vastupidav, raami tagaosa kipub ära roostetama.
Pidev nelivedu on eriti hea vahelduvates teeoludes, nt asfalt jääga vaheldumisi jne. Alati valmis igal hetkel.

Hilux, L200 ja Pickup on kastiga autod ja kõik saavad hakkama. Lülitatav nelivedu ilma keskdifrita, kui nüüd Mitsul superselecti pole seal vahel, las täpsustab kes teab.

Matkamiseks on universaal parem, asjad kõik toas ja saab autos ööbida jms.
Kastikaga on hea majapidamises toimetada, küttepuud, jaht ja tagaajamine.

Kõik oleneb vajadusest ja olulisem automergist on leida korralik eksemplar.
Toyota puhul mulle täna meeldis, et kässari trossi vahetades sai peale tunnist leotamist kadudeta lahti kõik põhja all ja tagasillal olnud M6 kinnituspoldid, mida polnud 20 aastat keegi torkinud. Nissan seda järgi ei tee.
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
Kasutaja avatar
taxopets
True Off Roader!
Postitusi: 1062
Liitunud: T Veebr 13, 2007 11:37 pm
Asukoht: Nõmme vahel ka Läänemaa

Re: et saaks teelt korra maha keerata...

Postitus Postitas taxopets »

Suvesõidu järgselt arvaks, et sinu soovidele vastavat maasturit ei olegi olemas. Nt. kas loobud rööbastest või stock nõudest.
Tahad taksot endale ja oma 7 sõbrale? Palun väga hel. 5643111.
Metsa tõstetud UAZ 3303 31x10,5x15 rehv ja drägon on ka.
Kia Sportge punn ka. Draakoniga.
Kasutaja avatar
Gerry
Mudder
Postitusi: 85
Liitunud: K Okt 05, 2016 9:47 am

Re: et saaks teelt korra maha keerata...

Postitus Postitas Gerry »

taxopets kirjutas:
L Juul 11, 2020 11:12 pm
Suvesõidu järgselt arvaks, et sinu soovidele vastavat maasturit ei olegi olemas. Nt. kas loobud rööbastest või stock nõudest.
Suvesõidu mis raja baasil hinnates? Kui jätta kõrvale võistlusrajad ja vaadata tur radu (sest ilmselgelt stocki otsiv inimene rabas ukerdamist silmas ei pea), siis kõrvalt vaadates stock uus Jimmy oli päris tubli seal 30" AT rehviga. Ise sai 32" ja lambi Opeliga sõidetud peamiselt tagaveoga ja oli pigem igav. On ka nelikveolise stock sõiduautoga turisti sõidetud ju Eestis seega oleneb mida küsija konkreetselt plaanib teha ja ilmselt nii mõnigi stock pill saab sellega hakkama.

Kellele algab rööbas maasse vajutatud jäljest ja kellele metsaväljaveoteest ilmselt.
JEEPXJ
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: P Mai 17, 2020 3:38 pm

Re: et saaks teelt korra maha keerata...

Postitus Postitas JEEPXJ »

Tere Kõigile vastajatele!

tänan vastuste eest!

kõigepealt täpsustan mida mõtlesin roobaste all: tavaline kruusatee, mis pehmeks läinud ja kui sõiduautol põhja kraabib. Kindlasti mitte metsa väljaveosihti või Männiku rabas 50 - 100 cm sügavusi :)

ehk siis tavaline stock tase, kus peamiseks ja esimeseks tuuningugs saaks MT rehvi alla panek ja võibolla ka väikene tõste, mõned cm.

Loodan, et see andis pareme ettekujutuse.

Proovisin täna Disco 3 aastast 2005, velg 19'' tava rehviga. Oli küll väga mugav sõita nii kruusal kui asfaldil. kui sellele alla panna MT rehv ja tõste, siis kindlasti kannataks ka metsa minna. Kuigi seal on väga väga palju igasugust elektroonikat ning reaalselt ei ole seal mingisuguseid vahekaste. Või vähemalt mina väga aru ei saanud, mis seal on või ei ole. Suht PUSH THE RED BUTTON ja kõik toimib lahendus, mis võib ühel hetkel kallist remonti vajada.

Kas kellelgi on kogemusi, kuidas selliste Discode mootorid 2,7 diisel vastu peavad? on need võrreldavad Nissani 3,0 Di-ga?

Ideaalis meeldib mulle manuaal Cherokee XJ, kus veoskeemist saan aru ning on lihtne traktor. Aga need 2.5L diislid pidid olema olema katastroof.

Hetkel on valida kas see Disco või Partol 4D (3,0Di). automaadid mõlemad.

Jätkata otsimist ja lisada valikusse Pajero sport aastates 2000-2005 või millal iganes neid tehti?

tänan veelkord kaasa mõtlmeast!
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2635
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: et saaks teelt korra maha keerata...

Postitus Postitas helar »

Guugelda korra Tdv6.
Patrol. Iga kell.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
JEEPXJ
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: P Mai 17, 2020 3:38 pm

Re: et saaks teelt korra maha keerata...

Postitus Postitas JEEPXJ »

Googeldasin seda TDV 6 ja no ma ei ütle, et see väga julgustav oleks olnud.

samas see 3,0Di kohta ka nagu leidub üht koma teist aga vist iga mootori ja auot kohta seda leidub.

kui oleks sellist viisakamat 2 ukselist Patroli, siis võtaks selle kohe. 4-ukseline on ikka päris suur ja raske.

Mis Nissani 3,0 Di 116 kW mootori hooldusvälp on ja selline keskmine kulu? kas ka V6 mootor?
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: et saaks teelt korra maha keerata...

Postitus Postitas TiitR »

JEEPXJ kirjutas:
P Juul 12, 2020 7:20 pm

Mis Nissani 3,0 Di 116 kW mootori hooldusvälp on ja selline keskmine kulu? kas ka V6 mootor?
Rida 4 ikka.
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: et saaks teelt korra maha keerata...

Postitus Postitas LR90 »

"Kas kellelgi on kogemusi, kuidas selliste Discode mootorid 2,7 diisel vastu peavad? on need võrreldavad Nissani 3,0 Di-ga?"
Küsi LANDY käest, ta rüügib Sulle.
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17317
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: et saaks teelt korra maha keerata...

Postitus Postitas Landy »

Land Rover Discovery 3 - see nüüd on küll väga vale valik. Sellega saab küll metsa, aga välja jube kleeruaks saada
1) Meeletult rakse masin metsas müttamiseks.
2) See 2,7L TDV6 on üks õnnetus kuubis.
Loe lähemalt:https://foorum.landroverclub.ee/viewtop ... d713df24ff
3)Varuosad ei ole just liiaga soodsa hinnaga ning hooldused ja remondid suht kulukad.

Kokkuvõttes- mugav sõita - kulukas ja ettearvamatu pidada.

Kui soovid metsasurtliku Discover-it, siis vaata I põlvkonna teist genertasuooni ( 1994-1998) 2,5L 300tdi.
Sama tehnika, mis LR Defenderil, aga kuut teine ja ka hind teisest puust. ( 4-5 x odvam)
Tõsi odava osta Disco I nõuab edasisesk ekspluateerimiseks juba tõsist keevitsutööd.

P.S. Viimati oli näiteks väga heas korras Disco I müügis kallima hinnaga, kui kõige odavam Disco 3 raiabe.
See räägib enda eest.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
amevier
I live off from the mud
Postitusi: 1602
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Re: et saaks teelt korra maha keerata...

Postitus Postitas amevier »

No kui sobib 2-ukseline lühike, siis ma tean mis autot on vaja. On metsas kõige tegijam ja käib vahest linnas ka ära - Land Cruiser 70.
33" alla ja ongi valmis. 1KZ-ga soovitavalt.
Saadavus on teine asi, peab otsingusse kaasama ka lähivälismaad. Aga väga hea auto ja peaks vajadustele ideaalselt sobima.
Kerge, lihtne, mugav käsitseda metsas ja teel. Mulle meeldis ja tahan vist veel.
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
JEEPXJ
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: P Mai 17, 2020 3:38 pm

Re: et saaks teelt korra maha keerata...

Postitus Postitas JEEPXJ »

tänud jälle!

Foorumitest ning ka siit loetu hirmutab küll Disco III eemale hoidma.. :)

Kas keegi teab kui töökindel on Patroli 3,0 116kW ja automaatkast? kas samasugune õnnetus või parem?

Pakutud LC 70 tundub selline mida täpselt vaja aga kuulge, see on samasugune fenomen nagu Defender - õige auto aga lihtsalt vähe valikut ja väga palju kallimad.

Tänud veelkord kaasa mõtlemast!

ehk siis kas Patrol oleks mingis mõttes lolli ja pommikindlam?
Kasutaja avatar
freelander
Fitting 44"
Postitusi: 424
Liitunud: E Veebr 04, 2008 9:20 am

Re: et saaks teelt korra maha keerata...

Postitus Postitas freelander »

Patrol sõidab küll. Suur mugav. Lc70ga ei anna võrreldagi sõidunugavus. Pigem lc100ga võrreldav.

3.0 sõidab. On probleeme nendega kuid sõidavad. On inimesi kes aastaid nendega sõit ilma ühegi probleemita. 35 ratas maks mida selle mootoriga panna. Küttekulu ilmselt seal kõrgemate juures.
Kindlasti vaja sisselase maha võtta, ära puhastada ja egr pimedaks. Siis juba pooled mured läinud.
Autom kast neil suht lollikindel.



Patrolitel üks suur probleem nagu kõigil jaapanlastel. Rooste ja eriti raam tagant otsast. Vaata väga korralikult üle. Roni alla ja koputa jne...
Patrol y61, om648, 38"
JEEPXJ
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: P Mai 17, 2020 3:38 pm

Re: et saaks teelt korra maha keerata...

Postitus Postitas JEEPXJ »

OK. Kui võtan Patroli siis on sinna jääb tehase rehv + MT rehv. See ei tohiks tekitada probleemi.

mis selle Patroli kütusekulu võiks olla?
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”