LADA 4X4 BRONTO

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 624
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas ahto42 »

Seepärast ma lukustatava 4wd-ga variante pakkusingi. Subarul on üks suur häda, CVT mis ei lase raskel veol rattaid vabapöörlemisse. Duster/Nissanile saab tagasilda Lockright tüüpi lukku venemaalt. Liiva sees liikumine eeldab ikka rehvi, asfaldirehviga ei lähe kuhugi.

Pilt

https://4x4projects.com/lifted-nissan-x ... ecial.html

X-trail liival Austraalias
https://www.youtube.com/watch?v=OC-K8jNgTqU

Ja niikuinii liivalsõit nõuab natuke mõtlemist, nt rehvid tühjemaks jne. vahet pole mis masin.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõukurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1625
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas v6sa »

VeljoV kirjutas:...
Vanakooli küsimus - kas Dusteriga oleks võimalik sõta a ala 20 aastat (olgem realistlikud)? :)
Iga tänase autoga on võimalik 20+ aastat sõita, kui neid kohelda "kaheksakümendate vaimus". Kui tarbida "moodsa ja trenditeadliku kliendina", siis ei kesta ükski neist.

Kui kliirensit vaja pole, siis suvaline nelikvedune audi/subaru/dangeli veoga prantslane on täiesti kasutuskõlblik, kui õppida selgeks konkreetse isendi elektroonika eripärad. Näituseks 4x4 kangood on mainest paremad asjad, kui mitte turu odavaimat osta.

Kui kliirensit on ka vaja, siis ma võtaks kas esimese põlve X-traili (saab väga hea isendi selle raha eest) või II põlve CRV. Kah täitsa sõidetav saan. Variant oleks ka 4-vedune Yeti, kuid neid näeb nimele vastavalt harva müügis.

Ämmamamma sõidab sellest aastast Subaru Legacyga, '05. Jaburalt hea ronimisega auto, kuigi mitte kuskilt otsast mõistlik ost. Aga oli punane. Ja japsile omaselt: kõik toimib.
Krusa, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1625
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas v6sa »

totu kirjutas: ...
Kui juba "liiv" mõtetest läbi käis, võib linnamaasturid unustada (või kui ehk Subaru, ega see hullem ikka ei ole kui Niva või Duster), liivas hakkavad igasugused isemõtlejad rattaid ühekaupa sisse kaevama.
...
Märkus õige, kui püüda liivas liikuma hakata või ebaõnnestuda hoo hoidmisel. Jäiga 100% luku vastu ei saa pudedas miski.
Krusa, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 1893
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas puhvel »

(või kui ehk Subaru, ega see hullem ikka ei ole kui Niva või Duster)


"Vanasti" kiideti, et Subaru nelivedu on parim nö linnakatel ja siis Audi quattro, kuidas nüüd ei tea.
ZJ V8 b
WJ r5 td
B4 r4 b
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 918
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas Maaks »

puhvel kirjutas:(või kui ehk Subaru, ega see hullem ikka ei ole kui Niva või Duster)


"Vanasti" kiideti, et Subaru nelivedu on parim nö linnakatel ja siis Audi quattro, kuidas nüüd ei tea.
Jah, Subarul ainukesena sümmeetriline nelivedu! (Mis muide tähendab seda et veovõllid on ühepikkused :mrgreen: , eks igaüks ise teab kuidas see fakt teda poris edasi aitab :D )
________________________________________
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2509
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas totu »

Pigem on küsimus jõu rakendumise ajas, "rauast" neliveo korral tuleb jõud kõikidesse ratastesse korraga ja alles peale mingi ratta kiiruse erinevuse tekkimist hakkab elektroonika sekkuma. Kõikvõimalikud, sidurilaadsete toodetega, neliveod hakkavad passiivsemat silda rakendama alles peale kiiruste erinevuse tekkimist. Siin tekib juba suur erinevus, erinevate juhtloogikate vahel. Külajuttude tasandil pidi kõige pikema mõtlemisega olema Honda, eriti just liivas (enne tagarataste rakendumist kaevab esirattad sisse ja siis tagumised ka :( . Omast kogemusest julgeks kiita Volvo/Fordi, IV Haldeksi juhtloogikat- praktiliselt ei ole tunda tagarataste viivet.
Võllide pikkus ja nende erinevused mõjutavad ainult vedrustuse käigu võimalusi aga linnakatel see nii kui nii imepisike, maastiku mõttes.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 624
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas ahto42 »

Seepärast soovitasingi 4wd LOCK funktsiooniga linnakaid, siis pm hakkavad tagarattad kohe vedama.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõukurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
rann
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: N Mai 16, 2019 6:10 pm

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas rann »

honkomees kirjutas:
LauriJ kirjutas:... "Muljetavaldav" läbivus ...
Ostsin Dusteri 4 a tagasi sügisel, üsna varsti pärast seda, lume tulekul vahetasin oma autodel rattad talviste jalavarjude vastu ja nii sõitsin Dusteriga suveratastega pardal ladustamiskoha ette, tõstsin rattad maha ja ei saa Dusteriga kohapealt minema ... algul võttis päris nõutuks, enne olin sama manöövri ilma mingite probleemideta läbi teinud D-Maxiga ja nüüd moodne kiidetud maastikuvõimekusega linnamaastur ja ei saa ca 7-10 cm lumekihiga õuemurult startida? :wink: :twisted: Lülitasin sisse siis sunniviisilise nelikveo (peaks siis olema nö sildadevaheline lukk), ei midagi aga kui ka veojõukontrolli välja lülisin, siis liikus auto paigast ja edasi läks juba lõbusamalt. Pärast seda olen Dusteriga olnud väga ettevaatlik maastikule minekul ... nii muljetavaldav oli läbivus. Kastikaga liikusin samas tagaveoga lsd-difri abil.
P.S. Oma kasutuskogemuse pealt saaks öelda, et koostekvaliteedile ja üldse vastupidavusele Dacia puhul mul pretensioone ei ole, isegi täitsa kõva auto, 4 kitse on selle ajaga rajalt maha võtnud ja suurt midagi puru pole läinud, kolmel juhul olen omal jalal kuni remondini edasi sõitnud.
Illustreeriv video maastur dusterist :D

Alates 11:00 vaadata.

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1082
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas honkomees »

rann kirjutas:... Illustreeriv video maastur dusterist :D

Alates 11:00 vaadata. ...
njah, sellises nautke mudases kõva põhjaga kohas peaks neliveoline auto astuma ilma ratast ringi tõmbamata edasi, vähemalt korralikud vanakooli autod seda tegid.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1625
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas v6sa »

honkomees kirjutas:
rann kirjutas:... Illustreeriv video maastur dusterist :D

Alates 11:00 vaadata. ...
njah, sellises nautke mudases kõva põhjaga kohas peaks neliveoline auto astuma ilma ratast ringi tõmbamata edasi, vähemalt korralikud vanakooli autod seda tegid.
Ja milline on see <20 k€ uus auto, millel on 100% lukud kõigis kolmes difris? Ilma selleta ei liigu ükski kaarik diagonaalrippes kuhugi.

Kogu video käsitleb olukordi, kuhu keskmine Dusteri ostja satub null korda elus ja kuhu sattudes ta ei oskaks isegi täislukkudega maasturiga suurt $ittagi peale hakata.

Ning igapäevaselt sellistes kohtades turnija oskab ise hinnata, kas tal on kusagil Dusteriga midagi teha või mitte.

Ei ole teemaalgataja küsimuse valguses kuidagi teemasse...
Krusa, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1082
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas honkomees »

v6sa kirjutas:
honkomees kirjutas:... Ja milline on see <20 k€ uus auto, millel on 100% lukud kõigis kolmes difris? Ilma selleta ei liigu ükski kaarik diagonaalrippes kuhugi.

Kogu video käsitleb olukordi, kuhu keskmine Dusteri ostja satub null korda elus ja kuhu sattudes ta ei oskaks isegi täislukkudega maasturiga suurt $ittagi peale hakata. ...
Eks sedasi, et tänapäeval ei tehtagi normaalseid autosid ... igasugu tilulilu riputatakse külge ja ei midagi vajalikku. Samas seal 11+ minutil polnud küll diagonaalrippes olekuga tegu. Aga video olukorrad on mu Võrumaa koduõue igapäeva situatsioonid, auto liigutamise marsruuti peab valima, õlivarrast vaadata ei õnnestu kallete tõttu (õuepeal on ka traka ülepea keeratud).
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
rann
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: N Mai 16, 2019 6:10 pm

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas rann »

v6sa kirjutas:
honkomees kirjutas:
rann kirjutas:... Illustreeriv video maastur dusterist :D

Alates 11:00 vaadata. ...
njah, sellises nautke mudases kõva põhjaga kohas peaks neliveoline auto astuma ilma ratast ringi tõmbamata edasi, vähemalt korralikud vanakooli autod seda tegid.
Ja milline on see <20 k€ uus auto, millel on 100% lukud kõigis kolmes difris? Ilma selleta ei liigu ükski kaarik diagonaalrippes kuhugi.

Kogu video käsitleb olukordi, kuhu keskmine Dusteri ostja satub null korda elus ja kuhu sattudes ta ei oskaks isegi täislukkudega maasturiga suurt $ittagi peale hakata.

Ning igapäevaselt sellistes kohtades turnija oskab ise hinnata, kas tal on kusagil Dusteriga midagi teha või mitte.

Ei ole teemaalgataja küsimuse valguses kuidagi teemasse...
Kogu videost pole räägitud, vaid konkreetselt 11.00+ olukorrast. Kuidagi väga lahja sooritus, kui esirattad lombis ja tagarattad kuiva peal.
maksipoiss
Rock Crawler
Postitusi: 573
Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
Asukoht: Pärnu

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas maksipoiss »

Vasak esiratas oli ikka mingi suurema takistuse taga kinni, justkui.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1625
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas v6sa »

rann kirjutas: ...
Kogu videost pole räägitud, vaid konkreetselt 11.00+ olukorrast. Kuidagi väga lahja sooritus, kui esirattad lombis ja tagarattad kuiva peal.
Seal lombis on midagi, mille taha vasak esiratas takerdub. Kivi, palk, sügav rööbas - ei ole pelk libe pori, muidu ei keeraks auto end sedasi viltu veoga. Aga välja sai ju. Ei jäändu lompi vettima.

Mulle on alati nalja teinud, kuidas võetakse akudrell ja hakatakse sellega naelu seina taguma ning siis kurdetakse, et üldse ei kesta. Vasaraga olla jälle $itt kruve keerata.

See on muidugi õige, et Duster ei ole "päris maastur" ja raskele maastikule võib sellega minna ainult asjatundja.
Krusa, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1082
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas honkomees »

v6sa kirjutas:
rann kirjutas: ...
Kogu videost pole räägitud, vaid konkreetselt 11.00+ olukorrast. Kuidagi väga lahja sooritus, kui esirattad lombis ja tagarattad kuiva peal.
Seal lombis on midagi, mille taha vasak esiratas takerdub. Kivi, palk, sügav rööbas - ei ole pelk libe pori, muidu ei keeraks auto end sedasi viltu veoga. Aga välja sai ju. Ei jäändu lompi vettima. ...
no see ongi "midagi" olematut ja juba ei liigu, mul alles paar päeva tagasi oli samuti, õuepeal autot ringi keerates jäi esiratas lohku, no olematu takistus, aga liikumasaamine ligasel pinnal selle "võimeka maasturiga" oli tükk tegemist, vajus külg ees kõrvale jne. Eks ta on puhtalt selline ootamatult maanteele mahasadanud 5 cm lumest ja väiksest tuisuvaalust läbisõitmise masin, vahel tundub, et omal ajal vaz-2108 ronis ka paremini.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”