LADA 4X4 BRONTO

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1082
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas honkomees »

v6sa kirjutas: ... Pöörderaadius, nagu linnaliinibussil. Ergonoomika, nagu Auschwitzi vastuvõtus. Ei ole mugav, aga on praktiline. ... Kütusekulu viietonnise eluskaaluga (krusa+lamavoi) ei tule ka kudagi alla 15 l sajale.

Kui keegi väidab tõsimeeli, et suvaline kastikas on mugavam sõita kui Duster, siis A: ta ei ole Dusteriga tegelikult sõitnud või B: tal on väga omamoodi arusaam mugavusest.

Ei tohi ära unsutada ka teemaalgataja algset mõtet: kerge maastik ja maanteesõit. ...
Kuna B2500 pole ise sõitnud, siis ei oska vastu vaielda, minu D-Maxil on ka pöörderaadius sihuke linnaliinibussi kanti, igatahes jahikaaslase nissani kastikast pool meetrit suurem. Ergonoomika osas olen täitsa rahul, vedrustus sõitmisel lehtvdrudega masina kohta väga ok, kütusekulu viietonnise eluskaaluga pole mõõtnud aga tühja autoga pikaotsa maanteel olen saanud ca 7 l sajale, keskmine on 8 ringis ja koormatult või lumes-maastikul 9-10. Üle kümne pole ma keskmist kulu saanud mingil pikemal lõigul. Duster versus D-Max, kuna mõlemad õuel ja sõidus, siis kui mitte lugeda 2l sajale kütusekulu vahet sõidaks iga päev kastikaga. Dusteri puudused on ikkagi kitsus aga selline talutav, kergel maastikul või lumes saab liikuda vaid kogu elektroonikat välja lülitades st kuni 40 km tunnis, lisaks on kõhualune hirmus õrn, olen tal metsavaheteedel sumpsi küljest tõmmanud, igasugu katteplekke ära rebinud jms. Maanteel on pika teljevahega kastikas stabiilne sõita, vaid väga kurvilisel teel on ta viletsam kui Duster, samas Dusterit peab sirgel teel ka roolima ehk kogu aeg korrigeerima, tüütu ja ebamugav.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 16001
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas Landy »

BlueStang kirjutas:Ärge nüüd lööge, aga Niva asemel ma ostaks Dusteri...
Väga hea pakkumine!
Viisime möödunud aastal läbi ühe metsafirma töötajatele ( 4 Dusterit) maastikusõidu koolituse ja meie ettevalmistatud rada osutus nii kergeks, et pidime jooksvalt improviseerima elemente juurde. Oli plaan õpetada muuhulgas veniva köiega auto välja tõmbamist, aga ei suutnud Dusterit kuidagi kinni sõita. AT rehviga Duster ronis kõikidest mõistlikest kohatdest ( kus stanged-kere terveks jäävad) läbi. Linnarehviga isendi sime kõpuks siiski kinni.
Isegi üsna terava kraavi ületus diagonaalis tuli linnarehviga mängeldes. Kahju, et videosid ei teinud.
Tegu on tõsiselt alahinnatud 4x4 masinaga. Tõsi väga paksus mudas/lumes jääb mingi hetk momenti ja jõudu napiks ning kuna aeglustit pole võib tekkib vajadus sidurit libistada, et uuestiliikuma saada.
1,5L disel on ökonoomne ja 6k kasitiga mudleil I-käik maastikusõiduks üleaeglustusega, lukustatav nelikvedu abiks. Tasub kindlasti proovisõitu teha.
Püsival maastiku kasutusel tuleb kõhualune ära kaitsta. Vintsi paigaldamise võimekus on I/II põlvkonna mudleil ka olemas. Saadaval ka sobivas mõõdus AT ja MT rehvid.
Youtubis tasub otsida "Duster off-road" ja nähtu võtab karbi lahati. Eriti popp on nendega off-roadime/võistlemine Türgis mudastel mägiteedel.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 624
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas ahto42 »

Lisaks teeb DMZ ka lukku dusteri tagasilda.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõukurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
rann
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: N Mai 16, 2019 6:10 pm

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas rann »

Landy kirjutas:
BlueStang kirjutas:Ärge nüüd lööge, aga Niva asemel ma ostaks Dusteri...
1,5L disel on ökonoomne ja 6k kasitiga mudleil I-käik maastikusõiduks üleaeglustusega, lukusttav nelikvedu abiks. Tasub kindlasti proovisõitu teha.
Reklaamhinnast alates 10k ei tasu end petta lasta. Need esiveolised masinad. Diiselmootoriga 4x4 on ikkagi ~18k kanti.

Sellisega hinnaga mõtleks ise pigem Suzuki jimny peale, mis raami peale ehitatud ja aeglusti olemas. Kuigi jah, suzuki bensukas, aga aeglusti siiski olemas ning uued heitgaasi regulatsioonid löövad selle euroopa turult ära.
VeljoV
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: K Sept 11, 2019 10:06 pm

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas VeljoV »

rann kirjutas:
Landy kirjutas:
BlueStang kirjutas:Ärge nüüd lööge, aga Niva asemel ma ostaks Dusteri...
1,5L disel on ökonoomne ja 6k kasitiga mudleil I-käik maastikusõiduks üleaeglustusega, lukusttav nelikvedu abiks. Tasub kindlasti proovisõitu teha.
Reklaamhinnast alates 10k ei tasu end petta lasta. Need esiveolised masinad. Diiselmootoriga 4x4 on ikkagi ~18k kanti.

Sellisega hinnaga mõtleks ise pigem Suzuki jimny peale, mis raami peale ehitatud ja aeglusti olemas. Kuigi jah, suzuki bensukas, aga aeglusti siiski olemas ning uued heitgaasi regulatsioonid löövad selle euroopa turult ära.
Seda minagi kuulatama jäin, et 4x4 Dusteri eest peaks välja käima päris arvestatava summa. Samas, uus auto ning garantii. Siiski tegu pigem maastikuomadustega sõiduautoga, mis ei ole iseenesest halb asi. Mis mind veel murelikuks teeb, on tänapäevaste autode kohaselt elektroonika osakaal. Koostiskvaliteedist ei tea aga loogika ütleb, et antud auto ei tohiks olla tehtud ju "isalt pojale" põhimõttega?
VeljoV
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: K Sept 11, 2019 10:06 pm

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas VeljoV »

Tõenäoliselt kasutan olukorda ära ning katsuksin elus esimest korda tutvuda mõne Defenderiga.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 16001
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas Landy »

VeljoV kirjutas:Tõenäoliselt kasutan olukorda ära ning katsuksin elus esimest korda tutvuda mõne Defenderiga.
Päsis Defenderi või selle uue plastamatssist viguriga?
Kui vanakooli omaga, siis võta minuga ühendust.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
VeljoV
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: K Sept 11, 2019 10:06 pm

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas VeljoV »

Päris asjaga ikka. Ning mõttes ongi Sind kiusata natuke selles küsimuses järgmine nädal ;)
Landy kirjutas:
VeljoV kirjutas:Tõenäoliselt kasutan olukorda ära ning katsuksin elus esimest korda tutvuda mõne Defenderiga.
Päsis Defenderi või selle uue plastamatssist viguriga?
Kui vanakooli omaga, siis võta minuga ühendust.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 16001
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas Landy »

VeljoV kirjutas: Seda minagi kuulatama jäin, et 4x4 Dusteri eest peaks välja käima päris arvestatava summa. Samas, uus auto ning garantii. Siiski tegu pigem maastikuomadustega sõiduautoga, mis ei ole iseenesest halb asi. Mis mind veel murelikuks teeb, on tänapäevaste autode kohaselt elektroonika osakaal. Koostiskvaliteedist ei tea aga loogika ütleb, et antud auto ei tohiks olla tehtud ju "isalt pojale" põhimõttega?
Olen tänaseks 12 aastat pidanud Dacia Logan MCV nimelist sõiduautot ning olen vahel olude sunnil selle üheratta veolise masina läbivusvsõimet liivas,mudas ja metsas testinud, Tulemused on olnud muljetavadvad. Eelmisel sügisel tulli lasta küljekarpe ja põhajalaust keevitada, kuna maastik oli neid kõvasti räsinud.
Liikus omal jõul ka siin:
Pilt
Pilt

Olin "linnmaastur" Dusteri maastikuvõimekuse osas üsna skeptiline, aga päev osta nendega maastikul madistamise järel vägagi positiivslet üllatunud. Tõsi, kliirents pole suurte päris maasturitega võrreldav ja aeglusti puudumine seab piirid väga raskele maastikule minekul, aga omas klassis on sooritus eeskujulik.
Võimekust saab veelgi prendada:
Pilt
Pilt
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1331
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas LauriJ »

Tänu millele need Daciad siis nii võimekad on maastikul? Nii see üheveoline MCV kui kaherattaveoline Duster? Neil pole ju lukke. Kas Dusteril on mingi läbi pidurite töötav veosüsteem (läbilibisevat ratast pidurdab elektroonika)?
Füüsikareeglitele tavaliselt vastu ei saa. "Muljetavaldav" läbivus peab olema mingitpidi seletatav (sillalukud, ülikerge auto, head rehvid, väha hea artikulatsiooniga vedrustus vms).
TR3 "ZukMy" , MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2509
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas totu »

Eks see läbivus on ennekõike tihendis ja natuke rehvis kinni. Lukud, flex jms. hakkavad pilti muutma peale kinnijäämist. Kerge Dacia ilmselt läbibki, kui plastiku pärast ei pea põdema. Lihtsalt tuleb mikromootor korralikult pöördes hoida auto kiirus üleval, pamine, et elektroonika ei hakkaks mootorit lämmatama, nn. elektrooniliste diffrilukkude, veojõu- ja stabiilsuskontrolliga. Ehk on selleks vältimiseks mingi nupp. Elektroonilised abilised toimivad, ennekõike, mootoriga autodel, ja sealgi mitte alati. Ja täiest omaette teema on juppide vastupidavus. Dusteri tagavedrustust olen vahest vaadanud, mõne eesõitja alt- jääb tunne, et nii peenikesed asjad saavad koos püsida ainult Hi-Teh materjalist, ehk ongi?
PS: Vagiina märgiga liikuvvahendid olen, enda jaoks, autode listist kõrvaldanud, peale ühte rendiauto kogemust (oli ikka "väga halb auto", nagu Reikop ütleks) ja kuidagi kahtlane, et selle "odavbrand" parem võiks olla aga mine tea, vaagi puhul isegi on, vist.
PS2: Sorry, kui kellelegi hinge roojasin, isiklik arvamus lihtsalt on selline.
Tehtud, mõeldud.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1082
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas honkomees »

LauriJ kirjutas:... "Muljetavaldav" läbivus ...
Ostsin Dusteri 4 a tagasi sügisel, üsna varsti pärast seda, lume tulekul vahetasin oma autodel rattad talviste jalavarjude vastu ja nii sõitsin Dusteriga suveratastega pardal ladustamiskoha ette, tõstsin rattad maha ja ei saa Dusteriga kohapealt minema ... algul võttis päris nõutuks, enne olin sama manöövri ilma mingite probleemideta läbi teinud D-Maxiga ja nüüd moodne kiidetud maastikuvõimekusega linnamaastur ja ei saa ca 7-10 cm lumekihiga õuemurult startida? :wink: :twisted: Lülitasin sisse siis sunniviisilise nelikveo (peaks siis olema nö sildadevaheline lukk), ei midagi aga kui ka veojõukontrolli välja lülisin, siis liikus auto paigast ja edasi läks juba lõbusamalt. Pärast seda olen Dusteriga olnud väga ettevaatlik maastikule minekul ... nii muljetavaldav oli läbivus. Kastikaga liikusin samas tagaveoga lsd-difri abil.
P.S. Oma kasutuskogemuse pealt saaks öelda, et koostekvaliteedile ja üldse vastupidavusele Dacia puhul mul pretensioone ei ole, isegi täitsa kõva auto, 4 kitse on selle ajaga rajalt maha võtnud ja suurt midagi puru pole läinud, kolmel juhul olen omal jalal kuni remondini edasi sõitnud.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 16001
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas Landy »

LauriJ kirjutas:Tänu millele need Daciad siis nii võimekad on maastikul? Nii see üheveoline MCV kui kaherattaveoline Duster? Neil pole ju lukke. Kas Dusteril on mingi läbi pidurite töötav veosüsteem (läbilibisevat ratast pidurdab elektroonika)?
Füüsikareeglitele tavaliselt vastu ei saa. "Muljetavaldav" läbivus peab olema mingitpidi seletatav (sillalukud, ülikerge auto, head rehvid, väha hea artikulatsiooniga vedrustus vms).
Duster EI ole päris maastur, vaid võimekas linnmaastur, milel on saadaval võimekust parnadavat lisvarustust ( AT või MT rehvid, sillukud, tõstesarjad, snorkel, vintiskinnitusalused, põhjakaistsed, jne)
1,5L diislemootor on suht madala väändega mingil põhjusel ning veab sitkelt ka madalatel pööretel, seega ei pea alati põhjagaasiga paarutama.
"Muljetavaldav läbivus" omas kalssi e. linnakate seas. Olen näinud selliseid parektimaastureid mis siledat metsateedki nähes ära minestavad. 2WD/4WD auto ja 4WD lock lülitus võimekus on head omadused.
Loomulikult juhib kogu seda iludust elektroonika, mis on paraku peamine abivahend ka uuematel "päris" maasturitel.
Nähes kuidas see vigur ka ilma veojõukontrollita (kuiva ja kõba kaldadaga) kraavi läbis oli nii mulle, kui Inseneerile muljetavaldav.
Võistlusauto ei ole,kuid turmismiklassi võiks proovida sellega, peale mõningast järgiaitamist:
https://www.youtube.com/watch?v=DHVbL9vrEw8

Saabumis ja lahkmisnurgad linnaka kohta suht normaalsed:
https://www.youtube.com/watch?v=Iwd7Gy03Cw8
Ainuke asi,et kui väga pikast rallida kuumeneb nelikveosüsteem üle ja tahab hajtumist.

Uus Jimy vs. Duster:
https://www.youtube.com/watch?v=DTOTpZvhDJE
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 624
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas ahto42 »

Dusteril on piduritega lsd, mis jääb tööle ka pärast veojõu välja lülitamist. Ennem läks sassi, KMZ teeb lukku.
https://youtu.be/vTAN01G1uPY
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõukurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1625
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: LADA 4X4 BRONTO

Postitus Postitas v6sa »

honkomees kirjutas: ...
nüüd moodne kiidetud maastikuvõimekusega linnamaastur ja ei saa ca 7-10 cm lumekihiga õuemurult startida? :wink: :twisted: Lülitasin sisse siis sunniviisilise nelikveo (peaks siis olema nö sildadevaheline lukk), ei midagi aga kui ka veojõukontrolli välja lülisin, siis liikus auto paigast ja edasi läks juba lõbusamalt. Pärast seda olen Dusteriga olnud väga ettevaatlik maastikule minekul ... nii muljetavaldav oli läbivus. Kastikaga liikusin samas tagaveoga lsd-difri abil.
...
Siin ei klapi miski: kas ei osanud kasutaja Dusteri elektroonikaga sõbrasuhet hoida või oli Dusteri all sile ja kastika all karwane reff ja aluspind lägane.

Samas oleks minu arvates väga imelik, kui uuena neli korda erineva hinnaga asjad oleks täpselt võrdsed igas asjas.
Krusa, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”