Reisimiseks maasturi valik?

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Munk
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: E Aug 29, 2011 10:39 pm

Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas Munk »

Tere,ehk siin foorumis targemad ja kogenumad mehed oskavad aidata/kaasa rääkida,nimelt pikemalt uurinud reisimise jaoks maasturit(plaanitavad sihtkohad oleks Ukraina/balkanimaad/Lõuna Euroopa). Silmajäänud Jeep GC 2.7 Ehk teadjamad mehed teavad rääkida kas on sobiv või liialt kapriisne sellise tripijaoks? Samas vaadanud ka Patroleid ja Pajero Sport-e,kuid nende põhivigadeks see et enamus suht maha mädanenud :roll: . Kindlasti kui rahakott kannataks võtaks LC80-ne. Auto jääks pigem hobimasinaks kui igapäeva tripimiseks.
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas TiitR »

Tasub lugeda ka siinseid matkajate teemasi ja millega matkatakse. Alustada tulekski su rahalisest eelarvest, siis teatakse masinat soovitada? LC95 ei mahu eelarvesse?
Munk
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: E Aug 29, 2011 10:39 pm

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas Munk »

Siinsed matkamis teemad mis leidnud suht läbi lapatud,ning enamuses domineerib Lc80-nd. Rahaline eelarve jääbki sinna 2000-2004 aasta GC ja Patrolite vahemikku,hinna aluseks võetud siis eesti autoturg.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas Landy »

Tagsihoidlikuma eelarve korral tasub alaterantiivaina vaadata ka Land Rover Discovery I ja II seeria masianid.
Mõlemal põlvkonnal on oma "head ja vead" aga neist hoolimata on edukalt matakamiseks kasutatud. Enne konreetse isendi ostu tasub LR spetsialistidega konsulteerida. Imedepõllul läheb üsna varsti üks spestiaalselt matkamisseks ümber ehiatud Disco I renoveerimisse . Seda võib uudistama tulla-
Aasta lõpus peale sihtostrabelist kasutust läheb ilmselt müüki.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
CayenneTurbo
Rock Crawler
Postitusi: 739
Liitunud: L Dets 14, 2013 3:03 pm

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas CayenneTurbo »

Mul on GC 2.7 pühap/matka/offroad sõidukiks.
Päris matkamiseks imho natuke väike, hooldada keeruline (ei saa diagnostiga ligi), palju väikeseid nüansse mis võivad reisi ära rikkuda kui pole korralikult hooldatud ja tüüpvead kõrvaldatud.
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002a
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
Kasutaja avatar
Martinsr
Fitting 38"
Postitusi: 271
Liitunud: P Mär 28, 2010 6:20 pm
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas Martinsr »

Tere,

Minu valikuks on osutunud Mitsu Pajero Wagon 2,8d - 96 aasta. Algselt otsisin ka Patrolit, kuid korras raamiga ja tehnikaga isendi leidmine osutus oodatust raskemaks. Seega läksin kompromissile.
Pajero Sport ja Disco tundusid kitsad ja lühikesed olema minu jaoks.Jeebi vastu puudub lihtsalt usaldus.
Sõber ehitab disko 1 te ja ta on rahul. Eks tuleb proovimas käia erinevaid autosid ning seal kus endal olla meeldib, koju lohistada ja ehitama hakata.
Enamus matkamehi ütleks, et ainus ja õige on talasillal pill, võimalikult vähe elektroonikat, mida lihtsam seda parem, vähem asju mis pekki võiks minna.
Pajero on torsioonil ja siiani pole kuhugi minemata jäänud.


Matkata tegelikult saab aga iga autoga, kui on usku, soovi ja jube palju kannatust! :D


Martin
Mitsubishi Pajero matkamaja
www.uitajad.ee
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas Landy »

Martinsr kirjutas:Enamus matkamehi ütleks, et ainus ja õige on talasillal pill, võimalikult vähe elektroonikat, mida lihtsam seda parem, vähem asju mis pekki võiks minna.
Matkata tegelikult saab aga iga autoga, kui on usku, soovi ja jube palju kannatust! :D
Kõik sõltub kus matakata. Kui teha seda "tsiliseeritud keskkonnas", siis pole vahet millega liigelda, aga kui plaan keerata auto nina Euroopast eemale, siis mida lihtsama konstrukstiooniga auto ja vähem elektrit, seda muretum elu.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
TTUUL
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 154
Liitunud: N Jaan 05, 2012 10:09 am
Asukoht: Oru ja Saula küla piiril

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas TTUUL »

XJ ´91, 136KW AMC242, AW4, NP 242, ..... EX
ZJ ´95, 135KW AMC242+LPG II, 42RE, NP 242, ..... loheta väikserattaline gloobuse abiga teed otsiv igapäeva liikur.
Tahoe ´98, 190KW Vortec 5700 L31,4L60-E , NVG246, ..... small block ja suurem ratas.
ZJ ´96, 131KW AMC242, 42RE, NP 242, ..... teatri seades.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2860
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas totu »

Mootor ja kast võiksid ilma ajudeta olla, kont peab olema, kõrgendatud katus võiks olla, esiistmete seljatoest tagaluugini peaks voodi ära mahtuma. Kiirusehoidja, ABS, elektriaknad ja katuseluuk oleks hea. Mõistlik oleks valida mark, mida liigub palju ja soovitavalt võiks mootor olla kasutusel erinevatel autodel (Kui midagi ikaldub, saab mõnest romulast abi). Olen 1. Discoga veidi seigelnud ja ainuke tõsine puudus on kere pikkus, voodi peab klapitav olema. Pikematel otstel hakkab ka kütusekulu oluliseks muutuma, seega otsepritsediisel optimaalne. Iseenesest võiks LPGa km. hinna alla viia aga maasturitel ei ole balooni võimalik mõistlikult äta mahutada ja matkaautol on iga liiter salongimahtu hinnas. Talasild on abiks maastikul ja odav pidada aga maanteel kindlasti ebamugavam. Kui asjad koras, peab ka sõltumatu vedrustus reisi vastu, sõidukatega ju käiakse ka reisimas. Matkaauto toorikut peaks kindlasti proovima maanteel, neid kilomeetreid koguneb palju rohkem kui maastikku. Sellest aspektist oleks Disco täitsa mõistlik, kannatab ka talasidadega, pikka otsa libistada küll. Ja pool milli sõitnud auto võib küll suurepärases koras olla aga kunagi ei tea, millise vidina resurss just nüüd lõpeb. Tegelik läbisõit peaks alla 300 000 olema.
Jõudu!
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas Landy »

Väga palju sõltub auto valikul juhi mõõtmetest. On suur vahe, kas roolis peab end mugvalt tundma 168cm /70kg või 188cm /120kg kodanik.
Ma kohuatavalt armastan Defenderit, kuid oma 188 cm-iga ei valiks ma seda kunagi end matkaautoks, sest ma suren sinna rooli taha ära sõltumata sellest kuidas ennast sätin. Gaasiljalg on mul poolel teel Tartusse juba krampis, mis siis tuhandete kilomeetrite läimisest rääkida.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas TiitR »

Kui nüüd vaadata teemaalgataja valikus olnud masinaid (Jeep GC `00...´04...enne oli märgitud, nüüdseks muudetud), siis eeldan, et eelarve puhtalt auto ostuks sinna 3000...5000.- juurde ongi mõeldud? Omast omatud maasturipargist võiks vast jah soovitada Pajero II. Omasin ise pika kerega ´96a. 2.8 tdi mootoriga ja autom. kastiga isendit (minu kasutusala oli küll vaid jaht ja maja juurde träni vedu), 2.5 tdi ja manuaali kommenteerida ei oska. Minul toimetas see autom. kast kuni auto maha müümiseni (ja tean, et ka aastaid veel hiljem), seega täitsa soovitaksin mugavuse mõttes, eriti matkal. Sinna paneb ilma mingeid trikke tegemata alla 31x10,5R15 rehvid (mitte eriti karvaseid pikal matkal niikui nii mõtekas pole, karvasem AT-st küll) ja mina ei soovitaks mingeid tõsteid sellele teha - kaotad kohe sõidumugavuses ja nimetatud rehviga on sel masinal juba korralik kliirens. Selle masina plussiks, et ruumi on seal nii magada, kui ka roolis olla, mina 190 pikk ja 102kg ja tundsin end hästi seal. Enamikul ka kont peal ja suur katuse luuk ning võimalusel kindlasti superselect ja tagalukuga isend. Jah, selle ajastu Pajerod (nagu muud mudelidki tegelikult) vajavad suure tõenäosusega juba raami kohendamist jne, kuid ostad ära ja teed või lasedki ära teha. Teine suur ikaldus on Pajero puhul see, et selle auto kogu "elu" juhitakse läbi igasugu erinevate andurite ja oi neid on seal palju ja kipuvad kindlasti üles ütlema kõige ebasobivamal hetkel. EGR pimedaks loomulikult, et ei tekiks veel mingeid lisamuresi sügaval metsas või kaugel-kaugel kodumaast.
Patroli kohta ei oska midagi kaasa rääkida, kui vaid, et väliselt tegu samuti suure ja mahuka autoga 8)
Kasutaja avatar
CayenneTurbo
Rock Crawler
Postitusi: 739
Liitunud: L Dets 14, 2013 3:03 pm

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas CayenneTurbo »

Samas ma oma WJ'ga hetkel Venemaal reisul. Saab hakkama küll, aga arvestama peab, kui tahta, et asi kestaks on tarvis veel 2 autohinda sisse taguda.

Pilt

Maanteel saab 120-140km/h lasta. Kütusekulu umbes 15l sajale sellises tempos.
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002a
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas Landy »

Discovery I kohta sihuke abiks teema:
https://forums.lr4x4.com/topic/39408-di ... imensions/

Discovery II kohta otseseid mõõte kohe ei lednud,kuid suurtes piirides samad ( telgede vahe on 2 " pikem, kuid samas esiistmed on kogukamad)
Siit peaks saama mõõtudest aimu: https://www.youtube.com/watch?v=HSgYggG7YVU
http://manou.my.tripper-tips.com/photo/ ... 66354.html
https://www.pinterest.com/harriet0265/l ... -2-camper/
https://i.pinimg.com/originals/fa/b8/e3 ... 9fee51.jpg

Discole ( nii I, kui II) saab tagaukse külge eduklat ka köögi ehitada:
http://www.discovery2.co.uk/images/rear ... ods-24650/
https://i.pinimg.com/736x/bc/93/a9/bc93 ... 0964a2.jpg

Veel üks DIY lahendus:
https://www.youtube.com/watch?v=qwrWXWbxVbA
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
amevier
I live off from the mud
Postitusi: 1602
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas amevier »

Balkanimaad ja muu Lõuna-Euroopa jaoks pole küll Patrolit ega 80-t tarvis, ja reisimiseks sobivaim oleks Multivan, usabuss jne. Kui mägedesse lambaradu ja koolmeid ajama minna, siis muidugi maasturiga parem, aga 80 on ikkagi liig.
Totu jutt kõik õige ja Euroopas matkamise auto peaks tore ja tasane olema ka 120-ga sõites, neid kiirema tee kilomeetreid tuleb ikka sellisel reisil.

GC eelarve eest korralikku Länkkarit ega Patrolit ei saa, Mitsu ja Roveri kohta maitea. Patroli või LC95 mingise perspektiiviga tooriku leiab välismaalt alates 5000, kui aega/viitsimist otsida on ja varasem kogemus sellise tegevusega olemas.
Osad käivad kastikatega matkamas, ma ka käisin enne. Tugevad pillid ja koormat saab peale laduda.
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
Munk
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: E Aug 29, 2011 10:39 pm

Re: Reisimiseks maasturi valik?

Postitus Postitas Munk »

Bussi ega muud sõidukat siiski ei taha. Pigem soov ka tee pealt maha keerata ja lambaradadel ringi liikuda.Land Rovereid pole jõudnud veel uurida. Pigem jäänud hetkel silma GC, kuid GC kohta uurinud siis pihustid pidid olema suht kaprissed kütuse kvaliteedi suhtes ja käigukasti kulissi plaat pidi olema teemaks? Eks iga sellise otstarbega masina puhul tulebki arvestada sellega et ennem kuhugi minekut tuleb masinal põhikohad ülekäija. Sellest tulenevalt ka eelarve selline. Mingit ulme seadistust pole ka plaanis masinale teha,pigem vints ette ja parem rehv alla.
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”