7. leht 8-st

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: N Juul 27, 2017 12:02 pm
Postitas usamosse
Üks moment oleks veel mis huvitaks - kas Gazell ehk Sobol erineb ja kuidas erineb LR Defenderi suhtes selle "piinakambri" osas mida Landy välja tõi.
Kui neil olulist vahet pole sõidumugavuses, siis arvestades Defeka ilmselt paremaid maastikuomadusi, eelistaks viimast?

2x aastas sõpradega väljasõitu saab teha ka rendibussiga, mis annaks isegi valikuvõimaluse ja suhteliselt odavalt.

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: N Juul 27, 2017 1:28 pm
Postitas Landy
usamosse kirjutas:Üks moment oleks veel mis huvitaks - kas Gazell ehk Sobol erineb ja kuidas erineb LR Defenderi suhtes selle "piinakambri" osas mida Landy välja tõi.
Kui neil olulist vahet pole sõidumugavuses, siis arvestades Defeka ilmselt paremaid maastikuomadusi, eelistaks viimast?

2x aastas sõpradega väljasõitu saab teha ka rendibussiga, mis annaks isegi valikuvõimaluse ja suhteliselt odavalt.
Off-Topic IN
Lihtsalt sportlikust huvist tahaks teada/näha, kas Defenderiga seda kolakat manööverdades ka siduri kärssama saaks?
Sellise kolaka manööverdamiseks maastikul ta igastahes sobib:
https://www.landrover.com.au/Images/L31 ... 23.jpg?v=1
Rendfbussi idee oleks ka täitsa normaalner alternatiiv.
Kui hangitaval masinal istekohati nii palju vaja poleks, oleks 4x4 kaubikute-väikebusside valik (turul) palju-palju laiem.

Vabandust ebakohase teemaarenduse pärast!
Off-Topic OUT

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: N Juul 27, 2017 3:51 pm
Postitas v6sa
Kindlasti saab, kui pressida juhmi järjekindlusega vastu ilmvõimatut takistust. :twisted:

Ühegi manuaalkastiga auto sidur ei kesta pööretel mootoriga libistamist. Mõni küll kestab vähe kauem...

Mis puudutab teisttonnise asja manööverdamist maastikul, siis siin on vaid üks reegel: teekonna valik. Ning on kohti, kuhu kohale saamine põhjustab vältimatult kahjustusi tehnikale. Ning ma ei saa jätta paha inimesena lisamata, et mõnel kohe läheb sidur kärssama kohas, kust teine vaikselt tühikäigulähedastel pööretel läbi tiksub... :roll:

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: R Juul 28, 2017 8:52 am
Postitas ardi
no fear kirjutas:Loen ja mõtlen...6 lehekülge jahumist ja ikka ei midagi.

Saa aru, et sellist masinat, mida sa kümme ühes vajad, ei olegi olemas, vähemalt selle raha eest.

Üks masin veab ja viib su saekaatrit ning teine masin, millega kaks korda aastas seltkonnaga kalale või kallale minna, peab olema see 8+1 kohaline.
Ma sooviksin üldist arutelu 4x4 B-kat busside teemal.
Üks masin veab saekaatrit küll, aga vahel läheb see masin ka katki ja siis oleks vaja koheselt teist masinat. Kaht sama klassi masinat ei ole mõtet osta, kui üks neist suurema osa ajast seisab, parem osta siis masin, mida saaks kasutada ka vahel teisel eesmärgil.
Mis puutub sidurisse, siis ebatatasasel pinnal ei saa ajada kaatrit paika hooga, ega ka tühikäigul tiksudes, sest kunagi ei tea, mis kivi vms seal rohu sees on, mis hooga tagurdades nii mõnegi asja saekaatri küljes võib ära väänata. Seega ongi ainuvõimalus siduriga libistada ja ettevaatlikult paika ajada.

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: R Juul 28, 2017 1:10 pm
Postitas usamosse
ardi kirjutas: Mis puutub sidurisse, siis ebatatasasel pinnal ei saa ajada kaatrit paika hooga, ega ka tühikäigul tiksudes, sest kunagi ei tea, mis kivi vms seal rohu sees on
Kui ei tea, tuleb järele vaadata - eriti kui sellist kallist kärutäit tuleb kuhugi ajada. See pole lihtsalt soovitus, see on ju elementaarne. Või mis?

Me sõbraga teeme vahel maakivitöid. Et mingi konkreetne kivi kivikalmest kätte saada, tuleb käru ajada võimalikult kivihunnikusse. Kas keegi arvab et seda teeme päris pimesi, et peab minema? Never.
Nüüd saan küll ühe soovituse anda, et käru vähem kuhugi taha jääks, kasuta nii suuri rattaid kui võimalik. Näiteks kivikalmesse läheme käruga mis on Gaz66 sillal ja ratastega, veduriks aga ainult Rocky 31" AT rehviga. Viimase 10 aasta jooksul on sidurit vaja olnud vahetada 2x. Ok, võibolla 3x sest hr.Kärp vahetas enne müüki vist ka just :lol: .

Busside teemal pole ju eriti midagi arutada. Need mis on arvestatava läbivusega, baseeruvad mõnel üldtuntud maasturil (Mitsu L300/L400/SpaceGear = Pajero) ja need mis on vahel vedavate abiratastega, ei anna reeglina ei istekohti ega käru massi välja. Või kliirensit, mis on pimesi minejale ju lausa elu ja surma küsimus. Ma juba vaimusilmas kujutlen kuidas toimub pika volkari päästeopp kui ta on kõhuli kändu või kivi embama läinud. Muidugi sa tood ta sealt ära, aga mis hind sellel on? Seda sul kunde ju kinni ei maksa, kui tehnika on rikutud, bussil liuguks ei käi enam sest lävekarp on looka kaardunud, PTU korpus puruks vms.
Nii et siduri probleem ei ole esmane mure, lihtsalt volkar ise ei pääse nii kaugele et kivid ja kännud tõesti segama hakkaksid :wink: .

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: R Juul 28, 2017 4:32 pm
Postitas vreps
Nii ongi, ei ole need minivanikesed mõeldud traktorit asendama. Nende bussikeste nn. nelikveod on pigem selleks, et näiteks suusatama minnes natuke sügavamasse lumme kohe ära ei upuks.

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: R Juul 28, 2017 5:31 pm
Postitas v6sa
vreps kirjutas:Nii ongi, ei ole need minivanikesed mõeldud traktorit asendama. Nende bussikeste nn. nelikveod on pigem selleks, et näiteks suusatama minnes natuke sügavamasse lumme kohe ära ei upuks.
Mitte ainult - raskemat käru libedal/pudedas tõmmates-lükates on igast vedavast rattast abi. Ning olgugi ETS siin foorumis sõimusõna, on sellest tegelikult oma riistatundma õppinud sohvrile palju abi.

Minu pereuniversaalil on ETS olemas ja kui haagisel on vähegi massi, aitab inertsi ja ETS koospruukimine uskumatutest kohtadest läbi. Tõsi, mõni koht nõuan plastidelt siis lõivu...

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: R Juul 28, 2017 8:03 pm
Postitas honkomees
v6sa kirjutas:... olgugi ETS siin foorumis sõimusõna, on sellest tegelikult oma riistatundma õppinud sohvrile palju abi.

Minu pereuniversaalil on ETS olemas ja kui haagisel on vähegi massi, aitab inertsi ja ETS koospruukimine uskumatutest kohtadest läbi. Tõsi, mõni koht nõuan plastidelt siis lõivu...
Mis asi see ETS on? Igasugu kolmetähelisi lühendeid on auto armatuurlaud küll täis, aga sihukest ei tunne.
OT oma pseudoneliveolise daaklase puhul aitab edasi ikka kõigepealt sunniviisilise 50:50 neliveo sisse lülitamine ja veojõukontrolli VÄLJA lülitamine. Koos kontrolliga ei liigu 10-15 cm lumega kohapealtki ära :x

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: P Juul 30, 2017 8:03 pm
Postitas totu
443.JPG
443.JPG (235.18 KiB) Vaadatud 4663 korda
Vastab nõuetele, iseasi, kuidas MNT sellesse suhtuks :D .

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: P Juul 30, 2017 8:35 pm
Postitas usamosse
Ei vasta, hind...

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: E Juul 31, 2017 1:45 pm
Postitas v6sa
honkomees kirjutas: ...
Mis asi see ETS on?
...
Vabandust, minu paha. Mercedes kutsub piduritega "lukustatavat" diferentsiaali nii: Electronic Traction System (https://www.youtube.com/watch?v=rul-zKr25Hs)

Teistel tootjatel on muud akronüümid, näites TCS...

Raske käru veol töötab päris hästi seni, kuni juht ei lase autol end sisse kaevata. Oluline on tunda oma masinat ja teada viisi, kuidas mootori võimsuts ei piirataks. MB ETS puhul näiteks tuleb piduripedaali kerge vajutusega süüdata pidurituled. Uuema ESP puhul see nipp enam ei toimi, aga neil saab jälle võimsuse piiramist nupust välja lülitada. ETS jääb tööle, kuniks pidurisüsteem üle kuumeneb. Tavaliselt on maastikul selleks ajaks auto ammu kõhu peal.

100% mehhaaniliselt lukustuva difri vastu need arendused muidugi ei saa maastikul.

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: P Aug 06, 2017 7:19 pm
Postitas MustVälk
Kui jutt juba VW bussidele läks, siis soovitan kändude ületamiseks T3.
Kõrge rehvi ja tõstega liikus terracani, amaroki, hiluxi ja pathfinderiga võrdselt!
Hetkel üks hea isend ka auto24's müügil: http://www.auto24.ee/used/2551281
(ei tee reklaami) :D
Muidu T4 alates kõlbab kõik edukalt reisimiseks, inimeste veoks ja raskete haagiste veoks, aga seda kõike kuni kruusateeni ja healjuhul viljapõllule!

Muidu on eelnevalt juba ära toodud, et maastur on maastur ja buss on buss.
Head asja mis mõlemat mängiks hästi ma ei tea.
Kõik ka oleneb kui kaugele üle milliste kändude vaja ronida.
Kui lühike maa objektile siis kasvõi ebamugava istmega maastur.

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: P Aug 06, 2017 8:10 pm
Postitas Landy
MustVälk kirjutas:Kui jutt juba VW bussidele läks, siis soovitan kändude ületamiseks T3.
Kõrge rehvi ja tõstega liikus terracani, amaroki, hiluxi ja pathfinderiga võrdselt!
Hetkel üks hea isend ka auto24's müügil: http://www.auto24.ee/used/2551281
(ei tee reklaami) :D
Muidu T4 alates kõlbab kõik edukalt reisimiseks, inimeste veoks ja raskete haagiste veoks, aga seda kõike kuni kruusateeni ja healjuhul viljapõllule!

Muidu on eelnevalt juba ära toodud, et maastur on maastur ja buss on buss.
Head asja mis mõlemat mängiks hästi ma ei tea.
Kõik ka oleneb kui kaugele üle milliste kändude vaja ronida.
Kui lühike maa objektile siis kasvõi ebamugava istmega maastur.
T3 oleks olnud ka minu soovitus,aga haagise veovõime ja istekohatde arv jälle ei klapi. :(

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: P Aug 06, 2017 9:08 pm
Postitas MustVälk
Tean ühte meest kes tegeleb palju T3'dega ja veab ka autoveo treilat koos T3'ga!
Aga ei tea kuidas ta buss vormistatud.
Istekohtade arv väiksem tõesti kui arutlusel olev, aga see parim mis ma olen näinud sirgelt metsa sõitmas! :)

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: T Aug 08, 2017 7:21 am
Postitas ardi
MustVälk kirjutas:Kui jutt juba VW bussidele läks, siis soovitan kändude ületamiseks T3.
Kõrge rehvi ja tõstega liikus terracani, amaroki, hiluxi ja pathfinderiga võrdselt!
Hetkel üks hea isend ka auto24's müügil: http://www.auto24.ee/used/2551281
(ei tee reklaami) :D
Muidu T4 alates kõlbab kõik edukalt reisimiseks, inimeste veoks ja raskete haagiste veoks, aga seda kõike kuni kruusateeni ja healjuhul viljapõllule!

Muidu on eelnevalt juba ära toodud, et maastur on maastur ja buss on buss.
Head asja mis mõlemat mängiks hästi ma ei tea.
Kõik ka oleneb kui kaugele üle milliste kändude vaja ronida.
Kui lühike maa objektile siis kasvõi ebamugava istmega maastur.
Minu puhul on kännud ekstreem. Tõin lihtsalt näite, kus ka Gazellil siduri suitsema sain.
Üldjuhul on tatine, hooldamata, mätastega, ebatasane rohumaa.