B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 939
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas ahto42 »

vreps kirjutas:
ahto42 kirjutas:
WP_20160629_003[1].jpg
Mingi volkari tõukurid
:lol: Lihtsalt huvi pärast küsiks, et mis see nüüd teemasse puutub. Selliseid p...ses hüdrotõukureid on tõenäoliselt näinud igaüks kes vähegi mootorisse vaadanud on. Ja mitte ainult volkaril
Rida 5 mootorist on need. Vagil olid nukkvõllid ja tõukurid mingi aeg eriti pehmed.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
vreps
Fitting 38"
Postitusi: 294
Liitunud: E Okt 10, 2016 11:42 am
Asukoht: Tartu

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas vreps »

ahto42 kirjutas:
vreps kirjutas:
ahto42 kirjutas:
WP_20160629_003[1].jpg
Mingi volkari tõukurid
:lol: Lihtsalt huvi pärast küsiks, et mis see nüüd teemasse puutub. Selliseid p...ses hüdrotõukureid on tõenäoliselt näinud igaüks kes vähegi mootorisse vaadanud on. Ja mitte ainult volkaril
Rida 5 mootorist on need. Vagil olid nukkvõllid ja tõukurid mingi aeg eriti pehmed.
Kulla inimene, nukkvõlli ja nookurite probleem on selle kuulsa 2,5tdi V6 mootori teema ja võiks selle mõttetu vaidluse ära lõpetada, igal margil on omad fännid ja vaenlased ja mina ei kuulu kummagi hulka. Ma tean niigi, et peale 97-ndat aastat toodetud autod ongi loodud peale garantii lõppemist laiali kukkuma.
numerus stultorum, infinitus est
Kasutaja avatar
usamosse
Fitting 38"
Postitusi: 256
Liitunud: P Okt 11, 2015 6:30 pm

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas usamosse »

ardi kirjutas: Teemat tehes eeldasin, et tuleb üldisem arutelu 4x4 B-kat busside teemal.
Mis üldist arutelu ikka tekkida saab, kui lähtuda etteantud soovidest, mis on nüüd ju üsna konkreetsed. Ütleme et enamik B-kat "busse" ei vasta soovitud tingimustele, mis oleks pealt 2T lubatud haagisega, manuaal (!), 8+1 kohta. Ilmselt GAZ. Sprinter võibolla ka, ja võibolla Iveco. No ja L400, mitte L300. Hy H1 AWD on kuni 8 kohta (2+3+3) ja massi arvestades ta ei saaks vist olla 2T haagisele. Hinnakategooriat pole üldse mõtet puudutada enne kui valiku osas on selgus olemas.

Mul on üks suvenaaber, kellel T4 volkar, tõsi 1wheeldrive. See seisab enamuse suvest ühe koha peal, kui tegelane peab Talnasse tööle minema, läheb ta liinibussiga. Kui see volkpeletis tööle läheb siis esmased helid on ikka hämmastavad, stabiliseerub nii kuskil 3minuti jooksul ja hakkab meenutama mootoriheli (seda suvel, diisel, paneb ca kahe nädala takka käima). Ma pole GAZi elusana näinud hulk aega, aga ei usu et sel niisugune moto võiks peal olla. Aga ometi on tegelasel arvamine et pidada kõige paremas korras olema, kuigi tema varasem T3 roostetas küll sõidu pealt ära aga mootor oli nagu mootor.
9 kohalist volksu aga pole nagu näinud, max 2+3+3 on justkui olnud. Kui just Transporteri esirea 2+1 pole peale tõstetud...
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 808
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas holari »

Nuka kulumine ei ole midagi uut ka 2,5 rida mootoritel, mida paigaldati Caravelledele ja Toaregidele, samuti teistele PD vanematel mootoritel.

H.
Kasutaja avatar
usamosse
Fitting 38"
Postitusi: 256
Liitunud: P Okt 11, 2015 6:30 pm

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas usamosse »

vreps kirjutas: peale 97-ndat aastat toodetud autod ongi loodud peale garantii lõppemist laiali kukkuma.
Oma point selles on, aga ilmselt on see regiooniti erinev. Usa kraam vist väga otseselt selle alla ei käi?

Näiteks (jäädes "busside" juurde) CHRi Voyagerid olid kuulsad oma ATM kastide nõrkuse pärast (miks, on omaette teema), CHR aga alates 2003 muutis kasti ehitust nii et see oleks tugevam. Ma ostaks heal meelel 3,3 või 3,8 motoga AWD Voyageri alates 2003... kui neil poleks nii armetut kliirensit (isegi II põlve Voya suutis keret ja karpe säästa, kuigi sillad on samasugused). Ja lühikest Voyat pole nagu sealtmaalt AWD'na näinud...
Enivei, see "kuulus" kast on reinkarneeritud, kannab nime 41RFE ja leidub muuhulgas Jeep GC peal aastatel 2006-2008, mil enam AWD Voyasid ei tehtud, Pacifica oli samuti lõpetatud (2005?, nende 4x4 oli identne Voyaga). Nähtavasti liigub neid rahulikult peale garantiiaja lõppu veel küllaga.
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 939
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas ahto42 »

Ot veel vag mootorite kohta. Mul vennas autoremondis, käib igast raipeid sealt läbi, aga nuka probleemid on miskipärast Vag mootoritel enamasti. Ameerikas ka turbobensukalel nukk nõrk. PD mootoritel ka. Kashuks elab 2.5 TDI pärand neis edasi. Ei ole ka vaenlane, aga lihtsalt kui ühel margil on pidevalt sarnased mured, siis teeb ettevaatlikuks.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 808
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas holari »

usamosse kirjutas:
vreps kirjutas: peale 97-ndat aastat toodetud autod ongi loodud peale garantii lõppemist laiali kukkuma.
Oma point selles on, aga ilmselt on see regiooniti erinev. Usa kraam vist väga otseselt selle alla ei käi?

Näiteks (jäädes "busside" juurde) CHRi Voyagerid olid kuulsad oma ATM kastide nõrkuse pärast (miks, on omaette teema), CHR aga alates 2003 muutis kasti ehitust nii et see oleks tugevam. Ma ostaks heal meelel 3,3 või 3,8 motoga AWD Voyageri alates 2003... kui neil poleks nii armetut kliirensit (isegi II põlve Voya suutis keret ja karpe säästa, kuigi sillad on samasugused). Ja lühikest Voyat pole nagu sealtmaalt AWD'na näinud...
Enivei, see "kuulus" kast on reinkarneeritud, kannab nime 41RFE ja leidub muuhulgas Jeep GC peal aastatel 2006-2008, mil enam AWD Voyasid ei tehtud, Pacifica oli samuti lõpetatud (2005?, nende 4x4 oli identne Voyaga). Nähtavasti liigub neid rahulikult peale garantiiaja lõppu veel küllaga.

Selle kasti nimi kas mitte ei ole 45RFE?

H.
tohoh
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 151
Liitunud: E Aug 22, 2011 11:12 am
Asukoht: Tallinn

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas tohoh »

Ja siis lõpuks selgub, et veerand sajandit vanade T4-dega tehakse raske töö ära, antakse hirmsalt tuld ja siis tuuakse remonti. Olulisemalt uuematega käiakse linnas, poes või kirikus. Ja need siis lagunevad vähem.
Ise sõidan aegajalt raskemaid vedusid 1991.a. T4-ga. Kestab kenasti kui hooldada korralikult. Väga rahul.
LR Defender 110 - 1997
Kasutaja avatar
usamosse
Fitting 38"
Postitusi: 256
Liitunud: P Okt 11, 2015 6:30 pm

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas usamosse »

holari kirjutas: Selle kasti nimi kas mitte ei ole 45RFE?
H.
Jah krt, näe kirjutasin 41 sest mõte käis ümber 41TE/A604. Muidugi 45RFE.
ardi
Rock Crawler
Postitusi: 911
Liitunud: N Apr 01, 2004 1:47 am
Asukoht: Raplamaa,Juuru

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas ardi »

Nagu ma aru sain, on uuema malli nelivedu, püsiv nelivedu ja veojõu kontroll piduritega? See ju paneb sidurile suure koorma.
On mõni neist ka vanakooli lahendusega, lülitatav esivedu või lukustatav keskdiffer?
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Rendin välja halumasinat Japa 700
5280616
Kasutaja avatar
Rainer
Fitting 44"
Postitusi: 419
Liitunud: N Okt 06, 2005 10:00 am
Asukoht: Vääna
Kontakt:

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas Rainer »

ardi kirjutas:
Landy kirjutas:Indikatsiooniks kuni 12.00EUR 4WD busside valik Mobile portaalis:
https://mobile.carweb.eu/et/list?search ... kdlA170714
https://mobile.carweb.eu/et/list?search ... CfEA170714

Sekka on pritsindu ka mõned sõiduatod ja 7-kohalised mahtuniversaalid
Ma vaatasin just seda
https://mobile.carweb.eu/et/car?id=243762899&bc=2
Ei saa aru, kas on lülitatav esi(taga)vedi või on püsiv nelivedu ja keskdifrilukk?
Volkarite kohta ei oska ma seisukohta võtta.
Selline Sprinter mul oli mõnda aega, sellel oli lülitatav esivedu ja taga lukk. samad nupud paistavad ka sellel kuulutuse bussil olema.
Kasutaja avatar
Kult
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 190
Liitunud: E Dets 10, 2012 7:42 pm
Asukoht: Roela

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas Kult »

Transit teeb ka awd busse, iseasi kuidas see vedu on. Kohtade ja käru vedamisega peaks sobima.
5I65692
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2432
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas v6sa »

vreps kirjutas: ...
Lambist lahmida ja kedagi jama ajamises süüdistada pole lihtsalt viisakas.
Aga viisakas on väita, et 4wedune pornstarter kulutab sõiduautoklassist, elik praegu nii kuus liitrit sajale? Mingi reaalsustaju võiks ikka säilida. :roll: '

Mis vastupidavust puudutab, siis peale üksikute anomaaliate olen nõus küll: muresid on vähe ja need on laialt teada. Lisaks suudab iga sepp klonksvaagenit juhtmega lugeda, erinevalt merseedesest :oops:
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2432
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas v6sa »

ardi kirjutas:Nagu ma aru sain, on uuema malli nelivedu, püsiv nelivedu ja veojõu kontroll piduritega? See ju paneb sidurile suure koorma.
On mõni neist ka vanakooli lahendusega, lülitatav esivedu või lukustatav keskdiffer?
Miks peaks libalukud panema suurema koormuse sidurile, kui tavapärane jäik 3-rattavedu?

ETS toimimist näeb hästi siin, 11 minuti kandis:
https://www.youtube.com/watch?v=0bUXgSTAaQ8

Ma pean häbiga tunnistama auku tsiviliseerituses, et Sprinteril oli valikus lülitatav nelivedu. :oops:

Ühe kodaniku mõtteid sel teemal:
http://sprintervanusa.com/2016/08/25/fo ... -sprinter/

Eesti oludes tuleb lisada, et Silber on naljakoht ning Lesvenil tööd niigi kuhjas. Õnneks Ardi ei ela kuigi kaugel Keilast, kus Keila autokeskus oskab ja tahab MB nelikutega tegelda. Siinkohal on oluline mitte segi ajada Keila Pakiautokeskusega, mille kohta häid sõnu harvadel jagub...
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitus Postitas al »

v6sa kirjutas:
vreps kirjutas: ...
Lambist lahmida ja kedagi jama ajamises süüdistada pole lihtsalt viisakas.
Aga viisakas on väita, et 4wedune pornstarter kulutab sõiduautoklassist, elik praegu nii kuus liitrit sajale? Mingi reaalsustaju võiks ikka säilida. :roll: '

Mis vastupidavust puudutab, siis peale üksikute anomaaliate olen nõus küll: muresid on vähe ja need on laialt teada. Lisaks suudab iga sepp klonksvaagenit juhtmega lugeda, erinevalt merseedesest :oops:
T4, 2,5tdi, reaalne kütusekulu 8+/100le, (lühikesed sõidud, haagis, linn jms). Kui haagiseta, pikemad sõidud ja paremat jalga kontrollid, siis paagitäiega (70+l) pea 1000km sõita pole probleem.
Lagunemise protsent on siiski natuke ... mitte hiacelik. Pidevat tähelepanu ja hoolt vajav isend 350tkm), roolilatt, pooltelje tugilaager, poolteljeots, pumba häälestus 1x aastas, lekkivad voolikud, genekas, vändaotsa leevendus puksid jpm paari viimase aastaga (30tkm).
ps. Lugeda oskavad paljud, tõeseid järeldusi teha vähemad.
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”