bushcr[u kirjutas:[/u]aft post_id=479352 time=1691157510 user_id=13278]
... Tahaks käru järgmiseks 15ks aastaks, mida erinevate autode (ka sõiduautode) järele võtta. Seda enam, et kui mingil põhjusel peaks kastikast lahti ütlema, siis muutub just kerghaagis eriti oluliseks, et oma nodi ühest kohast teise vedada.
...
Siin väike loogikaviga.
Paljudel uutel autodel on piduriteta haagist lubatud ainult 500 või 600 kilo. Kui nüüd soetad endale raske "kerghaagise" suure kastiga (tühikaal min 250 kg), siis ei ole sellele autorongile lubatud mitte 500 kg koormat, vaid 500-250=250 kg koormat. Vaatad uute sõiduautode numbreid ja nutma ajab... Sellega olen nõus, et number üksi ei sõida, aga ülekilod võivad tuua (ja on toonud) regressinõude, kui midagi läheb valesti.
Muide, O2 ei tähenda tingimata 2x4,5m kastiga 3500 kg autotreilerit:
- DSC_3138.jpg (158.39 KiB) Vaadatud 596 korda
Tegin pisukese võrdluse 1,5x3 m kastiga Respodele.
Respo 1,5x3 kastiga üheteljeline kerghaagis kaalub 297 kg, mis teeb lubatud koormale vaid 459 kg, kui vedurile ikka on 750 piduriteta lubatud.
Sama kast topeltsillal (see on kõige tugevam lahendus) kaalub juba 391 kg, mis jätab maksimaalselt lubatud koormale 359 kg...
Sama mõõduga, kuid piduritega üheteljeline kaalub samad 391 kg, aga võib (kui lube ja vedukil kilosid piisab) peale võtta 1109 kg. Mida tuleb jälgida: B-katiga võib seda haagist vedada veduriga, mille täismass on enimalt 2000 kg. Üle selle peab olema kas "kood96 load" (kuni 2750 kg vedukini) või "täisE". BE saab teha töötukassa kaudu ka tasuta. Soovitan. "Kood96" on siseriiklikuks tarbimiseks, välismaal sellega kaugele ei purjeta, kui kilod kohalikest piiridest lõhki lähevad. Mingil hetkel olid Respol samast kärust olemas ka variandid täismassiga 1300 ja 1100 kg, aga nüüd neid enam ei olnud, "väikesed" olid PLH raamiga.
Sdapalju kommenteerin ksf! totu väga õiget loetelu, et reaalsuses ei ole ülekoormatud haagist vedaval vedukil seda rammu, et kiirendus stabiliseerida suudaks. Seda nõuannet ei tasuks jagada. Pigem ainus, mis tõesti aitab, on tugev pidurdus sel hetkel, kui haagis ühest poognast teise üleminekul auto taga
otse on. Raske teha, aga aitab hästi, on tulnud praktiseerida. Aga kui hiljaks jääd (ja enamasti esimestel kordadel jääd), viskab päris hullusti.
Veel tõhusam on koorma
ühtlane paigutus,
tagades vedukile lubatud konksukaalu (mis on tavaliselt vahemikus 35-50 kg) ja valesti/üle koormatud haagisega kiiruse vähendamine. Kindlasti
EI TOHI haagis autot tõsta! Tavaoludes...
PLH raami ei ole mõtet karta neil, kes vähe ja harva veavad. Kestab küll, erinevalt netis levinud kartusest, et vajub kohe laiali. Aga on tüki odavam.
Kompaktlaagrid ehk kaherealised kuullaagrid on tõesti kulukaup. Minu "äkknäkk" sõidab aastas alla kümne tuhande, millest umbes pool tühjalt ja laagreid vahetan nii viie aasta tagant. Samas - laager maksab teistkümmend € ja selle vahetus on pressi all poole tunni töö. Ei ole suur kulu.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...