Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas Landy »

totu kirjutas:
R Aug 04, 2023 10:21 am
Huvitav, miks mingid lollid veavad kahetonniseid asju piduritega haagisega, kui kerghaagisega saab ka hakkama.
Juhus, nagu üteldakse, on pime. Nt astub keegi keelatud/ettearvamatus kohas teele ja ei õnnestu seda massi pidama saada- päike muutub ruuduliseks.
Läheb asi libedaga või augus lappama ja keerab veduki kummuli, keegi saab autos viga- päikesega juhtub sama asi.
Sarnaseid võimalusi on veel, e. igasugustes jamades jääb sellise pommi vedaja süüdi. Ja kui peaks mingi südametunnistus olema, hakkab see ka veel kiusama, kui kellegi elu õnnestub ära rikkuda.
Ja kõige proosalisemal juhul satub teele sinise küljega skoda ja pannakse kaalud alla. Siis võib halvemal juhul olukord laheneda juhtimisõiguse peatamisega.
Totul õigus, sest maadligi vajunud 2t puude, kivi või mullakoormaga kerghaabisega maisn tekitab liikluse alatoi õudu. Kui mingil põhjusel sitt venmatiakss elendab ja midagi jutub, siis on jamartohlem, kui riubla eest. Sini-valge kalubuss võib ikka nii haiget teha, et kaob igasugune käruvedmise isu ära piakaks ajaks-
Eks ole isgi elus pätti tehtud ja 1300kg haagisega 2t freesafaldikoorem maale ära veetud ning vahel harva UAZ haagisega tonniseidl iivakoormaid liiguatud, aga reeglina sellisel puhul tasa ja targu ningreeglian "tagateid" pidi. Siiani õnn minu poolel olnud.

Asjast ka. Mitmel heal tuittval Bretnexi kerghaagised (mida isegi kasutanud) ja seni on nad hinna-kvaliteedi suhtega rahul olnud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas Landy »

CaveMan kirjutas:
R Aug 04, 2023 1:36 pm
Täiesti nõus sellega. Minu meelest on suht mõtetu üldse osta kerghaagist. See 500 kilo, mis sinna panna saab, on alati liiga vähe. Täna vead heina aga homme on vaja vedada ka midagi muud. Osta kohe korralik O2 haagis ja teha load, on ainuke õige lahendus ja siis võib arutada, milline O2 haagis on oma hinda väärt. Eriti veel arvestades seda, et on korralik vedur olemas, millega saab ka raskemat kraami vedada.
Selles kontekstis jääb arusaamatuks ka kahe-teljelise kerghaagise mõte. Telgede lisamine on teljekoormuse vähendamine aga iga telg kannatab 750 kilo.
Minul on maastikusttlik kerghaagis ja kuna iga päev (javahel ka iga näda) 500kg+ ei vea, siis kasutan 02 rebndihaagiseid.
Kuijust maal ei ela ning iga pöev/kord nädalas 2t sabas sei sõida, taaub haagise rent ära.
Aga vastates küsimusele. Osta selline kerghaagis millise värv meeldib. Kõik kerghaagised saavad 500 kilo vedamisega hakkama.
Äda nüüd keevis-ja poltliisega haagisedi küll ühte patta panbe ning mõned "aiamarletite" müüdavad euroopast toodu kärud tunavad küll vahel fooliumist tetud olevat.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
bushcraft
Mudder
Postitusi: 67
Liitunud: K Mär 04, 2015 10:29 am

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas bushcraft »

CaveMan kirjutas:
R Aug 04, 2023 1:36 pm
Täiesti nõus sellega. Minu meelest on suht mõtetu üldse osta kerghaagist. See 500 kilo, mis sinna panna saab, on alati liiga vähe. Täna vead heina aga homme on vaja vedada ka midagi muud. Osta kohe korralik O2 haagis ja teha load, on ainuke õige lahendus ja siis võib arutada, milline O2 haagis on oma hinda väärt.
Eks siin mõni kerghaagise kasuks toodud argument juba ära öeldud ja kogu seda enda vajaduste konteksti ongi raske ühte (lühi)postitusse ära panna.

Üks küsimus ongi juba välja toodud, et kui sa oled ainus, kes seda haagist ka legaalselt järele vedada tohib, siis see seab jälle piiranguid kes sellega sõita saab.
Teine küsimus on hind. Täna saab Tiki keevisraamil 3x1.5 koos plastkaanega 2275€-ga kätte. Samas mõõdus O2 on 1000€ kallim. Lisaks mul ei ole BE kategooriat, mille hind on täna 486€ + lubade vahetuse riigilõivud. Protsentuaalselt on see kõik kokku ca 170% kallim kui lihtsalt minna ja osta kerghaagis ja vedada seda natukest harva, mida vaja vedada on.
Kolmandaks täna on mul küll Hilux, aga vaadates oma autoajalugu ja püsivust, siis võib igal hetkel tulla mingi uus suurepärane mõte. Tahaks käru järgmiseks 15ks aastaks, mida erinevate autode (ka sõiduautode) järele võtta. Seda enam, et kui mingil põhjusel peaks kastikast lahti ütlema, siis muutub just kerghaagis eriti oluliseks, et oma nodi ühest kohast teise vedada.
Neljandaks seisab kaks maja edasi õe hoovis kaheteljeline O2, mida kasutatakse kaks korda aastas. Isegi kui mul oleks need BE load, siis ma ei tahaks sellisega murutaktorit, hekitaimi või väikest lauakoormat maale vedada.

Ühesõnaga, kontekst. Kogu oma taustsüsteemi ja valikuloogikat ongi raske postitusse panna, jube pikaks läheb. :D

Aga soovitused selles mõttes asjalikud olnud, et ikkagi kokkuvõttes ilmselt väga vahet pole, milline kolmest keevisraamiga kerghaagisest osta, juhul kui ma seda pidevalt üle ei koorma.
Viimati muutis bushcraft, R Aug 04, 2023 9:36 pm, muudetud 1 kord kokku.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1288
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas honkomees »

Mulle on tänapäeva (keevisraamiga) haagiste juures kõige nõrgema kohana silma jäänud laagrid, ka sillaosad üldiselt. Laenan aeg-ajalt TRAM kontoritest neid ja alati on see jutt, laagrid läbi, enne peab ära vahetama .... oma piisonipojal on 40 aastat samad laagrid.
Ehk jälgida nende osade päritolu jms
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas totu »

Lisaks veel ühe- vs. kaheteljeline ja stabiilsus. Üheteljelisel pmst. puudub soov oma teed minna- tuleb ALATI kuulekalt veduki järel. See, et ette-taha veidi jõnksutab on puhtalt mugavuse küsimus, tuletabki oma olemasolu meelde.
Kaheteljeline on iseseisev vanker, mis üritab ALATI otse veereda, st. igal pöördel tahab haagis auto tagumise otsa esimesest mööda lükata. Siin neid muutujaid palju aga oluliseimad on koorma kaalujaotus ja veduki-haagise massi suhe. Kui need valed, on resonants üsna kerge tekkima, teisisõnu "läheb lappama". Kerghaagisega on selle maha surumine vägagi keeruline, aitab tugev kiirendamine, mis omakorda olukorra kontrollimist raskemaks teeb. Piduritega haagisega saab pidurdades auto saba maha suruda ja koosluse stabiliseerida, sealjuures kiirust vähendades. Usun ja loodan, et E koolitusel ka sellest räägitakse. Mingil põhjusel ju tahetakse O2 vedajalt vastavat juhtimisõigust.
1. C rehviga saab ka ühe telje koormuse paari tonnini viia.
2. Keegi ei keela O1 haagisel pidureid kasutada, saab palju turvalisemalt seadust rikkuda.
3. Haagise saab ise toota, täpselt sellise, nagu vaja ja kindlasti soodsamalt, kui poes. Siin enamustel püsib keevituse käpp peos.
4. O2 haagisega saab vedada aiamööblit või klaasvilla, O1 ga alusetäit kive ei saa.
5. MNTs piiratud õigusega haagise lubade (oli vist mingi 96) tegemine ei ole raketiteadus ja ei tee ka vaeseks. Mingi asi oli ka tegeliku massiga seotud, lugege seadusi, sellest on vahel kasu.
6. O1 ei tea aga O2 aastane kindlustus maksab umbes 1 euri kuus.
Kogu loba isiklikul kogemusel, va. p.5
Tehtud, mõeldud.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2434
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas v6sa »

bushcr[u kirjutas:[/u]aft post_id=479352 time=1691157510 user_id=13278]
... Tahaks käru järgmiseks 15ks aastaks, mida erinevate autode (ka sõiduautode) järele võtta. Seda enam, et kui mingil põhjusel peaks kastikast lahti ütlema, siis muutub just kerghaagis eriti oluliseks, et oma nodi ühest kohast teise vedada.
...
Siin väike loogikaviga.

Paljudel uutel autodel on piduriteta haagist lubatud ainult 500 või 600 kilo. Kui nüüd soetad endale raske "kerghaagise" suure kastiga (tühikaal min 250 kg), siis ei ole sellele autorongile lubatud mitte 500 kg koormat, vaid 500-250=250 kg koormat. Vaatad uute sõiduautode numbreid ja nutma ajab... Sellega olen nõus, et number üksi ei sõida, aga ülekilod võivad tuua (ja on toonud) regressinõude, kui midagi läheb valesti.

Muide, O2 ei tähenda tingimata 2x4,5m kastiga 3500 kg autotreilerit:
DSC_3138.jpg
DSC_3138.jpg (158.39 KiB) Vaadatud 593 korda
Tegin pisukese võrdluse 1,5x3 m kastiga Respodele.

Respo 1,5x3 kastiga üheteljeline kerghaagis kaalub 297 kg, mis teeb lubatud koormale vaid 459 kg, kui vedurile ikka on 750 piduriteta lubatud.
Sama kast topeltsillal (see on kõige tugevam lahendus) kaalub juba 391 kg, mis jätab maksimaalselt lubatud koormale 359 kg...
Sama mõõduga, kuid piduritega üheteljeline kaalub samad 391 kg, aga võib (kui lube ja vedukil kilosid piisab) peale võtta 1109 kg. Mida tuleb jälgida: B-katiga võib seda haagist vedada veduriga, mille täismass on enimalt 2000 kg. Üle selle peab olema kas "kood96 load" (kuni 2750 kg vedukini) või "täisE". BE saab teha töötukassa kaudu ka tasuta. Soovitan. "Kood96" on siseriiklikuks tarbimiseks, välismaal sellega kaugele ei purjeta, kui kilod kohalikest piiridest lõhki lähevad. Mingil hetkel olid Respol samast kärust olemas ka variandid täismassiga 1300 ja 1100 kg, aga nüüd neid enam ei olnud, "väikesed" olid PLH raamiga.

Sdapalju kommenteerin ksf! totu väga õiget loetelu, et reaalsuses ei ole ülekoormatud haagist vedaval vedukil seda rammu, et kiirendus stabiliseerida suudaks. Seda nõuannet ei tasuks jagada. Pigem ainus, mis tõesti aitab, on tugev pidurdus sel hetkel, kui haagis ühest poognast teise üleminekul auto taga otse on. Raske teha, aga aitab hästi, on tulnud praktiseerida. Aga kui hiljaks jääd (ja enamasti esimestel kordadel jääd), viskab päris hullusti.

Veel tõhusam on koorma ühtlane paigutus, tagades vedukile lubatud konksukaalu (mis on tavaliselt vahemikus 35-50 kg) ja valesti/üle koormatud haagisega kiiruse vähendamine. Kindlasti EI TOHI haagis autot tõsta! Tavaoludes... :mrgreen:

PLH raami ei ole mõtet karta neil, kes vähe ja harva veavad. Kestab küll, erinevalt netis levinud kartusest, et vajub kohe laiali. Aga on tüki odavam.

Kompaktlaagrid ehk kaherealised kuullaagrid on tõesti kulukaup. Minu "äkknäkk" sõidab aastas alla kümne tuhande, millest umbes pool tühjalt ja laagreid vahetan nii viie aasta tagant. Samas - laager maksab teistkümmend € ja selle vahetus on pressi all poole tunni töö. Ei ole suur kulu.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
bushcraft
Mudder
Postitusi: 67
Liitunud: K Mär 04, 2015 10:29 am

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas bushcraft »

v6sa kirjutas:
L Aug 05, 2023 8:47 am
Paljudel uutel autodel on piduriteta haagist lubatud ainult 500 või 600 kilo. Kui nüüd soetad endale raske "kerghaagise" suure kastiga (tühikaal min 250 kg), siis ei ole sellele autorongile lubatud mitte 500 kg koormat, vaid 500-250=250 kg koormat. Vaatad uute sõiduautode numbreid ja nutma ajab...
See on päris hea point tõesti. Vaatasin siin just pere teise auto asendamist ning need kerghaagise lubatud massid olid tõesti enamasti alla 750kg, kui just linnamaasturit ei taha.

Ehk tegelikult see loaprobleem on mul pigem aktuaalseim oma 3.2t täismassiga Hiluxiga, sest kuni 2t täismassiga sõiduautoga saaks rahulikult piduritega haagise ja B-katiga hakkama. :D

Aga no see hind…

Hetkel on jäänud silm pidama keevisraamil mitte-pro Tiki peal: https://www.tiki.ee/product/kastihaagis ... stkaanega/

Sellel on küll lahjam sild, rummud ja veopea, aga kasti konstruktsioon ise ei tundu palju erinevat pro versioonist.

Samas keevisraamil Respo on 24/7 jaamast hetkel ainult 75€ kallim: https://24.respo.ee/950YND
Ja enamik kiidavad just Respot. Kuigi ma ei ole näinud ikkagi palju postitusi ja arvamusi neilt, kes oleks palju mitme firma toodangut proovinud.
Kasutaja avatar
rann
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 182
Liitunud: N Mai 16, 2019 6:10 pm

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas rann »

Respo on ajast ja arust lehtvedrusid kasutanud. Teistel palju muid naljakaid lahendusi, mis ülekoormamist ei kannata. Sealt ka see maine.
Jünger
unistus piimanäärmetest
Postitusi: 838
Liitunud: N Okt 25, 2007 2:24 pm

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas Jünger »

Brentexi haagis on nagu Ryobi tööriist - teeb töö ära aga tööriist siiski ei ole.
Ise elan põhimõttel, et eesti inimene on nii vaene, et ei saa endale odavaid asju lubada. Kaks korda ei ole odavam osta.
Respo või kui raha on siis Brian James

Kaspar
Mudane aastast 2005.
Mercedes G; Samurai; Defender 90, Defender 110, CJ-8
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
MustVälk
Fitting 38"
Postitusi: 254
Liitunud: K Sept 16, 2015 8:10 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas MustVälk »

Minul oli see mure, et kui juhtub kerge ülekoormus. Mis paratamatult tekkib kuna keegi ei kaalu enne koormat ja silma järgi on raske midagi arvata. Et käru ikka kestaks selle natuke välja. :)
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas Landy »

Landy kirjutas:
T Nov 12, 2013 4:02 pm
Sai isegi 5 aastat tagasi samasugust haagist otsitud ja eri tootjate toodangut riitta seatud:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=49& ... kerghaagis

Endal ripub sadakond päeva aastas UAZ haagis autode taga ning koorma kaalu pärst muretsema ei pea.
http://www.landrover.pri.ee/trailer/index.htm

Kui vaja pikemat kraami vedada siis saan häält off-road tutavalt endist Ramirendi (TIKI TREILER C-30 L) 3x1,5 käru laenata. On küll eelmises elus kõvasti vatti saanud ja juba sent surmale võlgu, kuid toimetab siiani julgelt ning teel pole jätnud. Elektrit tuleb mitu korda päevas sellel putitada, üsna otsas teine.
Kui on vaja vedada kaalukaupa, siis soovitakain iga kell uaz/gaz haagiseid, kui kui pikki asju, siis tuleb mõni "euro haagistest" hankida. UAZ/GAZ on nii tugev asi, et selle ära lõhkumiseks peab maailmameister olema, lisaks muidugi maastikusuutlikus.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas Landy »

Selles on jüngril õigus,et kui tahta piduritega gaagist, mis kestaks tugevat igapäevast töö tegemist ning oleks truu abiline piiiiiikdeks aastateks, tuleb vaadata Briti haagise tootjate poolen ning võtta Iffor Wiliams, Brian James või keegi kolmas
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
bushcraft
Mudder
Postitusi: 67
Liitunud: K Mär 04, 2015 10:29 am

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas bushcraft »

Käisin vaatasin nüüd oma silma ja mõõdulindiga nii Respo kui Tiki 1.5x3m keevisraamil kerghaagised ära ja lühikokkuvõte oleks järgnev:

Respol on nii tiisel kui raam ca 2x suuremast nelikanttorust tehtud. Raamil on 7 ristitala. Ilmselgelt tuleb nendest ka suurim tühimass omasuguste seas.
Tikil on õhem tiisel ja raam, aga ported ja luugid on ka raamiga tehtud, mida Respol ei ole. Raamil on 6 ristitala. Muuseas Brentexil on 5, mis osalt selgitab kergeimat tühikaalu.

Üldiselt Respo jätab oluliselt tummisema mulje.
Kasutaja avatar
Kalill
Rock Crawler
Postitusi: 535
Liitunud: P Jaan 09, 2011 9:04 pm

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas Kalill »

Meil peres kasutada Respo poltraamiga täismassiga 1500kg. Ühe teljega, kui ma ei eksi siis topelt lehtvedrud. 10aastat kasutuses olnud, vahetatud on piduriklotse, veopea see suvi. Koormad tihti raskemad. Ei ole veel solvumise märke näidanud.

Väljaspool kasti võiks konksud olla ja tugiratas on sitanikerdis.

Kui rahakott kannatab siis soovitaks piduritega haagise valida. Turvalisem ja muretum sõita. Kerghaagisega oleks enamus sõidud nagunii ülekaalus..
Screenshot_2023-08-06-23-47-03-200_com.google.android.apps.photos.png
Screenshot_2023-08-06-23-47-03-200_com.google.android.apps.photos.png (965.82 KiB) Vaadatud 417 korda
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2434
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitus Postitas v6sa »

Kalill kirjutas:
E Aug 07, 2023 12:08 am
Meil peres kasutada Respo poltraamiga täismassiga 1500kg. ...
Väljaspool kasti võiks konksud olla ja tugiratas on sitanikerdis.
...
Kas kasti püstalad ei ole alt lahti, et sinna konks sisse pista? Neli kummalgi küljel:)

Mille poolest tugiratas sitanikerdis on? Enamusele autodele lubatud mõnikümmend konksukilo ju kannab ära ja sõitmiseks see niikuinii mõeldud pole.

PLH raami liited pingutamist vajanud ei ole?
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”