maastur raske treileri vedamiseks

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas tarmo »

rommel kirjutas:Samas vabandan omapoolsete valede väidete pärast (kusjuures BE kategooriat tõepoolest pole mis ei tähenda , et haagise vedamise kogemus puudub), liiklusseadust muudetakse ka iga hooaeg... Hea, et siin foorumis vähemalt üks tark silma peal hoiab ja oma tarkuseteri pillab (vahetevahel).
3,5 tonnist käru on BE-ga tohtinud vedada juba iidamast ajast. Kahjuks ei tea täpselt mis ajast, äkki uuest vabariigi algusest, aga viimasel ajal seal mingeid muutusi küll tehtud pole.
rommel kirjutas:RAM 1500-l tasub teh passi vaadata. 3,5 t haagist vähemalt mingi osaga neist vedada ei tohi (kui ma ei eksi siis oli see autoomaatkasti jahutuse teema, osadel on peal ja osadel pole).
Tehas lubab 4000 kg vedada, euroopas piiratakse see 3,5 tonnini. Tehnilises passis ei kajastu tõde, see on tihtipeale ARKi suva järgi pandud (nagu mul algul oli).

RAM1500 hemi5,7 veab 2,5t käru bensiiniga ca 24 l/100 km, gaasiga 30 l.

Hilux, D-Max, Ranger Wildtrak - kõik suudavad vedada, aga isegi 1t haagissuvila suudab autot parajalt väntsutada maanteel. Mingit erksust ei maksa ka neilt oodata seejuures. LC80 on sama jõuetu, aga vähemalt stabiilsem (raskem ja parema kaalujaotusega).
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Iltisega
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 163
Liitunud: T Dets 23, 2008 11:52 pm

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas Iltisega »

Mul on aegajalt 73 kw Mitsu L200 l järgi 3,5 t Ifor Williams kolmesillaga loomatreiler. Ainuüksi tühja treileriga ampsab 20 sajale ja seda 75-80 km/h sõites. Kui panen koorma lambaid täis on olukord juba halenaljakas. Mõtlen samuti nagu teemaalgataja , et oleks eraldi vedurit vaja. Kardan , et kui kastikat seal ees kaua hoian , puhub tuul rõngad ja kolvid silindrist karterisse pikapeale.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas v6sa »

TiitR kirjutas: Alusaam tuleb meil kõik Respo`st ja standardite järgi, meilt vaid pealisehitised. Kusjuures, kui haagise järgi panen, siis lükkab autol tagumiku jälle püsti (sõiduasendisse) ja haagis jääb nurga alla. Kuskil mingis teemas rääkisin sellest pikemalt ka. Käisin ka Amservis tagumikku natsa allapoole regullimas, et asi normaalsem oleks, kuid jah, selline see hetkeseis on.
Maasturi rõõmud. Haagised tehakse mingi standardkõrguse peale (äkki oli 315 mm), kuid autod on ju erinevad... Kes madaldab ja kes tõstab. Ning mitte iga konksu ei anna seada.

Mis aga jõuvaru puudutab, siis kahekohalised võimsusenumbrid ja täiemõõduline treiler ei käi mitte kokku. Hakkama saab, aga töödtuleb mehemoodi teha. Ning ikkagi oled liiklusel jalus... nii 120+ kW ja 300+ Nm hakkab juba looma.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas Movistar »

v6sa kirjutas: nii 120+ kW ja 300+ Nm hakkab juba looma.
Väga kahtlased numbrid.
Mul üks auto 165 kw ja 450 nm ja sellega on juba paras ikaldus tühja tonnist haagist vedada.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
mart284
Off Roader Wannabe
Postitusi: 45
Liitunud: E Aug 31, 2009 8:19 am
Asukoht: linnas

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas mart284 »

Minu vana Durango seisab American Beauty's ja 5,7 hemi suutis vedada kõike. Viimati oli kasutusel hobuvedukina. Tehasest on juures nn kärupakett koos eraldi kasti jahutuse ja muu nänniga ning teh passis on lubatud vedada 3850kg. Loodan,et praegune omanik ei pahanda pildi laenamise eest:)
Pilt
2xV8 ja 1 tolmuti
MeelisV
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: R Okt 19, 2007 12:14 pm

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas MeelisV »

Movistar kirjutas:
v6sa kirjutas: nii 120+ kW ja 300+ Nm hakkab juba looma.
Väga kahtlased numbrid.
Mul üks auto 165 kw ja 450 nm ja sellega on juba paras ikaldus tühja tonnist haagist vedada.
eks see ole harjumuse(te) küsimus
nagu üks sõidab igapäevaselt piisavalt "küllaldase" 40kw 1,3l mootoriga ja teine ei lähe ka poodi piima järgi alla 200 kw.
Matu
Mudder
Postitusi: 74
Liitunud: K Mai 02, 2012 8:03 pm

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas Matu »

MeelisV kirjutas:
Movistar kirjutas:
v6sa kirjutas: nii 120+ kW ja 300+ Nm hakkab juba looma.
Väga kahtlased numbrid.
Mul üks auto 165 kw ja 450 nm ja sellega on juba paras ikaldus tühja tonnist haagist vedada.
eks see ole harjumuse(te) küsimus
nagu üks sõidab igapäevaselt piisavalt "küllaldase" 40kw 1,3l mootoriga ja teine ei lähe ka poodi piima järgi alla 200 kw.


Huvitav mis käru see sellist takistust autole tekitab ? Kui tonnise käruga on selliste jõunumbritega raske jõuda kiiruseni 90-100km/h siis tuleb vaadata milles probleem seisneb. Ise vedasin täna d22 76 kw kuskil 800-900kg kaaluvat haagist. Ei ole see pill ka tühjalt allamäge igemeid paljaks rebima hakanud kuid kiiruseni 90 jõudis siiski. 80km/h eesliikujast ettepääsemiseks ei olnud vaja samuti 4. käiku kasutada. Minul ei tekitanud käru muidugi tuuletakistust.

Kuid see väljatoodud 165kw ja 450nm peaks suutma ka 3 tonnist käru probleemivabalt liigutada. Kui elu on nii kiire, et iga sekund loeb siis ehk tõesti oled mõne teise autoga pisut kiiremini oma hoo üles saanud, et see number tundub ikaldusena.
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas TiitR »

Matu kirjutas:
Huvitav mis käru see sellist takistust autole tekitab ? Kui tonnise käruga on selliste jõunumbritega raske jõuda kiiruseni 90-100km/h siis tuleb vaadata milles probleem seisneb. Ise vedasin täna d22 76 kw kuskil 800-900kg kaaluvat haagist. Ei ole see pill ka tühjalt allamäge igemeid paljaks rebima hakanud kuid kiiruseni 90 jõudis siiski. 80km/h eesliikujast ettepääsemiseks ei olnud vaja samuti 4. käiku kasutada. Minul ei tekitanud käru muidugi tuuletakistust.
Käru? No tavahaagis/käru ei tekitagi märkimisväärset tuuletakistust, räägime ikka kõrgest pealisehitusega haagisest? :roll:
rommel
Fitting 38"
Postitusi: 285
Liitunud: N Nov 01, 2012 8:30 am

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas rommel »

Mõni tavahaagis plastikkubrikuga on ka päris kõrge.

Kilovatid kilovattideks, igalühel on oma valulävi ja eks see kilovattide eelis avaldub (eriti) kiirendamisel, mäest ülesminekul, möödasõidul ja kehvemates teeoludes (viimasel puhul mõjub rohkem vist ikkagi nelivedu või selle puudumine).
Teine asi on veoki mass. Kui näiteks d22 kaalub ca 2 tonni ümber siis 0,8 t haagis sellele väga suurt mõju ei avalda. Aga kui tegemist on 3,5 t haagisega siis on veoki iga kilo arvel (räägime ikkagi ju b kati autost), lisades sõidustabiilsust.
Kasutaja avatar
Puucoy
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 123
Liitunud: L Dets 01, 2012 11:37 am
Asukoht: Jäneda L-Virumaa
Kontakt:

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas Puucoy »

Rääkige mis tahate aga 3,5 tonnise käru tarbeks oleks on ikka 3-3,5 tonnist nina tarvis ja kokku teeb see 7 tonni selle massi liigutamiseks on ikka mootorit ka vaja ja kuna käru on ka kõrge siis võiks ka veduk kõrgem olla. Seega tuleb ikka ilmselt mikidemaa raud kõne alla on nii sõidumugavust kui ka võimu, samuti on suure mootori tööressurss vähe parem. Ja kui selleks üritada kasutada mingit kohalikus liidus toodetud aiamaasturit olgugi suure mootoriga kasvõi 500 Kw näit BMW loe (Big Money Waste) siis metsast hooga välja sõites külg-vastu tuulde tekib vastu seina sõitmise tunne. Õnne otsingutes.
Arvamus on nagu p....e igaühel on oma.
Nissan Patrol 3,3 td 84a.
Volvo C 303 3,0 b 78a.
Volkswagen Transporter syncro 2,5 td 98a.
MB Sprinter 4x4 2,2 2004a.
Sõidan millega tahan.
+372 51 38983
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas Movistar »

Puucoy räägib õiget juttu. Mass on oluline ja võimsus väga oluline. Touaregil olid sellised numbrid : 2700 kg tühjalt , 258 kw ja 850 nm
Esimene neist on oluline, et auto oleks stabiilne ja ei kõiguks nagu jonnipunn ja ,et sees oleks mugav olla.Pikkadel otstel annab see eriti tunda ja halbadel teedel veelgi hullemini. Pikad otsad olid minu jaoks 350 ja 750 km vahel ja seda ühe jutiga ja kõrge võistlusauto haagisel .
Teine on oluline ,et auto jõuaks ilma probleemideta vedada ,et käigud ei pendeldaks edasi-tagasi jõuetuse pärast ,et möödasõit oleks üldse võimalik (3,0 D-max ja 3,5 haagisega oli see mõeldav tõesti vaid siis kui paar kilomeetrit ette näha )
Touaregiga maanteel 3,5 t haagis taga , kiirusel 90 km/ h on pööre 1450 rpm .Ja mootor veab rõõmsalt :D
HM Racing Team
rommel
Fitting 38"
Postitusi: 285
Liitunud: N Nov 01, 2012 8:30 am

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas rommel »

Mida pikem telgede vahe seda parem. Manööverdada on kehvem aga sõit on lõbusam.
Kasutaja avatar
mart284
Off Roader Wannabe
Postitusi: 45
Liitunud: E Aug 31, 2009 8:19 am
Asukoht: linnas

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas mart284 »

Movistar kirjutas:... Touaregil olid sellised numbrid : 2700 kg tühjalt , 258 kw ja 850 nm...
Kas tõesti Volkari tühimass on 2,7 tonni? Palju see V10 seal ninas siis kaalub? Möller lehel on V8 Touaregi tühimassid 2297kg, kas need lisa kaks silindrit on siis 400 kilo? V8 täismass on 2,9T:)

Ma isiklikult pole Volkariga sõitnud ja huvitaks nende juhitavus? Minu masinad on siiani olnud suure bensiini V8-ga (Trollblazer 5,3 V8 ja Durango 5,7 V8), ka neil juba on tunda, et ees on suur ja raske jurakas, mis ilma elektroonikata tahab libedal ainult otse sõita. Kuidas see Touaregil juhitavusele mõjus, kas ilma elektroonikata liigelda kannatas või peab kogu lühendite nimekiri aktiivne olema?
2xV8 ja 1 tolmuti
tommy56
Fitting 38"
Postitusi: 221
Liitunud: R Nov 09, 2007 8:43 am
Asukoht: tallinn, saku

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas tommy56 »

Kui käru järgi ja massi palju, egas siis trassile ju päris kihutama ju ka ei lähe. Vean pea igapäevaselt LC 80 ga haagist, mille mass on keskmiselt 2.5 t. Eestimaa teedel pole veel erilisi probleeme olnud, 90 saab rahulikult sõita, ja vajadusel saab ka möödasõitu teha (sõiduautoga ei anna muidugi võrrelda).
LC 80
Y60 4.2 aastast 1996
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas tarmo »

tommy56 kirjutas:Kui käru järgi ja massi palju, egas siis trassile ju päris kihutama ju ka ei lähe. Vean pea igapäevaselt LC 80 ga haagist, mille mass on keskmiselt 2.5 t. Eestimaa teedel pole veel erilisi probleeme olnud, 90 saab rahulikult sõita, ja vajadusel saab ka möödasõitu teha (sõiduautoga ei anna muidugi võrrelda).
Arvasin minagi nii, kui veel LC80-ga kulgesin.

Aga siinkohal oleks paslik tsiteerida Vahuri sõnu, siit samast foorumist:
Vahur kirjutas:Omades praegu ise ühte sellist(Dodge Ram 5,7Hemi 257kW) ja olles eelnevalt vedanud rasket käru tuhandeid km-e erinevate maasturitega(Hilux 2,4D,Patrol Y61 2,8D, Terracan 2,9D,Land Cruiser 4,0D jne) siis alles Rami-ga on mul tunne et mina vean käru ,mitte käru ei lükka mind ja enam pole kordagi pidanud pühkima laubalt külma higi 80-85km/h sõitvast rekkast möödasõidul.Samuti ei pea maanteel enne iga väikest tõusu hoogu koguma ja ise suuga juurde põristama .Veduki mõjusateks argumentideks on ikka kaal(2500kg+) ja võimsus(150+kW)
Siia ei olegi nagu midagi lisada :)
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”