maastur raske treileri vedamiseks

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Vasta
devil22
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 155
Liitunud: T Juun 01, 2010 8:41 pm
Asukoht: Sweden - Pärnu

maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas devil22 »

Tere,

Ütlen kohe ära, et hetkel oman pajerot 2006a ning 118kw diislit. Järgmisest aastat pean hakkama pidevalt vedama 3500kg loomaveo treilerit.
Paljudel on maasturitega kogemusi sellisete suurte koormate/treilerite vedudel kütusekuluga? Milliste maasturitega üldse võib 3500kg haagist vedada. Peab hakkama mõtlema, kas vahetada marki või lihtsalt uuendada seda.
Igasugused soovitused teretulnud.
Kasutaja avatar
inseneer
Legod Varuosadest
Postitusi: 2560
Liitunud: N Nov 18, 2004 3:14 pm
Asukoht: Tallinn ja Harjumaa 534O8157

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas inseneer »

Osta Ländrover!
I. Nikker, rikutud alates 2001 +372534O8157
http://imedepold.ee/
Kasutaja avatar
matikala
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: P Nov 25, 2012 10:36 pm
Asukoht: Republic of Ireland

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas matikala »

Kas Pajeero pole vedamiseks mitte kuni kolm tonni?
Kui pidevalt ja ule kolme tonni siis ilmselt Landcruiser.
-------------------------------------------------------
2003 Shogun Warrior LWB 3.2 Di-D auto full UK spec's
Maakeeli valge mehe naftamootoril Pajeero,pika kerega
devil22
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 155
Liitunud: T Juun 01, 2010 8:41 pm
Asukoht: Sweden - Pärnu

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas devil22 »

matikala kirjutas:Kas Pajeero pole vedamiseks mitte kuni kolm tonni?
Kui pidevalt ja ule kolme tonni siis ilmselt Landcruiser.
minul on passis 3,5 tonni.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas Movistar »

Ma olen igasuguste asjadega sõitnud ,millel haagis taga ja mäletan,et ainult RAM-iga ja 5,0 Touaregiga oli tõsiselt hea haagist vedada.
Kõik ülejäänud on parajad mänguasjad olnud minuarust. Proovimata on LC V8 ja Cayanne .
Kuna mootori pöördemoment mängib olulist rolli haagise liigutamisel ,siis tuleb vaadata võimalikult suure nm numbriga masin.Ma usun ,et vähim miinimum on kuskil 550-600 nm ,et oleks mugav vedada.
5,0 chipitud Touaregil oli 850 nm ja RAM-il suts üle 1000 nm .


Varsti tuleb kindlasti postitus kus Ländy kiidab mingit 60 kw mootoriga eriti õudsat ja vana Ländrõverit ja annab teada ,et Inglismaal võib sinna
4 t taha haakida ja see ongi see kõige parem. :D See jäetakse muidugi mainimata ,et momenti on seal samapalju kui keskmist mõõtu köögimiksril .

Ära seda siis tõe pähe võta.
HM Racing Team
poiss
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: P Okt 23, 2011 12:13 pm
Asukoht: harjumaal kemba küla soos

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas poiss »

:D
Vahetaks 4x4- saani, paadi ja helikopteri vastu, saaks igapäev tööle, poodi ja koju.
Gl
Kasutaja avatar
rt23
True Off Roader!
Postitusi: 1232
Liitunud: P Jaan 27, 2008 1:45 am
Asukoht: Viljandimaa

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas rt23 »

Mida raskem on veduk ja mida suurem on mootor seda parem vedada.
Asukoht viljandimaa Suslepa. Tel 53365288 - Toomas
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2434
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas v6sa »

Paar tähelepankut Tõsiste Haagiste vedamisest.

Haakekonks võiks olla säärase eluskaalu puhul võimalikult lühikese kaela otsas. Edevad sisseehitatud asjad on head, kuid kipuvad painduma. Meie "teedel" võib tekkida üsna ebamugav resonants.

Haakekõrgus peab paigas olema. Muidu läheb kas lihtsalt ebameeldivaks või isegi huvitavaks.

Mootori võimekusest olulisem on kogu jõuülekande koostöö. Suure haagise korral võib automaatkast olla mõistlik valik. Ilma kastiõli jahutuseta vedada ei tasu.

LR ja pikk G (ilmselt ka teised rasked ja pika kerega vedurid) on stabiilsed platvormid, kuid haagisepidurite probleemi korral käib rongi kogukaal kõvasti pidurite peale. Ning 7000 kg pehme piduripedaaliga on midagi öäärmiselt ebameeldivat.

Touaregiga pole olnud au Tõsist Haagist vedada, kuid liikumas on neid nähtud küll. Teoorias üsna asine vedur, kuid selle pidamiseks peab sissetulek probleemivaba olema. Nii räägivad Suured Poisid... :lol:

USAraud on raske ja stabiilne, kuid nende arusaam mugavusest ja ohutusest erineb veidi meil tavaks saanust. Kui meedlib, siis on hästi. Aga ei pruugi meeldida...

Raske haagis ja tummine vedur ajavad ottomootori kütusekulu kahega algava numbrini. Ning mingi R6 siin pilli eriti ei puhu. Ülelaadimisega asi muidugi paraneb, kuid paraku kipub mootori iseloom muutuma rabedamaks ja see ei ole Tõsise Haagise vedamsiel kuigi mõnus.

Minu esimene valik oleks kastiga (et saaks rongi hõlpsalt tasakaalustada) RAM ja teine Disco2 või 3, sõltuvalt rahakoti tüsedusest. G-l puudub mootor, et mõnusalt vedada. Patrulli ja LCd kiitku teised :D
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
Alari
Fitting 38"
Postitusi: 383
Liitunud: P Okt 26, 2008 7:11 pm
Asukoht: Tallinn

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas Alari »

v6sa kirjutas:Ning mingi R6 siin pilli eriti ei puhu. Ülelaadimisega asi muidugi paraneb, kuid paraku kipub mootori iseloom muutuma rabedamaks ja see ei ole Tõsise Haagise vedamsiel kuigi mõnus.
Dodge Ram + Cummins'i R6 on raske haagise vedamiseks väga hea kombinatsioon. :twisted:
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas TiitR »

v6sa kirjutas: Raske haagis ja tummine vedur ajavad ottomootori kütusekulu kahega algava numbrini.

Patrulli ja LCd kiitku teised :D
Kogemus enda LC-ga. Kuna ehitame igasugu haagiseid ja pealisehitisi, siis sai kliendile üks müügikiosk Tlna lähedale veetud. Kuna kiosk (kaal koos sisustusega kõigest 900kg.) oli täiesti ristküliku kujuline ja tookord oli mega kõva vastutuul terve tee ja kuna klient oli nõus kütte kompenseerima, siis võtsin kliendi kõrvalistmele ja panin tema nähes kompu hetke kulu peale. Rekka taga sain kuluks trassil 18L kopikatega, samas kui sattusin "vabasse vette", siis käigukast enam viiendat sisse ei lülitanudki ja kulu tõusis 27L kopikatega. Panin kompu spets. hetkekulu näitama, et pärast poleks kütte arvestamisega liigseid küsimusi. Klient tegi küll suured silmad, kuigi olin enne talle selgitanud haagise kõvast tuuletakistusest (kuju eripärast) ja ütlesin, et nii võib juhtuda. Tagasi tulles (nüüd oli siis tuul tagant :D ), sain hetkekulu 7,1L.
Niipalju siis ökonoomsest diiselmootorist, muutuvad ka selle numbrid 2-ga algavaks :wink:
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas Movistar »

Kuna see 3,0 l Toyota diisel on üks jõuetumaid vedukeid suure haagise jaoks,siis nii see pidigi olema.
Touaregiga aastaid suurt haagist veetud ja ei olnud vahet kust poolt tuul puhus.Kulu kõikus sõidukiirusest ( ca 90-110 )
olenevalt 18,5-22 l / 100 km.
Maanteel polnud mingit probleemi möödasõitu teha ja kiirust rahulikult 130-140- ni kasvatada.
HM Racing Team
mart77
True Off Roader!
Postitusi: 1020
Liitunud: K Juun 14, 2006 11:19 pm

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas mart77 »

Valikusse sobiks mu tagasihoidliku arvamuse kohaselt ka Ford F150, oli too isend vist 5,7 või 5,9 bensiin, millele oli haakesse riputatud tiba üle 4 tonni. Urises veidi mehisemalt kui tühjalt aga minek oli väga eeskujulik, samuti ka salongimugavus. Küttekulu selle lastiga olevalt keskmiselt 20-22. Väljalase võis olla 2006a.
Nüüdseks on pidevast vedamisest kulunud veokuul päris palju ning väljaveninud haakepea, lihtsalt väike tähelepanek.
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas TiitR »

Movistar kirjutas:Kuna see 3,0 l Toyota diisel on üks jõuetumaid vedukeid suure haagise jaoks,siis nii see pidigi olema.
Nõus! :wink:
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas al »

devil22 kirjutas:Tere,

Ütlen kohe ära, et hetkel oman pajerot 2006a ning 118kw diislit. Järgmisest aastat pean hakkama pidevalt vedama 3500kg loomaveo treilerit.
Paljudel on maasturitega kogemusi sellisete suurte koormate/treilerite vedudel kütusekuluga? Milliste maasturitega üldse võib 3500kg haagist vedada. Peab hakkama mõtlema, kas vahetada marki või lihtsalt uuendada seda.
Igasugused soovitused teretulnud.
Kui juba uue masina ostuks läheb (ja treileri ka?) siis üks mõte veel:
Miks mitte soetada kohe spetsveok, millega vedusid teha?
Kui tihti veod toimuvad, millised on vahemaad, ons tegu ajutise või pikema projektiga?

Eelmainit kütusekulu on veoauto puhul pigem väiksem, kaasaegsem tehnika saab <7tn täismassi juures 15l/100km hakkama, sõit on stabiilsem, ja omast kogemusest ka ohtum, eriti libedal ajal.
Kui oletada, et tegu hobuste veoga, siis vaadates skandinaavia kombeid, veetakse treileriga 1. maks 2 hobust ja lühemaid distantse, pikematel sõitudel kõik juba suuremad, alates kaubikute baasil ehitatud furgoonidest, kuniks 25tn veokiteni.
Kasutaja avatar
matikala
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: P Nov 25, 2012 10:36 pm
Asukoht: Republic of Ireland

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas matikala »

...kui muidugi vastava kategooriaga juhiload olemas on.
-------------------------------------------------------
2003 Shogun Warrior LWB 3.2 Di-D auto full UK spec's
Maakeeli valge mehe naftamootoril Pajeero,pika kerega
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”