6. leht 8-st

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: L Juul 22, 2017 12:30 am
Postitas ardi
amevier kirjutas:
ardi kirjutas:Võimekas või mitte võimekas, aga raske haagise, pehmel pinnasel õigesse kohta paigutamisel ja sealt ka ära tõmbamisel olen üsna sageli siduri kärssama ajanud. ATM-il seda probleemi pole.
Siis tuleb välja, et on vaja aeglustiga autot.
Minu 4,2 Patrolil oli 10 kohta, aga pool nendest väikeste inimeste kohad.
Paraku ei pakuta aeglustit peale Soboli. Ja ka aeglustiga saab siduri suitsema lasta. Oma Gazellilgi on see korduvalt juhtunud.
Arutaks ikka nende kolme mudeli (Vito, Sprinter, Carawelle) plusse ja miinuseid.

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: L Juul 22, 2017 12:23 pm
Postitas vreps
Nendel mersudel on päris suured roosteprobleemid, vähemalt nendel mida mina olen näinud. Eestis uuena ostetud vito oli paari aasta möödudes sisepaneelide alt päris punane. Jäi mulje, et korrosioonitõrje tehases on olematu. Esinduses muide ei oldudki üllatunud selle peale. Ega vw ka mingi roostekindluse etalon pole, küljeukse siinide juurest ja ukseservad lähevad aga sinna kulub ikka palju aastaid.

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: L Juul 22, 2017 1:47 pm
Postitas Landy
ardi kirjutas:Paraku ei pakuta aeglustit peale Soboli. Ja ka aeglustiga saab siduri suitsema lasta. Oma Gazellilgi on see korduvalt juhtunud.
Arutaks ikka nende kolme mudeli (Vito, Sprinter, Carawelle) plusse ja miinuseid.
Sorry, et mölisen aga aeglustiga siduri kärsatamine viitab vasaku jala väärkasutusele või harvem tehnilistele probleemidele (nõrk mootor , ebasobivad ülekanded vahekastis/sildades, jne).
Kas osad MB bussid ja T3 Wolkardid ka mitte aeglustiga ei olnud?
Rohkem ei mölise aeglustist . Punkt.

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: L Juul 22, 2017 7:22 pm
Postitas usamosse
vreps kirjutas:Nendel mersudel on päris suured roosteprobleemid
On.
Tutikas valge Sprinter, taga topeltuksed, mõlemad alumised servad läksid rooste umbes nelja kuuga, osteti aprillis nii et mingit räiget kloriidi kah teepealt enam võtta polnud.
Aastane Vito, ostetud Silberist kes olevat selle ka samast toast uuena müünud, avariivaba jne. Juhipoolsel küljel umbes ukselinkide joones ilmus seestpoolt välja roosteauk, mindi uurima et mida, osutus et see koht oleks pidanud olema roostevaba kuna see tehakse tehases... plastikust :shock: .
A 170 Avantgarde, ülevaatusel leiti et tagasilla kinnitused on nii roostes et sild võib ära kukkuda. Kukkuski, 70km hiljem. 2007 aasta masin...

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: L Juul 22, 2017 7:48 pm
Postitas ardi
Landy kirjutas:
ardi kirjutas:Paraku ei pakuta aeglustit peale Soboli. Ja ka aeglustiga saab siduri suitsema lasta. Oma Gazellilgi on see korduvalt juhtunud.
Arutaks ikka nende kolme mudeli (Vito, Sprinter, Carawelle) plusse ja miinuseid.
Sorry, et mölisen aga aeglustiga siduri kärsatamine viitab vasaku jala väärkasutusele või harvem tehnilistele probleemidele (nõrk mootor , ebasobivad ülekanded vahekastis/sildades, jne).
Kas osad MB bussid ja T3 Wolkardid ka mitte aeglustiga ei olnud?
Rohkem ei mölise aeglustist . Punkt.
Kui ikka 1,7 tonnist haagist on vaja tagurdada üle 50m üle kändude ja mätaste, siis ei aita ka aeglusti.
Pilt
Pilt
Pilt

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: L Juul 22, 2017 10:45 pm
Postitas usamosse
Kui aeglusti ka ei päästa, siis kuidas üldse buss peab hakkama saama - üle kändude?

Ainus buss mis minu arust siis sobib, pole aeglustiga ega kändudega probleeme, milles istekohti 14 ja load capacity on 5100lbs, on 412EP firmalt Bell. Lubadele tuleb muidugi mõni täht juurde teha aga asi see ära ole. Hinnaga on ainult natuke sedapsi. http://www.bellhelicopter.com/commercial/bell-412ep

Olen natuke ronima pidanud mööda märksa hullemat pinda kui see droonipiltidel paistmas on. Kännud tuleb üle lõigata kui trajektoor ei võimalda mööda saada, kraavidesse tuleb midagi vähemalt põhja panna jne. Isegi kui tehnika suudaks ära ronida, siis tasub siiski teed kergendada sest kasvõi käru ja/või rehvid ei pruugi terveks jääda koorma tõttu. Aeglustiga tagurdamine on ka kiirem reeglina kui edaspidi minek, tuleb suuta rada nii leida/seada et saaks edaspidi kohale ja käru ära manööverdada, muidugi see pole lihtne - a kes ütles et peab olema. Alternatiivi ju ei ole (peale Bell'i).
Mul on lihtsalt kahju kui keegi üritaks volksuga (või muu praktiliselt mahtuniversaaliga) seda saavutada.

On selline ütlus - kui asi kõlbab kõige tegemiseks, siis ei kõlba ta mitte millekski.

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: P Juul 23, 2017 6:32 am
Postitas ardi
Ütleme nii, et see seal oli suht ekstreem, tavaline aukoht on pisut pehme, libe rohumaa. Panin pildid, et näidata kus ma Gazelli siduril suitsu välja sain, aeglustiga. Eks need kännud segasid jah, ja päras lõikasime ka madalamaks (kui olin kahele gazellirehvile küljetorked koormaga saanud).
Aga jätkaks arutelu veel nende 3 mudeli teemal. Ma ei pannud tähele ei Vito ega T5 armatuuril kusagil 4x4 lülitusnuppe. Mismoodi neil neliveolahendus toimib?

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: P Juul 23, 2017 11:49 am
Postitas usamosse
Veidi pehme libe rohumaa eeldab nende kaalude juures miinimum AT rehvi olemasolu et iseseisvalt hakkama saada. Mul on CHR Voya AWD, mis tavalise lihtsa suverehviga läheb küll, kuni seisma jääd. Siis aga peab kahetonnise asja ära vintsima.
Ma volksust ei tea, aga mersu laseb teha oma nelikud minu teada Magna Steyri tehases Austrias (Graz'is). Ja kui nuppu pole, siis on tegemist visco'ga. Voya nelik on samuti Magna Steyri tehtud, lahendus on lihtne tegelikult: kardaanil on esmalt vaakumiga juhitav sidur (Overrunning Cluch), mis laseb neliku lahti kui mootori pöörded on tühikäigul (või mootor seisab - saab vedada nagu tavalist autot ilma midagi lõhkumata). Kui OC sidurist vääne läheb edasi siis on viscomuhv (mul sama keemiaga nagu Jeep GC puhul aga nii 2x pikemana füüsiliselt) ja edasi juba differ. Nii et mingit nuppu polegi vaja. Voya visco on päris kiire, esiratta läbilibisemine veerand kuni pool pööret ja tagasild on igal juhul järel. Ma ei usu et see nimetet masinatel teisiti oleks.

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: P Juul 23, 2017 2:28 pm
Postitas ahto42
Ma usun, et ardile ei sobi need libisemist ootavad variandid. Mingi nupp peaks olema, mis diffri või siduri lukustab. Aktiivseid süsteeme vist neil ei ole.

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: P Juul 23, 2017 3:44 pm
Postitas usamosse
Ma enne Cherokee tekitamist mõtlesin et lukustan Voyal visco ära ja teen siduri vaakuumahela elektriliselt solenoidiga juhitavaks, tekiks jäik sildadevaheline lukustus. Kuigi ega väga tugevat motivatsiooni kah selleks polnud, tegelikult käitub mul visco päris eesmärgipäraselt hästi (=kiirelt) ja pigem oleks pointi olnud diffrilukust. See siduri juhtahela mod on nii lihtne ja eelmaldatav, et isegi garantiialuse sõidukiga poleks probleeme.
Kui auto kasutab pöörderaadiust, on visco jaoks juba piisavalt telgede kiirusevahet nii et ta rakendub juba täielt, vähemalt mul on nii.

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: K Juul 26, 2017 6:08 pm
Postitas Mahno
Ma pole muidugi asjatundja, aga kas poleks mingi imebussi otsimise asemel lihtsam aparaat vintsiga saepuru seest välja tõmmata? Ebamugav küll aga sidurit säästaks.

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: K Juul 26, 2017 9:18 pm
Postitas ardi
Mahno kirjutas:Ma pole muidugi asjatundja, aga kas poleks mingi imebussi otsimise asemel lihtsam aparaat vintsiga saepuru seest välja tõmmata? Ebamugav küll aga sidurit säästaks.
Küsimus pole saepurus, selle saab ka ära loopida. Ja näiteks Transitiga tõmmates kasutasin venivat kõit. Vintsimisega on see lugu, et kui haagis on ligilähedaselt veduki massiga, siis peab hakkama vedukit ka ankurdama. Veniva köiega saab ära kasutada inertsi. Probleem on siiski pehme ja libeda maa puhul saekaatri paika tagurdamisega.
Aga teema on pigem üleüldine arutelu 8-9 kohaliste 4x4 busside üle. Maastikuvõimekus, haagiseveovõimekus, vastupidavus jne.

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: N Juul 27, 2017 8:45 am
Postitas no fear
Loen ja mõtlen...6 lehekülge jahumist ja ikka ei midagi.

Saa aru, et sellist masinat, mida sa kümme ühes vajad, ei olegi olemas, vähemalt selle raha eest.

Üks masin veab ja viib su saekaatrit ning teine masin, millega kaks korda aastas seltkonnaga kalale või kallale minna, peab olema see 8+1 kohaline.

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: N Juul 27, 2017 9:35 am
Postitas Andrus Michelis
no fear kirjutas:Saa aru, et sellist masinat, mida sa kümme ühes vajad, ei olegi olemas, vähemalt selle raha eest.
On küll võimalik saada. Aga jah, hinnapakkumine tuli laias laastus 7x suurem praegu teemas olevast eelarvest. Seda küll uue masina puhul.

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.

Postitatud: N Juul 27, 2017 11:16 am
Postitas v6sa
no fear kirjutas:Loen ja mõtlen...6 lehekülge jahumist ja ikka ei midagi.
Saa aru, et sellist masinat, mida sa kümme ühes vajad, ei olegi olemas, vähemalt selle raha eest.
...
Miks see kuus lehekülge sedasi ärritab? :shock:

Vastamata on mindki huvitav kodaniku küsimus IVECO olemuse kohta.

Praeguse teadmise valguses paistab sedamoodi, et parima hinna-läbivuse suhtega on gazell.