8. leht 11-st

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitatud: P Aug 13, 2023 9:49 am
Postitas bushcraft
maksipoiss kirjutas:
P Aug 13, 2023 12:04 am
bushcraft kirjutas:
L Aug 12, 2023 10:24 am
a see, et pistik on sama mis autol.
Uuel Hiluxil enam ei ole :(
Mul on pandud 13pin ja Tiki on ka kerghaagistega juba 13pin peale liikunud, Respo kerghaagised veel 7pin peal. Adapteriga lahendatav probleem, aga see 7pin ühendus jääks süsteemi sisse ja minuarust on see lihtsalt nii jura ühendus võrreldes 13pin omaga.

Eks need pisiasjad kokku loevad lõpuks palju. :D

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitatud: P Aug 13, 2023 10:57 am
Postitas ahto42
Enamustel uutel13 pin, Lääne euroopas vist kõigil, vähemalt saksast tulnud masinatel.
Kusjuures oma x-tralile paigaldasin ka just 13 pin(eelmisel, saksast tulnud masinal oli ka), et äkki mingitel segastel asjaoludel läheb vaja ja see 5-7€ vahetükk pasiruumis kindlas sahtlis.
Sellega on aga üks aga, seda ei tohi välja laenata, sest suure tõenäosusega unustatakse/unustad ise. Õnneks on tanklaid palju ja saab igal ajal abi, aga ikkagi jama, kui avatad, et jubin kadunud. ennast ju tead, et sellel vidinal on see üks kindel koht.

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitatud: P Aug 13, 2023 8:39 pm
Postitas MustVälk
bushcraft kirjutas:
L Aug 12, 2023 10:24 am
Need keevisraamil küljed ja luugid hakkavad mind ka vaikselt Tiki poole veenma. Kui oleks plaanis koguaeg ülekaalu vedada, mis on niikuinii seadusevastane, siis oleks mõistlik võtta kõige tugevama raamiga käru. Küll aga tunduvad mõistlikke raskuseid vedades Tiki küljed ja luugid palju paremini tehtud, peaks paremini peal sõitmist kannatama.
Lisaks on hakanud meeldima veel mõned pisiasjad: millised on tagaluugi kinnitused, kus asuvad kastis kinnitusaasad, kuhu käib tööriistakast, kus paikneb kallutusamort ja see, et pistik on sama mis autol.

Selleks, et saada parim kõigest, tuleks vist ise ehitada. :D
Vaatasin ise ka, et hetkel tiki pakub isegi paremat lahendust kui respo. :)
Respol konksud kasti põhjas on natuke tüütu küll. Ja mu respol ei ole seda ülemist raami toru painutatud pleki all. :)
Oleneb ka jällegi millise tiki võtad. Mõni on parem kui mõni teine. :)

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitatud: P Aug 13, 2023 8:44 pm
Postitas MustVälk
v6sa kirjutas:
K Aug 09, 2023 8:04 am
maksipoiss kirjutas:
T Aug 08, 2023 10:16 pm
v6sa kirjutas:
R Aug 04, 2023 1:24 pm
Kõrge konks. Sellisega saad haagisetuledest teelt maha keerates üsna kergesti lahti.
Pole veel 3,5 m haagisega 3 aasta jooksul õnnestunud saada :) .
Hoolikas juht. Või sitaks õnne. :mrgreen:

Tugevdusega porteserv on seni hea, kuni ära väänata õnnestub. Tagasi seda enam ei pressi, erinevalt plekkservast.
Respol on keevitatud otsapostid kuni alumise servani välja.
Olen saanud 3-4 korda kuskil järsema kaldtee peal tagant otsa korraks puutesse. :D Seda tava autoga.

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitatud: P Aug 13, 2023 9:33 pm
Postitas maksipoiss
MustVälk kirjutas:
P Aug 13, 2023 8:39 pm

Oleneb ka jällegi millise tiki võtad. Mõni on parem kui mõni teine. :)
Mul on tavaline keevisraamiga Tiki ehk mitte Pro

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitatud: P Aug 13, 2023 11:30 pm
Postitas Kalill
Tugiratas tühja käruga juba lääbakas. Eks on paar korda maad ka puutunud.. Pigem see kahe poldiga kinnitus tiisli külge on mannetu. Püstitalad lahti aga ohutum oleks aasa kasutada. Lisaks paras porr üksi rihma pingul hoida enne pingutamist.

Polte ei ole pingutatud. Rattalaagrid ja rehvid ka originaalid.

Paremat väikest kastihaagist ei oska tahtagi. :D
IMG_20230812_133443_copy_1024x768.jpg
IMG_20230812_133443_copy_1024x768.jpg (181.11 KiB) Vaadatud 895 korda
v6sa kirjutas:
E Aug 07, 2023 9:15 am
Kalill kirjutas:
E Aug 07, 2023 12:08 am
Meil peres kasutada Respo poltraamiga täismassiga 1500kg. ...
Väljaspool kasti võiks konksud olla ja tugiratas on sitanikerdis.
...
Kas kasti püstalad ei ole alt lahti, et sinna konks sisse pista? Neli kummalgi küljel:)

Mille poolest tugiratas sitanikerdis on? Enamusele autodele lubatud mõnikümmend konksukilo ju kannab ära ja sõitmiseks see niikuinii mõeldud pole.

PLH raami liited pingutamist vajanud ei ole?

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitatud: E Aug 14, 2023 4:21 pm
Postitas bushcraft
Sellest tagumisest äärest veel, äkki kellelegi teisele ka otsustamisel/kaalumisel oluline:

Just kui mõtlesin, et kõik on juba selge ja otsustatud (Tiki kasuks), siis lappasin telefonist veel mõlema haagise kõrval tehtud fotosid ja Tikil tagumine äär 50cm kuulikõrgusega 23cm kõrgusel maast, Respol 50cm kuulikõrgusega 32cm maast. Jäi täitsa kahe silma vahele. Mul on üsna järsk sissesõidutee. :D

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitatud: E Aug 14, 2023 7:08 pm
Postitas maksipoiss
bushcraft kirjutas:
E Aug 14, 2023 4:21 pm
Sellest tagumisest äärest veel, äkki kellelegi teisele ka otsustamisel/kaalumisel oluline:

Just kui mõtlesin, et kõik on juba selge ja otsustatud (Tiki kasuks), siis lappasin telefonist veel mõlema haagise kõrval tehtud fotosid ja Tikil tagumine äär 50cm kuulikõrgusega 23cm kõrgusel maast, Respol 50cm kuulikõrgusega 32cm maast. Jäi täitsa kahe silma vahele. Mul on üsna järsk sissesõidutee. :D
Huvitav mismoodi? Respol siis 10 cm kitsamad tagatuled või, põhjakõrgused mõlemal ju samad. Ainuke suurem mõõtude vahe on (3,5 m kastiga üheteljelisel) on Respo 20 cm pikem tiisel. :roll:

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitatud: E Aug 14, 2023 7:32 pm
Postitas LR90
Mul ..98 ostetud TIKI (3 x 1,50 ) ja siiani on vahetatud ainult rehvid.

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitatud: E Aug 14, 2023 9:05 pm
Postitas bushcraft
maksipoiss kirjutas:
E Aug 14, 2023 7:08 pm
Huvitav mismoodi? Respol siis 10 cm kitsamad tagatuled või, põhjakõrgused mõlemal ju samad. Ainuke suurem mõõtude vahe on (3,5 m kastiga üheteljelisel) on Respo 20 cm pikem tiisel. :roll:
Ei tea. Respo tundub kõrval seistes kõvasti kõrgem, kuigi laadimiskõrguste vahe on paberil 1cm. Peamine paberil loetav erinevus ongi pikem tiisel.

Küll aga leidsin sellise erinevuse: Tiki kasutusjuhendis on lubatud konksu kõrgus 350-420mm, Respo kasutusjuhendis 430±35mm. Natuke suuremad rehvid alla ja haagis ongi 50cm kuuli kõrgusega (vähemalt tühjalt) loodis. Tegelt päris oluline erinevus.

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitatud: T Aug 15, 2023 7:16 am
Postitas v6sa
bushcraft kirjutas:
E Aug 14, 2023 9:05 pm
... lubatud konksu kõrgus 350-420mm, Respo kasutusjuhendis 430±35mm. Natuke suuremad rehvid alla ja haagis ongi 50cm kuuli kõrgusega (vähemalt tühjalt) loodis. Tegelt päris oluline erinevus.
Maastikul loeb iga sentimeeter. No tegelikult linnas äärekivide vahel veel enam.

Lisaks saab teha vedrutõstet: paned klotsid vedru ja silla vahele. Sentimeeter klotsi tõstab kaks saba.

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitatud: K Aug 16, 2023 9:34 pm
Postitas MustVälk
bushcraft kirjutas:
E Aug 14, 2023 9:05 pm
maksipoiss kirjutas:
E Aug 14, 2023 7:08 pm
Huvitav mismoodi? Respol siis 10 cm kitsamad tagatuled või, põhjakõrgused mõlemal ju samad. Ainuke suurem mõõtude vahe on (3,5 m kastiga üheteljelisel) on Respo 20 cm pikem tiisel. :roll:
Ei tea. Respo tundub kõrval seistes kõvasti kõrgem, kuigi laadimiskõrguste vahe on paberil 1cm. Peamine paberil loetav erinevus ongi pikem tiisel.

Küll aga leidsin sellise erinevuse: Tiki kasutusjuhendis on lubatud konksu kõrgus 350-420mm, Respo kasutusjuhendis 430±35mm. Natuke suuremad rehvid alla ja haagis ongi 50cm kuuli kõrgusega (vähemalt tühjalt) loodis. Tegelt päris oluline erinevus.
Pikem tiisel on ka parem tagurpidi juhtida. :)
Mu esimene käru kogemus oli zubrjonok. Tõin võrus äiale puid mingi 6 korda. Õhtuks oli 90 kraadi vasakule edasi ja 90 kraadi paremale tagasi keeramine selge!

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitatud: K Aug 23, 2023 5:30 pm
Postitas bushcraft
Minu isiklik saaga sai siis lõpu. Aitäh kõigile kaasaelajatele, sai siit üsna mitu asja, mida vaadata, mille peale ise poleks tulnud.

Võitjaks jäi siis Respo keevisraamil 1.5x3m, lasin vahetada 7pin pistiku 13pin pistiku vastu, 500kg rehvid 600kg rehvide vastu ning lisadena kaas, kallutusamort ja esiluugi tugevdus. Kokku läks natuke üle 2300.

Pilt

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitatud: N Aug 24, 2023 7:26 am
Postitas v6sa
Muretuid tonnkilomeetreid. Oled kaalu peal käinud - suureks tegelik lahingkaal kujunes?

Peale garantiiaja lõppu paned 14 " rattad alla ja teed tollise vedrutõste ja ei pea tagapaneeli pärast nii palju põdema. Haagisevelje nihutus (ET) on 30, sobivad veljed leiad näiteks vana Škoda või Volkswageni alt (Felicia, Golf III, Passat B3).

Veel üks tähelepanek: kui kerghaagisel on talvel all naastrehv, siis ei pea raske veduriga nii palju meelitama, et kerget haagist ringidel/pööretel/kallakutel ukerdades mitte libisema lasta. Seadus seda ei nõua ja ettevaatlik juht saab kenasti hakkama Silestonega, aga pidavate ratastega käru on muretum.

Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?

Postitatud: N Aug 24, 2023 11:18 pm
Postitas MustVälk
On siis sellel strongline kärul küljel mingi lisatoru või ei ole. Pigem vist ei ole. Või mis sellel strongline on rohkem kui mu 2020 aasta respo kärul.
Tugiratta klamber kipub juba niisama tühja käruga manööverdades ära väänduma.
Ma olen võimalikult vähe seda välja lasknud ja kärukonksult maha võtan tõstes käsitsi. Mitte ei keera tugirattaga seda maha. :)
Silmajärgi raske koormat ka ühtlaselt panna kärule ja nii need tugiratta klambrid kuluvad. :)

Ma mõtlen sama, et C rehv alla ja lisavedru juurde. Siis juba päris hea. Sõidan ikka mõistusega.
Talvel tühjalt läheb käest ära koos naastrehviga. :mrgreen: