Kastikas Musso

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Cruizsub
Fitting 44"
Postitusi: 496
Liitunud: P Sept 04, 2005 12:43 pm

Kastikas Musso

Postitus Postitas Cruizsub »

Maakas on raske olla ainult tagaveolise isendiga ja tundub, et perre vaja juurde üht head nelikut kastiga.
Kas keegi siit on juba soetanud endale uue Ssang Yong Grand Musso? Tahaks teada kuidas rahul ollakse
Ja kas ost on õigustanud ennast?
Ise tegin proovisõidu ära ja mulle meeldis. Muidugi võiks apple carplay olla juhtmevaba ja mobla laadimine
samuti, aga see ju ikkagi veoauto 😃 ja lepin sellega. Palju tähtsam see, et mingit lollakat startstoppi pole.
Rahvas räägib ka seda (või on lihtsalt müüt), et garantii võib sul olla, aga varuosi ootad ikka mingi kuu...?
Maastikuvõimekusega olen kursis ja see sobib...D-Maxist pidi veidi parem olema 😉
Loomulikult võtaksin pommikindla Hiluxi, aga tarneajad november 😑, Musso saaks kohe.
Mis arvate rahvas?
Kaks saia, üks piim
Subaru OB 2,0D (2012); Duster 1,5d (2010); Toyota LC 4,0D (1983); Jeep Cherokee 4,0i (1991); Toyota LC 4,0D (1986)
Subaru OB 2,5 NorthernLights 2019/05; BMW 745D V8; VW Arteon ShootingBrake 2,0tdi 2023/08
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17321
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Kastikas Musso

Postitus Postitas Landy »

Palju kandevõimet on ja haagist lubatud?
Boob ón meil siis suur kastika spets.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Cruizsub
Fitting 44"
Postitusi: 496
Liitunud: P Sept 04, 2005 12:43 pm

Re: Kastikas Musso

Postitus Postitas Cruizsub »

Kandevõime 1,1 tonni ja piduritega haagis 3 tonni
Kaks saia, üks piim
Subaru OB 2,0D (2012); Duster 1,5d (2010); Toyota LC 4,0D (1983); Jeep Cherokee 4,0i (1991); Toyota LC 4,0D (1986)
Subaru OB 2,5 NorthernLights 2019/05; BMW 745D V8; VW Arteon ShootingBrake 2,0tdi 2023/08
bushcraft
Mudder
Postitusi: 67
Liitunud: K Mär 04, 2015 10:29 am

Re: Kastikas Musso

Postitus Postitas bushcraft »

Siin videoseerias on testitud ära kõigi nende kastikate kõik olulised omadused, mis ka meil siin saada: https://youtube.com/playlist?list=PLw_M ... 8FTHrcLl25

Seal on esindatud nii Musso, jaapanlased kui ka näiteks Ram.

Need kaks tunnist videot on väärt vaatamist, ehk off-road ja käru vedamine.

Endal mingit kogemust Mussoga ei ole, aga ma pole näinud veel videot, kus seda tõeliselt soovitatakse võrreldes mõne tuntud alternatiiviga. Kui ainus mure on ooteaeg, siis oota, see on ilmselt seda väärt.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Kastikas Musso

Postitus Postitas totu »

Ei tea, kuidas tänapäeval aga pikka aega kasutas see tootja vana mersu tehnikat ja tegi sinna ümber erakordselt koledad kestad, toppis varustust täis ja müüs moodsatele inimestele (mentaliteediga "mida koledam, seda ilusam"). Jällegi ei tea (ei ole suhtlusringkonnas kedagi,kes teaks kedagi kasutamas sangjongi) aga tihti hea tehnika koopiad ei osutugi nii heaks- liinid vananenud, materjalide pealt hoitakse kokku jne.Ja eks ka mersul on "ämbreid". Puhtpragmaatiliselt oleks mõistlik teha ka mingi jäelturu analüüs, kui just ei ole plaani see asi lõpuni ära kasutada.
PS: Lisaks eeltoodule "kõige olulisem" aspekt- mida naabrimees minust arvab :D .
Tehtud, mõeldud.
MustVälk
Fitting 38"
Postitusi: 254
Liitunud: K Sept 16, 2015 8:10 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kastikas Musso

Postitus Postitas MustVälk »

Ma ei julge ka pead anda info eest, aga peaks olema nende enda mootor.
https://www.whatcar.com/ssangyong/musso ... iew/n17236

Muus osas ei oska midagi öelda.
Ühisplatformi kasutatakse juba aastaid, et autode tootmist saaks (odavamaks) ja effektiivsemaks.
Carplay ja juhtmevaba laadmine on lihtne pärast lisada. Sellise lahendusega mis sobib.

Kuna jupid ja auto tuleb idapoolt, siis on hetkel selge miks sealt asjade kättesaamine võtab aega.
Suuremad turud ja mitte just parima stabiilsusega riik on vahel. :D

Kui meeldib ja rahakotti ei kiusa, siis minugi poolest osta. :)
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
alla
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 100
Liitunud: T Dets 29, 2009 7:21 pm

Re: Kastikas Musso

Postitus Postitas alla »

.D-Maxist pidi veidi parem olema 😉
Äkki räägid lähemalt mis osas parem on.
Hind on kallim pluss 5 tonni.
Kw rohkem.
Mis veel ?
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17321
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Kastikas Musso

Postitus Postitas Landy »

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
DonNiger
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: T Apr 18, 2017 1:55 am

Re: Kastikas Musso

Postitus Postitas DonNiger »

Oled sa valiku teinud?

Olen sõitnud 2 päeva Mussoga ja päeva Hiluxiga.
Telefonis kõiki tähelepanekuid üles toksida on generatsioonist tulenevalt vaevaline, sest nimekiri tuleks pikk. Hiluxi fanclub killib mu nüüd ära, sest enamus miinuseid laotuks Toyota lahtrisse, alustades kehvast kastist (automaat) lõpetades sõidu ajal lahti hüppava prillihoidjaga.
Kui muuga võiks veel harjud, siis tühjalt sõites olematu pidamine (taga) ning kohutav vedrustus ei kaalu üles Toyota head mootorit. Kehvem isegi kui mu vana ja peksasaanud D-MAX.
Minu valikust langes Hilux välja. Võtan järgmisena proovimiseks L200.
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2504
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Re: Kastikas Musso

Postitus Postitas boob »

Killima ei hakka, aga kui Sa juba Pandora laeka avasid, siis räägi asi lõpuni. Eriti põnev tundub lahti hüppav prillihoidja😁
Muide, mu 200k sõitnud hikux on palju pehmem ja sõiduautolikum kui 20k sõitnud hilux😄
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
maksipoiss
Rock Crawler
Postitusi: 736
Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
Asukoht: Pärnu

Re: Kastikas Musso

Postitus Postitas maksipoiss »

Hiluxeid ongi kahte sorti vedrustusega. Mul eelmine oli jäigemat tüüpi ja sellega oli alguses veidi jube sõita küll, eriti ebatasase asfaltiga kurvides. Sajatuhande pealt oli juba päris ok. Praegune on pehmemat tüüpi ja sellega pole üldse mingit probleemi. Ja prillihoidja pole kordagi kummalgi ise lahti tulnud :)
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1288
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Kastikas Musso

Postitus Postitas honkomees »

DonNiger kirjutas:
N Apr 25, 2024 8:09 pm
... Kehvem isegi kui mu vana ja peksasaanud D-MAX.
Minu valikust langes Hilux välja. Võtan järgmisena proovimiseks L200.
Mul "vana ja peksasaanud D-MAX" ja vähesõitnud L200. Igapäevasõitudeks eelistan vana D-MAXi, rohkem autot, L200-l muidugi igat sorti lisad ja pole veel nagisema hakanud aga sõidutunnet ei ole, õhuke värvkate hirmus kriimutundlik, põrandakate kulus vasaku jala juurest esimese aastaga läbi jms. Ainukesed L200 plussid on püsikas ja led-tuled, võtan pikaotsa sõitudeks.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
DonNiger
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: T Apr 18, 2017 1:55 am

Re: Kastikas Musso

Postitus Postitas DonNiger »

Jätsin pikemalt vastamiseks meelega vahe sisse. Kirja saavad asjad, mis tõesti meelde jäid. Võrdlen siis Mussot Hiluxiga.
Salongi üldmulje osas saab plussid Hilux. Musso oma tundus erinevatest automarkidest kokku panduna, kuigi omad plussid olid sellelgi. Kattematerjal oli parem ja ei kõlanud kui odav plastik. Tagumise istme all oli palju vaba ruumi, mis kastikatel salongi osas pidevalt probleemiks (kabiinis ei ole ruumi asju paigutada). Hiluxi tagaistme all olevaid kindalaekaid ei saa tõsiselt võtta. Musso istmed olid elektrilised ning reguleeritavad - mugavat asendit, mis toetaks Hiluxi kehva vedrustust, ma Toyotas ei leidnudki. Musso keskmine ekraan oli lihtsalt jälgitav, kuid ilmselgelt mitte algselt sellele masinale mõeldud. Mingid hoiatused lärmasid täiest kõrist ning isegi esinduse müüjad ei leidnud kohta, kust neid maha keerata. Hiluxil oli see loogilisem, kuid miinuseks asukoht, kõrgus ja suund - natuke madalal, täpselt keskel ja täpselt taha. Vaadates ei suutnud enam teed jälgida.
Rool oli Hiluxil jäik ning peale 7h kruttimist ning põrutamist olid peopesad valusad. Roolinupud kohati liiga väiksed ning raske pihta saada.
Abisüsteemidest oli Hiluxil adaptiivne püsikas, millest Mussol puudust tundsin. Samas, hakkas Hilux pikima distantsiga pidurdama ~100m kauguselt. Rajashoidja oli Hiluxil kiiksuga, sest selle asemel, et rooli keerata, pidurdatakse esiratast. Väga veider ja sellega ära ei harjunudki. Kriipi. Kindlasti ei ole see säästlik nii piduritele ega ka loodusele.
Mootorite puhul oli Hiluxil 30kw rohkem ja seda oli tunda. Mõlemad olid erksad, kilowattide vahet tuli välja Tartu maanteel. Sport modes kostis Hiluxil mõnusat urinat salongi. Kütusekulu +2l /100km kohta Hiluxi kahjuks. Ja seda olukorras, kus Mussoga sai pea pool distantsist linnas sõidetud, Hiluxiga 90% maanteel.
Musso vahetab käike nagu variaatorkastiga Audi A6 - täiesti märkamatu. Hilux libistas kuni neljanda käiguni nagu venitaks 3T käru taga. 3>4 käigu vahetus toimus pauguga ja seda olenemata katsetamisest. Vahetust oli tunda ka 2 >3 aga mitte nii häirivalt. Viimane käik (overdrive) on Hiluxil meie liiklust arvestades suht kasutu - käigu lukustab alles kiirusel 115-125 km/h, muidu libistab niisama üle.
Musso häirivaks eripäraks oli maante kiirusel liigeldes läbi kere käiv värin. Ehk siis mingi ebatasasus teel vedrustus läbi kere. Seda ei olnud palju aga ikkagi tunda. D-Max'il sain sellest lahti rehvirõhkudega mängides (vastavalt siis 15 ja 16" veljed olenevalt aastaajast), Musso 18" velg ja madalama servaga rehvid ei anna palju mänguruumi. Lisaks oli häirivaks kasti serva laperdamine - käisin isegi koputamas, et äkki on kasti põsed plastikust tehtud. Jälle - ei olnud palju aga peeglist siiski nähtav.
Hiluxi murelaps oli siiski tagavedrustus. Mussoga sõitsin libedal ajal (lumel/jääl) ja ma ei tundnud kordagi, et peaksin neliveo sisse lülitama. Hiluxiga sõitsin esimese kilomeetri märjal ja auklikul kruusateel tagaveoga, peale esimest aeglast kurvi lülitasin esiotsa järgi ja rohkem välja ei võtnud. Saba tantsis kui Tänaku Hyndail ning tegi mis tahtis. Sama kordus ka künklikul asfaldil.
Neliveod lülituvad mõlemal vaikselt, aeglase nelikuga on Mussol mingi tõrge - ei tahtnud sisse lülituda ja välja tulla. Kindlasti on mingi nipp, mina seda ei teadnud ja pidin edasi-tagasi jukerdama.
Kokkuvõtvalt - kui Mussoga sõitmisel oli tunnetus nagu suurel aga heal pereautol, siis Hiluxist välja tulles oli selg kange ning peopesad valusad. Ja suht väsinud. Mootoris võib ju rohkem võimu olla aga kui see kuidagi maha ei jõua, ei ole sellest kasu.
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”