Selleks otstarbeks on olemas võreported https://www.tiki.ee/product/vorekorgend ... rgus-70cm/
Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Moderaator: Moderators
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 715
- Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
- Asukoht: Pärnu
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Noo ok jah kui tugevad vedrud all, siis kannab koorma ära. Veopea kohalt peaks heas tasakaalus olema ja pidurdada jube sujuvalt.
Ma soovitaks ka mitte tegeleda selliste liiklus lollustega. Kunagi ei tea mis ette hüppab ja mis kohas.
Ma soovitaks ka mitte tegeleda selliste liiklus lollustega. Kunagi ei tea mis ette hüppab ja mis kohas.
5816nelineli58 Rangelt soovituslik helistada kui üldse, siis peale 15!
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2834
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
No nii, läheb IQ testiks ära, aga las olla, igaüks näitab oma võimeid. Ma ei ole sõna võtnud kerghaagiste vastu (või kui siis, et omal kunagi oli ja rohkem ei näe põhjust sellise pidamiseks, piduritega kaheteljelisega saab kõik samad asjad tehtud ja lisaks ka küttepuud ja killustiku veetud) aga olen vägagi vastu kerghaagistele, mida ostetakse teadlikuks ja suureks ülekoormamiseks. Paraku ka selles teemas on see korduvalt läbi kõlanud. Päris hirmus on, kui möödasõidule läheb kivipaigaldajate "pirukas", sabas kerghaagis paari tonni liivaga, mille otsa on vinnatud pinnasetihendaja (meelevaldne näide, mul ei ole midagi kivipaigaldajate vastu). Ja ma ei sõida alla piirkiiruse, tavaliselt. Kes väidab, et see on OK, mõtelge korra veel. Oma koduõues raskemate asjade teisaldamise kannatab ka nigelam käru ära, sinna on sisse arvestatud maanteekiiruste dünaamika jõud. E. mida tugevam kerghaagis, seda raskem see ise on ja seda väiksem on kandevõime.bushcraft kirjutas: ↑P Aug 27, 2023 1:08 amKuulge härrased. See, et keegi oma kerghaagiseid iga nädal üle koormab ei tähenda, et kõik seda teevad. Rahunege maha. Kui teil on vaja seda teha, siis ostke piduritega haagised ja sõitke. Minul oli vaja kerghaagist.
Esiteks teema pealkiri on KERGhaagiste arutelust. Teiseks teiste inimeste rahakottides tuhnimine ei ole kellegi asi. Kolmandaks, totu postitus on tõsiselt tema kasutajanime vääriline. Ei imestaks kui sellise vaimse gümnastikaga suudab vales kohas üle tee minemist mõrvaga võrrelda. Neljandaks, milleks asjalikku ja sisulist arutelu mingi plämaga solkima tulla? Kui ei ole mitte midagi relevantset sellel teemal öelda, siis ei ole vaja postitust teha.
Ja vajadustest rääkides- MINUL on vaja, et keegi mulle, või kellelegi teisele, otsa ei sõidaks kuna oluline osa liikuvast massist ei ole pidurdatav. Pmst. ülekoormatud kerghaagis on liikluses võrreldav joobes juhiga (sealt ka minu sarkasm) kuna ühel juhul on pidurdusteekond pikenenud suurenenud massi tõttu, teisel juhul reaktsiooni kiiruse tõttu. Mõlemal juhul saab ju sõidetud aga võimalus kedagi ära tappa on oluliselt suurem.
PS: Teiste rahakottides ei tuhnigi, niikaua kui kellegi koonerlus (ei tahaks seda sõna kasutada aga kui uue kastika jaoks raha on ja õige kategooria juhtimisõigus on "nii kallis", peaks sobiv väljend olema?) ei hakka teisi ohustama.
Tehtud, mõeldud.
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4419
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
totu kirjutas: ↑E Aug 28, 2023 11:27 amNo nii, läheb IQ testiks ära, aga las olla, igaüks näitab oma võimeid. Ma ei ole sõna võtnud kerghaagiste vastu (või kui siis, et omal kunagi oli ja rohkem ei näe põhjust sellise pidamiseks, piduritega kaheteljelisega saab kõik samad asjad tehtud ja lisaks ka küttepuud ja killustiku veetud) aga olen vägagi vastu kerghaagistele, mida ostetakse teadlikuks ja suureks ülekoormamiseks. Paraku ka selles teemas on see korduvalt läbi kõlanud. Päris hirmus on, kui möödasõidule läheb kivipaigaldajate "pirukas", sabas kerghaagis paari tonni liivaga, mille otsa on vinnatud pinnasetihendaja (meelevaldne näide, mul ei ole midagi kivipaigaldajate vastu). Ja ma ei sõida alla piirkiiruse, tavaliselt. Kes väidab, et see on OK, mõtelge korra veel. Oma koduõues raskemate asjade teisaldamise kannatab ka nigelam käru ära, sinna on sisse arvestatud maanteekiiruste dünaamika jõud. E. mida tugevam kerghaagis, seda raskem see ise on ja seda väiksem on kandevõime.bushcraft kirjutas: ↑P Aug 27, 2023 1:08 amKuulge härrased. See, et keegi oma kerghaagiseid iga nädal üle koormab ei tähenda, et kõik seda teevad. Rahunege maha. Kui teil on vaja seda teha, siis ostke piduritega haagised ja sõitke. Minul oli vaja kerghaagist.
Esiteks teema pealkiri on KERGhaagiste arutelust. Teiseks teiste inimeste rahakottides tuhnimine ei ole kellegi asi. Kolmandaks, totu postitus on tõsiselt tema kasutajanime vääriline. Ei imestaks kui sellise vaimse gümnastikaga suudab vales kohas üle tee minemist mõrvaga võrrelda. Neljandaks, milleks asjalikku ja sisulist arutelu mingi plämaga solkima tulla? Kui ei ole mitte midagi relevantset sellel teemal öelda, siis ei ole vaja postitust teha.
Ja vajadustest rääkides- MINUL on vaja, et keegi mulle, või kellelegi teisele, otsa ei sõidaks kuna oluline osa liikuvast massist ei ole pidurdatav. Pmst. ülekoormatud kerghaagis on liikluses võrreldav joobes juhiga (sealt ka minu sarkasm) kuna ühel juhul on pidurdusteekond pikenenud suurenenud massi tõttu, teisel juhul reaktsiooni kiiruse tõttu. Mõlemal juhul saab ju sõidetud aga võimalus kedagi ära tappa on oluliselt suurem.
PS: Teiste rahakottides ei tuhnigi, niikaua kui kellegi koonerlus (ei tahaks seda sõna kasutada aga kui uue kastika jaoks raha on ja õige kategooria juhtimisõigus on "nii kallis", peaks sobiv väljend olema?) ei hakka teisi ohustama.

HM Racing Team
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
See oleks väga tore ja arusaadav jutt siis kui ma oleks kuskil kasvõi korra väitnud, et on plaan oma kerghaagist teadlikult ja pidevalt üle koormata. Ei ole. Mul on vaja kerghaagist, et vedada kerghaagisele kuuluvaid asju. Sellepärast ostsin ma ka kerghaagise. Lisaks käib meil arutelu teemas, mille sisu keerleb ümber kerghaagiste valiku. Kui on soov arutada piduritega haagiste valikut või miks mitte ka joobes juhtimist ja muud sellist, siis võib ju vastavasisulised teemad luua.totu kirjutas: ↑E Aug 28, 2023 11:27 amNo nii, läheb IQ testiks ära, aga las olla, igaüks näitab oma võimeid. Ma ei ole sõna võtnud kerghaagiste vastu (või kui siis, et omal kunagi oli ja rohkem ei näe põhjust sellise pidamiseks, piduritega kaheteljelisega saab kõik samad asjad tehtud ja lisaks ka küttepuud ja killustiku veetud) aga olen vägagi vastu kerghaagistele, mida ostetakse teadlikuks ja suureks ülekoormamiseks. Paraku ka selles teemas on see korduvalt läbi kõlanud. Päris hirmus on, kui möödasõidule läheb kivipaigaldajate "pirukas", sabas kerghaagis paari tonni liivaga, mille otsa on vinnatud pinnasetihendaja (meelevaldne näide, mul ei ole midagi kivipaigaldajate vastu). Ja ma ei sõida alla piirkiiruse, tavaliselt. Kes väidab, et see on OK, mõtelge korra veel. Oma koduõues raskemate asjade teisaldamise kannatab ka nigelam käru ära, sinna on sisse arvestatud maanteekiiruste dünaamika jõud. E. mida tugevam kerghaagis, seda raskem see ise on ja seda väiksem on kandevõime.bushcraft kirjutas: ↑P Aug 27, 2023 1:08 amKuulge härrased. See, et keegi oma kerghaagiseid iga nädal üle koormab ei tähenda, et kõik seda teevad. Rahunege maha. Kui teil on vaja seda teha, siis ostke piduritega haagised ja sõitke. Minul oli vaja kerghaagist.
Esiteks teema pealkiri on KERGhaagiste arutelust. Teiseks teiste inimeste rahakottides tuhnimine ei ole kellegi asi. Kolmandaks, totu postitus on tõsiselt tema kasutajanime vääriline. Ei imestaks kui sellise vaimse gümnastikaga suudab vales kohas üle tee minemist mõrvaga võrrelda. Neljandaks, milleks asjalikku ja sisulist arutelu mingi plämaga solkima tulla? Kui ei ole mitte midagi relevantset sellel teemal öelda, siis ei ole vaja postitust teha.
Ja vajadustest rääkides- MINUL on vaja, et keegi mulle, või kellelegi teisele, otsa ei sõidaks kuna oluline osa liikuvast massist ei ole pidurdatav. Pmst. ülekoormatud kerghaagis on liikluses võrreldav joobes juhiga (sealt ka minu sarkasm) kuna ühel juhul on pidurdusteekond pikenenud suurenenud massi tõttu, teisel juhul reaktsiooni kiiruse tõttu. Mõlemal juhul saab ju sõidetud aga võimalus kedagi ära tappa on oluliselt suurem.
PS: Teiste rahakottides ei tuhnigi, niikaua kui kellegi koonerlus (ei tahaks seda sõna kasutada aga kui uue kastika jaoks raha on ja õige kategooria juhtimisõigus on "nii kallis", peaks sobiv väljend olema?) ei hakka teisi ohustama.
Kui viitsiks enne kommentaari kirjutamist inimeste postitusi lugeda, oleks see kõik ka selge. Aga kuna ei viitsi, siis ongi jube hea siin moraali lugeda kellelegi, kellele pole vaja seda teha.
Kui nüüd ikka on tunne, et on vaja endale või mulle midagi tõestada, siis soe soovitus on võtta alates leheküljelt viis postituste jada lahti ja süveneda. Saab päris palju konteksti. Tähelepanelik lugeja näiteks märkab, et olen korra juba sinuga nõustunud, aga siis ikka saan viis lehekülge hiljem järsku joobes juhiga võrdsustatud ja koonerluses süüdistatud.
2021 Hilux
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2834
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Siis on ju kõik OK ja ei ole põhjust ennast isiklikult solvatuna tunda.
Ausõna, ei suunanud juttu kellelegi konkreetselt ja ei pidanud ka kedagi silmas. Ja justnimelt teemat lugedes jäi nii mõnigi post silma, stiilis "milline kerghaagis kannatab suurema koorma välja?". Kusjuures ma isegi ei vaadanud, kes need postitas. Kui see on nii põhimõtteline, võin tsitaadid välja otsida aga eks kõigil on võimalik teemat üle lugeda. Kusjuures eriti ei märganud teemasid nagu juhtmestiku/valgustuse kvaliteet, rattalaagrite kestmine, laadimiskõrgus, roostekindlus, porte lukkude valik jne. Kui vedada kuni 400 kilo, on just need asjad haagise valikul olulised. E. kas võtad- vead - pargid ära või võtad- vead- remondid- pargid ära ("remondid" ja "vead" võib ka ära vahetada
).
Ausõna, ei suunanud juttu kellelegi konkreetselt ja ei pidanud ka kedagi silmas. Ja justnimelt teemat lugedes jäi nii mõnigi post silma, stiilis "milline kerghaagis kannatab suurema koorma välja?". Kusjuures ma isegi ei vaadanud, kes need postitas. Kui see on nii põhimõtteline, võin tsitaadid välja otsida aga eks kõigil on võimalik teemat üle lugeda. Kusjuures eriti ei märganud teemasid nagu juhtmestiku/valgustuse kvaliteet, rattalaagrite kestmine, laadimiskõrgus, roostekindlus, porte lukkude valik jne. Kui vedada kuni 400 kilo, on just need asjad haagise valikul olulised. E. kas võtad- vead - pargid ära või võtad- vead- remondid- pargid ära ("remondid" ja "vead" võib ka ära vahetada

Tehtud, mõeldud.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2381
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Tulede osas julgen piiksatada, et nende kestvus on rohkem kasutajas kinni. Enamus kasutab Jokoni lühtreid ja ühel kestavad muretult kümme aastat ja teisel kohe üldse ei kesta. Eriti siinse foorumi kontekstis tuleb meeles pidada, et kõrge konksuga raske vedur ei tunne ka, kui paneel maasse künnab. Tuledele see aga ei meeldi...totu kirjutas: ↑E Aug 28, 2023 9:24 pm...
Kusjuures eriti ei märganud teemasid nagu juhtmestiku/valgustuse kvaliteet, rattalaagrite kestmine, laadimiskõrgus, roostekindlus, porte lukkude valik jne. Kui vedada kuni 400 kilo, on just need asjad haagise valikul olulised. E. kas võtad- vead - pargid ära või võtad- vead- remondid- pargid ära ("remondid" ja "vead" võib ka ära vahetada).
Wing teadliku ülekoormamisega kiitlemise eest saadava verbaalse näopeksu eest on arusaamatu, aga olgu, meil on praegu süüdimatuse ajastu.
Tahate kauakestvaid rattalaagreid - võtke piduritega haagis, millel koonusrullid rummudes. Ja siis kontrollige ja reguleerige neid iga paari tuhande või järjekordse merreuputamise järel. Kerghaagisele oleks koonusrullid jõhker üledimensioneerimine. Kuskil Poola lehel sai mõni aasta tagasi nähtud koonusrullidega rummu, mis maksis täpselt kolm korda rohekm, kui kompaktlaagriga analoog. Ning loksuv või merreuputamisest pruun koonusrull ikaldub samamoodi, nagu kompakt ja vajab vahetust.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
34x64x37 laagrit tehakse ka nö pakett koonusrulllaagrit
https://www.123bearing.eu/bearing-housi ... 640037-2zr
Kui palju ta nüüd vastupidavam on, ei oska öelda, mõned saavad Kiiremini lahti(paigaldusvead), mõned ütlevad, et kestavad hästi, mõni ütleb et ei ole vahet.
https://www.123bearing.eu/bearing-housi ... 640037-2zr
Kui palju ta nüüd vastupidavam on, ei oska öelda, mõned saavad Kiiremini lahti(paigaldusvead), mõned ütlevad, et kestavad hästi, mõni ütleb et ei ole vahet.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Mina tegin 1,5x3,0 haagise otsast lõpuni ise.
All 2x750 kg torsioonsillad ja kui arvestada, et tühimass on ca 300...350 kg, siis kandevõime on 1000+kg
Koorman regulaarselt ja sihipäraselt haagist üle (seaduse mõttes), aga seda pigem metsa vahel, mitte maanteel.
Laagreid kulub, need ei kesta, olgu kuulid või rullid.
Põhjas on teine vineer, varsti tahab kolmandat.
Tulesid ei jõudnud elus hoida. Kogu aeg oli midagi surnud.
Nüüd on aasta LED-d ja seni töötavad.
Sel aastal saab vanuseks 15 aastat.
Täna vist solgivad tüübikinnituse nõuded omavalmistatud haagise tootmise ära.
All 2x750 kg torsioonsillad ja kui arvestada, et tühimass on ca 300...350 kg, siis kandevõime on 1000+kg
Koorman regulaarselt ja sihipäraselt haagist üle (seaduse mõttes), aga seda pigem metsa vahel, mitte maanteel.
Laagreid kulub, need ei kesta, olgu kuulid või rullid.
Põhjas on teine vineer, varsti tahab kolmandat.
Tulesid ei jõudnud elus hoida. Kogu aeg oli midagi surnud.
Nüüd on aasta LED-d ja seni töötavad.
Sel aastal saab vanuseks 15 aastat.
Täna vist solgivad tüübikinnituse nõuded omavalmistatud haagise tootmise ära.
gaz fs 1
-
- Zootramm
- Postitusi: 712
- Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
- Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Tiki aastast 1997 harvkasutuses ca 1..2x kuus, vahel seisab mitu kuud.
Kompaktlaagreid ikka kulus, tõdesin põhjuseks, et tihendi puutepind läheb rooste, eriti talvise sopaga. Kulutab tihendi, vesi saab sisse, laager hukkub.
Hakkasin praktiseerima hooldust, et tõstan ratta, panen pöörlema, lasen tahenevat aerosoolmääret pinna kaitseks tihendi ja võlli vahele prakku. Eriti, kui on ette näha pikemat seismist ja talvel. Nüüd ei mäletagi, millal viimati sai mõnda laagrit vahetatud. Muidugi uus tihend läks ka alati.
Kompaktlaagreid ikka kulus, tõdesin põhjuseks, et tihendi puutepind läheb rooste, eriti talvise sopaga. Kulutab tihendi, vesi saab sisse, laager hukkub.
Hakkasin praktiseerima hooldust, et tõstan ratta, panen pöörlema, lasen tahenevat aerosoolmääret pinna kaitseks tihendi ja võlli vahele prakku. Eriti, kui on ette näha pikemat seismist ja talvel. Nüüd ei mäletagi, millal viimati sai mõnda laagrit vahetatud. Muidugi uus tihend läks ka alati.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17216
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Õnnitlused ja pikka iga!bushcraft kirjutas: ↑K Aug 23, 2023 5:30 pmMinu isiklik saaga sai siis lõpu. Aitäh kõigile kaasaelajatele, sai siit üsna mitu asja, mida vaadata, mille peale ise poleks tulnud.
Võitjaks jäi siis Respo keevisraamil 1.5x3m, lasin vahetada 7pin pistiku 13pin pistiku vastu, 500kg rehvid 600kg rehvide vastu ning lisadena kaas, kallutusamort ja esiluugi tugevdus. Kokku läks natuke üle 2300.
Seda hinda vaadates pole imeks panna, kui 25 aastat mõnd riigiasutust teeninud ja sent surmale võlgu romude eest osata.ee oksjonitel stabiilslet 500-800 EUR välja käristatakse.
Minu "hobiks" on juba viimased 15 aastat selliseid oksjoneid jälgida ja aiati hindade üle imestada (Näiteks igat pidi kõveraka sõidetud ja mädanenud põhjaga metall hunniku eest, kus ratats veel all ja mis 20 aast RMk-d teeninud ning kungi mõne kuulsa kodumise käruehitja tootmisest välja veeres ca 600 välja käia...)
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17216
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Selle ülekoormatud kerghaagise teemaga on jah veidi üle võlli mindud.
See, et mina oma talu maadel ülekeoormatud haagisega max 500m otsi teen

või kusagil talgute raames territooriumil liigum

või keegi siin 2t kartulikoormaga mööda oma talu teid (maanteele ronimata) koju veab ja sellest siia pildi paneb on täiesti eraldi teema ja puudutab tõesti konkreesteslt kerghaagise kestvust ja elukaare pikkust sellistes oludes.
Teine asi on kui leegi süüdimlatult sama suure koormaga mööda suurt maan6teed täiel kiirusel lennates juhtamatu mürsu moodustab ja mis on tõine murekoht.
Need inimesed õnneks/kahjusks siin diskuteeriams ei käi.
Kui vahel harva oli vaja pätti teha,siis tuta-tuta tasakesi mööda kõrvalteid ja nii, et koorem ja kaal silma ei karjuks


Tänseks on see probleem saanud lahenduse BE lubade näol ja saab teha efektiivsemaid ja suuremaid vedusid

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: Milline kerghaagis on vastupidav ja oma hinda väärt?
Mis rehvide välja vahetamise mõte on, kui üle ei koorma? Või mis üldse point sel keevisraamil jne mõtet on, kui vead nii nagu seadus ette näeb?bushcraft kirjutas: ↑K Aug 23, 2023 5:30 pmMinu isiklik saaga sai siis lõpu. Aitäh kõigile kaasaelajatele, sai siit üsna mitu asja, mida vaadata, mille peale ise poleks tulnud.
Võitjaks jäi siis Respo keevisraamil 1.5x3m, lasin vahetada 7pin pistiku 13pin pistiku vastu, 500kg rehvid 600kg rehvide vastu ning lisadena kaas, kallutusamort ja esiluugi tugevdus. Kokku läks natuke üle 2300.