Veniv köis

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
Etzi
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 123
Liitunud: T Nov 15, 2016 8:43 am
Asukoht: Reval

Re: Veniv köis

Postitus Postitas Etzi »

Asjalik arutelu on tekkinud aga tiba valesse kohta, äkki mõni mode avitaks? :roll:
…life is random, so am I…
TLC80
Kasutaja avatar
Kult
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 185
Liitunud: E Dets 10, 2012 7:42 pm
Asukoht: Roela

Re: Veniv köis

Postitus Postitas Kult »

Panen lingi videost kuidas välja tuli https://youtu.be/GGAfdv8KJb8
Video kvaliteet natuke vilets aga nii ta tuli.
5I65692
maksipoiss
Rock Crawler
Postitusi: 676
Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
Asukoht: Pärnu

Re: Veniv köis

Postitus Postitas maksipoiss »

Alati saab ju köiele tõmbamise ajaks mõne vana jope vms. "selga panna" , mis selle lendava konksu siis kenasti kinni püüab.
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 855
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Veniv köis

Postitus Postitas ahto42 »

Nagu ma aru saan, siis põhirohk on need eemaldatavad 4kant konksud.
Aga selline?
Pilt
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõukurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1265
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Veniv köis

Postitus Postitas honkomees »

ahto42 kirjutas:
L Aug 06, 2022 4:01 pm
Nagu ma aru saan, siis põhirohk on need eemaldatavad 4kant konksud.
Aga selline?
Aga selline?Pilt

Mul põhimõtteliselt seda tüüpi mõlemal autol ja on saanud suht jäiga köiega veokaid välja tõmmata, puid langetades tõmmata jne ning alati terveks jäänud, raami originaal ristitala asemele konksuga koos tulnud tala 12 mm rauast, ennem annavad need konksu poldid järgi aga need töötavad ka tõmbele, mitte lõikele. Ikka on enne autol rattad ringi käima hakanud ja hooga rammitud ...
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2271
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Veniv köis

Postitus Postitas v6sa »

Inimesed, kasutage koolimatemaatikat: mida suurem on jõuõlg, seda kergemini eemaldub konks. Ksf! ahto42 pildil olev konks kannatab palju rohkem tõmmata, kui ksf! honkomehe auto oma. Kuid ma endiselt jään seisukohale, et kahest punktist mõlema raami/kere pikitala külge kinnituv konks on kordades parem asi tõmbepinge maandamiseks, kui vaid ühte punkti kinnituv keermespuks.

Siingi kõneainet tekitanud purunemine juhtus ju pea ühejalast õlga omava L-kujulise konksu otsa koormuse riputamisest, mis murdis (nagu õpikust) kinnituse keevituse kõrvalt ära.

Mõlemad ülallingitud konksuraamid on piisavalt kõvad, et mõistusega tõmmates neid puruks ei saa. Konksu kuul kinnitub sisuliselt raami kõrgusele ja olulist murdvat jõudu ei teki. Eeldusel, et kõik poldid on kinni!

Vetruvale lülile "jope" selgaajamise vajadusel meeldetuletamine on väga omal kohal. 8)
Krusa, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1265
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Veniv köis

Postitus Postitas honkomees »

v6sa kirjutas:
E Aug 08, 2022 9:37 am
... mida suurem on jõuõlg, seda kergemini eemaldub konks. Ksf! ahto42 pildil olev konks kannatab palju rohkem tõmmata, kui ksf! honkomehe auto oma. Kuid ma endiselt jään seisukohale, et kahest punktist mõlema raami/kere pikitala külge kinnituv konks on kordades parem asi tõmbepinge maandamiseks, kui vaid ühte punkti kinnituv keermespuks. ...
Eip, austet ksf v6sa mõistis mu pildikest valesti, mul sellel pildil kujutatu nö alumine osa, st konksuga koos tuli tummisem ristitala, millega asendati raami tagaosa originaal ristitala. Sel netist võetud pildil on jah mingid arusaamatud polditavad üles minevad liited. Mul ikka konksu tala otse raami vahel/kõrgusel ja kogu jõud rakendub otse raamile, tahtsin just öelda, et need alla rippuvad kõverikud konksud tekitavad mul alati kahtlusi juba käru vedamisel
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
beginner
True Softroader
Postitusi: 1412
Liitunud: T Mai 08, 2012 9:25 pm
Asukoht: Tallinn/Tapa/Tartu

Re: Veniv köis

Postitus Postitas beginner »

helar kirjutas:
K Aug 03, 2022 9:54 pm
Paluti küll mitte möliseda, aga ei saa. Vaadates mis meil venivaga korda saadetakse, imestan laipade vähesuse arvu üle. Räägid, aga keegi ei kuula. Kasutaja beginner sai ca 7 aastat tagasi hea video kahest patrolist suurupi metsas. Peale seda kasutan venivat vaid pukseerimiseks.
Õppevideo on täitsa olemas, nagu ka kõik teised tollest kenast päevast peaaegu 7a tagasi:
https://www.youtube.com/watch?v=vKP7LD4 ... L&index=16
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 855
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Veniv köis

Postitus Postitas ahto42 »

Köis jäi ju terveks, Aga nagu siin https://www.youtube.com/watch?v=2rHvQykNt2M räägitakse, siis alutama oleks pidanud vintsist, mitte lõpetama.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõukurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
beginner
True Softroader
Postitusi: 1412
Liitunud: T Mai 08, 2012 9:25 pm
Asukoht: Tallinn/Tapa/Tartu

Re: Veniv köis

Postitus Postitas beginner »

Köis tavaliselt jääbki terveks, kuid lennutab mingit fataalset metallitükki ringi. Köie katkemine pole kindlasti nii ohtlik, kui metalli järeleandmine.
Kui abivajaja korralikult kinni istub, siis ei tohiks tulla mõtet, et "äkki prooviks köiega" :? Pole ju aja peale sõit, et paar minutit rohkem ei saa vintsimisele kulutada.

Muidu isegi 22mm köis on päris tugev. Vähemalt siis, kui ta uus on. Kunagi on proovitud Fronteraga "ühte" G-mersut maa seest kätte saada, kuid ka suure hooga ei õnnestunud. Miski järele ka ei andnud. Tuli vintsiga auto kutsuda.
Peab tunnistama, et mõni aasta hiljem tõmmati see köis ikkagi pooleks väikese jõuga tõmmates, umbes nagu Iltis vs Chero ja ei olnud väga kinni.
Kasutaja avatar
Ahto P
Fitting 44"
Postitusi: 498
Liitunud: P Nov 04, 2018 7:15 pm

Re: Veniv köis

Postitus Postitas Ahto P »

Ka mina ei saa mitte vait olla. Kogemust omajagu ja omad vitsad kätte saanud. Oleks auto 5cm madalam, siis ilmselt ma siin ei seletaks neid asju ning oleks 2m maa all ilma peata.
Veniv on mega ohtlik ja varem või hiljem annab midagi kuskilt järgi ning siis jääb vaid loota, et lendav raud tükk tabab auto kere, mitte sinu või kaasreisia keha.

Pane autole vints! Tiri kõike palju jõuad!

Kui ei eksi, siis 2-3 nädalat tagasi sai Eestis üks kodanik veniva läbi otsa. Konks murdus ja mees hukkus pere silmeall.
Patrol Y60, 2.8td, 10" lift, 41"MT ak. Muda-Troll
Ex-LC80, 4.2Td, 6,5" lift, 37"MT ak. Land-Trol
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2271
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Veniv köis

Postitus Postitas v6sa »

Ahto P kirjutas:
T Aug 09, 2022 2:01 pm
...
Pane autole vints! Tiri kõike palju jõuad!
...
Vintsi köis on täpselt sama ohtlik katkemisel selle erandiga, et sellesse seotud energiat on labaselt vähem.

Veniv köis ise ei ole ohtlikum, kui kettsaag. :mrgreen:
Krusa, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
Ahto P
Fitting 44"
Postitusi: 498
Liitunud: P Nov 04, 2018 7:15 pm

Re: Veniv köis

Postitus Postitas Ahto P »

v6sa kirjutas:
T Aug 09, 2022 2:06 pm
Ahto P kirjutas:
T Aug 09, 2022 2:01 pm
...
Pane autole vints! Tiri kõike palju jõuad!
...
Vintsi köis on täpselt sama ohtlik katkemisel selle erandiga, et sellesse seotud energiat on labaselt vähem.

Veniv köis ise ei ole ohtlikum, kui kettsaag. :mrgreen:
Ei vasta tõele see mõte sul.
Vintsiga saab oluliselt raskema asja "august" välja. Jõud on stabiilselt suur, mitte hetkeline tohutu koormus, mis lihtsalt lõhub mõlemat masinat.
Vintsi nööri või trossi katkemisel ei tule kaasa suuri tükke autost(heal juhul väändub midagi). Trosse ja nööre mitmeid puru tõmmanud ja see kukub sinna samasse lihtsalt maha. Nöör teeb jõnksu sisse, aga selle palega vastu sääri saades ei juhtu ka mitte midagi. Päris trossi peal seistes võid ja viga saada.
Patrol Y60, 2.8td, 10" lift, 41"MT ak. Muda-Troll
Ex-LC80, 4.2Td, 6,5" lift, 37"MT ak. Land-Trol
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1421
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Veniv köis

Postitus Postitas LauriJ »

v6sa kirjutas:
T Aug 09, 2022 2:06 pm
Ahto P kirjutas:
T Aug 09, 2022 2:01 pm
...
Pane autole vints! Tiri kõike palju jõuad!
...
Vintsi köis on täpselt sama ohtlik katkemisel selle erandiga, et sellesse seotud energiat on labaselt vähem.

Veniv köis ise ei ole ohtlikum, kui kettsaag. :mrgreen:
Ei ole sama ohtlik katkemisel. Kui paned nt vitsimisel veniva köie pikenduseks vahele, kas tahaksid tugevat tõmmet teha nööri katkemise piiril? Kui seal vintsinöör vms järgi annab, on litter ikka päris valus (ilma veniva köieta pole väga hullu midagi).

Vintsiga tõmme on palju ohutum ja kontrollitum.
TR3 "ZukMy" , MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC200, Hilux
Estonian Offroad Team
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2271
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Veniv köis

Postitus Postitas v6sa »

Kontrollitum - jah. Seda muidugi julgel eeldusel, et nuppude taga on ajudega inimene.

Vintsitross (ja eriti nöör) käituvad siiski katkemisel, kui vedrud! Olen näinud läbilõigatud paremat A-piilarit, millest katkenud vintsitross läbi tuli. Kett on see lüli, mis ei vedruta kuigi kaugele (aga on jälle vastikult jäik).

Sellega olen väga nõus, et igasugune kiskumine on ohtlik tegevus ja veniva köiega ei peaks mässama lollid. Nagu ka mootorsaega või vintsiga. :mrgreen:

Väga oluline on igal juhul kinnituspunkti tugevus, mis peab ületama tõmbelüli tugevust.
Krusa, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”