Kuidas osta 2000-2005 Jeep GC WJ?

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

MrMägilane
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 139
Liitunud: N Aug 27, 2020 12:09 pm

Kuidas osta 2000-2005 Jeep GC WJ?

Postitus Postitas MrMägilane »

Tervitused foorumirahvale!
Alustan oma tehnikaspordi rada siit foorumiotsast, et veel mõtted sirgeks saada ja otsused üle kontrollida- ei tahaks esimese 4x4 autoga haput maitset suhu saada.
Milleks tahan maasturit: Esmane põhjus on töö- olen see väljasuremisohus liik metsamehi, kes veel kettsaega metsas vehkida viitsib. Töötada viitsin, aga ca 15kg tehnikat seljas/õlal/näpu otsas kilomeetrite viisi kõmpida ei ole äge. Viimased talved on eriti selgeks teinud et mingi monomähkur pirukas enam eriti ei päde, kui natukenegi langile ligemale tahaks saada. Eesmärk ei ole nui neljaks vintsiga üle kändude ja kraavide ennast langile lohistada, aga mõnest pehmemast sihist või libedamast ülesmäge põllupealsest võiks ometi läbi pääseda.
Natuke sekundaarne põhjus on ka soov saada vähe asjalikum haagisevedamise võimekus, vähemalt 2.5+t. Seda ei tule ilmselt palju vaja minema, aga plaanis BE load teha ja 40km linnast maakodus tuleb aeg-ajalt ette töid, kus vaja minieskut või bobikut, siis ei pea arvutama, kas saab viia või mitte. Olin juba tutvuste kaudu peaaegu inglast X-Traili ära ostmas, siis ikka mõtlesin et jään kahetsema pärast igas mõttes.

Mitu nädalat olen igal vabal hetkel ahminud infot siit foorumist, inglistkeelsetest allikatest, vaadanud erinevaid autoportaale ja võrrelnud erinevaid kandidaate. Praeguseks on sõelutud ja sõelutud ja alles jäänud Jeep GC WJ 2.7 mootoriga, üritan silma peal hoida just lõpuaastate mudelitel. Tegelikult oli väikest viisi unistus ära omada ka üks korralik V8, sai vaadatud 4.7+gaas kombot ja siis kompromissina ka 4.0+gaas variante. Laias laastus km hind jääb neil minu arvutuste järgi ühte auku, aga nt V8 puhul tundub mootori poolelt kuluosi ikka törts rohkem olema kui diislil. Diislil küll üksikud vidinad märksa kallimad (pihustimäng nt). Samas olen aastaid diisli peal elanud ja tunnen end nendega küllaltki kodus olema, juttude järgi Mersu diisel peaks üsna vastupidav ka olema. Kui tegin enda jaoks otsuse, et V8 läheb tööauto jaoks vist pisut toretsevaks ja praegune bemm jääb niikuinii daily/projekt staatusesse, siis ei näinud ka 4.0 mõtet enam. Küsimustega alustades- kas selline loogika pädeb ja mida peaks veel arvesse võtma? Mida peaks kindlasti tähele panema, minnes WJ'd üle vaatama ja kuidas mida kontrollida? Näiteks Kaunases asfaltplatsil väga kraavi ei leia, et difri seisukordi hinnata, siis jääbki variant tung kaasa vedada ja rattad õhku? Või kannatab hinnata ka kruusa peal low rangega korra gaas põhja lajatada ja sõbral väljast vaadata, kus nurgas kildu lendab?

Arvestan seda, et tööriistu on omale kogunenud päris arvestatav hulk, viimase kahe auto puhul pole töökodades rohkem käinud kui klaasivahetuses ja sillastendis, nokitsen ise sildadest kereni. Selles suhtes väike karbikeevitus ja amordivahetus ei hirmutaks, samas kohe päris raami lappima ja difreid vahetama ei tahaks hakata, seega kas on midagi, mida peaks jälgima, et peale autoga kojusõitu ei peaks hakkama mingit tõsist sõlme remontima, vaid piirduda elementaarse hoolduse ja kuluosadega?

Olemas on ELM327 ja androidis selline äpijupike nagu WJdiag Free, kuna ise ei ole saanud katsetada siis kas kellelgi on kogemusi- saab sellega midagi kasulikku teada või pole mõtet aega raisata?

Aru olen saanud niipalju, et 3.1 variandist peaks veits mööda käima, kuna võimalus raibe leida on suurem kui 2.7 puhul+ varustus on küsitav. Kasutan vin-decodereid et auto varustusest nimekiri ette saada, difrilukud on olulised, selles suhtes 2.7 variandid peaks olema enamus Quadra-Drive, mis on limited-slip tüüpi difritega?
Väike üllatus oli teada saada et Dana30 esisild on maasturimaailma üks nõrgimaid- seega kas on mõistlik vaadata autosid mida tundub olema kasutatud vähem maastikul või just selliseid, millel on ehk juba väike (2-2.5") tõste tehtud, lootuses et kui omanik on näinud vajalikuks autot läbivamaks ehitada, on ta ka muid sõlmi tähelepanelikumalt hooldanud? Kas minu puhul peaks selle üle üldse muretsema, kui plaan pole autot kapotini läbi paksu ja vedela pressima hakata?

Kindlasti on mõtteid veel, aga ei taha päris dum-dum muljet ka jätta (mida ma ilmselt veel olen :oops: ). Häda on selles, et ma olen palju teada saanud, aga ei tea, mida ma veel teadma peaks :)
Kõiksugu näpunäidete eest olen südamest tänulik!
"Pole asja, mida ei saaks parandada"- kadunud vanaisa Evald. Lõpuks leidsid nad ta ikkagi üles.
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
Kasutaja avatar
zilliver
Rock Crawler
Postitusi: 778
Liitunud: L Mär 21, 2015 11:02 pm
Asukoht: Viimsi

Re: Kuidas osta 2000-2005 Jeep GC WJ?

Postitus Postitas zilliver »

Mis tõstet ja ratast sa plaanid sellele WJ alla panna?
Kasutaja avatar
Alari
Fitting 38"
Postitusi: 383
Liitunud: P Okt 26, 2008 7:11 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Kuidas osta 2000-2005 Jeep GC WJ?

Postitus Postitas Alari »

WJ diislitel on valdavalt parim enne ammu möödas, hästi säilinud bensukat on kindlasti lihtsam leida kui 2.7 mootoriga.
Üldiselt on kõik WJ-id juba nii vanad, et vähemal või rohkemal määral vajavad kõik remonti ja mina valiks praegu ostes pigem juba kere seisukorra järgi, muu remont ei ole kallis.
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Kuidas osta 2000-2005 Jeep GC WJ?

Postitus Postitas TiitR »

Ma 2 tk 2.7-t omanud ja nagu juba eelkõneleja ka mainis, siis ajafaktor on siin paraku igale isendile mingi jälje jätnud. Roostesõbralikud kohad on neil karbiplekid ja esitiivad, mootoripoolelt jah ilmselt pihustid, mida saab iga selle auto omaja vahetada (taastada), kas just kõiki 5tk, kuid midagi kindlasti, samuti on sel mootoril tüüpkoht lati mõlemas otsas asuvad andurid (rõhuandur ja rõhu regulaator), samuti on ikaldus orig. süsteemiga küttefilter (lisaõhku see mootor ei taha näha), samuti ajust tulev ja üle roolivõlli jooksev kaablikimp, mis tasub kindlasti juba ennetavalt nipukaga kõrgemale tõmmata vms. Elektri poolelt ka veits kapriisne isend, kuna iga väiksemgi el. kala lülitab kasti avariisse, jne. Ma mõlemal 2" klotsitõste teinud ja natuke suurema rehvi alla mahutanud, tagatulede pirnidevaheline klemmliist kipub mädanema ja meil eriti euro tagatulesi keegi müüa ei taha (usakal puudub tagumise uduka pirnipesa, kuid kõik on tehtav). Kliimaklappe saad ka kindlasti seal kindalaeka taga vahetada varem v hiljem, selle vastu on ka rohi leitud ja nett õpetusi täis, kuhu lisaluugid lõigata, et ei peaks armatuuri maha kiskuma.
Kui lased alusvankris pehmed puksid natuke jäigemate vastu vahetada (mitte kõiki pole polysi vaja panna), siis saad selle auto ka natuke stabiilsemaks (ära siis ära ehmata, kui esmakordselt sõitma lähed, tegu ikka nö. usa kere ja sillageomeetriaga, millel mersu mootor).
Ega sa seal platsi peal väga difrite olukorda hinnata saagi, visuaalne kontroll loomulikult ja pöörangutel raginate puudumine, kuid ulguv sild või püsikad ilmnevad seal 60..70km/h juures.
Selle ELM-iga ja free progega näed mootori ja kasti veakoode, ise ka seda kasutanud.
Esimese hooga ei meenugi rohkem.
P.S saemehele ikka kastikas, jääb salong puhtaks ja õlivabaks ;)
MrMägilane
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 139
Liitunud: N Aug 27, 2020 12:09 pm

Re: Kuidas osta 2000-2005 Jeep GC WJ?

Postitus Postitas MrMägilane »

zilliver kirjutas:
N Aug 27, 2020 1:32 pm
Mis tõstet ja ratast sa plaanid sellele WJ alla panna?
Ei plaani ise tõsta tegelikult. Turul on küll juba korralike valmiskolle snorkli, 3-5" tõste ja korralike mudarehvidega, aga ma eeldan et see hakkab maanteesõidu mugavusele vist päris korralikult, ehk pole nende poole väga vaadanud. Tahaks saada mingi tasakaalu elementaarse maastikusuutlikkuse ja maanteesõidu vahel. Kui on juba 2" tõstetud, ok minupoolt, aga mõelnud olen kas mingi korralikuma mustriga lamell originaalveljele või midagi vähe rohkem maastikule mõeldut mis ei oleks väga agressiivse mustriga. Praeguste kogemuste põhjal jääb praegu vajaka just neliveost et saada läbi sellisest kohast kus kliirens ei mängi nii suurt rolli, kuid pinnas on pisut pehme/plägane kus üks ratas lihtsalt läbi libiseb ja teised ankruks kaasas on. Päris suverehvi ehk alla ei paneks, savise pinna peal väiksel kallakul pole noist suurt tolku. Originaalrattast palju suuremaks ajada kindlasti ei plaani, tollmõõtudes rataste suhtes pean ennast veel pisut harima.

Selles suhtes olen ise täitsa nõus, et diislid on ilmselt asja pärast ostetud ja ka vastavalt läbi uhatud. Samas oman ise M57 mootoriga bemmi, mis peaks poolele millile lähenema originaalmootoriga, olen pidanud teda viimased 90kkm ja tundub et ressurssi jätkub veel, kõpitsesin üksikud kehvad kohad põhja all üle, sillad on tehtud ja muus osas on hetkel ainukesed murekohad turbo ja käigukast. Turbo on selle aja peale normaalne ja kast on tal niikuinii aladimensioneeritud ehk dead on arrival pmst. Ise mõtlen just jälle sedapidi et selline 15-20a vana auto remondiga saab ise hästi hakkama, juppe peaks leiduma ja ka tõsisemad probleemid (a la kaaneprobleemid, vändasarja probleemid, kuni mootorivahetuseni välja) peaks saama mitte väga kallilt lahendatud, kuna seda mersu mootorit peaks erinevate masinate peale plokitoorikuks leidma küll ja veel. Samas kuidas on saadavus V8 juppidega? Praegu Tartus üks WJ odavalt müügis just kaaneprobleemiga, kuidas sellisel hädal juppe saada on, peab vaatama juba piiri taha?

Ja kastikat eriti ei taha :D Ei pea seda väga praktiliseks lahenduseks et ohverdada pool salongipinda asjade jaoks mis mahuvad reaalselt ühe 60x90 pagassivanni peale. Nahksisu kannatab natuke määrimist ja niikuinii harrastan metsa ääres riiete vahetust- turvariided paksud kohvakad, ei ole mõnus tund koju sõita kui tööpäeva lõpuks vihmavett/higi käsnana täis imanud. Praegu olude sunnil käin BMW'ga tööl, ehk olen ennast ära treeninud et õlide-kütuste-saepuru-mudaga väga ei pläkuta :lol:

Eks sellega ole arvestatud ka, et kõik mis liigub, kulub. Ja mis seisab, kulub tavaliselt veel paremini. Ega ma ootagi 2500-3500€ eest 15a vana autot millega 5a muretult maurata saab. Mõte ongi pigem see, et koguda vähe infot, kas on midagi mis võib olla selline asi mis on võimalik hoolika vaatluse ja kontrolliga enne selgeks teha selmet et pärast auto all higi, verd ja pisaraid valada. Ilmselt esimesel aastal saab 1000€ kanti niikuinii sisse kühveldada, et oma maitse järgi korda saada ja pikemalt pidada, sellega olen arvestanud.
"Pole asja, mida ei saaks parandada"- kadunud vanaisa Evald. Lõpuks leidsid nad ta ikkagi üles.
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Kuidas osta 2000-2005 Jeep GC WJ?

Postitus Postitas TiitR »

Rehvist võiks täitsa soovitada Sailun Terramax AT-d, mitmel kasutanud (praeguselgi all). Asfaldil vaikne, hind mõistlik, natuke on klotsi ka ja rehvil ka "lumised mäetipud" ning M+S peal ehk seadus lubab ka talvel sõita. Oleneb, palju sul jah seda maanteed või metsateed on. Päris lamelli ei paneks, kuna mudas ei tööta see üldse, kohe võtab täis.

Pilt
Kasutaja avatar
zilliver
Rock Crawler
Postitusi: 778
Liitunud: L Mär 21, 2015 11:02 pm
Asukoht: Viimsi

Re: Kuidas osta 2000-2005 Jeep GC WJ?

Postitus Postitas zilliver »

Kui sa rattaga originaal mõõdust väga üle ei lähe, siis see "õnnetu" D30 esisild kestab küll.
Peaasi, et ostes juba oleks vaikne ja korralik, mitte trollibuss.
MrMägilane
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 139
Liitunud: N Aug 27, 2020 12:09 pm

Re: Kuidas osta 2000-2005 Jeep GC WJ?

Postitus Postitas MrMägilane »

Tänud, see on täpselt midagi sellist, mida silmas pidasin.
Üks konkreetne näide ka, millel silm pidama on jäänud auto mõttes: https://autoplius.lt/skelbimai/jeep-gra ... 08943.html
Ilmselgelt turu odavamas otsas, ehk arvestan sellega, et seal igaljuhul midagi remontima peab, ilmselge. Kere tahab nähtavasti pisut tähelepanu, samas salong on enamvähem viisakas. Mida gaasiseadme puhul vaadata? See on minu jaoks täiesti tume maa, samuti nagu V8 hingeelu, kuigi tahaks tutvust teha :mrgreen:'
Samas kui gaas on väidetavalt alla 10000 tagasi peale pandud, siis ei tohiks seal veel midagi väga ära olla, lasta eestis hooldus ära teha ja valmis.
"Pole asja, mida ei saaks parandada"- kadunud vanaisa Evald. Lõpuks leidsid nad ta ikkagi üles.
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
Kasutaja avatar
zilliver
Rock Crawler
Postitusi: 778
Liitunud: L Mär 21, 2015 11:02 pm
Asukoht: Viimsi

Re: Kuidas osta 2000-2005 Jeep GC WJ?

Postitus Postitas zilliver »

4.7 nõrgaks kohaks on klapipesad,(valve seats), ma sinna gaasi ei paneks.

4.0 elab vist kõik üle, mis sa sellega teed. :D
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Kuidas osta 2000-2005 Jeep GC WJ?

Postitus Postitas TiitR »

MrMägilane kirjutas:
N Aug 27, 2020 2:46 pm

Üks konkreetne näide ka, millel silm pidama on jäänud auto mõttes: https://autoplius.lt/skelbimai/jeep-gra ... 08943.html
Sellel juba praegu pagass nii määrdunud, nagu oleks lahtist õli veetud :D
Pildilt paistab, et sel juba klotsitõste tehtud.
P.S ja kui sa vaatad kasvõi leedukate enda graafikut, siis kõrgeim hind taolistele oleks 2000.-, madalaim 1500.-....see 2500.- + muud maksud juurde, on natsa palju veits?
MrMägilane
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 139
Liitunud: N Aug 27, 2020 12:09 pm

Re: Kuidas osta 2000-2005 Jeep GC WJ?

Postitus Postitas MrMägilane »

zilliver kirjutas:
N Aug 27, 2020 3:11 pm
4.7 nõrgaks kohaks on klapipesad,(valve seats), ma sinna gaasi ei paneks.
Hea info, aitäh.

Pagassi määrdumine on kõige väiksem mure, aga eks ta kuigipalju omaniku suhtumist peegelda. Hindade suhtes ma ei tea täpselt mida see kalkulaator neil seal arvestab, aga alla 2k on seal ehk paar tükki ainult ja needki 3.1 või juba kirjas et rikkega, enamus kusagil 2500-3500 vahemikus. Enamus variante on Eesti turuga tegelikult suht sama hinnaga, aga lihtsalt kohalik valik on piiratud ja jääb ka väike lootus et sealpool müüdavad, mis on belgiast, saksast vms altpoolt toodud on ehk kere natuke parem kui meie soolaurgastes.

Kuidas selle klotsitõstesse suhtuda, kui amorti vahetatud pole, siis kas peaks pigem mööda vaatama? Enda loogika järgi, kui standardamort madaldust palju ei kannata, siis tõstega sama lugu, vahet pole kummale poole lõppu hakkab käima. Teine loogika on see, et ilma õige vedru+amort komplektita läheb lihtsalt kõrgemaks ja hakkab rohkem õõtsuma?
"Pole asja, mida ei saaks parandada"- kadunud vanaisa Evald. Lõpuks leidsid nad ta ikkagi üles.
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Kuidas osta 2000-2005 Jeep GC WJ?

Postitus Postitas TiitR »

Mina olen taha pikemad amordid pannud (Terrano II omad), ette pole vajadust, seal piirama pole mina veel saanud. Tagumised stabika kondid on juba ka 2" tõste puhul flexiga korralikult risti ehk mina paneks pikemad.

Siin minu omad 2" tõstega (ühel 18" ratas ja teisel veel 16" tehasemõõdus ratas)

Pilt
Pilt
Metsakutsu
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 111
Liitunud: R Juun 05, 2020 10:42 pm

Re: Kuidas osta 2000-2005 Jeep GC WJ?

Postitus Postitas Metsakutsu »

MrMägilane kirjutas:
N Aug 27, 2020 2:17 pm
zilliver kirjutas:
N Aug 27, 2020 1:32 pm
Mis tõstet ja ratast sa plaanid sellele WJ alla panna?
Samas kuidas on saadavus V8 juppidega? Praegu Tartus üks WJ odavalt müügis just kaaneprobleemiga, kuidas sellisel hädal juppe saada on, peab vaatama juba piiri taha?

Eriti neid V8 ei jupitata ikka, endal vahepeal ikka tükk tegemist kui leida (mõned asjad saanud tellida näiteks usast). Kaaneprobleemiga ei soovita osta, päris kalliks läheb ikka + muud tööd, endal oli plaanis osta ka kaaneprobleemiga aga sai tuttavalt teada, mis hind sinna veel alla läheb siis väga mitte aga samas kui endal võimalus ja aega on ning piiritaga otsida korraliku mootorit või isegi autot siis miks ka mitte. Vahepeal liikusid täitsa korralikult 4,7 bens + lpg päris heade hindadega 3k korraliku oleks saanud kätte Tartus.

Ütleme nii, et endale sai ostetud V8 bens + lpg ja võib rahul olla, 2 tolline tõste tehtud, rauast karbid. Puksid + kardaan ning mõned tihendid sai ära vahetatud ja sõidab nagu uus. Lähiajal vints ette ja usun, et metsas võib väga mõnus olla.
Kasutaja avatar
TTUUL
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 157
Liitunud: N Jaan 05, 2012 10:09 am
Asukoht: Oru ja Saula küla piiril

Re: Kuidas osta 2000-2005 Jeep GC WJ?

Postitus Postitas TTUUL »

Läbi aegade on silma jäänud saale probleemidega 4,7-d.
Kas kah mingi tüüpiline jant või lihtsalt õlivahetuste teema?
Ehk teadjamad valgustavad.
XJ ´91, 136KW AMC242, AW4, NP 242, ..... EX
ZJ ´95, 135KW AMC242+LPG II, 42RE, NP 242, ..... loheta väikserattaline gloobuse abiga teed otsiv igapäeva liikur.
Tahoe ´98, 190KW Vortec 5700 L31,4L60-E , NVG246, ..... small block ja suurem ratas.
ZJ ´96, 131KW AMC242, 42RE, NP 242, ..... teatri seades.
MrMägilane
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 139
Liitunud: N Aug 27, 2020 12:09 pm

Re: Kuidas osta 2000-2005 Jeep GC WJ?

Postitus Postitas MrMägilane »

Minupoolt tänud kõigile, eile õhtul sai 2003a 2.7 Overland koju toodud. Käisime veel sõbraga kes teiseks rooliks kaasa tuli natuke metsas müramas kohe, et kui midagi nüüd lendama peaks siis on maitse suus ja motivatsioon remontida :mrgreen:
Nokkimist ja nokitsemist jagub, aga põhisõlmed- mootor, kast, lukud ja enamus elektroonikat töötavad laitmatult ning kere on eesti ajalooga auto kohta väga hästi ühes tükis püsinud. Saab näha... 8)
"Pole asja, mida ei saaks parandada"- kadunud vanaisa Evald. Lõpuks leidsid nad ta ikkagi üles.
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”