Alustan oma tehnikaspordi rada siit foorumiotsast, et veel mõtted sirgeks saada ja otsused üle kontrollida- ei tahaks esimese 4x4 autoga haput maitset suhu saada.
Milleks tahan maasturit: Esmane põhjus on töö- olen see väljasuremisohus liik metsamehi, kes veel kettsaega metsas vehkida viitsib. Töötada viitsin, aga ca 15kg tehnikat seljas/õlal/näpu otsas kilomeetrite viisi kõmpida ei ole äge. Viimased talved on eriti selgeks teinud et mingi monomähkur pirukas enam eriti ei päde, kui natukenegi langile ligemale tahaks saada. Eesmärk ei ole nui neljaks vintsiga üle kändude ja kraavide ennast langile lohistada, aga mõnest pehmemast sihist või libedamast ülesmäge põllupealsest võiks ometi läbi pääseda.
Natuke sekundaarne põhjus on ka soov saada vähe asjalikum haagisevedamise võimekus, vähemalt 2.5+t. Seda ei tule ilmselt palju vaja minema, aga plaanis BE load teha ja 40km linnast maakodus tuleb aeg-ajalt ette töid, kus vaja minieskut või bobikut, siis ei pea arvutama, kas saab viia või mitte. Olin juba tutvuste kaudu peaaegu inglast X-Traili ära ostmas, siis ikka mõtlesin et jään kahetsema pärast igas mõttes.
Mitu nädalat olen igal vabal hetkel ahminud infot siit foorumist, inglistkeelsetest allikatest, vaadanud erinevaid autoportaale ja võrrelnud erinevaid kandidaate. Praeguseks on sõelutud ja sõelutud ja alles jäänud Jeep GC WJ 2.7 mootoriga, üritan silma peal hoida just lõpuaastate mudelitel. Tegelikult oli väikest viisi unistus ära omada ka üks korralik V8, sai vaadatud 4.7+gaas kombot ja siis kompromissina ka 4.0+gaas variante. Laias laastus km hind jääb neil minu arvutuste järgi ühte auku, aga nt V8 puhul tundub mootori poolelt kuluosi ikka törts rohkem olema kui diislil. Diislil küll üksikud vidinad märksa kallimad (pihustimäng nt). Samas olen aastaid diisli peal elanud ja tunnen end nendega küllaltki kodus olema, juttude järgi Mersu diisel peaks üsna vastupidav ka olema. Kui tegin enda jaoks otsuse, et V8 läheb tööauto jaoks vist pisut toretsevaks ja praegune bemm jääb niikuinii daily/projekt staatusesse, siis ei näinud ka 4.0 mõtet enam. Küsimustega alustades- kas selline loogika pädeb ja mida peaks veel arvesse võtma? Mida peaks kindlasti tähele panema, minnes WJ'd üle vaatama ja kuidas mida kontrollida? Näiteks Kaunases asfaltplatsil väga kraavi ei leia, et difri seisukordi hinnata, siis jääbki variant tung kaasa vedada ja rattad õhku? Või kannatab hinnata ka kruusa peal low rangega korra gaas põhja lajatada ja sõbral väljast vaadata, kus nurgas kildu lendab?
Arvestan seda, et tööriistu on omale kogunenud päris arvestatav hulk, viimase kahe auto puhul pole töökodades rohkem käinud kui klaasivahetuses ja sillastendis, nokitsen ise sildadest kereni. Selles suhtes väike karbikeevitus ja amordivahetus ei hirmutaks, samas kohe päris raami lappima ja difreid vahetama ei tahaks hakata, seega kas on midagi, mida peaks jälgima, et peale autoga kojusõitu ei peaks hakkama mingit tõsist sõlme remontima, vaid piirduda elementaarse hoolduse ja kuluosadega?
Olemas on ELM327 ja androidis selline äpijupike nagu WJdiag Free, kuna ise ei ole saanud katsetada siis kas kellelgi on kogemusi- saab sellega midagi kasulikku teada või pole mõtet aega raisata?
Aru olen saanud niipalju, et 3.1 variandist peaks veits mööda käima, kuna võimalus raibe leida on suurem kui 2.7 puhul+ varustus on küsitav. Kasutan vin-decodereid et auto varustusest nimekiri ette saada, difrilukud on olulised, selles suhtes 2.7 variandid peaks olema enamus Quadra-Drive, mis on limited-slip tüüpi difritega?
Väike üllatus oli teada saada et Dana30 esisild on maasturimaailma üks nõrgimaid- seega kas on mõistlik vaadata autosid mida tundub olema kasutatud vähem maastikul või just selliseid, millel on ehk juba väike (2-2.5") tõste tehtud, lootuses et kui omanik on näinud vajalikuks autot läbivamaks ehitada, on ta ka muid sõlmi tähelepanelikumalt hooldanud? Kas minu puhul peaks selle üle üldse muretsema, kui plaan pole autot kapotini läbi paksu ja vedela pressima hakata?
Kindlasti on mõtteid veel, aga ei taha päris dum-dum muljet ka jätta (mida ma ilmselt veel olen
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kõiksugu näpunäidete eest olen südamest tänulik!