1. leht 2-st

Mootoriõli väljalaske alumiiniumist ava keerme remont?!

Postitatud: E Sept 30, 2019 2:18 pm
Postitas Hydroid
Tegemist on Kawasaki KVF650 ATV-ga. Kahjuks suutsin mootori õli väljalaske alumiiniumist aval keerme maha keerata, kuid samas ei ole kunagi väga kõvasti pingutanud, kuid nüüd õlivahetuse käigus keerasin korgi lahti ja keerme tükid kukkusid seest välja. Ava sees nüüd sile pind.
Teoreetiliselt on mul kaks varianti parandamiseks olemas:
1) Puurida ava järgmisesse mõõtu suuremaks ja lõigata järgmist mõõtu keere ning uus suurem kork
2) kasutada Helicoili remondi komplekti.

Kas keegi omab kogemust sama probleemiga? Kuidas on ära lahendanud? Ehk on olemas veel mõned paremad variandid?

Ette tänades

Re: Mootoriõli väljalaske alumiiniumist ava keerme remont?!

Postitatud: E Sept 30, 2019 6:00 pm
Postitas MetsaVikat
Ma arvan, et need kaks varianti ongi ühed paremad.
Ise kasutaks nö. seda helicoili, sest siis jääb rauast keere ja ei teki seda probleemi enam. Suuremaga mingi hetk võib jälle see jama tekkida, et jälle keere maas. Keere venib välja kuna keeratakse liiga kinni ja niimoodi ta iga õli vahetusega kulubki.

Terv. Villu

Re: Mootoriõli väljalaske alumiiniumist ava keerme remont?!

Postitatud: E Sept 30, 2019 6:37 pm
Postitas v6sa
Uued keermed (suurem ava nõuab uut punni) on kindla peale minek, kui augul ainult serva on.

Helicoil eeldab sobiva sammuga spiraali olemasolu. Samas võimaldab säilitada algse punni (eeldusel, et sel midagi keermetaolist veel säilinud on).

Lisaks on kasutusel polt-jõuga-sisse ja erinevad mastiksid-silikoonid olemasoleva punni ajutiseks paigaldmaiseks. Neid ei tasu siis enda asjale pruukida, kui just pole tahtmist elu huvitavaks teha.

Re: Mootoriõli väljalaske alumiiniumist ava keerme remont?!

Postitatud: E Sept 30, 2019 10:31 pm
Postitas Hydroid
Tänud soovituste eest.
Mulle endale meeldib ka helicoil variant rohkem, siis jääb ava originaalmõõtu ja terasest südamik, mis on tugevam. Kui suuremaks puuritud aval uuesti keerme maha keerad, siis võib juhtuda, et polegi enam kuskile puurida...serva pole.
Lugesin, et helicoil kannatab survet ja hoiab ikka piisavalt tugevalt kinni.

Tellin samuti igaks juhuks uue originaal õlikorgi.

Re: Mootoriõli väljalaske alumiiniumist ava keerme remont?!

Postitatud: L Okt 05, 2019 1:16 pm
Postitas ibra

Re: Mootoriõli väljalaske alumiiniumist ava keerme remont?!

Postitatud: L Okt 05, 2019 11:06 pm
Postitas CayenneTurbo
Kaaperdan teise mehe teema, sest suht sarnane mure.
Mul läks jällegi keere mootoriplokis, kuhu käib üks polt sisse.

M10 polt, aga kus Tallinnas helicoile osta saaks?

Re: Mootoriõli väljalaske alumiiniumist ava keerme remont?!

Postitatud: L Okt 05, 2019 11:38 pm
Postitas MetsaVikat
Würthil Ka keermeparandus pulse valikus. Tundusid suht okeid...

Re: Mootoriõli väljalaske alumiiniumist ava keerme remont?!

Postitatud: P Okt 06, 2019 7:00 am
Postitas Ten
Vist nägin Motonetis,

Re: Mootoriõli väljalaske alumiiniumist ava keerme remont?!

Postitatud: P Okt 06, 2019 10:54 am
Postitas Hydroid
Wurthil on time sert tüüpi hülsid, natuke teistsugused kui helicoili vedrud, mulle tundub, et on kindlam ka, esmaspäeval lähen vaatan.

Re: Mootoriõli väljalaske alumiiniumist ava keerme remont?!

Postitatud: E Okt 07, 2019 6:19 pm
Postitas Hydroid
Leidsin enda arvates natuke kindlama variandi, kui helicoil, vaadake palun allpool oleval lingil.
Kas keegi on sellist või analoogset komplekti kuskil Eestis müügil näinud? Kahjuks Eesti Würth ei paku sellist.

https://eshop.wuerth.de/Oil-drain-plug- ... en/US/EUR/

Re: Mootoriõli väljalaske alumiiniumist ava keerme remont?!

Postitatud: E Okt 07, 2019 6:40 pm
Postitas Praks1
Terasest keermehülsid olemas seal ju,liimiga sisse ja igavene.Helicoil jne täis prügi!

Re: Mootoriõli väljalaske alumiiniumist ava keerme remont?!

Postitatud: K Okt 09, 2019 3:38 pm
Postitas Hydroid
Tundub, et hetkel on kõige mõistlikum variant võtta selline komplekt:
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/o ... dikomplekt
Kuna praegu oli M12 õlikork, siis sellest komplektist parandamiseks tuleb võtta M13 õlikork.
Küsimus, kas M13-st annab pärast vajadusel teha ka M14, kui M13 keere samuti maha keeratud saab? Või M13 ava jääb liiga suureks?

Ning, ehk on keegi sellist komplekti juba kasutanud ja oskab tagasisidet kvaliteedi kohta anda.

Re: Mootoriõli väljalaske alumiiniumist ava keerme remont?!

Postitatud: N Okt 10, 2019 9:23 am
Postitas v6sa
Hydroid kirjutas: ...
Küsimus, kas M13-st annab pärast vajadusel teha ka M14, kui M13 keere samuti maha keeratud saab? Või M13 ava jääb liiga suureks?
...
Mis kuradi valemiga te neid õlikorgi keermeid maha keerate? Tõesti on nii kiire, et kolme sekundit keermesseasetumise kontrollimiseks ei leia ja pärast on aega tunde nu$$ida?

Või ei raatsi pesa tihenduspinda puhtaks ja korda teha ning wäänate jõuga punni peale, kuniks enam ei nirise?

M13 avasse täissügavses M14 keeret ei keera, aga mõnda aega võiks ka puudulikus keermes kork paigal püsida.

Re: Mootoriõli väljalaske alumiiniumist ava keerme remont?!

Postitatud: N Okt 10, 2019 12:56 pm
Postitas heeringas
v6sa kirjutas:
Hydroid kirjutas: ...
Küsimus, kas M13-st annab pärast vajadusel teha ka M14, kui M13 keere samuti maha keeratud saab? Või M13 ava jääb liiga suureks?
...


M13 avasse täissügavses M14 keeret ei keera, aga mõnda aega võiks ka puudulikus keermes kork paigal püsida.
No eks igale avale leiab ikka pulga (keermepulga) ja sealt edasi ka punni.
14x1 keere on 13 mmillisele avale täitsa sobilik aga kas ta õlikorgiks käib ja veel alu sees on maitse asi.

Üldiselt on nii, et mingi suurem keere sisse ja sinna siis liimida punn, millel on omakorda keere ja punn mida pärast kasutad :idea:

Re: Mootoriõli väljalaske alumiiniumist ava keerme remont?!

Postitatud: R Okt 11, 2019 12:11 pm
Postitas tar.mo
Kas ei oleks lihtsam kasutada koonus punni ikkagi ?