New Dacia Duster 4x4: The Modern Day Lada Niva

Rohkem või vähem eksootilised mudelid ja margid.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Cruizsub
Fitting 44"
Postitusi: 496
Liitunud: P Sept 04, 2005 12:43 pm

Postitus Postitas Cruizsub »

kahju jah, et alles augustis - võiks varem - aga jah, mulle lubati ka kohe teada anda kui esimene masin kohal ja kui tellima saab hakata...eks ootab - näeb
Kaks saia, üks piim
Subaru OB 2,0D (2012); Duster 1,5d (2010); Toyota LC 4,0D (1983); Jeep Cherokee 4,0i (1991); Toyota LC 4,0D (1986)
Subaru OB 2,5 NorthernLights 2019/05; BMW 745D V8; VW Arteon ShootingBrake 2,0tdi 2023/08
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Pilt

Edetabelite tulevane kuningas
16.05.2010 18:55

Kui võrrelda autofirmasid ansamblitega, on Dacia seni olnud nagu koolipoiste punt, mida fännavad nende sõbrad ja veel paar hullu. Maastikuautost Duster saab aga üsna kindlasti Dacia superhitt, mis otseteed edetabelite tippu lendab.

See kaunis kevadpäev Marrakechis algas halvasti ja ebanormaalselt vara. Hotellitoas, mille konditsioneerist oli sama palju kasu kui saunalaval istuva astmaatiku köhatusest, oli niigi raske sõba silmale saada, aga kui siis veel põhjamaise mõõdupuu järgi sügavas öös hakkas medinas undama palvekutse, oli selge, et magamisest tuleb seks korraks loobuda.

Pärast hommikusööki algas meeleolukas bussireis. Buss oli kitsas, kõvade istmetega, konditsioneerita ja seda roolis härrasmees, kes oli väga lahke, vastutulelik ja mõistev – välja arvatud juhul, kui keegi bussisolijast esines ettepanekuga mõnd akent natukenegi praotada.

Sedasorti proovisõiduüritustel üritatakse härraste ajakirjanike eluolu teha nii meeldivaks, mugavaks ja muretuks kui vähegi võimalik, nii et loomulikult oli keegi hell hing otsustanud proovisõiduautod üles rivistada lennuväljasuurusele asfaltplatsile.

Bussist välja astudes kuulsin kaeblikku sisinat ja mu ketsitaldadest oli järele jäänud kamalutäis vedelat kummi. Pealage kõrvetas päike, jalataldu tuline asfalt – tundsin end lihasuretaja vagamehena. Sulgesin silmad ning meenutasin kodust 28-kraadist pakast ja räästani kõrgunud hangi. Hakkas veidi kergem, nii et suutsin põletusvillidele suuremat tähelepanu pööramata autoni komberdada.

Jahutasin auto sedavõrd maha, et higipiisad ei susisenud enam kui kerisele heidetud vesi, ja alustasin sõitu.

ränk valearvestus
Kuna marokolased on põline kõrberahvas ja harjunud loodusmärkide järgi orienteeruma, pannakse seal liiklusmärke ainult kohtadesse, kuhu võivad sattuda turistid – kohalikud saavad tolmu värvi, tuule suuna ja pilvede asukoha järgi isegi aru, millise kiirusega parajasti sõita tohib. Meie olime ilmselt sattunud kohta, kus turistid ei käi. Otsustasin, et sirgel, neljarajaliseks ehitatud ja 16-rajalisena kasutataval ristmike ja ülekäiguradadeta teel võiks 60-kilomeetrine tunnikiirus üsna ohutu olla. Ränk valearvestus, nagu hetk hiljem selgus.

Eksootilise raagus puu tagant vupsas teele politseinik ja viipas kutsuvalt valge sauaga. Peatusin, avasin küljeakna. Politseinik astus auto juurde ja teatas, et ma olen Maroko Kuningriigi seadusi kõige jultunumal kombel rikkunud, seadnud ohtu Mohammed VI alamate ja ehk isegi kuninga enda elu ja mis mul üldse arus on, et ma 40-kilomeetrise kiiruspiirangu alas nii sõgedal kombel kihutan.

Vähemalt ma arvan, et ta ütles seda, sest ainsad sõnad, millest aru sain, olid: ĢBonjour, messieur!ģ
Minu kaassõitja prantsuskeelne sõnavara oli siiski sedavõrd suur, et tema sai ka ülejäänud jutust aru ja suutis koguni minu alandlikud vabandused ja hädised eneseõigustused prantsuse keelde ümber panna. Pärast seda kui ta oli politseinikule kinnitanud, et ma ei ole range järelevalve alt põgenenud poolemeelne massimõrvar, vaid lihtne ajakirjanik kaugelt Põhjalast, politseinik leebus, vabandas tülitamise pärast, avaldas lootust, et me ei jää Marokot meenutama kui politseiriiki, ning soovis head teed.

Võib muidugi olla, et Maroko võimuesindaja halastas mulle solidaarsusest – ta isegi sõitis Daciaga nagu minagi, ehkki temal oli lõunamaiselt lömmis Logan ja minul tehasevahast kiiskav uhiuus Duster. Olin sedavõrd liigutatud, et tahtsin politseinikule pakkuda võimalust minu autot proovida, aga kartuses, et seda käsitletaks altkäemaksu pakkumisena, hoidsin end tagasi.

Jätkasin teed ja avastasin peagi, et Duster on ideaalne lõunamaa-auto. Olukordi, kus keegi ei tea, kellel on eesõigus, tekib sealmail sageli, ja enamasti jääb võitjaks kõige suurem auto – ning Duster on ju umbes kolm korda suurem kui Marokos tavalised antiiksed pisikesed Peugeot’d või Fiati-loksud. Ja see suurus on osatud ka ära kasutada, nii et ruumi on autos väga palju ja pakiruum lausa hiiglaslik, viis inimest koos reisikraamiga mahub lahedalt ära.

Pehme vedrustusega
Veel muljetavaldavamad on aga Dusteri sõiduomadused. Dacia üritab ju ehitada nii lihtsaid (loe: töö- ja lollikindlaid) autosid kui võimalik, mistõttu on neid igasuguseid elektroonilisi võimendeid ja muud pudi-padi nii vähe kui võimalik. Ja ometi on Dusteriga väga mõnus sõita. Nii 1,5-liitrine diisel- kui ka 1,6-liitrine bensiinimootor liigutavad autot kergelt (ka ülesmäge sõites) ja sujuvalt ega kräunugi seejuures südantlõhestavalt nagu märtsikass.

Linnas ja maanteel on Duster linnamaasturlikult pehme ja õõtsuv, liikudes hoolimata oma Rumeenia päritolust prantslasliku sujuvusega, mida mõned Saksa koolkonna esindajad nimetavad pehmest vedrustusest tingitud puuduseks. Väga käänulisel ja väga konarlikul kruusateel selgus aga, et pole see vedrustus nii pehme midagi. Tõsi, vahepeal jäi esiosa justkui veidi üles-alla kiikuma, aga sellest hoolimata oli hüplevat autot üpris lihtne roolida.

Ja loomulikult on Duster sama võluvalt robustne kui kõik teised Daciad. Ma arvan, et kui Duster juhtub seest tolmuseks saama, pole kuigi suur patt salong voolikust üle loputada. Just sellised ju maasturid olema peavadki – mis kasu on rummuni mülkas ukerdades jugapuust iluliistudest või koolibrinahksetest istmetest?

Ülessulatatud Tic-Taci karpidest tehtud armatuurlaud ja Rumeenia kangrute kootud jämedatoimse kangaga kaetud istmed ajavad asja suurepäraselt ära. Mõni, kes arvab maasturit vajavat selleks, et kord sügisel seenel käia ja talvel koduaiast välja pääseda, kirtsutab selliste materjalide peale ehk nina, aga maasturit sihipäraselt kasutavad arukamad inimesed saavad muidugi aru, et lihtsad materjalid ja lihtne tehnika tähendavad soodsat hinda. Ning selles osas ei ole ühelgi konkurendil Daciale midagi vastu panna.

Andmed
Dacia Duster 1,5 dCi

Mootor
töömaht: 1461 cmŗ
võimsus: 63 kW (86 hj)
suurim pöördemoment:
200 Nm @ 1900 p/min

Dünaamika
suurim kiirus: 156 km/h
0–100 km/h: 13,9 s

Kütusekulu
linnas: 5,7 l / 100 km
maanteel: 4,9 l / 100 km
keskmine: 5,1 l / 100 km
CO2 g/km: 135

Mõõdud
pikkus: 4315 mm
laius: 1822 mm
kõrgus: 1625 mm
teljevahe: 2673 mm

Dacia Dusteri hind algab 154 900 kroonist. Proovisõiduauto hind 189 900 krooni.


Allikas: http://www.e24.ee/?id=262642
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Cruizsub
Fitting 44"
Postitusi: 496
Liitunud: P Sept 04, 2005 12:43 pm

Postitus Postitas Cruizsub »

Kaubarong oli Austria lähedal Brazis rööbastelt maha sõitnud ja hävis üle 200 Dacia auto (Logan, Sandero ja Duster). Autod hävisid 70-80%
Viimati muutis Cruizsub, K Mär 20, 2013 11:41 am, muudetud 1 kord kokku.
Kaks saia, üks piim
Subaru OB 2,0D (2012); Duster 1,5d (2010); Toyota LC 4,0D (1983); Jeep Cherokee 4,0i (1991); Toyota LC 4,0D (1986)
Subaru OB 2,5 NorthernLights 2019/05; BMW 745D V8; VW Arteon ShootingBrake 2,0tdi 2023/08
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Viimases Autolehes oli Dacia Dusteri ja Lada Niva võrdlus

P.S.
Oskab keegi sed liikuvat pilti kommnteerida? Mis seal tagadifris toimub?
http://www.youtube.com/watch?v=2zhxFWShM1Y&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=2zhxFWSh ... re=related
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Postitus Postitas LR90 »

http://www.youtube.com/watch?v=Glr1o5tF ... re=related

seal on mingi "haldex" tüüpi sidur :oops:
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
nohik
Fitting 38"
Postitusi: 288
Liitunud: L Dets 16, 2006 11:11 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas nohik »

Autolehe andmetel peaks Duster Eestis juba müügil olema, samas eile ABC ja City motorsi kodulehel sellekohast infot ei leidnud. Kas keegi oskab Autolehe väidet kommenteerida? Üleliigse spämmi vältimiseks ei taha agaratele müügimeestele ennast ette sööta.

P.S. Landy, kui sa oma kaua oodatud proovisõidule saad, vahest kutsud kaardilugejaks.

Madis
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Jah, on kohal. Kuid kahjuks vaid 4x2 mudel :-(
Sellega pole midagi testida...
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Cruizsub
Fitting 44"
Postitusi: 496
Liitunud: P Sept 04, 2005 12:43 pm

Postitus Postitas Cruizsub »

Sai naljaviluks ka see esiveoline bensukas ära proovitud, aga 4x4 diisel on igatpidi etem :)
Viimati muutis Cruizsub, K Mär 20, 2013 11:41 am, muudetud 1 kord kokku.
Kaks saia, üks piim
Subaru OB 2,0D (2012); Duster 1,5d (2010); Toyota LC 4,0D (1983); Jeep Cherokee 4,0i (1991); Toyota LC 4,0D (1986)
Subaru OB 2,5 NorthernLights 2019/05; BMW 745D V8; VW Arteon ShootingBrake 2,0tdi 2023/08
igiliikur
Rock Crawler
Postitusi: 675
Liitunud: P Dets 16, 2007 4:01 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas igiliikur »

Kui nüüd võtta 4x4 disla, lisada sinna paar vidinat lisavarustuse hulgast, siis polegi see hind enam nii väga väike. Ma sain 277 tuhat. Sellise rahaga saaks juba nii mõndagi :)
Muidu välimusel pole väga viga 8)
Exid:Frontera´95, Blazer´97,Ranger´03,Pajero´93,Galloper´98,Ranger´08, XC90´03
Hetkel Isuzu Trooper ja RX400h
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Eestisse peks 4x4 proovisõidu masinad jüudma oktoobri lõpus-novembrialguses. Huviatav, mitmenda põlvkonna Haldex sidur neil tagsillas on ning millised on veermiku, vesoskeemi ja käiguosa erinevused võrreldesk aluseks võetud Nissan qashqai-ga?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Cruizsub
Fitting 44"
Postitusi: 496
Liitunud: P Sept 04, 2005 12:43 pm

Postitus Postitas Cruizsub »

igiliikur kirjutas:Kui nüüd võtta 4x4 disla, lisada sinna paar vidinat lisavarustuse hulgast, siis polegi see hind enam nii väga väike. Ma sain 277 tuhat. Sellise rahaga saaks juba nii mõndagi :)
Muidu välimusel pole väga viga 8)
Ära ei tohiks unustada ka registreerimist ja muud nisunäsu ning naelrehve ja kindlasti peale salongist välja sõitmist tankimas käia ja ... ongi kolmsoida täis...aga masin on aus ja kõlbab offroadiks küll :)
Viimati muutis Cruizsub, K Mär 20, 2013 11:42 am, muudetud 1 kord kokku.
Kaks saia, üks piim
Subaru OB 2,0D (2012); Duster 1,5d (2010); Toyota LC 4,0D (1983); Jeep Cherokee 4,0i (1991); Toyota LC 4,0D (1986)
Subaru OB 2,5 NorthernLights 2019/05; BMW 745D V8; VW Arteon ShootingBrake 2,0tdi 2023/08
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Kurja küll, neid masinaid tahaks oma silmaga näha ja käega katsuda seal Rumeenias tehase testrajal. Vints tundub täitsa kenasti ninale istuvat ja kusagilt on ka sobivas mõõdus MT rehvid sebitud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Tundub, et anti kõvasti tappa või ei osatud sõita:
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Back-Up autodeks hunnik Defendereid ;-)
Pilt
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “Muud maasturid”