sportagel siis selline mure, et 4wd ei lukustu jääb ikka vaba 4wd kui kang ajada 4wdL asendisse. ehk oskab keegi öelda, et kust otsast viga otsima hakata.
Teine mure on see, et kuna mul esimene maastur siis ei tea äkki peabki nii olema kuid 2.0 dohc mootor on uimane ja jääb pöördesse hetkeks peale kaasipedaali vabastamist. Tühikäigul käib ilusti kuid kui tühikäigul kas rooli keerata või midagi, siis sureb välja, et nagu jõudu vabsee poleks.
samas on ka see, et käivitub kuidagi nigelalt... ja kui küsida tohib misasi see samm mootor on??? kui aus olla pole sellist terminit kuulnud veel seega mule täitsa võõras asi
paikas kirjutas:lukustatud 4wd asendisse noh... aga ei lukusta
Kuigi küsimus on endiselt väga udune, siis aiman ja pakun, et sul on hoopis probleeme automaatsete rummulukkudega (esirataste silla otstes paiknevad ümmargused "kausid", mis võimaldavad pooltelge rattast lahutada sellel ajal kui 4wd-d ei kasutata).
Kas on probleem selles, saad teada nii, et tõstad näiteks auto ühe külje rattad maast lahti ja proovid 4wd-ga sõita. Auto sõitma muidugi ei hakka, kuid põhja alt näed ära kas esikardaan käib ikka ringi või mitte. Kui käib, siis võib üsna kindel olla rummuluku (või mõlema luku) katkiolekus.
Edasi võta vähemalt üks rummulukk maha (6 polti lahti M10) ja siis saad juba tuvastada kumb pooltelgedest tühjalt ringi käis ja kumb ratast kaasa vedas.
sellel on ju 4wd ja lukustatud 4wd ehk siis see kus peaks nigu kõik rattad jõuliselt autot vedama hakkama ei funka ja ma arvan, et tarmo postitusest sain vastuse oma murele. kuid kui täna auto alla roomasin avastasin sealt enda hirmuks õli ja seda tuleb esi diffrist seega ma kardan, et seal võib ka asi olla, et differ kuiv ja on ühe pooltelje otsa ära närinud või midagi..
kuid asi on nii, et tavaline nelivedu(ilma lukustitta) veab ikka kõiki rattaid ringi... lihtsalt lukk ei tööta.. ja tänusellele sain kinni istuda sellises kohas juba...
Sul tasub Tarmoga ühendust võtta ning asja koos lähemalt kaeda, sest ta kahekordne "endine".
1)Endine Kia omanik ja seega mäletab üht-teist
2)Endine Tartlane ja seega satub vahel sinna kanti.
käisin siis täna rehve vahetamas kohalikus töökojas ja küsisin, et mis mure võib olla, et mootor niimoodi käitub ja pakuti välja õhulugeja viga... ning no ma ise ka vaatasin, et kütusekulu on suur ja kütuse vingu tuleb tagant õrnalt välja seega arvan ise ka, et õhulugeja... ja esi silla diffril on veo kardaani otsa sk tihend läbi ja sealt ajab õli välja ning mehhaanik arvas, et see asi korda teha ja proovida siis kas 4wd lukustub
mmm vöibolla panen mina kaarega puusse, aga ehk on asi hoopis nii, et sellel kial polegi mingit "lukustatud" nelikvedu , vaid hoopis see kangil olev 4WD L tähendab Low .. ehk siis nagu aeglusti voi nii. ning kui aeglusti sisse ei jää ei ole vast viga esidiferentsiaalis :S selleks, et mingisugust "lukustatud" nelikvedu saavutada oleks ju vajalikud köigi kolme diferentsiaali lukud vms (kuigi lülitataval nelikveol enamasti keskdiferentsiaal puudub) ...
samas olen ma ise seesugust sportaaži näinud lähedalt ainult korra ning sellel vahekast oli täitsa juppeks:D.. et pole kuigi ekspert, aga möte oli selline.
Võta esirattalt ilukilp pealt ära ja tee pilti. Kuidas ette üldse läheb see ilukilp?? Lukustid peaksid ju ette jääma??! Ja see asend 4WDL on lihtsalt aeglusti. Ainuke asi,mis Sportagel lukustub, on taga LS-differ.
Kas ta Sul siis esirattaid üldse ringi ei vea?
Kuni 2000a Sportagedel on ikka jah "klassikaline" part-time veoskeem.
See tähendab, et enamik aega on tagavedu (2HI) ja kangist lülitad kiire (4HI) ja aeglase (4LO) neliveo ja seda siis ilma keskdifrita - esi- ja tagasild on omavahel alati lukus kui 4wd sees.
Mingeid sillalukke (peale juba mainitud tagumise piiratud libiseva) tal pole ega tule. Ning see tagumine LSD on samuti enamasti niivõrd kulunud, et kasu temast midagi ei ole.
Kui sa kindel oled, et 4HI režiimis esirattad veavad, aga 4LO režiimis mitte, siis on viga ikkagi vahekastis mitte esidifris. Kui esidifri ümbrus leemendab, siis tõenäoliselt ongi lihtsalt see simmer seal kulunud, aga vaevalt, et sul differ päris kuiv on.
Aga ikkagi kahtlustaks edasi rummulukkude probleemi. Võibolla sulle lihtsalt tundus, et esivedu on olemas, aga tegelikult ei olnud? Sellisest kraavikesest peaks ta ikka 4wd puhul nagu muuseas välja ronima.
Kuna on veel kuiv aeg, siis proovi esiveo töötamist nii, et mine kruusasele platsile, pane 4wd sisse, keera rattad max vasakule välja ja sõida hästi aeglaselt ringiratast. Kui nüüd ukse lahti teed ja tagumist ratast jälgid, siis töötava neliveo (ja antud juhul ühtlasti lukus ehk puuduva keskdifri) puhul peab tagumine vasak ratas kruusa peal aeg-ajalt lohisema hakkama.
Kui veel täpsemalt midagi huvitab, siis ilmselt selle nädala lõpus olen jälle Tartus ja võin huvi korral pilgu peale visata.