Kia sorento ostuabi

Moderaatorid: Landy, Moderators

Vasta
Tumbleweed
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: N Jaan 14, 2021 12:21 pm

Kia sorento ostuabi

Postitus Postitas Tumbleweed »

Tere
Olen vaatamas soodsamat maastikusuutlikut autot millega metsas matkata ja seigelda.
Silma jäid sorentod, seega küsimus millised on head ja vead nendel sorentodel ja mis vahe on 103 ja 125 kw ?
Mida jälgida ostul (nõrgad kohad) ?
Tänades Karl
HGRV
Off Roader Wannabe
Postitusi: 25
Liitunud: E Mär 13, 2017 1:13 pm

Re: Kia sorento ostuabi

Postitus Postitas HGRV »

Sorento puudused maastikul on madalad plastist stanged, mis ukerdades kindlasti millegi taha kinni jäävad ja siis on pilpad taga.
Teine suur puudus turbo cooleri ajuvaba asukoht - kõige madalamas kohas jahutusradika ja karterikaitse vahel. Väga kerge ära lõhkuda ja ilmselt enamusel on vigastatud/lekivad. Näiteks mul endal läks roigas läbi cooleri... Ja ilma tõsteta on ikkagi madal. Ühesõnaga sorento on pigem üks janune sõiduauto. Samas on tal ikkagi päris 4vedu, mitte linnamaasturi liba ja seetõttu ronib täitsa hästi edasi sinnamaani kuni stangedest kahju hakkab. Esimene kardaanirist ka - originaalosana ainult koos kardaaniga, tegelikult leiab ka õige risti ja saab vahetada.

Veoskeeme, sõltuvalt vahekasti tüübist, on 2 - kas pidev 4 või siis lülitatav 4 (tavaoludes tagavedu). Pidev 4 on vast mugavam pargimaasturina kasutamisel (kruusateel/talvel sõites), lülitatavaga on vastupidi - metsas vähe julgem, aga tagaveolisena kruusal või lumel hulka kipakam.

103 või 125 vahe on peamiselt turbode erinevusest. 125 on rõhuanduriga cooler ja see on 2-3x kallim :) No ja 125 on uuem facelift - ilusam armatuur ja seljatoe taskud ei ripu nagu töllakil mokad.

Noja sorento tüüpviga rooste - vanadel esimestel mudelitel tagasilla kinnitused nii sillatala kui kere küljes (nüüd ilmselt juba ka raami tagaosa) ja tagatiiva kaared/tagumised rattakoopad. Praeguseks on ilmselt juba üsna võimatu leida normaalses korras, plekitöid mitte vajavat masinat. Mul on 2007a ja just lasin uued tiivakaared/küljekarbid panna.

Tehnika poole pealt on vähemalt minul vedanud - kestab täitsa hästi, ei lagune ja kõik suuremad probleemid on enda poolt metsas tekitatud... Aga eks sai korralikku isendit ka kaua otsitud ;) Üldiselt siiamaani enamvähem täitsa rahul - selline vahelüli mugava linnamaasturi ja ebamugava maasturi vahel.

G
jyrgen
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 114
Liitunud: L Okt 01, 2011 12:19 pm
Asukoht: Soome / Heinola

Re: Kia sorento ostuabi

Postitus Postitas jyrgen »

Jah nagu eelpool rääkija mainis, siis kindlasti vaata täpse silmaga üle tagasilla kinnitused. Võta kasvõi pisike haamer ja koputa need üle, seal võib juhtuda nii, et ainult kobrutavast roostest need kõrvad seal ongi. Kõik plekid, mis jäävad plastikute taha peitu on tavaliselt läbi roostetanud. Mootori poole pealt ei saa midagi kaasa rääkida, kuna vead võivad tulla äkki ja ilma mingisuguse ette hoiatuseta. Kuula vaid, et mootor töötaks ühtlaselt, ilma kõrvaliste tirinate ja podinateta. Ja gaasupedaali vajutades pigem tulgu korstnast sellist mustemat kui sinakat tossu. Kui pihustid, pumbad, andurid korras, siis isegi külm mootor peaks käivituma paarist pöördest gaasupedaali vajutamatta ja jääma käima.

Aga hea on see, et isegi 103kw mootor jaksab sõiduautoga koormatud treilerit nagu siidi järgi vedada. Nahk sisuga varjant üllatavalt vaikne seest. Suht väikse raha eest saab 8 cm tõstet teha, mis isegi ülevaatusele minnes mingeid lisa lippusi-lappusi ei vaja. Kui hullu ei pane ja mõistlikult roomad, siis läbivus maastikul suht arvestatav, aga ikkagi tuleb meeles pidada seda, et mita sügavam muster rehvis, seda pikem köis peab vintsil olema. Isiklikult soovitan manuaalkastiga masinat.

Vaatamatta sellele, et mu Sorento jättis mind koos perega -26 pakkasega üle 100 kilsa kodust eemal teeäärde, olen ikkagi autoga rahul. Odavate varuosadega kulgur, millega julgeb ka minna rohelust nautima. Ja ütleme siis nii, et näiteks Outlander II ma enam näha ei taha :lol:
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult
Pajero 2,5tdi, 1990 a. ja ka Ford Maverick 2,7td 1996 a.
Vasta

Mine “Kia”