Sorento 2,5crdi 103kw mootoril käivitus probleem

Moderaatorid: Landy, Moderators

jyrgen
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 114
Liitunud: L Okt 01, 2011 12:19 pm
Asukoht: Soome / Heinola

Sorento 2,5crdi 103kw mootoril käivitus probleem

Postitus Postitas jyrgen »

Tere.
Mure siis selline, et nädal seisnud auto käivitus raskelt. pika käiamise peale käivitus. Sai sõidetud ühte jutti, ilma mootori seiskamiseta, 300 km ja ühtäkki sõidu ajal lihtsalt suri välja. Ei mingit mootoritule süttimist. Käiasin aku tühjaks, nii 1,5h hiljem sain krokudega lisa voolu ja käivitus. Sõitsin koduni välja, nii 100 km, suretasin mootori ja enam ei käivitu. Mootorituli ei põle, aga veakoode näitab kord U0002, või U0012. Oskab keegi midagi kaasa rääkida?

Jah, kui lugeda muu maailmaavarustest teateid, siis küll annavad need veakoodid lühist ECU juhtmestikus, või viga kütuse etteandes, või viga nukkvõlli asendianduris, või klapitõukurite õlisurvest.
Ei nüüd tea, et kas see võib olla ka sellega seotud, aga soojenduse mootor vahest täitsa lambist lülitas ennast täispööretel puhkuma ja seiskus alles mõned sekundid hiljem, kui süüde oli välja keeratud, siis vedas ka raadio antenni sisse.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult
Pajero 2,5tdi, 1990 a. ja ka Ford Maverick 2,7td 1996 a.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Sorento 2,5crdi 103kw mootoril käivitus probleem

Postitus Postitas v6sa »

Pardapinge püsib?
Latirõhk tekib ja püsib?
Vändaanduri või sünkronisaatsiooni üle ei kurda?
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
jyrgen
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 114
Liitunud: L Okt 01, 2011 12:19 pm
Asukoht: Soome / Heinola

Re: Sorento 2,5crdi 103kw mootoril käivitus probleem

Postitus Postitas jyrgen »

v6sa kirjutas:
T Dets 07, 2021 5:05 pm
Pardapinge püsib?
Latirõhk tekib ja püsib?
Vändaanduri või sünkronisaatsiooni üle ei kurda?
No sai mõõdetud ECU pistikust, kus oli enne stardi andmist pinget 12+ volti, siis stardi andmise hetkel langes see 6-8 voldini.
Latti minu meelest ei tule midagi, kuna kui avasin pihusti toru, siis sealt ei pritsinud midagi välja, ka starteriga käiates mitte. Kusjuures kütusesüsteemis õhku pole, käsietteandepumbaga juba teine vajutus raske.
Vända ja nukka andurid sai tellitud, see kas on nende viga, selgub peale vahetust.
Sünkronisatsioon - mis see veel on ja kus see veel asub?
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult
Pajero 2,5tdi, 1990 a. ja ka Ford Maverick 2,7td 1996 a.
jyrgen
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 114
Liitunud: L Okt 01, 2011 12:19 pm
Asukoht: Soome / Heinola

Re: Sorento 2,5crdi 103kw mootoril käivitus probleem

Postitus Postitas jyrgen »

Ja meenub veel selline juhus mõned kuud vanast juhtumist, et sai tehtud üks vähe rajum mõõdasõit, kus mootori pöörded said suht kõrgele piinatud ja siis ka viskas mootoril pildi taskusse. Tookord arvasin ise, et kuna mootoripöörded olid laes, siis äkki turbos tekkis ülerõhk ja vedas mingi avariiklapi peale. Peale pisikest starteriga keerutamist mootor käivitus uuesti nagu poleks midagi juhtunud. Vahest ainult tundus hiljem, et mootor ei käivitu enam poolest pöördest, vaid vajab vähe pikemalt starterit. Ja mootorituli põlema ei jäänud, OBD-ga lugedes näitas mingit aktiivset veakoodi, mis sai nullitud. Kahjuks ei salvestanud mällu toda koodi, aga oli ka U00.. algusega.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult
Pajero 2,5tdi, 1990 a. ja ka Ford Maverick 2,7td 1996 a.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Sorento 2,5crdi 103kw mootoril käivitus probleem

Postitus Postitas v6sa »

jyrgen kirjutas:
K Dets 08, 2021 12:57 am
v6sa kirjutas:
T Dets 07, 2021 5:05 pm
Pardapinge püsib?
Latirõhk tekib ja püsib?
Vändaanduri või sünkronisaatsiooni üle ei kurda?
No sai mõõdetud ECU pistikust, kus oli enne stardi andmist pinget 12+ volti, siis stardi andmise hetkel langes see 6-8 voldini.
Latti minu meelest ei tule midagi, kuna kui avasin pihusti toru, siis sealt ei pritsinud midagi välja, ka starteriga käiates mitte.
...
Kas sama pinge on ka mujal autos? Seda on vähe, uuri voolukaableid akust starterisse, keresse ja kerest mootorisse.

Hammasrihm on ikka terve ja märgid paigas?

Palju auto latirõhuks näitab?

Sünkronisatsioon ehk väntvõlli ja nukkvõlli(-de) õige omavaheline asend. See on küll pigem ketiga mootorite häda, kui kett liigselt venima lastakse. Aga pole tundmatu ka hammasrihmaga mootoritel. Kuskiltmaalt hakkab auto hädaldama, kui nukkvõll maha jääma hakkab.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
jyrgen
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 114
Liitunud: L Okt 01, 2011 12:19 pm
Asukoht: Soome / Heinola

Re: Sorento 2,5crdi 103kw mootoril käivitus probleem

Postitus Postitas jyrgen »

Nii. Anomaaliad jätkuvad.
Sain siis mootori startgaasi ja break clineri abil käima, aga selleks oli vaja enne eemaldada sisselaske torustikus oleval nn. surmaklapi vaakumvoolik, kuna märkasin, et nagu starterit annan, nii veab selle klapi kinni. Töötava mootoriga on selles voolikus vaakum peal ja nagu ühendan selle vooliku klapiga, hakkab kohe klappi kinni vedama ja mootor välja surema, kuna õhku enam peale ei tule. Mootor käib ilma kõrvaliste helideta, ainult kui pöörded lähevad üle 3000 hakkab ka spidomeetri seier tõusma, kuigi auto seisab koha peal. Tundub, et kusagil on ikkagi totaalne lühis, kuna ka A/C kondi pump, mis pole sajandeid pöörlenud, haagib ennast vahepeal järgi ja siis hakkab mootor välja surema.
Laadin väheke aega akut, siis suretan mootori ja proovin, et kas mootor suvatseb käivituda ilma abivahenditeta uuesti.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult
Pajero 2,5tdi, 1990 a. ja ka Ford Maverick 2,7td 1996 a.
jyrgen
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 114
Liitunud: L Okt 01, 2011 12:19 pm
Asukoht: Soome / Heinola

Re: Sorento 2,5crdi 103kw mootoril käivitus probleem

Postitus Postitas jyrgen »

No ei käivitunud see romu. Krt ei teagi nüüd kus otsast alustada nende juhtmete läbi pommitamist.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult
Pajero 2,5tdi, 1990 a. ja ka Ford Maverick 2,7td 1996 a.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Sorento 2,5crdi 103kw mootoril käivitus probleem

Postitus Postitas v6sa »

jyrgen kirjutas:
K Dets 08, 2021 2:11 pm
...
ainult kui pöörded lähevad üle 3000 hakkab ka spidomeetri seier tõusma, kuigi auto seisab koha peal. Tundub, et kusagil on ikkagi totaalne lühis, kuna ka A/C kondi pump, mis pole sajandeid pöörlenud, haagib ennast vahepeal järgi ja siis hakkab mootor välja surema.
Laadin väheke aega akut, siis suretan mootori ja proovin, et kas mootor suvatseb käivituda ilma abivahenditeta uuesti.
Kui seal oleks totaalne lühis, siis poleks õule suitsev metallihunnik.

Kere ja mootori vahelise ühenduse käisid läbi? Aku pinget mõõtsid süsteemis?

Starteri jaoks tihti jätkub ka mingist 10 V, aga elektroonika selle pealt väga ei käi.

Ega sel kaitsmekarp kuskil vesise koha peal ole? Praegu on külm ja enne oli väga märg. Miski külmunud veetilk võib ka nalja teha.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
jyrgen
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 114
Liitunud: L Okt 01, 2011 12:19 pm
Asukoht: Soome / Heinola

Re: Sorento 2,5crdi 103kw mootoril käivitus probleem

Postitus Postitas jyrgen »

v6sa kirjutas:
N Dets 09, 2021 8:43 am
jyrgen kirjutas:
K Dets 08, 2021 2:11 pm
...
ainult kui pöörded lähevad üle 3000 hakkab ka spidomeetri seier tõusma, kuigi auto seisab koha peal. Tundub, et kusagil on ikkagi totaalne lühis, kuna ka A/C kondi pump, mis pole sajandeid pöörlenud, haagib ennast vahepeal järgi ja siis hakkab mootor välja surema.
Laadin väheke aega akut, siis suretan mootori ja proovin, et kas mootor suvatseb käivituda ilma abivahenditeta uuesti.
Kui seal oleks totaalne lühis, siis poleks õule suitsev metallihunnik.

Kere ja mootori vahelise ühenduse käisid läbi? Aku pinget mõõtsid süsteemis?

Starteri jaoks tihti jätkub ka mingist 10 V, aga elektroonika selle pealt väga ei käi.

Ega sel kaitsmekarp kuskil vesise koha peal ole? Praegu on külm ja enne oli väga märg. Miski külmunud veetilk võib ka nalja teha.
Sai läbi käidud täna kõik ülevalt poolt kõik mootori külge kinnituvad juhtmed. Homme roomab auto alla ja vaatab, mis seal veel leidub.

Süsteemi pinget raske mõõta, kuna see sigudik võtab voolud maha starteri hetkel, raadiosse tulev kollane juhe oli ainus kust sain starteri hetkel 10,58 V mõõdetud.

Kaitsmekarp on aku kõrval vasaku esitule taga, väga märg koht küll pole. Ülevalt poolt kenasti hermeetiline, homme kisun selle sealt igaksjuhuks lahti ja piilun altpoolt seda.

Aga.
Ajasin mootori taas eeterlike õlidega käima ja nurrus kenasti. Soojendasin mootori ja kui gaasipedaali põrandasse surusin, siis varem esinenud õrn must toss on nüüd vahetunud õrn halliks. Võtsin julguse kokku ja läksin proovisõidule. Rahulikult kiirendades mingeid sümptomeid polnud, aga tagasi tulles enne koduõue keeramist tegin teise käiguga ökilise kiirenduse ja mootorist vedu kadus, ehk siis suri sõidupealt välja. Startgaasi abil sain uuesti elu sisse, mootorituld põlema ei jäänud, aga läbi lugedes näitas nüüd lisaks eelnevatele koodidele U0010 veakoodi, kes jagab seda vällämaa keelt võiks selle vea seletuse mulle arusaadavasse keelde panna, kuna google translate annab ikka sellise aiateiba tõlkke, et tule taevas appi. http://u0010.enginefaultcode.com/

Ja kuidas on see võimalik, et pihusti nii järsku hakkab tagasivoolu täie survega "kusema"?
Nimelt siis tahtsin vaadata, et kui palju tühikäigul pihustite tagasivoolust ka kütet tuleb. Töötava mootoriga pigistasin näpitsatega voolikut, et saada see lahti ja pigistamise hetkel hakkas mootor välja surema. Imestasin, et mis see nüüd ja pigistasin uuesti, siis käis popsatus ja voolik lõhkes. Targemat uurimustööd tehes ilmnes, et esimese silindri pihusti laseb latist kõik surve tagasivoolu. Nüüd siis teada selle pikka käivitamise põhjus, aga mis tekitab seda järsku mootori seiskumist sõidu ajal ja neid imelikke veakoode?
Targem juhe asub 60 kilsa kaugusel, ei julge sellise külmaga seda matka ette võtta. Paagist võtja, torustik, filter puhastatud/hooldatud/vahetatud nii kuu tagasi.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult
Pajero 2,5tdi, 1990 a. ja ka Ford Maverick 2,7td 1996 a.
Uko
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:38 pm
Asukoht: viljandi

Re: Sorento 2,5crdi 103kw mootoril käivitus probleem

Postitus Postitas Uko »

Seda sorti autosid saab remontida ainult kõigepealt arvutiga andmeid reaalselt lugedes.Muidu jäädki asju vahetama. Kõige alus ,lati etteantud target ja siis mis seal tegelikult on.100 bar ükskõik kummale poole targetist läheb avariisse. Kui lati surve käivitudes ei saavuta ette nähtud väärtust,ei käivitu. Nüüd jääb üle ainult tuletada miks surve piisavalt kiiresti ei saavuta etteantud väärtust. Kas pole kütet,ei tule filtrist läbi,tavaliselt on pihusti(te) leke.On olnud ka pumba regulaatori kulumisest tekkinud surve languseid.Samuti võib kalada lati andur ise. Aga arvutiga näeb seda väga hästi palju vaja on ja palju tegelikult on. On ka olnud lati otsas oleva avariilise surve klapi leke. Ole mees ja ainult leia leke ülesse. Edu!
olge marurahulikud!
gunts1
Off Roader Wannabe
Postitusi: 43
Liitunud: R Veebr 03, 2012 6:38 pm

Re: Sorento 2,5crdi 103kw mootoril käivitus probleem

Postitus Postitas gunts1 »

Tere!

Omasin Sorentot 2005 a. isendit. Tal hakkas sarnane probleem ilmnema kui 2. käiguga kiirendasin ja 3. peale panin, siis vaevu jõudsin siduri üles lasta, suri mootor välja. Ootasin u. minuti või poolteist ja pika ketramisega vedas end käima ja vahest sellel päeval enam probleeme polnud. Vahest vigurdas 2-3 korda päevas ja ikka kõige suurem oli tõenäosus, et see juhtus linnas, kuskil tihedas liikluses. Nagu ikka, mootori tuli ei süttinud ja viga ei salvestatud. Aega läks ja lõppeks jõudsin tuttava juurde, kes viskas kellukad külge ja tõdes, et kahe pihusti tagasivool on ülemäära palju. Mulle ta selgitas seda asja selliselt, et pihusti sees on tagasivoolu klapiks imepisike kuulike, mis töötades ajapikku kulub kandiliseks, ovaalseks või milleks iganes ja käivituse hetkel läheb pihusti surve ja osajagu kütet tagasivoolu kaudu kaotsi. Pikemas perspektiivis jõudsin isegi lõpuks Valmierasse ühte töökotta, kus olevat Liivimaa paremaid pihustistende. Trükiti paberid välja ja tõdeti ka seal, et kahe pihusti tagasivoolud on ülemäära suured ja üldse teeks nad neljale pihustile kap.remondi 700-750 euri eest. Sealt ärasaamisega oli küll juba jama. Tundus, et iga hetk kui turbo pidi rakenduma, siis suri mootor välja. Ostsin ka eetri sprayd ja hakkas meelitamine pihta. Koju ma jõudsin ja netis kolades avastasin, pilukas saadab mulle 600 euri eest 4 pihustit millele lisandus 60 euri makse ja 2 nädalaga oli mul asi joones ja enam anomaaliaid ei esinenud. Vast oli sulle kasuks ja mõtlemiseks teemat.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Sorento 2,5crdi 103kw mootoril käivitus probleem

Postitus Postitas v6sa »

Nii ta on :cry: Pihustit "sulgev" kuul ja selle pesa kuluvad. Otsak ja hülss kuluvad ja nii ühel hetkel lahmab nii palju vahelt läbi, et enam rõhku pole.

Normaalseks loetakse mõni (kuni 10) ml minutis. Päris kuiva vist ei esinegi.

Ülevoolust paremini näitab pihustite olukorda korrektsiooniväärtus: ehk kui palju erineb oodatust pihustuse järel tekkinud väntvõlli nurkkiirendus.

Hiinas taastatud pihustid sobivad mõneks aastaks hästi, on esinenud ka kauem kestnud isendeid.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Uko
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:38 pm
Asukoht: viljandi

Re: Sorento 2,5crdi 103kw mootoril käivitus probleem

Postitus Postitas Uko »

Täpsustaks veidi.Imepisike kuul on küll koos pesaga aga see ei ole tagasivoolu klapiks vaid seesama kuul juhibki kogu pihusti tööd. Aga suuresolaanis jah,pihustite leke. Nendel tundub olema mingi konstruktsiooni viga,kuna täpselt samasugused Bosch pihustid mis näiteka mingi renoo või besoo peal sõidavad 3 sotti ära. Vahe küll selles et need teised on lühemad ja sees juhtvarras ka siis lühem.Võibolla sellepärast,mine tea.
olge marurahulikud!
Kasutaja avatar
Kalill
Rock Crawler
Postitusi: 535
Liitunud: P Jaan 09, 2011 9:04 pm

Re: Sorento 2,5crdi 103kw mootoril käivitus probleem

Postitus Postitas Kalill »

Vastupidine juhus hiina pihustitega.. klient oma algatuslikult lasi aliekspressi pihustid peale panna. Igaks juhuks, et nii odavalt sai. Ei tea kas juhus aga kaks nädalat hiljem oli mootoris sulanud kolb...
gunts1
Off Roader Wannabe
Postitusi: 43
Liitunud: R Veebr 03, 2012 6:38 pm

Re: Sorento 2,5crdi 103kw mootoril käivitus probleem

Postitus Postitas gunts1 »

Tere taaskord!!!!


Veel niipalju edastamiseks, et sõitsisin ise masinaga 1,5 aastat ja müüsin ära ja senini masin liigub ja ülevaatusega on muud hädad kui mootorivead. Loodan, et oli abi sellest muust jutust. Maailm on imeline!!!
Vasta

Mine “Kia”