Tere!
Jälgisin antud Kia kohta käivat arutelu nii selles kui ka ühes IT-suunitlusega foorumis (viimases oli kusjuures auto hind alati mõnisada EUR odavam- tasub erinevaid portaale uurida!).
Kuna teema oli põnev, siis sportlikust huvist ajendatuna otsustasin, et pakun auto eest maksimaalselt 1000 raha uurimaks ise, et mis seal siis ikka valesti läks. Läks ligemale kuu aega enne kui algne müügihind 4000 oli langenud minule aktsepteeritava tasemeni- õnneks või kahjuks oli auto minu.
Elan kõnealusele töökojale pigem lähedal, aga enne ostu autoga tutvuma ei jõudnud/tahtnud minna. Ilmselt kartsin, et mis sealt peale mootoririkke veel vastu võib vaadata ja ei tahtnud oma niigi habrast motivatsiooni selle auto ostmiseks täielikult kaotada. Töökoja esindaja oli selle auto kohta käivatest internetidiskussioonidest teadlik ja asus kiiresti kaitsepositsioonile. Kolmanda isikuna mind see muidugi eriti ei huvitanud- puudus igasugune ambitsioon vaidlusi jätkata. Huvitaval kombel ei tahetud auto võtit kätte anda. Arvati, et jätan auto veel kauemaks hinnalist parkimiskohta kinni hoidma. Õnneks anti kohapealt puksiiri kontakt ja tehingupäeva õhtuks oli auto koduhoovis.
Otsustasin, et panen kiusatusele vastu ja ei anna kordagi isegi starterit- avan mootori täpselt selles seisus nagu ta töökojast tuli. Kogu põhi ja kapotialune oli nii paksult õli täis, et lootust lekkekoha tuvastamiseks polnud. Ilmselt oli lekkeid mitmest kohast- turbo õlitus, otsakaaned, karter, simmerid.
Pealt poolt lammutamine läks suhteliselt valutult. Pihustid tulid välja kergesti- ju siis need olid ikka tähelepanu saanud. Turbo läikis samuti muud vaadet arvestades tavapäratult. Huvitaval kombel murdus üks väljalaske nukkvõlli hoidev tikkpolt- ei tea kas viga on minu töövõtetes, võimalikus poltide korduvkasutamises või Kia inseneride aladimensioneerimise lembuses. Nukkvõllid nägid visuaalselt kenad välja ja silindrid tundusid samuti tavapärased.
Alt poolt lähenedes läks asi juba põnevamaks. Karteri eemaldamisel tuli ilmsiks põhja kogunenud suur kogus metallipuru. Õlipumba filter tundus üsna puhas, aga tähelepanu äratas üks suurem metallist "muna". Edasisel uurimisel selgus, et see oli sinna sattunud ploki ja karteripõhja "vaheplaadi" (vabandan, ei tea mis selle elemendi täpne nimetus võiks olla) poltide ülepingutamise tulemusel- paari ava puhul olid vaheplaadi vastused murdunud. Purunemist võis soodustada ka külluslik hermeetiku kasutamine, sest poldipesade põhjad olid paksult hermeetikut täis. Üldiselt pigem kahtlen, et need tükid mootori surmas suuremat rolli omasid.
Kepsu- ja raamsaalede eemaldamisel/vaatlemisel selgus, et paljud on ringi käinud ja omad jäljed väntvõllile jätnud- kas siis vaod või kuumast siniseks tõmmanud. Ise kordagi "kolksu" kuulda ei saanud, aga see oli suure tõenäosusega esimene silinder, sest selle silindri puhul olid kepsusaaled omalt kohalt lahkunud, mistõttu keps väga vabalt vända küljes istus.
Kokkuvõttena võib öelda, et mootori taastamine on küllaltki kaheldav ettevõtmine. Isiklikult arvan, et mootori surma põhjus on õlita sõitmine. Selliste lekete korral peaks pidevalt õli juurde valama ja ju siis jäid mõned korrad vahele.
Paar pilti ka:
https://share.icloud.com/photos/0d9n_KL ... bGCUdQTfmw
Tervitades
/Lauri