Palun ideed, mida teha KIA Sorentoga (2009)

Moderaatorid: Landy, Moderators

vreps
Fitting 38"
Postitusi: 294
Liitunud: E Okt 10, 2016 11:42 am
Asukoht: Tartu

Re: Palun ideed, mida teha KIA Sorentoga (2009)

Postitus Postitas vreps »

boob kirjutas:
L Mai 13, 2023 3:43 pm
vreps kirjutas:
L Mai 13, 2023 1:15 pm
Suht nutune lugu. Midagi nagu remonditi, anti omanikule kätte aga arvel on kirjas, et mootor vigane ja sõita ei soovita.
Sellega kiosk vabastas ennast igasugusest vastutusest, sest autoomanik sõitis vaatamata hoiatusele rõõmsalt viis kilti ja oligi kirdõkk.
JOKK on selle asja resümee.
Ma ei saa üldse aru miks maksti raha kui autot korda ei tehtud, jääb mulje, et seal putkas ei suudeta rikkeid diagnostida ja toimubki ehkupeale juppide vahetus.
Ja üle jääbki kaks halba varianti: kas panna veel pappi alla, soovitatavalt kusagil adekvaatsemas töökojas või müüa katkine auto maha ja vabastada end peavalust, rahaline häving on nii või teisiti.
Kuidas sa diagnoosid hädaste pihustitega mittetöötava mootoriga autol saalekolksu? Võtad nii igaks juhuks mootori alumise otsa lahti?

Alumises osas hääl ei tähenda ilmtingimata saalekolksu ja kas need pihustid olid ikka vigased. Pole mõtet midagi isegi oletada, tagantjärgi ei tõesta antud juhul enam midagi. Kuidas on võimalik, et peale nn. remondi teostamist mootorist kostva ebanormaalse heli põhjust ei tehtud selgeks, miski nagu ei klapi siin. Võibolla poetati kõverkäppade poolt hoopis silindrisse midagi. Ainuke tõestatud fakt on see, et eelpool mainitud kiosk on viisakalt väljendudes ebakompetentne.
numerus stultorum, infinitus est
artur23
Off Roader Wannabe
Postitusi: 27
Liitunud: K Mai 10, 2023 8:06 am

Re: Palun ideed, mida teha KIA Sorentoga (2009)

Postitus Postitas artur23 »

Panin auto ka siia foorumisse müüki, ehk tahab keegi putitada.
Loodan, et seekord sai kuulutus korrektne. On ikka nõuded siin :mrgreen:
artur23
Off Roader Wannabe
Postitusi: 27
Liitunud: K Mai 10, 2023 8:06 am

Re: Palun ideed, mida teha KIA Sorentoga (2009)

Postitus Postitas artur23 »

Sain remondist vastuse ka.

Kood: Vali kõik

Mootori remonti ei ole meilt tellitud ja ka ei ole mootorit remonditud vaid remonditi pihusteid ja vahetati turbo.
See et mootoris nüüd kolin, on suure tõenäosusega juba pikalt lekkinud pihustite tagajärg ja kui vahetada mootor siis oleks tulnud nagunii  turbo ja pihustid korda teha kuna uus mootor müüakse ilma lisaseadmeteta. Kuna me ei ole mootorit avanud siis ei saa hetkel täpsemalt oletada, et mis võis olla mootoris tekkinud kolina põhjuseks.
Lekkivad pihustid on pihustanud liigselt kütust mis on sattunud õli sisse ja õli on kaotanud oma määrimise omadused.
Tuginesime teie jutule kui sõiduk meile jõudis, et  sõiduk sõitis ja mootor töötas normaalselt.
Selleks et oleks antud veani kohe jõuda oleks pidanud mootori lahti võtma aga kuna väitsite, et mootor toimis normaalselt siis lähtusime teie antud infost.
Kõik eelnevad tööd sai teiega kooskõlastatud ja kui ilmnes mootori kolin, sai teid ka teavitatud,et sellise häälega ja sellises seisukorras oleva mootoriga  sõita pole mõistlik.
See et te otsustasite sellisena autot kasutada oli teie otsus.
vreps
Fitting 38"
Postitusi: 294
Liitunud: E Okt 10, 2016 11:42 am
Asukoht: Tartu

Re: Palun ideed, mida teha KIA Sorentoga (2009)

Postitus Postitas vreps »

artur23 kirjutas:
T Mai 16, 2023 3:46 pm
Sain remondist vastuse ka.

Kood: Vali kõik

Mootori remonti ei ole meilt tellitud ja ka ei ole mootorit remonditud vaid remonditi pihusteid ja vahetati turbo.
See et mootoris nüüd kolin, on suure tõenäosusega juba pikalt lekkinud pihustite tagajärg ja kui vahetada mootor siis oleks tulnud nagunii  turbo ja pihustid korda teha kuna uus mootor müüakse ilma lisaseadmeteta. Kuna me ei ole mootorit avanud siis ei saa hetkel täpsemalt oletada, et mis võis olla mootoris tekkinud kolina põhjuseks.
Lekkivad pihustid on pihustanud liigselt kütust mis on sattunud õli sisse ja õli on kaotanud oma määrimise omadused.
Tuginesime teie jutule kui sõiduk meile jõudis, et  sõiduk sõitis ja mootor töötas normaalselt.
Selleks et oleks antud veani kohe jõuda oleks pidanud mootori lahti võtma aga kuna väitsite, et mootor toimis normaalselt siis lähtusime teie antud infost.
Kõik eelnevad tööd sai teiega kooskõlastatud ja kui ilmnes mootori kolin, sai teid ka teavitatud,et sellise häälega ja sellises seisukorras oleva mootoriga  sõita pole mõistlik.
See et te otsustasite sellisena autot kasutada oli teie otsus.


MOTT Ja ongi nii nagu ma ühes oma eelmises postituses ennustasin, kiosk ei vastuta millegi eest kuna klient on ise kaamel. Kui lasta neil edasi majandada, siis kindlasti mootori avamisel leiabki kinnitust lekkivate pihustite teooria.
Kui pappi palju võib tellida sõltumatu ekspertiisi aga selle tulemus on etteennustamatu.
numerus stultorum, infinitus est
artur23
Off Roader Wannabe
Postitusi: 27
Liitunud: K Mai 10, 2023 8:06 am

Re: Palun ideed, mida teha KIA Sorentoga (2009)

Postitus Postitas artur23 »

Küsimus pigem ongi, et mis sellega nüüd peale hakata?
Panin müüki ja langetan hinda jupphaaval.
Enam asjad nii ei käi, et viin mingi huvilise kätte kes viitsiks tegeleda ja lammutada ilma, et tuhandeid küsiks. :)
kermo
Fitting 38"
Postitusi: 247
Liitunud: K Sept 03, 2008 5:31 pm
Asukoht: pärnu

Re: Palun ideed, mida teha KIA Sorentoga (2009)

Postitus Postitas kermo »

artur23 kirjutas:
K Mai 10, 2023 5:57 pm
Esimene remont:
Tänasega on pihustid kontrollitud ja remonditud- töö ja varuosad kokku 985 eur

Teine remont, et vaja turbo ära vahetada::
Turbo maksab 450 eur
Tihendite kompl. 25 eur
Õlifilter 11 eur
Õhufilter 12 eur
Mootoriõli 75 er
Abimaterjal 20 eur
Varuosad kokku: 593 eur
Mootori puhastamine, turbo vahetus, turbo torude puhastamine- vanast õlist,
Mootoriõli ja õhufiltri vahetus
Töö kokku 480

Ja siis jäi ka mingi klõks mootorisse ja jutt arvel: "Autoga ei soovita sõita- mootori
alum osas hääl"

Umbes 5 kilti sain sõita ja suri välja. Peale seda pakuvad mootorivahetust.
Mis sellest arvata?
EI saa päris täpselt aru kas auto oli nende remontide vahepeal kasutuses või mitte?
Kermo
53786526
artur23
Off Roader Wannabe
Postitusi: 27
Liitunud: K Mai 10, 2023 8:06 am

Re: Palun ideed, mida teha KIA Sorentoga (2009)

Postitus Postitas artur23 »

Ei olnud. Peale neid remonte sõitsin.
Kasutaja avatar
Lauri
Off Roader Wannabe
Postitusi: 28
Liitunud: E Veebr 26, 2007 6:02 pm
Asukoht: Keila

Re: Palun ideed, mida teha KIA Sorentoga (2009)

Postitus Postitas Lauri »

Tere!

Jälgisin antud Kia kohta käivat arutelu nii selles kui ka ühes IT-suunitlusega foorumis (viimases oli kusjuures auto hind alati mõnisada EUR odavam- tasub erinevaid portaale uurida!).

Kuna teema oli põnev, siis sportlikust huvist ajendatuna otsustasin, et pakun auto eest maksimaalselt 1000 raha uurimaks ise, et mis seal siis ikka valesti läks. Läks ligemale kuu aega enne kui algne müügihind 4000 oli langenud minule aktsepteeritava tasemeni- õnneks või kahjuks oli auto minu.

Elan kõnealusele töökojale pigem lähedal, aga enne ostu autoga tutvuma ei jõudnud/tahtnud minna. Ilmselt kartsin, et mis sealt peale mootoririkke veel vastu võib vaadata ja ei tahtnud oma niigi habrast motivatsiooni selle auto ostmiseks täielikult kaotada. Töökoja esindaja oli selle auto kohta käivatest internetidiskussioonidest teadlik ja asus kiiresti kaitsepositsioonile. Kolmanda isikuna mind see muidugi eriti ei huvitanud- puudus igasugune ambitsioon vaidlusi jätkata. Huvitaval kombel ei tahetud auto võtit kätte anda. Arvati, et jätan auto veel kauemaks hinnalist parkimiskohta kinni hoidma. Õnneks anti kohapealt puksiiri kontakt ja tehingupäeva õhtuks oli auto koduhoovis.

Otsustasin, et panen kiusatusele vastu ja ei anna kordagi isegi starterit- avan mootori täpselt selles seisus nagu ta töökojast tuli. Kogu põhi ja kapotialune oli nii paksult õli täis, et lootust lekkekoha tuvastamiseks polnud. Ilmselt oli lekkeid mitmest kohast- turbo õlitus, otsakaaned, karter, simmerid.

Pealt poolt lammutamine läks suhteliselt valutult. Pihustid tulid välja kergesti- ju siis need olid ikka tähelepanu saanud. Turbo läikis samuti muud vaadet arvestades tavapäratult. Huvitaval kombel murdus üks väljalaske nukkvõlli hoidev tikkpolt- ei tea kas viga on minu töövõtetes, võimalikus poltide korduvkasutamises või Kia inseneride aladimensioneerimise lembuses. Nukkvõllid nägid visuaalselt kenad välja ja silindrid tundusid samuti tavapärased.

Alt poolt lähenedes läks asi juba põnevamaks. Karteri eemaldamisel tuli ilmsiks põhja kogunenud suur kogus metallipuru. Õlipumba filter tundus üsna puhas, aga tähelepanu äratas üks suurem metallist "muna". Edasisel uurimisel selgus, et see oli sinna sattunud ploki ja karteripõhja "vaheplaadi" (vabandan, ei tea mis selle elemendi täpne nimetus võiks olla) poltide ülepingutamise tulemusel- paari ava puhul olid vaheplaadi vastused murdunud. Purunemist võis soodustada ka külluslik hermeetiku kasutamine, sest poldipesade põhjad olid paksult hermeetikut täis. Üldiselt pigem kahtlen, et need tükid mootori surmas suuremat rolli omasid.

Kepsu- ja raamsaalede eemaldamisel/vaatlemisel selgus, et paljud on ringi käinud ja omad jäljed väntvõllile jätnud- kas siis vaod või kuumast siniseks tõmmanud. Ise kordagi "kolksu" kuulda ei saanud, aga see oli suure tõenäosusega esimene silinder, sest selle silindri puhul olid kepsusaaled omalt kohalt lahkunud, mistõttu keps väga vabalt vända küljes istus.

Kokkuvõttena võib öelda, et mootori taastamine on küllaltki kaheldav ettevõtmine. Isiklikult arvan, et mootori surma põhjus on õlita sõitmine. Selliste lekete korral peaks pidevalt õli juurde valama ja ju siis jäid mõned korrad vahele.

Paar pilti ka:
https://share.icloud.com/photos/0d9n_KL ... bGCUdQTfmw

Tervitades

/Lauri
vreps
Fitting 38"
Postitusi: 294
Liitunud: E Okt 10, 2016 11:42 am
Asukoht: Tartu

Re: Palun ideed, mida teha KIA Sorentoga (2009)

Postitus Postitas vreps »

Kõige huvitavam on, et siin halanud eelmine omanik kapotialusest õlibasseinist ei maininud ridagi ja selles siin avaldatud remondikioski kirja väljavõttes seda ka pole.
numerus stultorum, infinitus est
artur23
Off Roader Wannabe
Postitusi: 27
Liitunud: K Mai 10, 2023 8:06 am

Re: Palun ideed, mida teha KIA Sorentoga (2009)

Postitus Postitas artur23 »

Mul pole midagi halada. Ma eeldasin, et saan remondi makstud raha eest ja kapoti alla ei vaadanudki peale remonti.
kalle211
Fitting 44"
Postitusi: 467
Liitunud: N Mär 18, 2010 10:16 pm

Re: Palun ideed, mida teha KIA Sorentoga (2009)

Postitus Postitas kalle211 »

Sellisel puhul kui turbo on ära lõpnud on vaja alati mõõta ära õli rõhk. Siis ei jää kulunud saaled avastamata. Ei ole ju mõtet kottis mootori külge uusi juppe kruvida. Kuna neil mootoritel saalede probleem suht sagedane siis on üks esimesi samme selle kontrollimine. Ainus loogiline seletus sellele juhtumile on see et antud töökoda tegeles sellise autoga esimest korda või oli siis spetsialiseerunud näiteks ainult VAG grupile ja ei olnud õrna aimugi sorento mootori hädadest.
artur23
Off Roader Wannabe
Postitusi: 27
Liitunud: K Mai 10, 2023 8:06 am

Re: Palun ideed, mida teha KIA Sorentoga (2009)

Postitus Postitas artur23 »

kalle211 kirjutas:
P Aug 06, 2023 3:50 am
Sellisel puhul kui turbo on ära lõpnud on vaja alati mõõta ära õli rõhk. Siis ei jää kulunud saaled avastamata. Ei ole ju mõtet kottis mootori külge uusi juppe kruvida. Kuna neil mootoritel saalede probleem suht sagedane siis on üks esimesi samme selle kontrollimine. Ainus loogiline seletus sellele juhtumile on see et antud töökoda tegeles sellise autoga esimest korda või oli siis spetsialiseerunud näiteks ainult VAG grupile ja ei olnud õrna aimugi sorento mootori hädadest.
Tundub loogiline, et laibale elus jäsemete külge panemine on mõtetu.
Loo morral on siis selline, et kui tahate autost ja rahast lahti saada siis viige Laagri autoasi, Revend juurde.
Kasutaja avatar
Lauri
Off Roader Wannabe
Postitusi: 28
Liitunud: E Veebr 26, 2007 6:02 pm
Asukoht: Keila

Re: Palun ideed, mida teha KIA Sorentoga (2009)

Postitus Postitas Lauri »

Kuna polnud südant autot prügimäele viia, siis võtsin vaevaks sellel teemal edasi mõelda.

Saatsin ploki ja vända Tartusse meistri juurde hindamaks ploki ülepuurimise ja vända lihvimise võimalikkust. Eelnevalt olin selgeks teinud, et rem. mõõdus kolvid/saaled olid täitsa saadaval, küll viimased 4 komplekti, aga siiski saadaval. Meister andis aga teada, et märkas väntvõllis pragu, mistõttu lihvida polnud seal midagi. Poelettidel on saadaval ka uus väntvõll, aga hakates asju numbritesse panema, siis tundus üha enam, et selle laeka avamisel ületavad kulud valulävi. Mootoris ringi käinud metall oleks eeldanud veel nukkade ja õlipumba vahetamist. Pidin meeles pidama, et taastan autot, mida kunagi sõitmas pole näinud ja mille puhul pole aimugi, mis üllatusi peale mootori käivitamist veel välja võib tulla.

Hakkasin vaatama kasutatud mootorite poole. Üldiselt võiks öelda, et 125kw D4CB mootori saadavus oli kehv/olematu- tol hetkel olin silma peal hoidnud ühel paar kuud müügis seisnud 1500 eur maksval eksemplaril. Kuna tegin eeltööd nädalavahetusel, siis mõtlesin, et võtan tööpäeval ühendust ja tellin ta siis ära- saab vähemalt auto liikuma. Uuel nädalal helistades tuli välja, et just sellel nädalavahetusel oli mootor läbi Soome portaali kaubaks läinud ja müüja tegeles juba selle transpordiks pakendamisega. Jäin kvartali jagu müügis olnud mootori ostuga hiljaks 2 päeva.

Siis hakkasin natukene katalooge sirvima ja võrdlema, et mida selle mootoriga mudeliuuenduse käigus õigemini tehti, et varasemast 103-st kilovatist 125 sai. Mootorikood oli neil mõlemil D4CB. Kuna kolvigrupis mingit radikaalset erinevust esimese hooga silma ei torganud, siis võtsin riski, et ostan ühe laialdasemalt levinud 103kW mootori lähemalt uurimiseks. See toodi 400 eur eest koju kätte ja võis lahkama hakata.

Mõned erinevused, millega pidin toime tulema:
1. Uuemal versioonil on vaakumpump veetav väljalaske nukast. Vanemal versioonil asub vaakumpump generaatori küljes. Lahenduseks pidin ostma vanema mudeli generaatori, lahendama vaakumpumba õlituse, elektriühenduse ja vaakumtorustiku. Õlitusega oli lihtne, pealevool õlirõhuanduri juurest ja äravool otse karterisse. Lahendatav tehaseosadega. Karteri pidin ostma uue, kuna vastavat ühendusflantsi omav romula oma oli tugevalt deformeerunud ja orig. karteril puudus flants vooliku ühendamiseks. Generaatori ostsin koos pistikuga, ehk et vahetasin mootorijuhtmestikupoolse pistiku, et juhtmestik vana tüübi generaatori otsa istuks. Sellega oli omakorda segadus, et uuel mudelil on kolmene pistik (tühi, "lamp" ja "feedback"), aga kasutusel 1 pin ("lamp"). Vanal on kahene pistik ("lamp" ja "signal") ja kasutusel mõlemad. Andsin vastavalt orig. lahendusele autole generaatorist "lamp" signaali ja toimima ta hakkas. Vaakumi vedamine oli lihtne ja sain kasutada orig. osasid. Kummiosad olid kivistunud ja need vahetasin välja.
2. Antud juhtumi korral oli mõistliki kasutada vanema mudeli klapikambrikaant. Küll aga tekkis konflikt pihustite pessa mahutamisel- pihustid jäid KKK servadele kandma. Küll aga nii vähe, et piisas kui klapikambrikaant pihustite juurest veidi freesida, et nad ilusti kaanest mööda mahuksid. Samuti oli vaja modifitseerida pihusteid hoidvaid "kahvleid", sest poldipesa asukoht on uuemal/vanemal mõned millimeetrid nihkes. Kui mootoril nukad ja nukka hoidev raam kulumisjälgedeta, siis oleksin ilmselt proovinud uuema tüübi raami, nukad ja KKK jätta.
3. Sisselaskepoolel on muudetud kaanest tuleva jahutusvedeliku väljavõtuühenduse asukohta. Uuemal on see mootori eest otsast, vanemal tagant otsast. Sain orig. voolikut ära kasutades ühenduse siiski tehtud- kaanest väljuvat toru pidi veidi lühemaks lõikama ja siis sobis voolik nö peegelpildis kasutamiseks.

Muus osas läksid kõik kolm mootoriketti koos taldade ja pingutitega uued. Kõik eemaldatud detailid puhastatud ja uute tihenditega kokku. Pihustipesad freesitud ja puhastatud.

125 kW mootori pealt jäid siis pihustid, kütusepump, turbo, sisselaske-/väljalaskekollektor ja mootori juhtplokk. Kas see on piisav, et lõpptulemusena mootor 125kW on, ei oska kahjuks öelda. Arvestades, et igapäevaauto on jämedalt 2x kergem ja 3x võimsam, siis ega ta nagunii edasi käi. Mingil põhjusel kipub siiski autovõtmeid haarates kätte jääma KIA võti. Eks oma süü ole kätte jõudnud talvel.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Palun ideed, mida teha KIA Sorentoga (2009)

Postitus Postitas v6sa »

artur23 kirjutas:
L Okt 07, 2023 3:16 pm
...
Loo morral on siis selline, et kui tahate autost ja rahast lahti saada siis viige Laagri autoasi, Revend juurde.
Ja millisel töökojal ei juhtu. Sellega olen nõus, et Reverendist autot kätte saades tasub korraks kiigata, kas kõik on ikka pealtnäha OK ja ega seekord mõnda head tööriista kaasa antud:)

Kiiduväärselt hää kirjeldus ühe tõbise tervenemise kohta. Muretuid kilomeetreid!
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
kalle211
Fitting 44"
Postitusi: 467
Liitunud: N Mär 18, 2010 10:16 pm

Re: Palun ideed, mida teha KIA Sorentoga (2009)

Postitus Postitas kalle211 »

Palju lihtsam oleks 103kw plokile 125 kw plokikaas peale panna olnud.
Vasta

Mine “Kia”