Galloperi rummulukud
Moderaatorid: Maasturid, Moderators
Galloperi rummulukud
Avastasin täna, et mu "Ruunal" on 3wd. Ehk siis üks automaatne rummulukk ei lukusta. Võtsin ka luku küljest ära, kuid mingeid silmnähtavaid vigastusi ei näinud. Lugesin kiirelt, et need võivadki ära kuluda ja üldse on nendega jamasid.
Küsimused siinkohal on järgmised:
Kuidas täpselt lukustus sisse ja välja lülitub, kuna nägin seda esimest korda elus, siis ei saanud päris täpselt aru.
Parandamine on vist lollus?
Kui vahetada, siis on mul õigus, et manuaalsete vastu, kuna need on lollikindlad?
Kas kellelgi on müüa manuaalseid või ühte automaatset lukku?
Küsimused siinkohal on järgmised:
Kuidas täpselt lukustus sisse ja välja lülitub, kuna nägin seda esimest korda elus, siis ei saanud päris täpselt aru.
Parandamine on vist lollus?
Kui vahetada, siis on mul õigus, et manuaalsete vastu, kuna need on lollikindlad?
Kas kellelgi on müüa manuaalseid või ühte automaatset lukku?
If it´s stupid, but it works, it´s not stupid!
Re: Galloperi rummulukud
.ees veabki 1 ratas.korralikuks 4veoks on siiski diffrilukud
Re: Galloperi rummulukud
Õigus, aga paraku liigub mul ees vaid 1 veovõll. Vahetasin esimesed lukud omavahel ära ja siis hakkas teine pool vedama - siit järeldan, et 1 lukk on omadega läbi.
If it´s stupid, but it works, it´s not stupid!
- Maasturid
- Legod Varuosadest
- Postitusi: 1957
- Liitunud: R Veebr 20, 2004 12:48 pm
- Asukoht: Roosna-Alliku GSM:513 2551
- Kontakt:
Re: Galloperi rummulukud
Õige see on.Enamus Hyundai Galloperidel ka taga vaba differ ja seega need masinad lausa 2WD(ees veab üks ja taga üks ratas)l300 kirjutas:.ees veabki 1 ratas.korralikuks 4veoks on siiski diffrilukud
http://www.maasturid.ee
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
* Wildtrak 2.0 Bi-turbo
* LC120
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
* Wildtrak 2.0 Bi-turbo
* LC120
- Maasturid
- Legod Varuosadest
- Postitusi: 1957
- Liitunud: R Veebr 20, 2004 12:48 pm
- Asukoht: Roosna-Alliku GSM:513 2551
- Kontakt:
Re: Galloperi rummulukud
Automaat lukkude puhul ei hakka esisild vedama kui üks lukkudest ei rakendu.Klots kirjutas:Õigus, aga paraku liigub mul ees vaid 1 veovõll. Vahetasin esimesed lukud omavahel ära ja siis hakkas teine pool vedama - siit järeldan, et 1 lukk on omadega läbi.
http://www.maasturid.ee
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
* Wildtrak 2.0 Bi-turbo
* LC120
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
* Wildtrak 2.0 Bi-turbo
* LC120
Re: Galloperi rummulukud
Maasturid kirjutas:Automaat lukkude puhul ei hakka esisild vedama kui üks lukkudest ei rakendu.Klots kirjutas:Õigus, aga paraku liigub mul ees vaid 1 veovõll. Vahetasin esimesed lukud omavahel ära ja siis hakkas teine pool vedama - siit järeldan, et 1 lukk on omadega läbi.
Täpselt! Liigub vaid veovõll ja sellel poolel, kus lukk on katki, sest sellel poolel pole takistust.
If it´s stupid, but it works, it´s not stupid!
Re: Galloperi rummulukud
Mul just nii ongi,et taga veab üks ratas kuigi kui käik väljas ja tagaots üleval siis käivad rattad ühtepidi ringi,ei saagi nüüd täpselt aru kuidas kindlaks teha sest varjante väljakäidud siin erinevaid,üheks on see,et peab ka v.kastist neutraali panema mida pole proovinud.kuuldavasti pidi saama ka lihtsalt pajero diffrit saama paigaldada peaasi,et ülekanded klapiks.üks mitsu tagasild iseenesest olemas millel lsd.vaja ülekanded selgeks teha.hetkel see galloper vähe mannetu ikkaMaasturid kirjutas:Õige see on.Enamus Hyundai Galloperidel ka taga vaba differ ja seega need masinad lausa 2WD(ees veab üks ja taga üks ratas)l300 kirjutas:.ees veabki 1 ratas.korralikuks 4veoks on siiski diffrilukud
Re: Galloperi rummulukud
Automaatlukusti lukustab siis, kui diferentsiaali poolt toimub vedu. Kui lülitad nelikveo sisse, hakkab eesmine kardaan ringi käima ning see omakorda läbi diferentsiaali pooltelgesid. Kui rattad liiguvad aeglasemini kui poolteljed, lülituvad rummulukud sisse ja ühendavad poolteljed rummuga et rattad vedavaks muuta.Kuidas täpselt lukustus sisse ja välja lülitub, kuna nägin seda esimest korda elus, siis ei saanud päris täpselt aru.
Enamasti küll, kui lukk on lootusetult rikkis asendatakse need soovi korral kas uute automaat- või manuaallukkudega.Parandamine on vist lollus?
Just, vähem asju sees, mis võiksid rikki minna. Miinuseks see, et iga kord nelikvedu sisse või välja lülitades, pead autost välja ronima ja mõlemal pool lukud sisse lülitama. Võib ka lukud sisse lülitatuks jätta, kuid siis peab meeles pidama, et esidiferentsiaal käib kogu aeg ringi. See tähendab esisilla kulumist ning kütusekulu tõusu.Kui vahetada, siis on mul õigus, et manuaalsete vastu, kuna need on lollikindlad?
Manuaalseid AVM lukke leiad maasturid.ee . Originaalidest on pakkuda nii manuaalsed kui automaatsed. Automaat maksab 260€ + transport/toll ning manuaalne AISIN lukk 287 € + transport/toll.Kas kellelgi on müüa manuaalseid või ühte automaatset lukku?
Juhul kui on LSD tagasild on juhi ukse ääres suur punane hoiatuskleebis selle kohta.
Re: Galloperi rummulukud
Tänan konkreetsete vastuste eest!
Sellest sain ma ka ise katsetades aru, küll aga jäi täpne luku sisse-välja lülitamise mehhanism arusaamatuks. Kui sa oskaksid samm-samult luku lülitused kirja panna, oleksin väga tänulik!Kuidas täpselt lukustus sisse ja välja lülitub, kuna nägin seda esimest korda elus, siis ei saanud päris täpselt aru.vedur kirjutas: Automaatlukusti lukustab siis, kui diferentsiaali poolt toimub vedu. Kui lülitad nelikveo sisse, hakkab eesmine kardaan ringi käima ning see omakorda läbi diferentsiaali pooltelgesid. Kui rattad liiguvad aeglasemini kui poolteljed, lülituvad rummulukud sisse ja ühendavad poolteljed rummuga et rattad vedavaks muuta.
If it´s stupid, but it works, it´s not stupid!
Re: Galloperi rummulukud
Ega automaatne rummulukk pole mingi imeseade. Sarnaneb tööpõhimõttelt iselukustuvale diferentsiaalile.
Galloperi puhul on olenevalt tootmisaastast kasutusel kas rullidega või nukkvõll-tüüpi lukusti. Esimese tüübi puhul, kui pooltelje poolt rakendatakse pöördemomenti hakkab pöörlema luku sees pesadega detail, mis haarab rullid kaasa ning lukustab need rummu korpuse suhtes ja ongi pooltelg rattaga ühendatud. Teist tüüpi lukusti sees on on mitu vedru (Galloperi puhul 3), mis on ühendatud pöörlevate plaatidega. Juhul kui pooltelje poolt tulev pöördemoment ületab vedrude ja plaatide omavahelise takistuse, surutakse nukkidega ühendusmuhv luku korpuses olevasse sobivasse pesasse ning ongi lukustumine toimunud.
Rullidega lukusti on peal autodel mis on toodetud kuni august 1993, sealt edasi on nukkvõll-tüüpi. Rullidega on originaalis AVM toodang, nukkidega Aisin. Kuni mai 1994 manuaallukud on nukkvõll-tüüpi ning toodetud AVM poolt, sealt edasi on sama tüüpi Aisin-i lukud.
Üks asi mida peaks automaatlukkudega meeles pidama on see, et kinni jäädes ei tohi autot edasi-tagasi "kiigutada". Sõiduki liikumisuuna muutumisel automaatlukk avaneb hetkeks ning lukustub seejärel uuesti. Liigse "kiigutamise" puhul saab automaatlukkudest päris kiiresti lahti.
Galloperi puhul on olenevalt tootmisaastast kasutusel kas rullidega või nukkvõll-tüüpi lukusti. Esimese tüübi puhul, kui pooltelje poolt rakendatakse pöördemomenti hakkab pöörlema luku sees pesadega detail, mis haarab rullid kaasa ning lukustab need rummu korpuse suhtes ja ongi pooltelg rattaga ühendatud. Teist tüüpi lukusti sees on on mitu vedru (Galloperi puhul 3), mis on ühendatud pöörlevate plaatidega. Juhul kui pooltelje poolt tulev pöördemoment ületab vedrude ja plaatide omavahelise takistuse, surutakse nukkidega ühendusmuhv luku korpuses olevasse sobivasse pesasse ning ongi lukustumine toimunud.
Rullidega lukusti on peal autodel mis on toodetud kuni august 1993, sealt edasi on nukkvõll-tüüpi. Rullidega on originaalis AVM toodang, nukkidega Aisin. Kuni mai 1994 manuaallukud on nukkvõll-tüüpi ning toodetud AVM poolt, sealt edasi on sama tüüpi Aisin-i lukud.
Üks asi mida peaks automaatlukkudega meeles pidama on see, et kinni jäädes ei tohi autot edasi-tagasi "kiigutada". Sõiduki liikumisuuna muutumisel automaatlukk avaneb hetkeks ning lukustub seejärel uuesti. Liigse "kiigutamise" puhul saab automaatlukkudest päris kiiresti lahti.
Re: Galloperi rummulukud
Nii detailiderohkest kirjeldusest ei suutnud ma unistadagi! Ma siiralt tänan sind, et võtsid vaevaks selle kõik kirja panna!
If it´s stupid, but it works, it´s not stupid!
Re: Galloperi rummulukud
Mul on 4 tk 1999 a Galloperi automaatset rummulukku,need on kahjuks maal kuhu satun ülejärgmine nädalavahetus
Aarne tel. viis107viis7viis
Aarne tel. viis107viis7viis