2. leht 4-st

Postitatud: E Sept 03, 2007 10:21 am
Postitas Beast
minu soovitus, ära vaipa tagasi pane. kusjuures armatuurlaua võid teha hoopis alumiiniumist plaadina (servad valtsid ära), hea eest ära võtta kui elektrisüsteemi vaja putitada. kaitsmeploki võid ka võimaluse korral armatuurlauale tõsta kaardilugeja ette. hea mugav kaitsmetele kohe pilk peale visata kui midagi ei tööta. Kui sa soovid täpsemat käiguvahetust, siis viska olemasoelv käigukang minema, võta ära kõik plast jubinad ja pane lülitus hoovale peale hoopis alumiiniumist toru. kui sobivat kohe pole, võta paksu seinaga toru ja puuri parajaks. toru seina puuri risti lisa auk, keermesta ära ja keera polt sisse, see hoiab seda kinni (lülitus hooval on rant peal, tee risti auk selle kohapeale, siis lukustab korralikult paika). ma ei ole küll 100% kindel kas nival nii saab, aga klassikalisel ladal igaljuhul saab ja pärast on käiguvahetus mõnusalt täpne, tunned kohe läbi käigukangi kõiki "klõpse" mis kast teeb. nimelt see tava käigukangi ühendus annab ilge loksu sisse ja kui käimarit vahetad on seda maru paha maha ka võtta. ja kui sul taga istujaid ei hakka olema, siis võid käsipiduri trossi ka salongi tuua--ei jää kõhuall enam okstele ja muul ette. ma loodan et jutt väga segane ei saanud, ma lihtsalt jagan mõtteid, mida ma olen oma ralli auto peal proovinud.

Postitatud: E Sept 03, 2007 11:05 am
Postitas väike-niva
räägi mis rehvid sul all on st mark ja mõõdud :?:

Postitatud: E Sept 03, 2007 12:32 pm
Postitas Lexuz
All siis hetkel Sahara 4x4 Insa Turbo rehvid mõõduga 235/75/15

Sellised näevad all välja:

Pilt

ja niipalju on ruumi(esimesed koopad)
Pilt

Postitatud: E Sept 03, 2007 12:35 pm
Postitas Madis
Eeh, nostalgia...
Mina tean sellest autost nii palju, et sõber ostis selle paar aastat tagasi kuskilt Haapsalu kandist, sõitis (loe - remontis) ca pool aastakest ja müüs edasi krt. teab kuhu. Aga tore jälle näha ja hea teada, et puhutakse hing sisse. Rehvid paistavad samad olema mis sõber ostis - Insa Turbo Sahara 235/70/15.
Aga jah Niva on selline hellik ehk laguneb raibesk pidevalt ja seda absoluutselt igalt poolt. Minu mäletamist mööda oli sellele Nivale miskit moodi tõste tehtud, aga mis ja kuidas ei mäleta. Jõudu!

Postitatud: E Sept 03, 2007 12:36 pm
Postitas Madis
Näh rehvijutt oilgi mul õige:)

Postitatud: E Sept 03, 2007 12:40 pm
Postitas Lexuz
Täpselt täpselt. Tundub jah et auto on liikunud käest kätte päris usinalt. Huvitav küll et pole siis keegi viitsinud vaadata mis põhjamati alla toimub. Korrosioonitõrjest ei ole küll pikka aega selle auto juures juttu olnud.

Postitatud: E Sept 03, 2007 12:46 pm
Postitas Madis

Postitatud: E Sept 03, 2007 12:53 pm
Postitas Lexuz
Tundub piltide järgi, et antud isend on pärinud oma rehvid koos velgedega hoopis tolle punase isendi alt. Kroomvejed pole ka muidugi pahad - seal paistab veel laiem kumm peal olevat.

Postitatud: E Sept 03, 2007 1:02 pm
Postitas Lexuz
Beast kirjutas:minu soovitus, ära vaipa tagasi pane. kusjuures armatuurlaua võid teha hoopis alumiiniumist plaadina (servad valtsid ära), hea eest ära võtta kui elektrisüsteemi vaja putitada. kaitsmeploki võid ka võimaluse korral armatuurlauale tõsta kaardilugeja ette. hea mugav kaitsmetele kohe pilk peale visata kui midagi ei tööta. Kui sa soovid täpsemat käiguvahetust, siis viska olemasoelv käigukang minema, võta ära kõik plast jubinad ja pane lülitus hoovale peale hoopis alumiiniumist toru. kui sobivat kohe pole, võta paksu seinaga toru ja puuri parajaks. toru seina puuri risti lisa auk, keermesta ära ja keera polt sisse, see hoiab seda kinni (lülitus hooval on rant peal, tee risti auk selle kohapeale, siis lukustab korralikult paika). ma ei ole küll 100% kindel kas nival nii saab, aga klassikalisel ladal igaljuhul saab ja pärast on käiguvahetus mõnusalt täpne, tunned kohe läbi käigukangi kõiki "klõpse" mis kast teeb. nimelt see tava käigukangi ühendus annab ilge loksu sisse ja kui käimarit vahetad on seda maru paha maha ka võtta. ja kui sul taga istujaid ei hakka olema, siis võid käsipiduri trossi ka salongi tuua--ei jää kõhuall enam okstele ja muul ette. ma loodan et jutt väga segane ei saanud, ma lihtsalt jagan mõtteid, mida ma olen oma ralli auto peal proovinud.
Tänud nõuannete eest - kuid ma kaldun siiski arvama et "päris meeste" radu selle nivaga võtma vaevalt hakkab :roll: . Seniks rohkem softroad ja jahilkäigud jne. Armatuuri tahaks ikka originaalilähedase jätta aga seda käiguvahetuse värki peaks täitsa proovima.

Postitatud: E Sept 03, 2007 1:06 pm
Postitas Landy
Need teised rehvid ja veljed läksid tõesti punase alla ning tegu on nendise Shrek-i autoga:
http://www.4x4shrek.pri.ee/?GALERII

Viimane on vahepeal veel vähemalt kolm korda omaniku vahetanud.
Viimati võistles see punane Mudakoonul, kuid seal sai vahepealsetel omanikel selle lagunemisest siiber ja pandi uuesti müüki.

P.S. Originaalalogarid kindlasti ei sobi, rattad ei mahu ringi käima. Ku ise teed, siis on teine asi. Taga koopastes on ruumiga muidugi kriitiline.

Postitatud: E Sept 03, 2007 1:12 pm
Postitas Lexuz
Taga koobaste pärast ma ei muretseks sugugi - seal ei ole esmapilgul logariga midagi teha - koopas sees kõik kinnine ja mudal pole minna kuhugi - korralik möksitamine ja logarit pole vajagi. Ees aga seevastu küll....millisest aretama hakata logarit? Niva originaalist? Mõni muu vaz?

Postitatud: E Sept 03, 2007 4:51 pm
Postitas 414 AVM
Aga milleks logarit aretada? Vaata seda teemat. Ja eriti Jaagu viimast posti :wink: .
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=667 ... t=lehtkumm

Postitatud: E Sept 03, 2007 6:23 pm
Postitas Lexuz
Samas võiks ju siis ka kasutada traktori vms suuremast õhukummist valmistatud "logareid" - kumm ju ikka kumm ja peaks pori eemal hoidma..õlikindlust küll pole aga mingi aja võiks ju kesta küll. Neetide või plekuruvidega külge aretada ja asi timm. Peab täitsa kaaluma seda varianti.

Postitatud: E Sept 03, 2007 6:32 pm
Postitas Landy
Mina logareid "metsaautole" ei paneks, sest ikks satub igasugu "sitta" selle ja kere vahele ja siia seal hea roostest "haududa". Pigem tee enneigat talve koopasse korralik roostetõrje ja asi tahe.
Vaadates auto üldist roostetamise astet, siis ega selle kerega igavesti ei liikle. Nivale omaselt läheb ühel hetkle "nina" pehmeks ja siis on selle kerega kellad. :cry:

Postitatud: E Sept 03, 2007 8:23 pm
Postitas Tegija
Vaata http://www.araveteauto.ee ning võta ühendust.
Omal ajal sai võisteldud üsnagi edukalt. Kuniks sai Nivast !!!!!!!!!!
Auto alles praegugi.