
Nifa21 - Niva ehitus
Moderaatorid: Landy, Moderators
Re: Nifa21 - Niva ehitus
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Venna nif edeneb visalt, suvel igasugu muid huvitavaid asju...
Kui kellelgi on Niva esiklaasi, siis olen huvitatud. Hetkel venesse ei saa ja kuna saab on üldse lahtine.






Kui kellelgi on Niva esiklaasi, siis olen huvitatud. Hetkel venesse ei saa ja kuna saab on üldse lahtine.






Viimati muutis Nifa21, N Jaan 07, 2021 12:44 pm, muudetud 1 kord kokku.
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Ette said uued led tuled.
Kas keegi teab, mis tähistus/markeering peab olema esituledel, et ülevaatuse onud rahul oleksid?

Uued veljed 15 tolli, Kia Sorento omad. Auguvalem sama, mis Nival. Keskava treiti paar milli suuremaks. Offseti ei tea, aga sobib suurepäraselt.
Vanad rehvid olid 205/80*16 , uued rehvid 235/75*15 Veider on see, et uute rehvidega rool raskemaks ei läinud, juhitavus parem ja müratase oluliselt ei tõusnud. Kui aken on all, siis kuuleb madalat urinat. Mingi teatud kiirusel (u.60 km/h) on keres väike "kummiurin".



Kas keegi teab, mis tähistus/markeering peab olema esituledel, et ülevaatuse onud rahul oleksid?

Uued veljed 15 tolli, Kia Sorento omad. Auguvalem sama, mis Nival. Keskava treiti paar milli suuremaks. Offseti ei tea, aga sobib suurepäraselt.
Vanad rehvid olid 205/80*16 , uued rehvid 235/75*15 Veider on see, et uute rehvidega rool raskemaks ei läinud, juhitavus parem ja müratase oluliselt ei tõusnud. Kui aken on all, siis kuuleb madalat urinat. Mingi teatud kiirusel (u.60 km/h) on keres väike "kummiurin".



VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Panin uue salongi vendi. Vendi mootor kapoti all ja vaz08 oma. Põhjuseks parem salongi tuulutus, kui originaal vendiga. Müratase ka tunduvalt väiksem, pea olematu. Venemaalt tellitud ja läks koos tolliga 90- eur maksma, kolm kuud tuli. Isegi salongi filter on. Kust uut saab, ei tea, vist tuleb ise modida, kui umbe läheb.

Siin vana õhukogur.




Siin vana õhukogur.



VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Vahekastile tahtsime panna külge ammu laual vedelevat esisilla väljalülitust.

Vahetasime ka paar laagrit ja keskdifri.

Külge läks ka vahekasti-käigukasti vahelise kardaani tsentreerimispuks, mis on Chevy Niva oma. Vahe selles, et sellel on kummipuksi sees metallsõrmus, mis läheb pinguga kardaani otsa. Pole nii "lödi", kui lihtsalt kummipuks. Päris vanal Nival oli seal metallsõrmus. Nüüd siis kahe kombo!
uus
vana all vasakul



Proovisime pukkide peal vibrakontrolli teha. Nii ei saa halligi aru, aga huvitav on olla kanalis, kui teine mees salngis paneb viienda käigu sisse ja surub gaasi

Tulemus oli see, et vahekast enam häirivat häält ei tee, väike vilin jäi. Aga vibra meeletu. Pika testimise järel saime aru, et uue allapandud esisilla väljalülituse võll on kõver! Võtsime alt ära ja vana tagasi. Vibravaba!
nüüd saab sõita nii
et nautida
Pärast hakkasime siis kõverat võlli laua peal vaatama ja selgus, et võll sirge ja laager viskab! Pole varem sellist asja näinud. Panime uue laagri ja viskamine kadus. Eks jääb jälle laua peale järgmist korda ootama. Õnneks saab ära vahetada nii, et vahekasti ei pea alt võtma.

Vahetasime ka paar laagrit ja keskdifri.

Külge läks ka vahekasti-käigukasti vahelise kardaani tsentreerimispuks, mis on Chevy Niva oma. Vahe selles, et sellel on kummipuksi sees metallsõrmus, mis läheb pinguga kardaani otsa. Pole nii "lödi", kui lihtsalt kummipuks. Päris vanal Nival oli seal metallsõrmus. Nüüd siis kahe kombo!
uus

vana all vasakul



Proovisime pukkide peal vibrakontrolli teha. Nii ei saa halligi aru, aga huvitav on olla kanalis, kui teine mees salngis paneb viienda käigu sisse ja surub gaasi


Tulemus oli see, et vahekast enam häirivat häält ei tee, väike vilin jäi. Aga vibra meeletu. Pika testimise järel saime aru, et uue allapandud esisilla väljalülituse võll on kõver! Võtsime alt ära ja vana tagasi. Vibravaba!
nüüd saab sõita nii


Pärast hakkasime siis kõverat võlli laua peal vaatama ja selgus, et võll sirge ja laager viskab! Pole varem sellist asja näinud. Panime uue laagri ja viskamine kadus. Eks jääb jälle laua peale järgmist korda ootama. Õnneks saab ära vahetada nii, et vahekasti ei pea alt võtma.
Viimati muutis Nifa21, N Jaan 07, 2021 12:49 pm, muudetud 1 kord kokku.
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 1776
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Mulle jaburad asjad meeldivad. Edu nifferdamisel 

Krusa, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Tundub, et vähemalt üks mees loeb...
Kuna vaja ülevaatusele minna ja üks zarniiri kumm oli puru, siis panin alla juba ammu riiulis seisva tõstekomplekti. Vana tõste ise ehitatud ja varajasemates postides kirjas.
Komplektis siis alumised zarniirid (pildil üleval), mis on laiema flansiga kui originaalid. Need toovad ratta alt väljapoole ja tõstes ei jookse rattad alt kokku. Eelmine kord võtsin küll ülemise õõtsa alt reguleerimisseibid ära, mis viisid ülemist otsa sissepoole, aga ikka jäid rattad alt kokkupoole.

Siin siis "joonis" kuidas tõstepukse paigaldada. Kõik millimeetriste mõõtudega. Vene värgi juures ajab selline peenutsemine nati muigama, aga noh kui vaja siis vaja!



Tulemus: rattad jõhkralt alt väljapoole. Panin ülesse kaks korda rohkem seibe tagasi kui originaalis, aga nati ikka alt laiali. Roolimine muutus kergemaks ja just keset kurvi, kui veel vaja juurde keerata. Kas rool kergem tänu uutele zarniiridele või siis muutunud rataste asendi pärast, seda ei tea. Käin sildamises ära, siis saab täpsemalt öelda.
Kuna vaja ülevaatusele minna ja üks zarniiri kumm oli puru, siis panin alla juba ammu riiulis seisva tõstekomplekti. Vana tõste ise ehitatud ja varajasemates postides kirjas.
Komplektis siis alumised zarniirid (pildil üleval), mis on laiema flansiga kui originaalid. Need toovad ratta alt väljapoole ja tõstes ei jookse rattad alt kokku. Eelmine kord võtsin küll ülemise õõtsa alt reguleerimisseibid ära, mis viisid ülemist otsa sissepoole, aga ikka jäid rattad alt kokkupoole.

Siin siis "joonis" kuidas tõstepukse paigaldada. Kõik millimeetriste mõõtudega. Vene värgi juures ajab selline peenutsemine nati muigama, aga noh kui vaja siis vaja!



Tulemus: rattad jõhkralt alt väljapoole. Panin ülesse kaks korda rohkem seibe tagasi kui originaalis, aga nati ikka alt laiali. Roolimine muutus kergemaks ja just keset kurvi, kui veel vaja juurde keerata. Kas rool kergem tänu uutele zarniiridele või siis muutunud rataste asendi pärast, seda ei tea. Käin sildamises ära, siis saab täpsemalt öelda.
VAZ 21213 Niva '05
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis
Niivamehed saavad eelisjärjekorras taevasse!
Räägin 555 5kümme 2viis