Roolivõimu pump hüdroroolile?
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Roolivõimu pump hüdroroolile?
Tere!
Kuna enda pump sai otsa, siis uuriks mis pumpasid keegi kasutab, kui just riigisaladus pole. Olen kuulnud, et alu pumpadest tuleb eemale hoida, et need malmist korpusega asjad võiks olla paremad. Kuskil keegi hõikas transiti pumba välja, aga milline täpselt, ei tea. Jagage kogemusi, eriti hea oleks kui midagi täpsemalt, et milline enamvähem kestab ja keerab jne. Ning mis mod-e vaja teha neile, kui üldse.
Tänud!
Lugupidamisega Villu
Kuna enda pump sai otsa, siis uuriks mis pumpasid keegi kasutab, kui just riigisaladus pole. Olen kuulnud, et alu pumpadest tuleb eemale hoida, et need malmist korpusega asjad võiks olla paremad. Kuskil keegi hõikas transiti pumba välja, aga milline täpselt, ei tea. Jagage kogemusi, eriti hea oleks kui midagi täpsemalt, et milline enamvähem kestab ja keerab jne. Ning mis mod-e vaja teha neile, kui üldse.
Tänud!
Lugupidamisega Villu
Re: Roolivõimu pump hüdroroolile?
Me oleme koguaeg aiste vahel oleva mootori originaal pumpa kasutanud.
Isiklikult ei näe nagu põhjust, miks alu pump ei tohiks toimida, kui ta enamustel tänapäeva autodel küljes on. Tavaline roolilatt on suht sama ehitusega, mis hüdrorool.
Isiklikult ei näe nagu põhjust, miks alu pump ei tohiks toimida, kui ta enamustel tänapäeva autodel küljes on. Tavaline roolilatt on suht sama ehitusega, mis hüdrorool.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2432
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Roolivõimu pump hüdroroolile?
Ei juhtu alupumpadega midagi, kuni töörõhud alla 200 bar püsivad. Ja miks need peakski kõrgemad olema...
Suvaline kiilrihmaga käitatav pump sobib. Kiireks pööramiseks peab pumba tootlikkus olema piisav (ja see sõltub roolisilindri mahust). Mingi 6 kuupi pöörde kohta on üldiselt maa ja ilm, kui just tühikäigul ei kavatse slaalomi maailmarekordit ründama asuda.
Suvaline kiilrihmaga käitatav pump sobib. Kiireks pööramiseks peab pumba tootlikkus olema piisav (ja see sõltub roolisilindri mahust). Mingi 6 kuupi pöörde kohta on üldiselt maa ja ilm, kui just tühikäigul ei kavatse slaalomi maailmarekordit ründama asuda.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Re: Roolivõimu pump hüdroroolile?
Teistes teemades kohati läbi jooksnud et Alu pump ei kesta, et need malmist kestaga paremad. Mul endal muidugi variant otsida uus originaal ja proovida sellega, et kuidas kestab. Toyota oma siis.
Terv.
Terv.
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Re: Roolivõimu pump hüdroroolile?
Undab nii , et kõrvad lukus.
Re: Roolivõimu pump hüdroroolile?
Siis onülerõhu klappiga midagi nihuk, ei lase ülerõhku maha.
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Re: Roolivõimu pump hüdroroolile?
Ei juhtunud üle päeva see, iga sõiduga hullemaks läinud. Täpselt ei tea mis sa mõtled, kuna pole nii kodus selle ehitusega, aga ise arvan, et võtab õhku ja kaviteerib. Tühikäigul pole probleemi, aga 2000rpmga sõites hakkavad kõrvad valutama. Ise arvan, et pump otsas. Nüüd küsimus ongi, mida keegi kasutanud on, või ostan nö originaali uuesti.
Terv. Villu
Terv. Villu
Re: Roolivõimu pump hüdroroolile?
Kui õhku võtab siis tuleks pealetulekut suurendada .
Aga kui ülerõhu klapp ei rakendu(ei lase piisavalt läbi) võib tekkida ka kavitatsioon.
Proovi pumba pöörlemist madalamaks saada.
Aga kui ülerõhu klapp ei rakendu(ei lase piisavalt läbi) võib tekkida ka kavitatsioon.
Proovi pumba pöörlemist madalamaks saada.
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Re: Roolivõimu pump hüdroroolile?
Rihmamajandus kõik originaal, nii, et seal ei näe mina hetkel probleemi, aga ma võibolla ei tea lihtsalt. Pealevool originaalist ca 2x jämedam, nii, et jälle ei näe probleemi. Selle rõhu asjaga meenub ainult üks asi, kui tagasi voolu kunagi kinni pigistasin, siis undamine kadus ära. Lisaks olen lugenud, et tihti kui rooli asi ümber tehakse, näiteks suurema vooliku peale, siis tuleb undamine, ehk paljudel on survetorus mingi "piiraja" vms. Volvol näiteks on mingi metallkõri survepoolel mingi maa peale(umbes 20-30cm). Minul läheb sealt poole tolline voolik. Midagi sai kuskilt kunagi suuremaks ka puuritud, surveväljundis mingi stuts, see ilmselt oli ka viga. Praegune pump on otsas, seal pole kahtlust.
Sa tundud jagavad seda hüdro asja rohkem. Kunagi proovisin ühte, ilmselt fordi pumpa, väike malm korpus. Sellega oli see jama, et keerates on raske, põõrded ei mõjuta seda, ning kiiremini keerates katkub ka veidi. Katkumisega saan aru, tootlikust jääb puudu ilmselt, aga miks raske on, seda ei suuda välja mõelda, ainuke asi, kui selle pumba surve nii madal, kas siis tehasest või mingi muu mure. Surve suhtes, kahtlen, et toyota pumbaga surve vahe nii suur on, originaalis siis, aga mine tea.
Või saab seal veel midagi olla?
Sa tundud jagavad seda hüdro asja rohkem. Kunagi proovisin ühte, ilmselt fordi pumpa, väike malm korpus. Sellega oli see jama, et keerates on raske, põõrded ei mõjuta seda, ning kiiremini keerates katkub ka veidi. Katkumisega saan aru, tootlikust jääb puudu ilmselt, aga miks raske on, seda ei suuda välja mõelda, ainuke asi, kui selle pumba surve nii madal, kas siis tehasest või mingi muu mure. Surve suhtes, kahtlen, et toyota pumbaga surve vahe nii suur on, originaalis siis, aga mine tea.
Või saab seal veel midagi olla?
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Roolivõimu pump hüdroroolile?
Olen asjast aru saanud, et kui max. läbivoolu suurendada, hakkabki karjuma. Undab ilmselt reduktsiooniklapp. Läbivoolu määrab klapi otsas oleva nibu ja stutsi ava läbimõõtude suhe, rõhu määrab ära klapi sees oleva pilootklapi vedru pingsus. Tehase seades 100bari kandis, teoreetiliselt võiks selline pump ka 180 ga hästi toime tulla.
Eks offoadis in vastujõud olulisemalt agressiivsemad (nt. erinevalt tänavaautost on lõppu keeramisi väga palju rohkem) ja rooli võimendamine toimub praktiliselt permanentselt (tänavaautol on valdava osa ajast jagaja neutraalis, st. õli jookseb vabalt paaki). Malm vs. alu on pumba element ikka malmist aga klapp liigub otse korpuses ja alumiiniumist pinnad kuluvad kiiremini ja ei kannata võimalikke võõrkehasid. Kui klapi pesa kulub, suureneb siseleke, mis suurendab kuumenemist, see omakorda kulumist jne. Meil oli kunagi üks pump, mis töötas ideaalselt aga laager jooksis laiali ja peale remont enam heaks ei saanudki. Margi järgi ostetud analoog oli aeglane, nõrk aga selle eest hästi lärmakas- loterii, iga loos kaotab .
Eks offoadis in vastujõud olulisemalt agressiivsemad (nt. erinevalt tänavaautost on lõppu keeramisi väga palju rohkem) ja rooli võimendamine toimub praktiliselt permanentselt (tänavaautol on valdava osa ajast jagaja neutraalis, st. õli jookseb vabalt paaki). Malm vs. alu on pumba element ikka malmist aga klapp liigub otse korpuses ja alumiiniumist pinnad kuluvad kiiremini ja ei kannata võimalikke võõrkehasid. Kui klapi pesa kulub, suureneb siseleke, mis suurendab kuumenemist, see omakorda kulumist jne. Meil oli kunagi üks pump, mis töötas ideaalselt aga laager jooksis laiali ja peale remont enam heaks ei saanudki. Margi järgi ostetud analoog oli aeglane, nõrk aga selle eest hästi lärmakas- loterii, iga loos kaotab .
Tehtud, mõeldud.
Re: Roolivõimu pump hüdroroolile?
Eks undamine tuleb ka kulunud pumbast. Kulumine jälle võõrkehadest, mis ringi uitavad süsteemis
Mustust ja võõrkehi aitab vähendada tagasivoolu filter,mis tavaliselt puudub.
Enne kui uue pumba paned pane filter vahele (kui juba ei ole) ja lase mõndaaega veel vana pumbaga ja
siis alles uus pump,filter ja õli. Siis tuleks mõõta survet ja regullida see võimalikult madalaks.
Mustust ja võõrkehi aitab vähendada tagasivoolu filter,mis tavaliselt puudub.
Enne kui uue pumba paned pane filter vahele (kui juba ei ole) ja lase mõndaaega veel vana pumbaga ja
siis alles uus pump,filter ja õli. Siis tuleks mõõta survet ja regullida see võimalikult madalaks.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2432
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Roolivõimu pump hüdroroolile?
NIng enne ümberhitusi tasuks veenduda, et süsteem üleüldse õli kätte saab. Et seal poleks imiavas mingit kakat, voolik kahekorra (või sees kihid lahti) vms. Õli on kenasti õli nägu, ei vahuta, ei ole "kollane"? Surveklapi vedru on ikka terve?
Otse sõites (koormuseta) üks normaalselt õli saav pump, mille puksimajadus ka elus on, küll ei tohiks lärmata.
Katkumine - pump ei saa pidevalt õli peale. Rool raske - töörõhku ei ole. Kui midagi ümber ehitatud pole, siis kas on pump hõre, võimendi kolb hõre või surveklapi vedru puruks/miski okse klapi vahel.
Tuletame meelde hüdrosüsteemi põhialuse: rõhk saab tekkida alles siis, kui pumba tootlikkus ületab süsteemi läbivoolu.
Otse sõites (koormuseta) üks normaalselt õli saav pump, mille puksimajadus ka elus on, küll ei tohiks lärmata.
Katkumine - pump ei saa pidevalt õli peale. Rool raske - töörõhku ei ole. Kui midagi ümber ehitatud pole, siis kas on pump hõre, võimendi kolb hõre või surveklapi vedru puruks/miski okse klapi vahel.
Tuletame meelde hüdrosüsteemi põhialuse: rõhk saab tekkida alles siis, kui pumba tootlikkus ületab süsteemi läbivoolu.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Re: Roolivõimu pump hüdroroolile?
Õli saab kätte, peale vool tehase omast ilmselt pea 2x suurem, va. pumba enda ava, voolik enne seda suurem kui originaalis. Vooliku pikkus ca 7cm. Õli on veidi vahune(ise arvan, et otsas pumba sündroom). Surveklapi vedru kohta ei oska õelda, aga ilmselt terve, sest see mure vana pumbaga ei juhtunud üle päeva. Ning minu meelest kunagi ammu oli see üldse vait, aga mul sõidu tunde tegelikult vähe, nii, et see pump sai suht kähku otsa, ma arvan. Võibolla normaal kuluosa, ei tea ju.
Lõugab kohapeal gaasi andes ka, otse sõites ka.
Katkumine oli teise pumba sündroom, võibolla natuke valesti seletanud, aga katkumine ja raske keeramine oli teise pumba mure mida kunagi korra proovisin. Pealevool samamoodi, 5cm kaugusel, jämedam kui originaal. Raske keeramine, ei tahaks uskuda et fordi(minu meelest oli selline kiri seal peal) ja toyota pumba töösurve vahe nii suur on, et ühega on sileda tee peal liikudes raske, teisega mitte. Ei räägi rõõpast välja keeramisest vms.
Kuidas seda "tava auto" pumpa reguleeritakse?
Teema algne mõte oli tegelikult uurida mida keegi kasutab või millega halvad kogemused, mida mitte kasutada. Kui kõik arvavad, et alu pumbal pole häda midagi, siis eks soetan kuskilt uue ja proovin. Mõtlesin, et proovin jätta selle ise katsetamise vahele ja panen pumba mis kindlalt toimib.
Imelik küsimus, kas see nö. "auto tavapump" annab tagurpidi ringi käies ka survet?
Tänan arutelu eest, juba miskit targem.
Terv. Villu
Re: Roolivõimu pump hüdroroolile?
Pumbal ikka kindel pöörlemissuund.
Kui õli vahutab ,siis imeb ikkagi kuskilt õhku .
Kui õli vahutab ,siis imeb ikkagi kuskilt õhku .