1. leht 4-st

Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: L Apr 11, 2020 12:06 am
Postitas RaulK
Küsimus cooleri vajalikkuses metsaautol. Saan aru, et mnt uhades toimetab ja on tolku, aga puurides minimaalse kiirusega metsas? Käsil turbo vahetus ja otste kokkuajamine uue turbo ja stock cooleri vahel paras jebla. Lükkab otsetoru sisselaskesse või on see big no no?

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: L Apr 11, 2020 8:50 am
Postitas MetsaVikat
Jõu kadu on, väga muud midagi polegi. Ega ta metsas väga effektiivne pole, aga saad selle paremaks muuta näiteks elektri vendi lisamisega. Ma paneks selle ikka vahele tagasi.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: L Apr 11, 2020 10:29 am
Postitas totu
MetsaVikat kirjutas:Jõu kadu on, väga muud midagi polegi. Ega ta metsas väga effektiivne pole, aga saad selle paremaks muuta näiteks elektri vendi lisamisega. Ma paneks selle ikka vahele tagasi.
Kindlasti on vaja panna, varem või hiljem saab see mootor piitsa ja siis võib cooler kovid päästa.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: L Apr 11, 2020 11:33 am
Postitas uputaja
totu kirjutas:
MetsaVikat kirjutas:Jõu kadu on, väga muud midagi polegi. Ega ta metsas väga effektiivne pole, aga saad selle paremaks muuta näiteks elektri vendi lisamisega. Ma paneks selle ikka vahele tagasi.
Kindlasti on vaja panna, varem või hiljem saab see mootor piitsa ja siis võib cooler kovid päästa.

Siis peab survet ja kütust olema, et kolvid sulaks. Mingid taskuturbot kuulerdada pole küll miskit tolku.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: L Apr 11, 2020 8:00 pm
Postitas ahto42
Metsamasinal vb vesi/õhk tüüpi süsteem, aga lisab raskust.

Minu vana primera 2.0td mikroturboga, pärast cooleri lisamist oli dünos 200nm, tehase 177 vastu. Pepudünoga oli maanteel möödasõidud ka kiiremad.
Jahedam õhk, kannatab rohkem pumbast peale keerata.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: L Apr 11, 2020 9:34 pm
Postitas RaulK
Mnt jah jahutab. Aga põhimõtteliselt seisva pilliga puurides ta niisama effekti ei anna ju. Kui just jah venti selga ei kruti. Mootoriks terrano 2.7. Pump peale keeratud. Stock föön puhus ca 1,5 välja. Kuna neid vahetanud juba 3 tükki (üks lekib õli, teine loksub jne) siis nüüd plaan uus borgwarner ac43200 vahele panna. Veits pusimist üleminekutega lihtsalt.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: P Apr 12, 2020 11:14 am
Postitas Movistar
Sellest oleks pidanud alustama,kas bens või diisel.
Bensukal on lootusetu ilma coolerita toimetada.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: E Veebr 22, 2021 11:16 pm
Postitas RaulK
Sama probleem jälle. Mis teha siis panna või mitte. Mootor kolis tahapoole. Orig kohta mootori peale enam cooler ei mahu. Võimalus ca 60mm otsetoru 2 põlvega turbost sisselaskesse ( pikkus max 40cm) või tuua cooler mootori ette - sitta kanti torutööd ja mõlemad otsad ca 40-50 cm pikad. Mootoriks endiselt terrano 2.7 ja borgwarneri turbs.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: T Veebr 23, 2021 9:32 am
Postitas uputaja
Palju rõhku on? 1-1,3 bari pole küll mõtet kuulerdada.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: T Veebr 23, 2021 10:10 am
Postitas v6sa
Kui maks pöördemoment pole oluline ja mootori ülekoormamisel tekkida võiv kolbide sissesulamine ei tekita emotsioone, siis ei ole nii väikese rõhu juures ilmselt hädavajalik. Termomeeter ütleb seda, kas on vaja või mitte. Kui sisselasketemp hakkab üle 100 minema, siis pole nii madalast ülelaadimisest enam sisulist tolku.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: T Veebr 23, 2021 11:25 pm
Postitas RaulK
Puhub ca 1,5 -1.8 bari. Mõistlik panna siis kasvõi ajutine tempi kell sisselaskesse et näha mis toimub? Kui kisub kuumaks siis aretada ikka jahuti vahele. Mis see temp u on üle mille minna ei tohiks?

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: K Veebr 24, 2021 6:24 am
Postitas raulex
Temperatuur sisselaskes sõltub ju ka sisseimetava õhu temperatuurist,-20 vs + 30 on suur vahe. Samas on ka cooleri efekt kuuma ilmaga väiksem.
Terrano II-le ilmus cooler 1997 koos elekrilise juhtimisega pumbapeaga.Võimsus kasvas 74->92 KW ja tugevdati (suurendati läbimõõtu) siduril.
Palju tuli pumbast ja palju coolerist-võta nüüd kinni.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: K Veebr 24, 2021 9:24 am
Postitas totu
Cooler ise ei anna võimsust. Lihtsalt jahedam õhk on tihedam ja sama rõhu juures, samas ruumalas on suurem hapniku kogus, mis võimaldab põletada rohkem kütust ja vähendab osaliselt põlemata kütuse hulka. Midagi muud tegemata tuleb cooleri poolt antav lisaenergia just puhtamast/efektiivsemast põletamisest. Ja lisaks asjaolu, et kolbe jahutatakse põhiliselt sissepuhutava õhuga, kui see liiga kuum, kipuvad sulama.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: K Veebr 24, 2021 10:16 am
Postitas v6sa
Sisseimetava õhu temperatuur töösoojal turbomootoril ei oma mingit tähtsust;) See tõuseb kokkusurumisel vastikult palju sõltumata väljas valitsevast temperatuurist.

Selle vältimiseks vahejahuti ju ongi. Ning selleks, et saaks rohkem kütust jaheda õhu suurema tiheduse (rohkem hapnikku! samas mahus) juures ära põletada ilma, et see maailmale näha ja pauguga kuulda oleks. Paugu teeb siis ülekuumenemise tõttu kinnijooksnud kolvi tagant pääsenud keps, mis tuleb ilmavalgust kaema.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: K Veebr 24, 2021 10:38 am
Postitas ahto42
Eespool ma vastasin oma kogemusest