Cooler ja selle vajalikkus

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitus Postitas v6sa »

ahto42 kirjutas:
L Apr 11, 2020 8:00 pm
Metsamasinal vb vesi/õhk tüüpi süsteem, aga lisab raskust.

Minu vana primera 2.0td mikroturboga, pärast cooleri lisamist oli dünos 200nm, tehase 177 vastu. Pepudünoga oli maanteel möödasõidud ka kiiremad.
Jahedam õhk, kannatab rohkem pumbast peale keerata.
Nii ongi: jahuti ise ei anna võimsuselisa, aga võimaldab seda mootorist välja võtta ilma seda kohe ära lõhkumata.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
RaulK
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 170
Liitunud: T Mär 27, 2018 10:39 pm

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitus Postitas RaulK »

Saan kõigest sellest aru lihtsalt mõtlen kas cooleri jahutusvõimel on metsakiiruse ja kapoti all valitseva tempi juures üldse mingit jumet ilma sundjahutuseta. Kui sealt väljuv õhk on paar kraadi madalam ainult kui sisseminev ei näe pointi ehitada. Kogu torumajandus + cooler ise soojeneb tänu mootorile ise ka ju üles ja ilma külma õhu pealevooluta on minu meelest kasutegur suht 0. Vbla panen täiesti mööda, aga seepärast uuring enne kui miskit teen sellega.
Team Vürst.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitus Postitas v6sa »

Ilma õhuvoota õhk-õhk jahuti ei jahuta tõesti. Siit ka soovitus õhk-vesi soojusvahetile.

Või paned lisaventika.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitus Postitas ahto42 »

Eks see kõik lisab keerukust. Jahutusevedeliku maht peab olema ikka päris mitu liitrit, lisaks teine radikas, millega soojuse vedelikust välja viid. Kas Terracanil oli vist ventikaga cooler olemas tehasest, ei olnud väga suur mõõtmetelt
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitus Postitas totu »

Suurtel mootoritel kasutatakse ka integreeritud "märga" coolerit- sisselaske kollektoris on kärg, millest lastakse läbi radiatorist tulev jahutusvedelik (mootori enda jahutussüsteemist). Mitte liiga forsseeritud mootoril toimiv lahendus.
Tehtud, mõeldud.
laurz
Rock Crawler
Postitusi: 551
Liitunud: P Jaan 10, 2010 6:40 pm
Asukoht: Tartu

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitus Postitas laurz »

Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitus Postitas Movistar »

totu kirjutas:
R Veebr 26, 2021 2:33 pm
Suurtel mootoritel kasutatakse ka integreeritud "märga" coolerit- sisselaske kollektoris on kärg, millest lastakse läbi radiatorist tulev jahutusvedelik (mootori enda jahutussüsteemist). Mitte liiga forsseeritud mootoril toimiv lahendus.
See on nüüd küll kahtlane teema.
Soovides intake tempi hoida alla 70 kraadi on 90 kraadine jahutusvedelik küll vastupidise toimega.
HM Racing Team
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitus Postitas heeringas »

Movistar kirjutas:
R Veebr 26, 2021 8:13 pm


See on nüüd küll kahtlane teema.
Soovides intake tempi hoida alla 70 kraadi on 90 kraadine jahutusvedelik küll vastupidise toimega.
Kas radika alumises (kõige madalamas) osas on temp 70 kraadi?
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitus Postitas Movistar »

See on nüüd küll väga arusaamatu küsimus.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitus Postitas totu »

Rääkisin madala forseeringuga asjadest. Kui termostaat on +/- 80, peaks radikast 60-70kandis tulema. Usun, et neid asju ei tehtud "lihtsalt niisama".
Tehtud, mõeldud.
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitus Postitas heeringas »

heeringas kirjutas:
R Veebr 26, 2021 10:53 pm
Movistar kirjutas:
R Veebr 26, 2021 8:13 pm


See on nüüd küll kahtlane teema.
Soovides intake tempi hoida alla 70 kraadi on 90 kraadine jahutusvedelik küll vastupidise toimega.
Kas radika alumises (kõige madalamas) osas on temp 70 kraadi?
Movistar kirjutas:
R Veebr 26, 2021 10:57 pm
See on nüüd küll väga arusaamatu küsimus.
Proovime siis teisiti-
Minu arust on radika alumine temp tunduvalt madalam kui 70 kraadi ja see võiks
sobida sisselaske jahutamiseks.
Kas on nii ?
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitus Postitas ahto42 »

heeringas kirjutas:
L Veebr 27, 2021 12:03 am
heeringas kirjutas:
R Veebr 26, 2021 10:53 pm
Movistar kirjutas:
R Veebr 26, 2021 8:13 pm


See on nüüd küll kahtlane teema.
Soovides intake tempi hoida alla 70 kraadi on 90 kraadine jahutusvedelik küll vastupidise toimega.
Kas radika alumises (kõige madalamas) osas on temp 70 kraadi?
Movistar kirjutas:
R Veebr 26, 2021 10:57 pm
See on nüüd küll väga arusaamatu küsimus.
Proovime siis teisiti-
Minu arust on radika alumine temp tunduvalt madalam kui 70 kraadi ja see võiks
sobida sisselaske jahutamiseks.
Kas on nii ?
See on siis kui termostaat kinni. Kui avatud siis igal pool enamvähem sama temp. Ärne unusta, et tegu ei ole tühikäigul tiksumisega. Parem pedaal on ikka suht tihti põhjas ja koormus taga.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitus Postitas ahto42 »

totu kirjutas:
R Veebr 26, 2021 2:33 pm
Suurtel mootoritel kasutatakse ka integreeritud "märga" coolerit- sisselaske kollektoris on kärg, millest lastakse läbi radiatorist tulev jahutusvedelik (mootori enda jahutussüsteemist). Mitte liiga forsseeritud mootoril toimiv lahendus.
Ma usun, et ka seal on selle märga coolerisse minev vedelik erardi jahutatud.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitus Postitas totu »

Ei ole.
Tehtud, mõeldud.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1286
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitus Postitas honkomees »

ahto42 kirjutas:
P Veebr 28, 2021 10:15 am
... See on siis kui termostaat kinni. Kui avatud siis igal pool enamvähem sama temp. Ärne unusta, et tegu ei ole tühikäigul tiksumisega. Parem pedaal on ikka suht tihti põhjas ja koormus taga.
oot-oot, milles on siis radiaatori mõte kui ta ei jahuta vedelikku maha??? :shock: Kui termostaat kinni, siis praktiliselt ringvoolu läbi radika ei toimu nagu ka jahutamist. Krt, vene ajal sai radika ette pandud õllepudelid päris maha jahutatud :lol:
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”