Nii ongi: jahuti ise ei anna võimsuselisa, aga võimaldab seda mootorist välja võtta ilma seda kohe ära lõhkumata.
Cooler ja selle vajalikkus
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2434
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Saan kõigest sellest aru lihtsalt mõtlen kas cooleri jahutusvõimel on metsakiiruse ja kapoti all valitseva tempi juures üldse mingit jumet ilma sundjahutuseta. Kui sealt väljuv õhk on paar kraadi madalam ainult kui sisseminev ei näe pointi ehitada. Kogu torumajandus + cooler ise soojeneb tänu mootorile ise ka ju üles ja ilma külma õhu pealevooluta on minu meelest kasutegur suht 0. Vbla panen täiesti mööda, aga seepärast uuring enne kui miskit teen sellega.
Team Vürst.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2434
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Ilma õhuvoota õhk-õhk jahuti ei jahuta tõesti. Siit ka soovitus õhk-vesi soojusvahetile.
Või paned lisaventika.
Või paned lisaventika.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Eks see kõik lisab keerukust. Jahutusevedeliku maht peab olema ikka päris mitu liitrit, lisaks teine radikas, millega soojuse vedelikust välja viid. Kas Terracanil oli vist ventikaga cooler olemas tehasest, ei olnud väga suur mõõtmetelt
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Suurtel mootoritel kasutatakse ka integreeritud "märga" coolerit- sisselaske kollektoris on kärg, millest lastakse läbi radiatorist tulev jahutusvedelik (mootori enda jahutussüsteemist). Mitte liiga forsseeritud mootoril toimiv lahendus.
Tehtud, mõeldud.
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4423
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Cooler ja selle vajalikkus
See on nüüd küll kahtlane teema.
Soovides intake tempi hoida alla 70 kraadi on 90 kraadine jahutusvedelik küll vastupidise toimega.
HM Racing Team
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Kas radika alumises (kõige madalamas) osas on temp 70 kraadi?
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Rääkisin madala forseeringuga asjadest. Kui termostaat on +/- 80, peaks radikast 60-70kandis tulema. Usun, et neid asju ei tehtud "lihtsalt niisama".
Tehtud, mõeldud.
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Proovime siis teisiti-
Minu arust on radika alumine temp tunduvalt madalam kui 70 kraadi ja see võiks
sobida sisselaske jahutamiseks.
Kas on nii ?
Re: Cooler ja selle vajalikkus
See on siis kui termostaat kinni. Kui avatud siis igal pool enamvähem sama temp. Ärne unusta, et tegu ei ole tühikäigul tiksumisega. Parem pedaal on ikka suht tihti põhjas ja koormus taga.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Ma usun, et ka seal on selle märga coolerisse minev vedelik erardi jahutatud.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1288
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
Re: Cooler ja selle vajalikkus
oot-oot, milles on siis radiaatori mõte kui ta ei jahuta vedelikku maha??? Kui termostaat kinni, siis praktiliselt ringvoolu läbi radika ei toimu nagu ka jahutamist. Krt, vene ajal sai radika ette pandud õllepudelid päris maha jahutatud
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"