Cooler ja selle vajalikkus
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
Cooler ja selle vajalikkus
Küsimus cooleri vajalikkuses metsaautol. Saan aru, et mnt uhades toimetab ja on tolku, aga puurides minimaalse kiirusega metsas? Käsil turbo vahetus ja otste kokkuajamine uue turbo ja stock cooleri vahel paras jebla. Lükkab otsetoru sisselaskesse või on see big no no?
Team Vürst.
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Jõu kadu on, väga muud midagi polegi. Ega ta metsas väga effektiivne pole, aga saad selle paremaks muuta näiteks elektri vendi lisamisega. Ma paneks selle ikka vahele tagasi.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Kindlasti on vaja panna, varem või hiljem saab see mootor piitsa ja siis võib cooler kovid päästa.MetsaVikat kirjutas:Jõu kadu on, väga muud midagi polegi. Ega ta metsas väga effektiivne pole, aga saad selle paremaks muuta näiteks elektri vendi lisamisega. Ma paneks selle ikka vahele tagasi.
Tehtud, mõeldud.
- uputaja
- I live off from the mud
- Postitusi: 4649
- Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
- Asukoht: Kuusalu lähedal metsas
Re: Cooler ja selle vajalikkus
totu kirjutas:Kindlasti on vaja panna, varem või hiljem saab see mootor piitsa ja siis võib cooler kovid päästa.MetsaVikat kirjutas:Jõu kadu on, väga muud midagi polegi. Ega ta metsas väga effektiivne pole, aga saad selle paremaks muuta näiteks elektri vendi lisamisega. Ma paneks selle ikka vahele tagasi.
Siis peab survet ja kütust olema, et kolvid sulaks. Mingid taskuturbot kuulerdada pole küll miskit tolku.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Metsamasinal vb vesi/õhk tüüpi süsteem, aga lisab raskust.
Minu vana primera 2.0td mikroturboga, pärast cooleri lisamist oli dünos 200nm, tehase 177 vastu. Pepudünoga oli maanteel möödasõidud ka kiiremad.
Jahedam õhk, kannatab rohkem pumbast peale keerata.
Minu vana primera 2.0td mikroturboga, pärast cooleri lisamist oli dünos 200nm, tehase 177 vastu. Pepudünoga oli maanteel möödasõidud ka kiiremad.
Jahedam õhk, kannatab rohkem pumbast peale keerata.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Mnt jah jahutab. Aga põhimõtteliselt seisva pilliga puurides ta niisama effekti ei anna ju. Kui just jah venti selga ei kruti. Mootoriks terrano 2.7. Pump peale keeratud. Stock föön puhus ca 1,5 välja. Kuna neid vahetanud juba 3 tükki (üks lekib õli, teine loksub jne) siis nüüd plaan uus borgwarner ac43200 vahele panna. Veits pusimist üleminekutega lihtsalt.
Team Vürst.
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4423
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Sellest oleks pidanud alustama,kas bens või diisel.
Bensukal on lootusetu ilma coolerita toimetada.
Bensukal on lootusetu ilma coolerita toimetada.
HM Racing Team
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Sama probleem jälle. Mis teha siis panna või mitte. Mootor kolis tahapoole. Orig kohta mootori peale enam cooler ei mahu. Võimalus ca 60mm otsetoru 2 põlvega turbost sisselaskesse ( pikkus max 40cm) või tuua cooler mootori ette - sitta kanti torutööd ja mõlemad otsad ca 40-50 cm pikad. Mootoriks endiselt terrano 2.7 ja borgwarneri turbs.
Team Vürst.
- uputaja
- I live off from the mud
- Postitusi: 4649
- Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
- Asukoht: Kuusalu lähedal metsas
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Palju rõhku on? 1-1,3 bari pole küll mõtet kuulerdada.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2434
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Kui maks pöördemoment pole oluline ja mootori ülekoormamisel tekkida võiv kolbide sissesulamine ei tekita emotsioone, siis ei ole nii väikese rõhu juures ilmselt hädavajalik. Termomeeter ütleb seda, kas on vaja või mitte. Kui sisselasketemp hakkab üle 100 minema, siis pole nii madalast ülelaadimisest enam sisulist tolku.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Puhub ca 1,5 -1.8 bari. Mõistlik panna siis kasvõi ajutine tempi kell sisselaskesse et näha mis toimub? Kui kisub kuumaks siis aretada ikka jahuti vahele. Mis see temp u on üle mille minna ei tohiks?
Team Vürst.
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Temperatuur sisselaskes sõltub ju ka sisseimetava õhu temperatuurist,-20 vs + 30 on suur vahe. Samas on ka cooleri efekt kuuma ilmaga väiksem.
Terrano II-le ilmus cooler 1997 koos elekrilise juhtimisega pumbapeaga.Võimsus kasvas 74->92 KW ja tugevdati (suurendati läbimõõtu) siduril.
Palju tuli pumbast ja palju coolerist-võta nüüd kinni.
Terrano II-le ilmus cooler 1997 koos elekrilise juhtimisega pumbapeaga.Võimsus kasvas 74->92 KW ja tugevdati (suurendati läbimõõtu) siduril.
Palju tuli pumbast ja palju coolerist-võta nüüd kinni.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Cooler ise ei anna võimsust. Lihtsalt jahedam õhk on tihedam ja sama rõhu juures, samas ruumalas on suurem hapniku kogus, mis võimaldab põletada rohkem kütust ja vähendab osaliselt põlemata kütuse hulka. Midagi muud tegemata tuleb cooleri poolt antav lisaenergia just puhtamast/efektiivsemast põletamisest. Ja lisaks asjaolu, et kolbe jahutatakse põhiliselt sissepuhutava õhuga, kui see liiga kuum, kipuvad sulama.
Tehtud, mõeldud.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2434
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Sisseimetava õhu temperatuur töösoojal turbomootoril ei oma mingit tähtsust;) See tõuseb kokkusurumisel vastikult palju sõltumata väljas valitsevast temperatuurist.
Selle vältimiseks vahejahuti ju ongi. Ning selleks, et saaks rohkem kütust jaheda õhu suurema tiheduse (rohkem hapnikku! samas mahus) juures ära põletada ilma, et see maailmale näha ja pauguga kuulda oleks. Paugu teeb siis ülekuumenemise tõttu kinnijooksnud kolvi tagant pääsenud keps, mis tuleb ilmavalgust kaema.
Selle vältimiseks vahejahuti ju ongi. Ning selleks, et saaks rohkem kütust jaheda õhu suurema tiheduse (rohkem hapnikku! samas mahus) juures ära põletada ilma, et see maailmale näha ja pauguga kuulda oleks. Paugu teeb siis ülekuumenemise tõttu kinnijooksnud kolvi tagant pääsenud keps, mis tuleb ilmavalgust kaema.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Eespool ma vastasin oma kogemusest
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee