1. leht 3-st

Lisaakuga vintsisüsteemi ehitus

Postitatud: P Dets 27, 2015 11:06 am
Postitas valdy
Tere
Paluks targemate ja kogenenumate nõu. Tahaks UAZ'ile elektrivintsi paigaldada ja oli mõte teha seda lisaakuga et nagu vintsiks selle pealt.
Samas ei saa vist seda akut auto tavageneraatori pealt laadima panna või kuidas on siin iseehitajate kogemused. Millist skeemi kasutada?
Üks mõttevälgatus oli et paneks lisarelee mis laadimise vintsimise ajaks välja lülitab. Mis sellest mõttest arvate?

Re: Lisaakuga vintsisüsteemi ehitus

Postitatud: P Dets 27, 2015 1:48 pm
Postitas poiss
Pane võimsam genekas ja suurem aku. Mb, bmw jne genekas istub väga väikese vaevaga uazi mootori külge. Uazi genekas on kahe L- kõrvaga bloki küljes, mille ringitegemine isegi käsitrelliga ei võta rohkem kui 30 minti aega :D . Rihmaratta sobitamine oleks ehk kõige suurem töö, enamus tänapäeva autodel genekad pole kiilrihmaga. 100+ amprit genekas ja suurem aku oleks ehk parem soovitus kui lisaaku ja selle toimetamine vintsimisel.

Re: Lisaakuga vintsisüsteemi ehitus

Postitatud: P Dets 27, 2015 2:17 pm
Postitas FlammablE
Pole mõtet mingit keerulist süsteemi releede ja lisaakudega aretada, kui selleks vajadust pole. Kui aku ja genekas korras, siis kannatab ka originaaliga hädapärased vintsimised ära teha. Kui lahjaks jääb või kohe normaalset asja tahad, siis areta lääne genekas. Venelastel on ka võimsamaid genekaid, aga juppide kvaliteet on suht nutune ja uue vene kangema geneka hinna eest saab romulast mitu lääne oma.

Re: Lisaakuga vintsisüsteemi ehitus

Postitatud: P Dets 27, 2015 2:39 pm
Postitas valdy
Mul jäi kirja panemata et ma tahan kasutada seda vintsi rohkem metsatöödel, nii et vintsimist on üsna palju ja kohapeal.
Kuidas seda parem oleks teha, kas töötava mootoriga? Autol on Toyota diisel peal tavalise vene veoauto genekaga. Samas
peaks mul kuskil mingi kilovatine traktorigenekas ka olema.

Re: Lisaakuga vintsisüsteemi ehitus

Postitatud: P Dets 27, 2015 3:19 pm
Postitas t4nel
Kilovatine genekas on ~70amprit ja seda jääb väheks.

Re: Lisaakuga vintsisüsteemi ehitus

Postitatud: P Dets 27, 2015 3:22 pm
Postitas valdy
t4nel kirjutas:Kilovatine genekas on ~70amprit ja seda jääb väheks.
Kui võimas see genekas peaks siis olema?

Re: Lisaakuga vintsisüsteemi ehitus

Postitatud: P Dets 27, 2015 3:37 pm
Postitas boob
Mõtle nüüd esmalt, kui palju seda vintsimist on vaja päeva jooksul teha, kui pikalt ja kui suure koormusega. Ehk on hoopis mõistlikum kasutada hüdrovintsi.

Re: Lisaakuga vintsisüsteemi ehitus

Postitatud: P Dets 27, 2015 3:44 pm
Postitas valdy
boob kirjutas:Mõtle nüüd esmalt, kui palju seda vintsimist on vaja päeva jooksul teha, kui pikalt ja kui suure koormusega. Ehk on hoopis mõistlikum kasutada hüdrovintsi.
talvel valgest valgeni paaritonnise tõmbega ma arvestan. hüdro tahaks liiga suuri ümberehitusi ja hinnaklass ka ilmselt teine.

Re: Lisaakuga vintsisüsteemi ehitus

Postitatud: P Dets 27, 2015 3:50 pm
Postitas TiitR
valdy kirjutas:
t4nel kirjutas:Kilovatine genekas on ~70amprit ja seda jääb väheks.
Kui võimas see genekas peaks siis olema?
Ülal soovitatud bemmi genekad on 120A...150A, suurtel bensumootoritel mingi 170A.

Re: Lisaakuga vintsisüsteemi ehitus

Postitatud: P Dets 27, 2015 3:57 pm
Postitas LauriJ
Jube raske on midagi soovitada, kui ei saa aru, mida sellega tegema hakatakse. Metsatöö ja puude vintsimine on suhteliselt lai mõiste. Kui hakkad mingeid küttepuu pilpaid kokku vintsima atv vintsiga, siis vast piisab sellest 70A genekas ja ühest akust ka. Aga kui ikka mingit 30+cm 6m palgi virna ühest kohast teise vintsima, siis arvatavasti jääb lahjaks. Oleneb ka sellest, kui palju on kannatust aku laadimiseks jne.

Kõige lihtsam on nii, et pane see vints autole külge ja ühenda originaal akuga ära, siis mine metsa proovima. Töö ajal ikka auto peaks käima, siis genekas laeb akut. Kui töö tegemisel vints takistuseks ei saa, siis pole vaja midagi muuta.

Re: Lisaakuga vintsisüsteemi ehitus

Postitatud: P Dets 27, 2015 4:09 pm
Postitas FlammablE
Keskmine pilukate maal toodetud el. vints ei ole mõeldud töö tegemiseks. Sellist koormust kannatava süsteemi aretamine ja hooldamine tähendab vähemalt sarnaseid kulusid nagu mehh või hüdrovintsi aretus. Mingeid traakoneid läheks sellise tambi juures nagu leiba, rääkimata sellest, et töö on aeglane.

Re: Lisaakuga vintsisüsteemi ehitus

Postitatud: P Dets 27, 2015 4:31 pm
Postitas valdy
LauriJ kirjutas:..................
Kõige lihtsam on nii, et pane see vints autole külge ja ühenda originaal akuga ära, siis mine metsa proovima. Töö ajal ikka auto peaks käima, siis genekas laeb akut. Kui töö tegemisel vints takistuseks ei saa, siis pole vaja midagi muuta.
Mul siin on üks 9500lbs vints silmapiiril. Tahaks selle normaalselt tööle saada, sellest see kahe aku süsteemi mõte. Kas see kui genekas laeb ja vintsid samal ajal genekale põõna ei pane? Plaan on ikka pikka tüve vintsida ütleme tüvi alt mingi 40+sm pikkust kuskil 20-30m

Re: Lisaakuga vintsisüsteemi ehitus

Postitatud: P Dets 27, 2015 4:34 pm
Postitas valdy
FlammablE kirjutas:Keskmine pilukate maal toodetud el. vints ei ole mõeldud töö tegemiseks. Sellist koormust kannatava süsteemi aretamine ja hooldamine tähendab vähemalt sarnaseid kulusid nagu mehh või hüdrovintsi aretus. Mingeid traakoneid läheks sellise tambi juures nagu leiba, rääkimata sellest, et töö on aeglane.
"TUFF STUFF PERFORMANCE 9500Lb 12v WIRELESS ELECTRIC RECOVERY WINCH 9,000 LBS" mida sellest arvate

Re: Lisaakuga vintsisüsteemi ehitus

Postitatud: P Dets 27, 2015 5:24 pm
Postitas poiss
Pane vints autole ette ja proovi.
Veel parem kutsu omale vintsiga sõber metsa proovile. Ei kujuta ette kuidas sa lihtsalt vints villise ninal neid tonne mööda pinnast lohistad. Rinnakõrguselt 25 cm läbimõõduga kuusk on kuskil tihu. See kaalub tonn.(mu oletused ei pretendeeri 100% tõele) . Uaz 1.6 tonni ja ratastel veeremas.
See vints hakkab tublit vatti saama. Kaabeldus hiinakal väga niru ja ir puldiga tööd teha ei soovita.

Kui sa seletaksid mulle lahti nende tüvede vintsimise poindi metsas-langil või kus iganes sa vintsid hommikust õhtuni, oskaksime sulle ka asjakohasemat nõu ehk jagada. Olen ka kodus metsas pidanud vintsima üle jõe naabri maale kukkunud puid, et traktor haaratsiga ulataks sikutama. Ei kujuta aga ette seda hommikust õhtuni teha. Mul on auto kaal poole suurem kui uazil :D

Re: Lisaakuga vintsisüsteemi ehitus

Postitatud: P Dets 27, 2015 5:35 pm
Postitas taxopets
poiss kirjutas:Pane vints autole ette ja proovi.
Veel parem kutsu omale vintsiga sõber metsa proovile. Ei kujuta ette kuidas sa lihtsalt vints villise ninal neid tonne mööda pinnast lohistad. Rinnakõrguselt 25 cm läbimõõduga kuusk on kuskil tihu. See kaalub tonn.(mu oletused ei pretendeeri 100% tõele) . Uaz 1.6 tonni ja ratastel veeremas.
See vints hakkab tublit vatti saama. Kaabeldus hiinakal väga niru ja ir puldiga tööd teha ei soovita.

Kui sa seletaksid mulle lahti nende tüvede vintsimise poindi metsas-langil või kus iganes sa vintsid hommikust õhtuni, oskaksime sulle ka asjakohasemat nõu ehk jagada. Olen ka kodus metsas pidanud vintsima üle jõe naabri maale kukkunud puid, et traktor haaratsiga ulataks sikutama. Ei kujuta aga ette seda hommikust õhtuni teha. Mul on auto kaal poole suurem kui uazil :D
Mispärast sa puldiga ei soovita? Mul dragon mitu aastat peal ja juhtmega pulti pole veel vaja läinud. Ja on seda vintsi kasutatud mudas ja just puude vintsimiseks metsas.