Air shock vs coilover
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
Air shock vs coilover
Amatöörid siinpool TR3 näppimas:) Ärge kõvasti lööge, aga küsimus selline, et kas sellistel air shockidel oleks pointi?
http://www.radflo.com/store/product/2-5-air-shock/
Tunduvad meeldivalt kompaktsed
Ja mis üleüldse on sõidul vahe coil vs airshock?
Indrek
http://www.radflo.com/store/product/2-5-air-shock/
Tunduvad meeldivalt kompaktsed
Ja mis üleüldse on sõidul vahe coil vs airshock?
Indrek
Jeep Grand Cherokee ´96 4.0 7" Long Arm +35x12,5R15 +Detroit TrueTrac 2x, sõidab Soome off-road maastikul.
TR3 beginner
TR3 beginner
Re: Air shock vs coilover
Mis 3 on?
Nende kohta ei oska rääkida.Ori on küll ok, kuna on kiirustundlik.Meil probleem kuna auto liiga kerge, aga seda oleks ta ka teiste amortidega, kui keegi võrdleb kõrvalt näiteks raketiga ja targutab rajaääres tuikudes õllet kinni hoides
Nende kohta ei oska rääkida.Ori on küll ok, kuna on kiirustundlik.Meil probleem kuna auto liiga kerge, aga seda oleks ta ka teiste amortidega, kui keegi võrdleb kõrvalt näiteks raketiga ja targutab rajaääres tuikudes õllet kinni hoides
Proto
53951597
53951597
Re: Air shock vs coilover
Praegu tegemist ca 2000 kg võistluskaalus oleva masinaga. Peale ASMV-d plaanis aparaat dieedile panna ja nüüd käivadki mõtted ümber tulevase vedrustuse. ORI-d on kindlasti vahvad, kuid mõnevõrra eelarvest väljas, Kingi või Foxi coilid on küll mõeldav option, aga samas hakkasid konkreetsed air shockid silma. Sellest ka huvi, et äkki keegi analoogsete amortidega sõitnud ja teab muljeid jagada. Või on nad sobivad pigem ainult kaljude otsas turnimiseks, kus kiirused väga märkimisväärsed pole.
Jeep Grand Cherokee ´96 4.0 7" Long Arm +35x12,5R15 +Detroit TrueTrac 2x, sõidab Soome off-road maastikul.
TR3 beginner
TR3 beginner
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4428
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Air shock vs coilover
Odav ei pruugi alati hea olla ja võibolla tuleks siiski kaaluda soetada juba järgiproovitud asjad nagu King coilid või Ori -d . Need kõlbavad suure tõenäosusega iga auto alla ka tulevikus.
2 tn autot salendades ei saa sealt suure tõenäosusega üle 200-300 kg kätte .
Seega ei ole väga suurt vahet kas amordid on 20 kg auto peale raskemad või mitte.
Ma usun,et odava coiloveriga on võimalik oluliselt vähem puusse panna kui odava air shockiga .
Enivei töötab raske kerega auto all amort paremini kui kerge all.
Aga mis kolmest jutt käib ?
Pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna
2 tn autot salendades ei saa sealt suure tõenäosusega üle 200-300 kg kätte .
Seega ei ole väga suurt vahet kas amordid on 20 kg auto peale raskemad või mitte.
Ma usun,et odava coiloveriga on võimalik oluliselt vähem puusse panna kui odava air shockiga .
Enivei töötab raske kerega auto all amort paremini kui kerge all.
Aga mis kolmest jutt käib ?
Pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna
HM Racing Team
Re: Air shock vs coilover
Tegemist meie vana autoga https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 3f2134d551
Indrek mis te üle mõtlete- minge ikka coilide peale. See ju katsetatud asi ja tõestatud, et toimib.
Indrek mis te üle mõtlete- minge ikka coilide peale. See ju katsetatud asi ja tõestatud, et toimib.
Re: Air shock vs coilover
Nagu ikka, ühe vana on teise uus
Kaldun ise ka coili poole, aga lihtsalt tekkis huvi, et mis need air shokid endast kujutavad ja kas meie maastikel ka toimivad.
Kaldun ise ka coili poole, aga lihtsalt tekkis huvi, et mis need air shokid endast kujutavad ja kas meie maastikel ka toimivad.
Jeep Grand Cherokee ´96 4.0 7" Long Arm +35x12,5R15 +Detroit TrueTrac 2x, sõidab Soome off-road maastikul.
TR3 beginner
TR3 beginner
Re: Air shock vs coilover
Coilidega on see nali, et vedrud tuleb kah osta ja et hea saaks oleks vaja pumpstopid kah juurde pookida.
Kui siis hakata Origa võrdlema hinda, peaks suht sarnane tulema.
Kui siis hakata Origa võrdlema hinda, peaks suht sarnane tulema.
Proto
53951597
53951597
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Re: Air shock vs coilover
Minu arvamus on, et air shock on toimiv asi, kui amordil on aega jahtuda. Kuumenedes hakkab asi teisiti käituma. Aga mis siin oletada, et1 s Urvo sõidab nendega, küsi järgi.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2877
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Air shock vs coilover
Paarimees Marek tegi veidike uurimustööd ja tsiteerin:
"Coili plussid: vars on amordil väiksema läbimõõduga, sellest tulenevalt on kolbi võimalik paremini disainida, õli maht on suurem, seega pole nii suurt kuumenemise ohtu ja varre takistus tulenevalt varretihendiga kokku puutuvast pindalast on väiksem (see ON kiire sõidu puhul oluline, teeb amordi töö palju etteaimatavamaks, eriti problemaatiline on see 2,5" airshocki puhul). Lisaks saab emulsioon tüübi asemel valida ujuva kolviga ja lisamahutiga amorditüübi, kus puudub vahutamise oht ja jahutus on veel parem. Coilil on sama vedru jäikuse juures sõltuvalt traadi läbimõõdust ja keerdude arvust võimalik valida õige sõidukõrguse ja töövahemikuga vedrud, mis sobivad vedrustuse geomeetriast ja auto massist tuleneva vedru töö sagedusega (Hz-idega). Fox-ilt saab coili amordid, millel on mingist audio-video-porno-turbo roostevabast sulamist varred (teistel tootjatel minu teada selliseid pole, kõik tehakse 4130-st), airshockile neid ei saa, vahe pidi mäekõrgune olema (tugevus, kulumine, kroomikihi vigastamise oht). Coilide tööle temperatuur praktiliselt mõju ei avalda, airshockile on +/- 40 kraadi juba oluline.
Airshocki plussid: 6x kergemad kui coilid, odavamad, seadistamine on lihtsam ja odavam (N rõhk ja õli vs coili vedrud, amordi jäikuse seadistamine on analoogne neil, kuigi airshocki demontaaš on palju lihtsam), coili tellimisel tehtud möödapanekuid on palju raskem korrigeerida, airshock võimaldab erinevat seadistust sõltuvalt rajast (tegelikult ka coil aga see jääb töömahukuse pärast pigem teoreetiliseks võimaluseks). Tõenäoliselt saab airshockid nii tööle, et bumpstoppe pole vaja eraldi.
Vajaliku flexi annavad mõlemad ühte moodi välja.
Meie sõitude staatilisust arvestades aga võib coili plussid lugeda vist pigem teoreetilisteks. Jah, proloogidel, pikkadel ülesõitudel (a la Suvesõit) ja pikematel orienteerumistel (Sults) on neil ilmselt mingi edu. Samas on ka airshocki kaaluedu vs coil 2T auto juures suht väike... Nii et eelarve paneb asja paika. Mulle isiklikult tundub, et sõidud hakkavad pisut dünaamilisemat ilmet meil võtma ehk äkki on tuleviku perspektiivis coil siiski mõistlikum...
ORI paistab päris omaette suurus olema, väga laiade reguleerimisvõimalustega, suht kerge ja kõik kiidavad taevani. Ainuke miinus tundub olevat hind: alla 620$/tk + transa + maksud pole võimalik kätte saada. Muidugi kui korraliku tootja coili amordid, korrlikud bumpstopid ja Eibach'i vedrud panna siis võib isegi kallimaks minna."
Kõlab igatahes loogiliselt.
"Coili plussid: vars on amordil väiksema läbimõõduga, sellest tulenevalt on kolbi võimalik paremini disainida, õli maht on suurem, seega pole nii suurt kuumenemise ohtu ja varre takistus tulenevalt varretihendiga kokku puutuvast pindalast on väiksem (see ON kiire sõidu puhul oluline, teeb amordi töö palju etteaimatavamaks, eriti problemaatiline on see 2,5" airshocki puhul). Lisaks saab emulsioon tüübi asemel valida ujuva kolviga ja lisamahutiga amorditüübi, kus puudub vahutamise oht ja jahutus on veel parem. Coilil on sama vedru jäikuse juures sõltuvalt traadi läbimõõdust ja keerdude arvust võimalik valida õige sõidukõrguse ja töövahemikuga vedrud, mis sobivad vedrustuse geomeetriast ja auto massist tuleneva vedru töö sagedusega (Hz-idega). Fox-ilt saab coili amordid, millel on mingist audio-video-porno-turbo roostevabast sulamist varred (teistel tootjatel minu teada selliseid pole, kõik tehakse 4130-st), airshockile neid ei saa, vahe pidi mäekõrgune olema (tugevus, kulumine, kroomikihi vigastamise oht). Coilide tööle temperatuur praktiliselt mõju ei avalda, airshockile on +/- 40 kraadi juba oluline.
Airshocki plussid: 6x kergemad kui coilid, odavamad, seadistamine on lihtsam ja odavam (N rõhk ja õli vs coili vedrud, amordi jäikuse seadistamine on analoogne neil, kuigi airshocki demontaaš on palju lihtsam), coili tellimisel tehtud möödapanekuid on palju raskem korrigeerida, airshock võimaldab erinevat seadistust sõltuvalt rajast (tegelikult ka coil aga see jääb töömahukuse pärast pigem teoreetiliseks võimaluseks). Tõenäoliselt saab airshockid nii tööle, et bumpstoppe pole vaja eraldi.
Vajaliku flexi annavad mõlemad ühte moodi välja.
Meie sõitude staatilisust arvestades aga võib coili plussid lugeda vist pigem teoreetilisteks. Jah, proloogidel, pikkadel ülesõitudel (a la Suvesõit) ja pikematel orienteerumistel (Sults) on neil ilmselt mingi edu. Samas on ka airshocki kaaluedu vs coil 2T auto juures suht väike... Nii et eelarve paneb asja paika. Mulle isiklikult tundub, et sõidud hakkavad pisut dünaamilisemat ilmet meil võtma ehk äkki on tuleviku perspektiivis coil siiski mõistlikum...
ORI paistab päris omaette suurus olema, väga laiade reguleerimisvõimalustega, suht kerge ja kõik kiidavad taevani. Ainuke miinus tundub olevat hind: alla 620$/tk + transa + maksud pole võimalik kätte saada. Muidugi kui korraliku tootja coili amordid, korrlikud bumpstopid ja Eibach'i vedrud panna siis võib isegi kallimaks minna."
Kõlab igatahes loogiliselt.
Tehtud, mõeldud.
Re: Air shock vs coilover
Praegune auto on airshock`idega, uus tuleb coilidega. Kaljudepeal toimetavad hästi aga tundub et rajal kupatades jäävad lahjaks. Aga eks varsti ole näha