ülevaatus moditud autole
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
ülevaatus moditud autole
Mõtlesin, et lisan elule veidi vürtsi ja ostsin 15a vana Jeep Cherokee. Autol tehtud tõste, pandud vints ja suuremad rehvid. Nüüd oli vaja teha ülevaatus ja sealt läbi paraku ei saanud, murekohaks needsamad kolm muudatust.
Kas kellegil on head soovitust, mida edasi teha?
Kas keegi on käinud Maanteeametis ja saanud eritüübi kinnituse nendele muudatustele?
Kas kellegil on head soovitust, mida edasi teha?
Kas keegi on käinud Maanteeametis ja saanud eritüübi kinnituse nendele muudatustele?
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 737
- Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
- Asukoht: Pärnu
Re: ülevaatus
Millega see vints neile ette jäi?
Re: ülevaatus
Ümberehitusluba taotleda ARKist. Kui vints gabariitidest väljas pole, ei tohiks kedagi kottida.
LC105, LC61
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5138
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: ülevaatus
Tõenäoliselt vints ei jäänudki ette. Sai ise kunagi küsitud ARKi tehnoosakonnast ja öeldi, et vintsi olemasolu ei pea registreerima, kui see ei ulatu kere mõõtudest rohkem väljapoole kui 30 cm.
Aga need ülejäänud asjad muidugi on omaette teema jah. Iseäranis suuremad rehvid - kui muutub auto kõrgus nt.
Aga need ülejäänud asjad muidugi on omaette teema jah. Iseäranis suuremad rehvid - kui muutub auto kõrgus nt.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Re: ülevaatus moditud autole
Endal teemaalgatajaga pea sama mure, vintsi pole, tõstet ka veel mitte, kuid pööras erilist rõhutatud tähelepanu rehvimõõtudele. Masinaks '08 hilux, ja sai kombineeritud alla lc120 originaalveljed 265/70 r17 uute all terrainidega.
Hull asi on see, et registreerimistunnistuses on märkuste lahtris kindlad rehvimõõdud kirjas, millele ostuhetkel ja ümberregistreerimisel ei pööranud tähelepanu. Nüüd siis peab oma teadmatusest lõivu maksma . Tuleb tee maanteeameti büroosse ette võtta, ehk on võimalik neid andmeid korrigeerida seal. Ei tea ka. Nii lihtsalt need asjad vist ikka ei käi, et kergendan 20€ võrra kukrut ja maagilise paari klahvivajutusega ilmub värske prinditud registritunnistus millel märkuste lahter lage. Vbolla keegi targem/kogenum siin oskab valgustada.
Hull asi on see, et registreerimistunnistuses on märkuste lahtris kindlad rehvimõõdud kirjas, millele ostuhetkel ja ümberregistreerimisel ei pööranud tähelepanu. Nüüd siis peab oma teadmatusest lõivu maksma . Tuleb tee maanteeameti büroosse ette võtta, ehk on võimalik neid andmeid korrigeerida seal. Ei tea ka. Nii lihtsalt need asjad vist ikka ei käi, et kergendan 20€ võrra kukrut ja maagilise paari klahvivajutusega ilmub värske prinditud registritunnistus millel märkuste lahter lage. Vbolla keegi targem/kogenum siin oskab valgustada.
Re: ülevaatus moditud autole
Maanteeametist tuleb vastus, et esitada tehase või margiesindusest tõend, et antud mõõtudega rehvid on lubatud sellel autol kasutada. Või lähed Maanteeametisse ja kirjutad avalduse vabas vormis, kus põhjendad miks sul selliseid rehve tarvis on.
LC105, LC61
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5138
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: ülevaatus moditud autole
Nii lihtsalt see ikka ei käi jah (paraku). Rehvimõõdud on kirjas COC-is (sõiduki tüübikinnituse sertifikaat, mis tehas annab) ja tarbesõidukite (N kategooria) puhul kantakse need ka tehnilisse passi. M kategoorial reeglina ei kanta, kuigi on võimalik ka nt sõiduki taustakontrolli päringust järgi vaadata.McMagnus kirjutas:Endal teemaalgatajaga pea sama mure, vintsi pole, tõstet ka veel mitte, kuid pööras erilist rõhutatud tähelepanu rehvimõõtudele. Masinaks '08 hilux, ja sai kombineeritud alla lc120 originaalveljed 265/70 r17 uute all terrainidega.
Hull asi on see, et registreerimistunnistuses on märkuste lahtris kindlad rehvimõõdud kirjas, millele ostuhetkel ja ümberregistreerimisel ei pööranud tähelepanu. Nüüd siis peab oma teadmatusest lõivu maksma . Tuleb tee maanteeameti büroosse ette võtta, ehk on võimalik neid andmeid korrigeerida seal. Ei tea ka. Nii lihtsalt need asjad vist ikka ei käi, et kergendan 20€ võrra kukrut ja maagilise paari klahvivajutusega ilmub värske prinditud registritunnistus millel märkuste lahter lage. Vbolla keegi targem/kogenum siin oskab valgustada.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Re: ülevaatus moditud autole
Sõidan juba 8ndat aastat autoga, millel on vedrutõste, keretõste, vints ja suuremad rehvid. Originaalis siis peaks olema all 255/65 r17. Talvel on all 265/70 r17 ja suvel 33x12,5 R17. Ülevaatusel käin aprillis talverehvidega, kuna suverehvidega pole ilmselt lootustki läbi saada. Ülalnimetatud muudatused pole siiani tähelepanu ülevaatusel pälvinud, seevastu sel kevadel hakati esimest korda 8 aasta jooksul rehvimõõtude pärast kobisema. Ülevaataja ütles, et see klassifitseerub väheoluliseks veaks.
Re: ülevaatus moditud autole
Ma oma XJ Cherol lasin ARKis uue laiuse (panin tiivalainedid) ja ka pikkuse sisse panna. Vintsi lasin märkustesse panna. Kõrgust aga ei saanud muuta, kuna 31x10.5 R15 rehvi ei ole tehas sinna alla ette näinud ja Silberauto ei väljastanud ka vastavat tõendit.
Kui paned maksimaalse tehase lubatud rehvi alla ja töstad autot vedrutöstega vms, siis aab uue körguse arkis ära regada ja ka ülevaatus no problem.
Kui paned maksimaalse tehase lubatud rehvi alla ja töstad autot vedrutöstega vms, siis aab uue körguse arkis ära regada ja ka ülevaatus no problem.
Team saarlased
- coomb18
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 131
- Liitunud: K Jaan 22, 2014 6:44 pm
- Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Re: ülevaatus moditud autole
Mina olen saanud Maanteeametilt umbes aasta tagasi järgmise info:
"Sõiduki kere on lubatud tõsta juhul, kui sellega ei kaasne rooli- ega pidurisüsteemi ümberehitus. Registreerimiseks tuleb esitada margiesinduse tõend, mis kinnitab et rooli- ja pidurisüsteem on ohutu ja on koostatud valmistaja poolt ettenähtud osadest.
Niinimetatud asjalike rehve ei ole lubatud kasutada. Kasutada võib ainult valmistaja poolt ettenähtuid.
Alates 1. jaanuarist 1994. a esmaregistreeritud M1 kategooria sõiduki kere, sealhulgas esikaitseraud peab vastama E-reegli nr 26 või direktiivi 74/483/EMÜ nõuetele. Seega ei ole lubatud kasutada omavalmistatud esikaitserauda.
Kõnealuste sätete eesmärgiks on vähendada kehavigastuste tekkimise ohtu või raskust kokkupõrke korral, kui sõidukis viibija saab sõiduki kerelt löögi või põrkab vastu sõiduki keret."
https://www.riigiteataja.ee/akt/116062011008 ja ka selle lehekülje lõpus olev Lisa1 on sirvimist väärt.
"Sõiduki kere on lubatud tõsta juhul, kui sellega ei kaasne rooli- ega pidurisüsteemi ümberehitus. Registreerimiseks tuleb esitada margiesinduse tõend, mis kinnitab et rooli- ja pidurisüsteem on ohutu ja on koostatud valmistaja poolt ettenähtud osadest.
Niinimetatud asjalike rehve ei ole lubatud kasutada. Kasutada võib ainult valmistaja poolt ettenähtuid.
Alates 1. jaanuarist 1994. a esmaregistreeritud M1 kategooria sõiduki kere, sealhulgas esikaitseraud peab vastama E-reegli nr 26 või direktiivi 74/483/EMÜ nõuetele. Seega ei ole lubatud kasutada omavalmistatud esikaitserauda.
Kõnealuste sätete eesmärgiks on vähendada kehavigastuste tekkimise ohtu või raskust kokkupõrke korral, kui sõidukis viibija saab sõiduki kerelt löögi või põrkab vastu sõiduki keret."
https://www.riigiteataja.ee/akt/116062011008 ja ka selle lehekülje lõpus olev Lisa1 on sirvimist väärt.
Jeep GC WJ V8 / 4" LA lift / 32" MT tires / 11500lbs winch.
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 124
- Liitunud: K Dets 30, 2009 5:54 pm
- Asukoht: Rannamõisa-Hiiumaa
Re: ülevaatus moditud autole
Tere.
Aga kuidas siis näiteks rauast esistangemehed ülevaatusel käivad?
Aga kuidas siis näiteks rauast esistangemehed ülevaatusel käivad?
Tööl: 4 x Wärtsilä 9L46 (41200 kW)
Kodus: Toyota LC 120 (127 kW)
Kodus: Toyota LC 120 (127 kW)
- coomb18
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 131
- Liitunud: K Jaan 22, 2014 6:44 pm
- Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Re: ülevaatus moditud autole
Isiklikult käisin ülevaatusel oma masinaga juuni lõpus. Stangele seal tähelepanu ei pööratud üldse. Võimalik, et kuna näeb korrektne välja, siis ei tekitanud probleemi. Ei ole suvaline kärakas ette topitid, vaid auto järgi ehitatud, kenasti värvitud ja vaeva nähtud. Või siis oli lihtsalt õnne.
Pigem vaadati kõrgust. All oli küll tehase rehv ja siis veel vaid 40mm tõste vedrudega. Aga juba jäi silma, et päris passi järgi asi pole. Õnneks pole passis ratta suuruse kohta mingit märkust. Praeguse tõstega, eriti kuna sai pandud Long Arm, peab aga vast juba pabereid muutma hakkama. Eks siis näis, mis Maanteeamet kogu ehitisest arvab.
Pigem vaadati kõrgust. All oli küll tehase rehv ja siis veel vaid 40mm tõste vedrudega. Aga juba jäi silma, et päris passi järgi asi pole. Õnneks pole passis ratta suuruse kohta mingit märkust. Praeguse tõstega, eriti kuna sai pandud Long Arm, peab aga vast juba pabereid muutma hakkama. Eks siis näis, mis Maanteeamet kogu ehitisest arvab.
Jeep GC WJ V8 / 4" LA lift / 32" MT tires / 11500lbs winch.
Re: ülevaatus moditud autole
Vb teemast mööda, aga kas selline asi on võimalik, et kui AT kastile cooleri lisan, siis saan tõsta haagise veovõimet passis. Sama kast ameerika turul koos cooleriga on kõrgema veovõimaega, kui euro turul ilma coolerita.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Re: ülevaatus moditud autole
99,99999% kindlusega võin öelda, et ei saa. Haagiseveo võime tõstmiseks peaksid siis esindaja/maaletooja poolse paberiga sinna minema (juhul kui on passis valed andmed mingil põhjusel).ahto42 kirjutas:Vb teemast mööda, aga kas selline asi on võimalik, et kui AT kastile cooleri lisan, siis saan tõsta haagise veovõimet passis. Sama kast ameerika turul koos cooleriga on kõrgema veovõimaega, kui euro turul ilma coolerita.