Kahe mootoriga elektrivintsid

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Kahe mootoriga elektrivintsid

Postitus Postitas erik »

Pärast Horvaatias käimist tekkis erinevaid mõtteid, sh mõtteid kahe mootorilise vintsi suunal. Kuna eestis on neid kasutusel üksikuid, siis teeks sellise teema, kus saaks heietada, mis ja kuidas, hinnad ja saadavus...

Esimene asi, mida ka Meil juba natuke kasutatakse on Tibus

http://www.killeraxles.com/html/winches.html

Horvaatias oli paljudel Redwinch

http://www.red-winches.com/products/hornet/4/

Siis muidugi Gigglepin

http://gigglepin4x4.net/gp80-series-mk5 ... -479-p.asp

Come up on ka sellise valmis teinud, aga ei leidnud kusakilt, mis see maksab...

http://www.comeupwinch.com/pro/detail.p ... Ui1qCGqpBc

Hinnad on muidugi sellistel vintsidel KORRALIKUD
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4477
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Kahe mootoriga elektrivintsid

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

On ka miskiseid adapterisi tavavintside upgradeks http://www.2upwinchadaptors.co.nz/index/ nt
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Kahe mootoriga elektrivintsid

Postitus Postitas LauriJ »

Kui juba Warn M8274 olemas on, siis üks võimalik variant on endale lihtsalt kahene pea külge osta. (Leedukate Doublewinch näiteks). Meil autol ka see peal. Tuleb odavam, kui Gigglepin või Tibus osta. Miinuseks on see, et jupid pole nii tugevad, kui Tibusel, Gigglepinil jne. Aga Warnile saab kõiki juppe tellida tugevamaid, kui midagi katki läheb. Ja originaalis on M8274 freespool ka ikka väga hädine ja raske. Kui õhuga trummel panna (Deltatek (ca 500€) näiteks on meil) siis on juba päris hea.
Bowmotor-id kannatavad 24V pähe laskmist ka üsna edukalt. Kui ilma koormuseta 12V mootorile 24V pähe lasta pikalt (näiteks, kui freespooli pole ja kerida nööri välja) siis sulavad ära. Aga inglismaal sõidavad paljud 12V mootoril 24Vga ja mootorid peavad vastu ilusti.
Lisaks on müüa 12V-24V relee, millega saad vastavalt soovile pinget ümber lülitada.

Kui kaalu taga ajada, siis elektivints on raske - 2 mootoriga vints kaalub ise juba ca 50+kg, lisaks on vaja tummist (või tummiseid) akusi. Peale selle on see vintsi süsteem päris kallis (vints ise paar tuhat ja lisaks akud, genekad jne). Ning näiteks pikalt vintsida ikka ei saa, kuna akud koolevad ära. Mehaaniline õgvendatud BTR-i vints kaalub ca 35kg.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4424
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kahe mootoriga elektrivintsid

Postitus Postitas Movistar »

Ma tahaks sellist btri näha mis kaalub 35 kilo täiskomplektsena.
Lisaks pto ja kardaan.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Kahe mootoriga elektrivintsid

Postitus Postitas LauriJ »

No juttude järgi Land-i vints pidi kaaluma 35kg. Ise kaalunud pole aga alla 40kg peaks ikka jääma. Loomulikult kardaan ja pto veel juurde. Minu jutu mõte oli selles, et kahe mootoriga el vints on kindlasti raskem, kui normaalne btr-i vints.
AINIONU
Fitting 38"
Postitusi: 204
Liitunud: N Veebr 15, 2007 10:45 pm

Re: Kahe mootoriga elektrivintsid

Postitus Postitas AINIONU »

40kg Btr on juba selline paber millega ei ole turvaline vintsida, hakkab juppe sülitama.
Me ei saanud enda oma alla 45kg
Aga minge küsige Teesalu käest kas ta tahaks el. vintsi millegi muu vastu vahetada- vastus on tõenäoliselt :floff
Kasutaja avatar
ed101
Home Made Monster
Postitusi: 187
Liitunud: E Veebr 07, 2005 3:54 pm
Kontakt:

Re: Kahe mootoriga elektrivintsid

Postitus Postitas ed101 »

Meil oli kahe mootoriga vintsiga kaalu juures:
Lisa mootor, ~6-7kg
Lisa solenoidid, ~1kg
Reduktor, ~3,8kg
Ilmselt ka üle kilo lisa juhtmeid.

Kaks akut on TR3-s ikka veel vist tavaline, mitte erand?
300 GD | H.M.M Team 2002-2010 [TR3] | How can I express myself totally and completely?
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4424
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kahe mootoriga elektrivintsid

Postitus Postitas Movistar »

AINIONU kirjutas:40kg Btr on juba selline paber millega ei ole turvaline vintsida, hakkab juppe sülitama.
Me ei saanud enda oma alla 45kg
Aga minge küsige Teesalu käest kas ta tahaks el. vintsi millegi muu vastu vahetada- vastus on tõenäoliselt :floff
Ma läksin Teesaluga sama teed.Vaatame kas õigustab ennast. :D
Lisaks jätsin võimaluse BTR vahele panna kui krossidel vähe kiiremini vaja toimetada.
Aga kaalude juurde tulles siis BTR i sain 35 kilo peale küll ja veel tundub isegi turvaline aga see on kaal ilma poolita. Pool on ka ca 10 kilo.
Kardaan ca 6kilo ja PTO ca 5 kilo.Kokku ikkagi 56 kilo.Poldid ja trossi kaitse ka juurde ja 58 on olemas.Meh jälle ei maksa suurt midagi.
Ainuke reaalne koht kust kaalu saada on meh.vintsi puhul võimalus kasutada mingit olematu kaaluga akut. Kasvõi Li-Ion ca 3-4 kg.
Tibus oli koos solenoididega 58 kilo.Hind ca 3400 eur.
Gigglepin on kaalult samasse auku.Hind täiesti ebareaalne. Ca 4700 eur.Saadavus veel hullem.Meie regiooni edasimüüja asub venemaal.Sealt on väga lihtne kõike osta :D
Red tundub juba olevat meeletu pomm.Reaalset kaalu ei tea.Külge ise ei paneks peale selle nägemist.Hinda Tibusega samas suurusjärgus.
2 mootoriga Come upist ei tea midagi ja isetehtud planetaarülekandega vintsi võib rahulikult prügikasti panna. Sellega võidu ei sõideta.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17328
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Kahe mootoriga elektrivintsid

Postitus Postitas Landy »

Veel on turul Warni baasil lahendus
http://www.doublewinch.com/
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
tyyp07
I live off from the mud
Postitusi: 1740
Liitunud: P Okt 26, 2008 8:09 pm
Asukoht: Vääna
Kontakt:

Re: Kahe mootoriga elektrivintsid

Postitus Postitas tyyp07 »

Landy kirjutas:Veel on turul Warni baasil lahendus
http://www.doublewinch.com/
Sellest Lauri juba üleval pool rääkis.

LauriJ kirjutas:Kui juba Warn M8274 olemas on, siis üks võimalik variant on endale lihtsalt kahene pea külge osta. (Leedukate Doublewinch näiteks). Meil autol ka see peal. Tuleb odavam, kui Gigglepin või Tibus osta. Miinuseks on see, et jupid pole nii tugevad, kui Tibusel, Gigglepinil jne. Aga Warnile saab kõiki juppe tellida tugevamaid, kui midagi katki läheb. Ja originaalis on M8274 freespool ka ikka väga hädine ja raske. Kui õhuga trummel panna (Deltatek (ca 500€) näiteks on meil) siis on juba päris hea.
Väljaminekud kasvavad, et järele jõuda sissetulekutele....
http://www.rgb.ee
53449661 Kert
Team Linnamehed
Joel
Fitting 38"
Postitusi: 224
Liitunud: K Nov 09, 2005 8:32 am

Re: Kahe mootoriga elektrivintsid

Postitus Postitas Joel »

Tere,

Olles Tibust kasutanud ja kokku puutunud nüüd juba aasta ja saan öelda, et ole väga rahul.
Kindlasti positiivne kogemus Tibuse endaga nii suhtumise kui tagasiside poolt (Y)
Kasutan TW15000 (BOW3 2x9HP mootori, suure trummli, freespooli ja hetkel ülekandega 75%). Võimalik on osta ja kombineerida nii mootori (originaalis pakub BOW2 mootoriga 2x6,8HP) kui trummli suuruse ning käigukasti ülekannetega (45%,75% ja 100%). Algul suures tuhinas kui ostsin tellisin käigukasti 100% ülekandega aga peab paika loogika "võidad kiiruses kaotad jõus" ning vahetasin 75% vastu ümber. Ise näen, et 100% käigukasti puhul võiks olla auto kaal max 1500-1600kg. Tootja ise annab soovituse kasutada sellise kombo juures vähemalt 160A genekat ja 2x 80A akusi. Olen otsinud kuid ei ole leidnud aku ja vintsi vahelist isolaatorit, kuna vints tarbib ilma koormuseta 80A mootori kohta ja täiskoormuse all ca. 280A, seega 2x280= 560A. Suurema trummli peale mahub 70jm. x 12mm nööri või 100jm. x 8mm nööri, ise kasutan hetkel trossi 75jm. x 8mm.

Olen vintsiga kindlasti rahul ja ole näinud vajadust lasta "pähe" 24V, kuid ära võiks proovida.

Märkus või tähelepanek oleks ainult ettevaatlikus ja õige freespooli kasutus :!:

Tervitusega

Joel
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Kahe mootoriga elektrivintsid

Postitus Postitas LauriJ »

Joel kirjutas:Tootja ise annab soovituse kasutada sellise kombo juures vähemalt 160A genekat ja 2x 80A akusi. Olen otsinud kuid ei ole leidnud aku ja vintsi vahelist isolaatorit, kuna vints tarbib ilma koormuseta 80A mootori kohta ja täiskoormuse all ca. 280A, seega 2x280= 560A. Suurema trummli peale mahub 70jm. x 12mm nööri või 100jm. x 8mm nööri, ise kasutan hetkel trossi 75jm. x 8mm.
Olen vintsiga kindlasti rahul ja ole näinud vajadust lasta "pähe" 24V, kuid ära võiks proovida.
Täiskoormuse all peaks 2x9hp võtma ilusti üle 1000A (9hp=~6600W, 6600Wx2=13200W ning oleneb palju akus pinget järel on, ütleme näiteks 12V siis 13200W/12V=1100A).
Lugesin BOW3 kirjeldusest ka, et tõmmati mingit laotõstukit ülesmäge ning Ampdraw oli 280A@10,9V mootori kohta aga tõmme oli keskmiselt 1,7tonni ainult.
Pilt

Kui 24V pähe lasta, siis on autole vaja juba 3 akut (kui kasutada Albrighti 12V/24V ümberlülitus junni: http://www.red-winches.com/userfiles/do ... System.PDF ja süsteem läheb tublisti raskemaks kohe.

Hetkel on meil on hetkel originaal ülekanne 134:1-le. Doublewinch hakkas kevadest tootma ka kiiremat ülekannet aga vanale peale ei mahu need ülekanded sisse ja peab siis juba uue pea tellima. Hetkel aga otsest vajadust pole, kuna praegune kombinatsioon on täitsa ilusti hakkama saanud. Kasutame 10mm/30m nööri, poolile mahuks kindlasti 50m ära aga pole veel olnud juhust, kui nööri pikkusest jääb väheks.
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Kahe mootoriga elektrivintsid

Postitus Postitas Praks1 »

Kõige kiirem, jõulusem,kergem, lihtsam,parema freespooliga ja odavam on Meh vints, aga sellega on vaja,et kõrvade vahel oleks piisavalt kaupa. Paljud ei õpigi seda kasutama.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17328
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Kahe mootoriga elektrivintsid

Postitus Postitas Landy »

Movistar kirjutas:... isetehtud planetaarülekandega vintsi võib rahulikult prügikasti panna. Sellega võidu ei sõideta.
Kas see oli suuantud Pinni poolt HMM-ile tehtud toote kohhta?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Tegija
Fitting 44"
Postitusi: 482
Liitunud: N Nov 30, 2006 8:29 pm
Asukoht: aravete
Kontakt:

Re: Kahe mootoriga elektrivintsid

Postitus Postitas Tegija »

LauriJ kirjutas:
Joel kirjutas:Tootja ise annab soovituse kasutada sellise kombo juures vähemalt 160A genekat ja 2x 80A akusi. Olen otsinud kuid ei ole leidnud aku ja vintsi vahelist isolaatorit, kuna vints tarbib ilma koormuseta 80A mootori kohta ja täiskoormuse all ca. 280A, seega 2x280= 560A. Suurema trummli peale mahub 70jm. x 12mm nööri või 100jm. x 8mm nööri, ise kasutan hetkel trossi 75jm. x 8mm.
Olen vintsiga kindlasti rahul ja ole näinud vajadust lasta "pähe" 24V, kuid ära võiks proovida.
Täiskoormuse all peaks 2x9hp võtma ilusti üle 1000A (9hp=~6600W, 6600Wx2=13200W ning oleneb palju akus pinget järel on, ütleme näiteks 12V siis 13200W/12V=1100A).
Lugesin BOW3 kirjeldusest ka, et tõmmati mingit laotõstukit ülesmäge ning Ampdraw oli 280A@10,9V mootori kohta aga tõmme oli keskmiselt 1,7tonni ainult.
Pilt

Kui 24V pähe lasta, siis on autole vaja juba 3 akut (kui kasutada Albrighti 12V/24V ümberlülitus junni: http://www.red-winches.com/userfiles/do ... System.PDF ja süsteem läheb tublisti raskemaks kohe.

Hetkel on meil on hetkel originaal ülekanne 134:1-le. Doublewinch hakkas kevadest tootma ka kiiremat ülekannet aga vanale peale ei mahu need ülekanded sisse ja peab siis juba uue pea tellima. Hetkel aga otsest vajadust pole, kuna praegune kombinatsioon on täitsa ilusti hakkama saanud. Kasutame 10mm/30m nööri, poolile mahuks kindlasti 50m ära aga pole veel olnud juhust, kui nööri pikkusest jääb väheks.
Lauri on päris ilusasti lahti seletanud voolutugevused ja sellega seonduvad riskid. Doublewinchi puhul minuarust ikkagi määrav amperaas mida ta neelab. Ja seda pole mitte vähe. Ja minu arvates kogu krempli ehitus (võimas gene, akud, jne.) pole mõistlik. Pigem mehhaniline või hüdro. Ja kuna mõlemad nn. mehhaanilised ,siis abiks toeks elektriline. Üks variantidest oli selline ,et asju palju ei saaks sai tehtud hüdrovintsile elektriajamiga pump lisaks. Ja abiks kui põhipumba sidur loobus koostööst, või kui mootor näiteks uppunud.
Tiimid Tegija ja Lada Eesti, metalli nii Eestist,kui lähi-välismaalt. Juhi parem käsi. Asja sees 2001. aastast.
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”