Kiired vintsid

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Kiired vintsid

Postitus Postitas erik »

Sah1 kirjutas:Vaadake seda videot 3.53 pealt, sellel vennal on jõhkralt kiire vints :eek

See, see ongi, võimas mootor, kiire ülekandega mehhaaniline vints ja erinevate käikudega tõmbamine.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kiired vintsid

Postitus Postitas Movistar »

Sai täna vähe neid numbreid paberile kirjutatud ja vaadatud,et palju need kiirused siis õieti on millest me siin jahume .
Kõik on muidugi teoreetiline ja selliste max. numbritega vaevalt keegi trossi poolima hakkab,aga siiski.
Numbrid tulid ulmelised :D Arvutuskäik peaks ka õige olema.
Kiireima käiguga ,servani täis pooliga ja max. pöördega võiks suurim kiirus olla 315 m / minutis ehk 5,25 m / sekundis :shock:
Samas 1 käiguga ja tühikäigu pöördega (800 rpm) on kiirus tühja pooliga ca 3,86 m/ minutis ehk vähem enam ei saa.
Kõik ülejäänu peab mahtuma 3,86 ja 315 vahele .
HM Racing Team
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4473
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Kiired vintsid

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Movistar kirjutas:Samas 1 käiguga ja tühikäigu pöördega (800 rpm) on kiirus tühja pooliga ca 3,86 m/ minutis ehk vähem enam ei saa.
Ja kui arvestada su plaanitava mootori tühikäigu pöördemomenti ja asjade ülekandearvu, ning lahutada sellest päris korralik % mis läheb ülekannetes kaotsi (eeldame ka ratastega kaasa aitamise kadusid) - siis milline oleks vintsi tõmbejõud ?

tiguülekande enda kadu äkiste 20 % ? :roll:
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kiired vintsid

Postitus Postitas Movistar »

See on jõukadu.
Hetkel käib jutt ainult kiirusest.
HM Racing Team
casca
Fitting 44"
Postitusi: 420
Liitunud: R Veebr 04, 2005 2:44 pm
Asukoht: Tartu

Re: Kiired vintsid

Postitus Postitas casca »

Movistar kirjutas:Sai täna vähe neid numbreid paberile kirjutatud ja vaadatud,et palju need kiirused siis õieti on millest me siin jahume .
Kõik on muidugi teoreetiline ja selliste max. numbritega vaevalt keegi trossi poolima hakkab,aga siiski.
Numbrid tulid ulmelised :D Arvutuskäik peaks ka õige olema.
Kiireima käiguga ,servani täis pooliga ja max. pöördega võiks suurim kiirus olla 315 m / minutis ehk 5,25 m / sekundis :shock:
Samas 1 käiguga ja tühikäigu pöördega (800 rpm) on kiirus tühja pooliga ca 3,86 m/ minutis ehk vähem enam ei saa.
Kõik ülejäänu peab mahtuma 3,86 ja 315 vahele .
Kuna palju on pikka juttu, millest on raske aru saada, siis lisan omapoole arvutuskäigu arutelu jätkamiseks.
https://docs.google.com/file/d/0BwrTv11 ... edit?pli=1

Movistarile:
3,86 m/min = 0,064 m/s
5,25/0,064=82,03
Ehk kuidas sa saavutad nii suure ülekandearvu muutuse? Mitme astmeline PTO ?

Oskab keegi öelda, mis on reaalsed mootorite võimsused kiirete vintsidega masinatel?
Offroadiga tegelnud alates 2006.
Kasutaja avatar
Küllo
Fitting 38"
Postitusi: 241
Liitunud: R Juul 06, 2007 11:45 pm

Re: Kiired vintsid

Postitus Postitas Küllo »

Ehk kuidas sa saavutad nii suure ülekandearvu muutuse? Mitme astmeline PTO ?

1 käik 800rpm/4,32, pto 1:1, tigu 1:23, tühi pool - dia ca 150mm
6 käik 6100rpm/0,83, täis pool - dia ca 320mm

Oskab keegi öelda, mis on reaalsed mootorite võimsused kiirete vintsidega masinatel?[/quote]

kui jutt selle teema alguse videost, siis BMW M62B44, 210kw, 420Nm (wikipedia andmetel) peaks olema poolakatel levinud mootor
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kiired vintsid

Postitus Postitas Movistar »

Küllole täpsustuseks:
5 käik; 1,0; 7000 rpm ja 330 mm olid lähteandmed
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Kiired vintsid

Postitus Postitas Madis »

Päriselt kah - ma tõesti tahan näha 7000rpm-i vintsimise juures! Kohe elusastpeast. A mis siis saab kui oma trossi otsas kihutava elaja koos oma 7000 rpm-iga mitteliikuva (ilmselgelt ka mittenähtava) takistuse otsa lajatad? Katkeb tross, pto, sidur või käimar? :roll:
Ilma irooniata oli see siis.
TR3 BHC
Madis 5115033
AINIONU
Fitting 38"
Postitusi: 204
Liitunud: N Veebr 15, 2007 10:45 pm

Re: Kiired vintsid

Postitus Postitas AINIONU »

Oih :eek kust see mootor nüüd võetakse kust 425 KW pauku välja tuleb.
Aga kas siis mõne healoomulise Pan´i käest ei saa mingeid jooniseid ja nõuandeid. Lõpudelõpuks neil ju see asi kuidagimoodi töötab. Ei taha uskuda et kõigil kiirete vintsidega autodel on 450 kw aiste vahel.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kiired vintsid

Postitus Postitas Movistar »

Kus sa seda 425 ja 450 kw näed?
HM Racing Team
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Kiired vintsid

Postitus Postitas totu »

Nii raju see asi nüüd ka ei ole. Hydrostaadi arvutamisel andis 28kW 3,3m/s 1100kg jõuga. Sealt siis maha kaod. Kui korrutame asja nt.3 ga, annab juba 84kW 3,3 tonniga üle 10 km/h ja juba see oleks looduses väga ülbe.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Küllo
Fitting 38"
Postitusi: 241
Liitunud: R Juul 06, 2007 11:45 pm

Re: Kiired vintsid

Postitus Postitas Küllo »

Madis kirjutas:Päriselt kah - ma tõesti tahan näha 7000rpm-i vintsimise juures! Kohe elusastpeast. A mis siis saab kui oma trossi otsas kihutava elaja koos oma 7000 rpm-iga mitteliikuva (ilmselgelt ka mittenähtava) takistuse otsa lajatad? Katkeb tross, pto, sidur või käimar? :roll:
Ilma irooniata oli see siis.
Kaod on arvestamatta
Sultsil kogetud: lihtsalt ei kannata nii kiiresti vintsida kui vints ja mootor võimaldaks. Liikluseeskirjades oli vist kunagi kirjas, et kiirus tuleb valida vastavalt teeoludele, sama kehtib ka vintsimise kohta :lol:


Movistar kirjutas:Küllole täpsustuseks:
5 käik; 1,0; 7000 rpm ja 330 mm olid lähteandmed
Mõistan, mul lihtsalt oli 6 käigulise kasti kohta exeli tabel olemas, aga mõte/sisu sellest ju ei muutu :wink:
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Kiired vintsid

Postitus Postitas totu »

Veel üks kiire arvutus: 320Nm (mõõdukas diisel); ülekanne 10:1 ; trummel 100mm = 6,4T e. üldjuhul piisav. Samade andmetega 3000rpm; 300rpm trumlil=94,2m/min=1,57m/s= 5,65km/h - pole paha ja selleks vaja ca. 100kW. Kui sinna lisada ülekandearvu muutmise võimalus (arvestades pooli täitumist), ongi "supervints" mõõduka võimsusega.
Tehtud, mõeldud.
casca
Fitting 44"
Postitusi: 420
Liitunud: R Veebr 04, 2005 2:44 pm
Asukoht: Tartu

Re: Kiired vintsid

Postitus Postitas casca »

Lisasin kohendatud arvutuse, mis vastaks enam-vähem bmw 210kW mootorile.
Tõmbejõuks kiirel vintsimisel jäi ca 30 kN.

https://docs.google.com/file/d/0BwrTv11 ... lKMzg/edit
Offroadiga tegelnud alates 2006.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kiired vintsid

Postitus Postitas Movistar »

casca kirjutas:Lisasin kohendatud arvutuse, mis vastaks enam-vähem bmw 210kW mootorile.
Tõmbejõuks kiirel vintsimisel jäi ca 30 kN.

https://docs.google.com/file/d/0BwrTv11 ... lKMzg/edit
Kas see on Toyota vintsiga arvutatud ? 1:33 ?
Arvutad äkki 1:23 ülekandega.
HM Racing Team
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”