rooli setup > 4Runner/LCHJ61

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

rooli setup > 4Runner/LCHJ61

Postitus Postitas rommi »

joonis:
http://www.zone.ee/4Runner/vardad_ok.jpg
http://www.zone.ee/4Runner/vardad_ok.pdf

Kuidas on õigem teha:
(kõik juba teavad et mulle meeldib hullult igasugu jooniseid teha ja kuna esisilla varraste setup pooleli, proovisin midagi sorgeldada)
Kuna 4Runneri roolikarbist väljuv käpp on originaalis munakaga, siis mis oleks kõige mõistlikum ette võtta: 1) käpast munakas välja ja sinna uus läbiviik keevitada? 2) jätta käpale munakas alles ja kasutada seda sama ühendust vardal mis on mõeldud rooliamordi jaoks (nagu joonisel)
Teine asi, et praegusel juhul kui roolivarda kõrvalistujapoolne ots läheb paralleelvarda alla (kuna see munakas on sellise ehitusega) siis kipuvad vardad ükstest segama. Hea oleks leida selline munakas, millel on kõrv üleval pool munakat või alternatiivina roolivarrast veidi painutada?

PS! need samad kodinad olid silla küljes kui ma selle ostsin, roolivarda karbipoolne ots on pooleks saetud. Joonis peaks enamvähem proportsioonis olema, st. nii nagu nad praegu seal paiknevad.


Kolisin pildid ka nüüd zone http://www.zone.ee/4Runner/

Pilt
Viimati muutis rommi, N Juun 22, 2006 1:48 pm, muudetud 4 korda kokku.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

+372 5028488
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Et pump steeringut vältida, siis tee roolivarras igal juhul sedasi kinnituma, et ta oleks nii öelda 0 kraadise nurga all ehk loodis kui auto on normaalses sõidu asendis.

Pilt
+372 5028488
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Jr, loodis? Isegi sõiduautodel pole roolivardad loodis :lol: . Maasturitel on tavaline roolivarda kalle u 15 karaadi.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

erik kirjutas:Jr, loodis? Isegi sõiduautodel pole roolivardad loodis :lol: . Maasturitel on tavaline roolivarda kalle u 15 karaadi.
No vot, tehasest tulnud maasturid on odavalt ehitatud. Iga detailiga ei viitsita vaeva näha. Idee on selles, et kui auto sõites üles alla vedrutab, siis käib mäng ümber 0 nurga, millega elimineeritakse liiga suur negatiivse nurga mõju roolirattale kui vedrustus kokku surutakse. Baja Racingus on see juhtsüsteemi üks A ja O, et saavutada ülikiireid kiirusi kõrbes ja seda kõike mugavalt ja turvaliselt rooli taga olles.

EDIT: Mida teeb sõiduauto vedrustuse pika käiguga ja miks on lattrool täpsem?
+372 5028488
aadu
Fitting 44"
Postitusi: 482
Liitunud: T Mär 18, 2003 9:43 pm
Asukoht: Tallinn, Õismäe; Helsingi, Lassila
Kontakt:

Postitus Postitas aadu »

Lattrooli puhul on roolivardad kummalgi pool ühepikkused.
Pikka roolikäiku söiduautodel ei ole aga kiirused on suured ja rool peab täpne olema. Näiteks muudab lattrool koostöös ülejäänud vedrustusega takistuse(muhk vöi lohk :D ) puhul sellel rattal kokkujooksu natuke suuremaks. See kokkujooksu muutumine parandab auto teelpüsimist.
Ei takista vallid, ei takista kraav...
Kaarel Puk; Turist; võistkond Lendorav; :driving ; Sõitis Uunoga Ümber Eesti 1999
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”